Alvajärven Urho
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Arsenal
Tätä ei tietysti pitäisi huonon karman takia ääneen sanoa/ruudulle kirjoittaa, mutta tyytyväisyyden peukku täältä Elisan Viihde -palvelulle ja Elisan asiakaspalvelulle!
Otin paketin 30.4. ja ongelmia oli, mutta ne on nyt setvitty (toivottavasti). Paketin myynyt asiakaspalvelija pelkäsi, ettei osoitteeseeni antennialueella tulla saamaan riittävän nopeaa yhteyttä iptv:n toimimiseksi ja HD:n katseluun. Sovittiin, puretaan sopimus, jos ei pelitä.
Ensimmäinen plussa siitä, että asennus tapahtui päivää ennen sovittua. Aiemman yhteyteni purku oli sovittuna eräälle perjantaille, mutta torstaina soi puhelin ja asentaja kysyi, saako aiemman yhteyden purkaa ja pistää Elisan piuhan kiinni. Tottahan toki ja homma toimimaan. Ensimmäinen ongelma oli viallisessa modeemissa. Modeemiin sai langattoman yhteyden, mutta modeemi ei saanut yhteyttä maailmalle. Vanhalla modeemilla yhteys toimi, mutta tuo noin kuusivuotias modeemi on muuten niin risu, että halusin toki hintaan kuuluvan modeemin ehjänä. Uusi modeemi tuli parissa päivässä ja toimi kuin unelma. Toinen ongelma kosketti sitten tietysti tuota yhteysnopeutta, jota en ollut itse missään vaiheessa vielä mitannut kun odottelin uutta modeemia. Elisalta oltiin minuun yhteydessä ennen kuin siis ehdin mitään mittaamaan ja kerrottiin, että sulla taitaa olla vähän heikko tuo nopeus. Aha, sanoin. Pyydettiin mittaamaan ja ilmoittelemaan nopeuksia, ne olivat 6-7 megan luokkaa. Eihän sillä HD:ta katsele ja lisäksi yhteysnopeus tipahti vielä rajusti, kun yritti katsella iptv:tä ja käyttää nettiä yhtäaikaa. Seuraavana päivänä netti lopetti toimintansa ja asiakaspalveluun soitettuani selvisi, että tuo nopeuden nosto on työn alla, pitäisi palautua parissa tunnissa. Elettiin torstaita. Perjantaina netti ei ollut aamupäivän aikana palautunut, joten uusi soitto asiakaspalveluun, jossa katsottiin että homman pitäisi olla valmis niillä minuuteilla. Illalla kotiuduttuani netti ei toiminut vieläkään ja siinä vaiheessa vähän jo äkäisempi puhelu asiakaspalveluun, jossa pahoittelivat ja sanoivat ettei välttämättä saada toimimaan ollenkaan viikonlopuksi. Edelleen ongelma oli siis siinä, että yhteysnopeutta yritettiin nostaa. Pyysin, että kytkisivät yhteyden vanhaa reittiä pitkin viikonlopuksi ja saisin edes sen 6-7 megaa käyttöön. Eivät luvanneet, mutta yrittäisivät ja pahoittelivat. Poistuin kotoa ja parin tunnin päästä sain tekstarin, jossa kerrottiin, että netti on nyt korjattu. Kuvittelin, että se 6-7 megaa siellä nyt päristää. Yllätys oli melkoinen, kun yhteysnopeusmittarit näyttivät jopa 17 megan yhteyttä!
Eli siis taistelua oli, mutta kun olin aiemmin kitkutellut halvimmalla/hitaimmalla mahdollisella nettiyhteydellä ilman tallentavaa digiboksia ja HD:ta, jo tuo alkuvaiheen 6-7 megaa tuntui hienolta. Samaten olin varautunut takkuilevaan asiakaspalveluun, tuntikausien jonotukseen ja hermojen menetykseen, mutta huikean isot kiitokset näille asiakaspalvelijoille. Oma-aloitteisesti puuttuivat yhteysnopeusongelmaan + tarjosivat siihen jopa ratkaisuksi Saunalahden mokkulaa + Elisa Viihde -pakettia halvemmalla hinnalla. Ainoa miinus tuli tuosta sekoilusta, kun asentelivat yhteyttä uudestaan. Asiakaspalveluun jonotusajat ovat olleet yleensä 0 - 5 minuuttia, yhden kerran vartin ja olen toki joutunut soittamaan varmaan kymmenen kertaa näiden häslinkien takia. Tekstari-ilmoitukset ovat olleet toimivia, mutta ärsyttävää on tekstiviestikartoitukset asiakaspalvelusta joka puhelun jälkeen.
Nykyisellään toimii siis mainiosti. Digiboksin kaukosäädin + teksti-tv ei ole mikään loistava, mutta riittävä. Miinus myös siitä, että digiboksi ei ole korttipaikallinen. Tein hankintapäätöksen luullen, että Plus-TV:n urheilupakettini on irtisanottavissa jo huhtikuussa, mutta sen paskalafkan sopimus katkeaakin vasta syyskuun lopussa ja niinpä sporttia on katseltava makuuhuoneen pikkutelkkarista tai vaihdeltava makuuhuoneen digiboksi olohuoneeseen. Ei kätevää.
Referaatti äskeisestä: peukku Elisa Viihteelle!
Otin paketin 30.4. ja ongelmia oli, mutta ne on nyt setvitty (toivottavasti). Paketin myynyt asiakaspalvelija pelkäsi, ettei osoitteeseeni antennialueella tulla saamaan riittävän nopeaa yhteyttä iptv:n toimimiseksi ja HD:n katseluun. Sovittiin, puretaan sopimus, jos ei pelitä.
Ensimmäinen plussa siitä, että asennus tapahtui päivää ennen sovittua. Aiemman yhteyteni purku oli sovittuna eräälle perjantaille, mutta torstaina soi puhelin ja asentaja kysyi, saako aiemman yhteyden purkaa ja pistää Elisan piuhan kiinni. Tottahan toki ja homma toimimaan. Ensimmäinen ongelma oli viallisessa modeemissa. Modeemiin sai langattoman yhteyden, mutta modeemi ei saanut yhteyttä maailmalle. Vanhalla modeemilla yhteys toimi, mutta tuo noin kuusivuotias modeemi on muuten niin risu, että halusin toki hintaan kuuluvan modeemin ehjänä. Uusi modeemi tuli parissa päivässä ja toimi kuin unelma. Toinen ongelma kosketti sitten tietysti tuota yhteysnopeutta, jota en ollut itse missään vaiheessa vielä mitannut kun odottelin uutta modeemia. Elisalta oltiin minuun yhteydessä ennen kuin siis ehdin mitään mittaamaan ja kerrottiin, että sulla taitaa olla vähän heikko tuo nopeus. Aha, sanoin. Pyydettiin mittaamaan ja ilmoittelemaan nopeuksia, ne olivat 6-7 megan luokkaa. Eihän sillä HD:ta katsele ja lisäksi yhteysnopeus tipahti vielä rajusti, kun yritti katsella iptv:tä ja käyttää nettiä yhtäaikaa. Seuraavana päivänä netti lopetti toimintansa ja asiakaspalveluun soitettuani selvisi, että tuo nopeuden nosto on työn alla, pitäisi palautua parissa tunnissa. Elettiin torstaita. Perjantaina netti ei ollut aamupäivän aikana palautunut, joten uusi soitto asiakaspalveluun, jossa katsottiin että homman pitäisi olla valmis niillä minuuteilla. Illalla kotiuduttuani netti ei toiminut vieläkään ja siinä vaiheessa vähän jo äkäisempi puhelu asiakaspalveluun, jossa pahoittelivat ja sanoivat ettei välttämättä saada toimimaan ollenkaan viikonlopuksi. Edelleen ongelma oli siis siinä, että yhteysnopeutta yritettiin nostaa. Pyysin, että kytkisivät yhteyden vanhaa reittiä pitkin viikonlopuksi ja saisin edes sen 6-7 megaa käyttöön. Eivät luvanneet, mutta yrittäisivät ja pahoittelivat. Poistuin kotoa ja parin tunnin päästä sain tekstarin, jossa kerrottiin, että netti on nyt korjattu. Kuvittelin, että se 6-7 megaa siellä nyt päristää. Yllätys oli melkoinen, kun yhteysnopeusmittarit näyttivät jopa 17 megan yhteyttä!
Eli siis taistelua oli, mutta kun olin aiemmin kitkutellut halvimmalla/hitaimmalla mahdollisella nettiyhteydellä ilman tallentavaa digiboksia ja HD:ta, jo tuo alkuvaiheen 6-7 megaa tuntui hienolta. Samaten olin varautunut takkuilevaan asiakaspalveluun, tuntikausien jonotukseen ja hermojen menetykseen, mutta huikean isot kiitokset näille asiakaspalvelijoille. Oma-aloitteisesti puuttuivat yhteysnopeusongelmaan + tarjosivat siihen jopa ratkaisuksi Saunalahden mokkulaa + Elisa Viihde -pakettia halvemmalla hinnalla. Ainoa miinus tuli tuosta sekoilusta, kun asentelivat yhteyttä uudestaan. Asiakaspalveluun jonotusajat ovat olleet yleensä 0 - 5 minuuttia, yhden kerran vartin ja olen toki joutunut soittamaan varmaan kymmenen kertaa näiden häslinkien takia. Tekstari-ilmoitukset ovat olleet toimivia, mutta ärsyttävää on tekstiviestikartoitukset asiakaspalvelusta joka puhelun jälkeen.
Nykyisellään toimii siis mainiosti. Digiboksin kaukosäädin + teksti-tv ei ole mikään loistava, mutta riittävä. Miinus myös siitä, että digiboksi ei ole korttipaikallinen. Tein hankintapäätöksen luullen, että Plus-TV:n urheilupakettini on irtisanottavissa jo huhtikuussa, mutta sen paskalafkan sopimus katkeaakin vasta syyskuun lopussa ja niinpä sporttia on katseltava makuuhuoneen pikkutelkkarista tai vaihdeltava makuuhuoneen digiboksi olohuoneeseen. Ei kätevää.
Referaatti äskeisestä: peukku Elisa Viihteelle!