Ero lapsiperheessä on aina erittäin iso, vakava ja kallis asia, ylipäätänsä sen ei pitäisi tapahtua muuta kuin ääritapauksessa. Sen kuuluukin sattua ja tuntua ja olla ihan helvetin vaikeaa ja ihan helvetin pitkään, ihan niinkun nillä lapsilla jotka kärsii siitä traumasta lopun elämäänsä. Jos oikeasti lähinnä maksat sen vitun "indeksikorjatun" 455EUR / kk ilman muita vastuita ja huolia ja murheita, niin kyllä helpolla pääset, itse en kehtaisi valittaa. Sääliksi käy oikeasti lapsiasi ja sitä exää, ihan sama miten paha bitch on kyseessä ja mitä teki että oli pakko ottaa ero.
Huh Huh, olipa kommentti!! Ilmeisesti Carlos on siinä onnellisessa asemassa, ettei koskaan ole joutunut katsomaan parisuhteen nurjaa puolta. Vilpittömät onnittelut siitä.
Kaikilla ei vaan valitettavasti käy yhtä hyvin, vaikka kuinka yrittäisi olla se joustavampi osapuoli parisuhteessa.
Minä ainakin ymmärsin rivien välistä, että Joonatanin ex kävi katselemassa hieman aidan toisella puolella, että kuinka vihreää se ruoho siellä onkaan ja tästä syystä on lusikat pistetty jakoon.
No kukin tyylillään. Mielestäni on reilua, että kumpikin osapuoli osallistuu lasten elatukseen maksukykynsä mukaan, asui lapset sitten isällä tai äidillä.
Voin kertoa omasta kokemuksesta, josta on jo 14 vuotta aikaa, että silloin maksoin 14 v pojastani 400€ /kk + puolet kaikista muista kuluista kuten harrastuksista, lukiosta, syntymäpäivistä, lapsen vakuutuksista ym. ym.
Ex oli omasta halustaan yksinhuoltaja siten, että poitsu oli luonani joka toinen viikonloppu ja pari viikkoa kesälomalla sekä kaikki koulun hiihtolomat.
En protestoi sitä, että jouduin maksamaan lapsestani. Rahoitan edelleen jossakin määrin poitsun opiskeluja, koska joskus hän kuitenkin perii minut, niin miksi en antaisi hänelle taloudellista avustusta nyt, kun hän sitä eniten tarvitsee ja minulla on varaa häntä tukea. Avustusta annan tänä päivänä tietysti vain sen verran mitä verottaja sallii.
Minulla oli silloin aikoinaan sama tilanne kuin Joonatanilla, että ex matkusteli pitkin maailmaa. Oliko minun elatusapu rahoillani vai ei sitä en pysty tietenkään sanomaan, mutta matkat kuitenkin oleellisesti vähenivät sen jälkeen, kun poitsu 19 vuotiaana kirjoitti ylioppilaaksi ja minä lopetin elatusapumaksujen maksamisen exälle. Katkeruudesta exää kohtaan jota 22 vuoden yhdessä olon aikana kertyi en pääse varmaan koskaan eroon, mutta onneksi en ole exään törmännyt enää vuosiin.
Lopuksi kommentti Joonatanille, että olethan huomioinut veroilmoituksessa sen, että maksat elatusapumaksuja, sillä ainakin minä sain jonkunnäköistä kompensaatiota verottajalta näistä maksuista.