Kun tuossa on nyt noussut esimerkiksi se, kuinka vähän tai paljon joku Osuuskauppa jakaa asiakkailleen tuloksestaan, niin on varmasti hyvä katsoa myös tuloksen taakse. Liikevaihtoon suhteutettuna tulokset ovat vaatimattomia ja väittäisin, että suurin syy on tietysti liike-idea, jossa haluavat olla hintajohtaja ja ovat käsittääkseni onnistuneetkin. Samaan aikaan, kun kuitenkin ovat valikoimiltaan aivan eri tasolla, kuin Lidl, niin yhtälö on haastava. Sen verran tiedän organisaatioista, että ei siellä nyt ole myöskään niin paljon ilmaa, että sitä kautta omistajille voisi maksaa merkittävästi lisää.
Pääkaupunkiseudulla on myös lähtökohtaisesti kulut korkeammat toimia, kuin muualla alkaen henkilöstökuluista ja vuokrista. Edullisin hinta on myös omistajien palkitsemista, mikä ehkä pitäisi myös muistaa. Noista investoinneista joku mainitsi, niin noin suuren yrityksen on myös pakko investoida koko ajan, vanhaa on korjattava ja kun kilpailua on eniten pääkaupunkiseudulla ja myös muuttovirtaa sinne, niin on pakko investoida uusiin liikepaikkoihin.
Kun taas mennään taantuviin keskuksiin, niin siellä monesti riittää vähän maalia kuluneen päälle ja kyllä maakunnissa kierrellessä usein näkee, että kilpailu on omalla tavallaan kevyempää. Itse tykkään bonustella, saan sitä kautta edullisimman ruokakorin ja yhdestä paikasta, en edes jaksa ajatella, että menisin kaupasta toiseen. K-Ryhmän kauppoja käytän joskus, jos pitää ostaa jotain pientä, mutta vain silloin. Lidl on nykyisin täysin out, viimeinen kokeilukerta silloin tyttären kanssa myöhään illalla herätti lähinnä raivoa, ne vähäiset tuotteet mitä haettiin olivat puoliksi loppu.