El Clásico 10.12.2011

  • 15 012
  • 90

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Juuri näin. Tällä kaudella kyseinen kolmikko on tosiaan vain kerran tainnut olla yhtä aikaa avauksessa ja Khedira pelasi tuolloin hyökkäävässä roolissa. Eihän se toimi mitään Barcaa vastaan, kun Khedira on pallollisena vain hieman allekirjoittanutta parempi pelaaja.

Itse edelleen lähtisin rohkeasti kahdella puolustavalla keskikenttäpelaajalla, joiden lisäksi Di María, Ronaldo, Benzema ja Higuain ylempänä tekemässä tuhojaan. Muutaman tunnin kuluttuahan tuo selviää.
 

RDivis

Jäsen
No niin kyllä tässä varmaan alkaa jokaisella futisihmisellä olla mukava kutina persiissä. Los Blancosin puolesta liputetaan. Tässä ketjussa mainittiin aiemmin, että Barca tarvitsisi enemmän näitä tämän illan pisteitä. Itse näkisin, että juuri Real tarvitsee tästä ottelusta ne pisteet. Nyt pelataan kuitenkin Bernabéulla ja voitto tänään olisi iso harppaus kohti mestaruutta. Jos ajatellaan, että Barcelona veisi pisteet olisi se toki iso boosti joukkueelle. Mutta sillä on kuitenkin vielä toinen Camp Noulla pelattava klassikko kädessään. Mielestäni madrilaisten olisi saatava tänään vähintään tasapeli. Jotenkin Realin vierasvoitto Camp Noulla tuntuu, jossei aivan mahdottomalta, niin helvetin haastavalta. Tämä pohdinta siitäkin huolimatta, että Realilla on sarjajohto ja one game in hand.

Mutta luotto tänään on hyvä ja toivon, että valkoisten vastaiskut purevat! Juomat illan peliin on hoidossa ja fiilis korkealla. Osa porukasta varmasti nököttää liveseurannassa pelin aikana. Törmäillään siellä :)
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Älä nyt, se on vain yksi jalkapallo-ottelu. Ota pastilli.

Heh, tarjoatko?

Jotenkin on vain tällä hetkellä sellainen fiilis mitä en ainakaan muista aikaisemmin El Clásicon alla kokeneeni siis aivan samalla mittakaavalla. Viime vuosina tähän on vaikuttanut tuo Realin enemmän tai vähemmän ponnettomuus verrattuna Barçaan ja sitä ennen vaikka kovasti Barçaa silloinkin seurasinkin niin aivan samanlaista ja yhtä intensiivistä (mm. Barça B, La Masian eri ikäluokat) se ei vielä silloin ollut, jolloin tuohon Klassikkoon jäivät ne viimeiset mausteet antamatta. Tällä hetkellä tuo cocktaili olisi vain tuju ja myllerrys kropassa myös sen mukainen. Aivan ihana fiilis ja omalla kohdallani parasta mitä voi jalkapallon saralla sen pelaamisen lisäksi saada.

Mutta joo lisää cavaa lasiin ja matsi-fiilistely jatkukoon.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Heh, tarjoatko?

Luonnollisesti, siksi kysyinkin.

Jotenkin on vain tällä hetkellä sellainen fiilis mitä en ainakaan muista aikaisemmin El Clásicon alla kokeneeni siis aivan samalla mittakaavalla.

Niinpä. Juuri sen takia kai oma innostus on alempana kuin taannoisessa Valencia-ottelussa, sen verran on viime vuosina näissä peleissä tullut tukkaan ja rumasti. Tähän päteekin loistavan yksinkertainen kaava, jonka itse keksin juuri äsken:

Loistava alkukausi, kolmen pisteen kaula, yksi ottelu vähemmän pelattuna kuin päävastustajalla ja kyseinen päävastustaja vastassa omalla kotikentällä = ainekset suuren suureen pettymykseen.

Minulle riittäisi tasapelikin, vaikka eihän se juuri miltään tuntuisi. Paitsi, jos madridilaiset nousevat viime hetkillä tasoihin. Tappio joka tapauksessa on tullut näissä peleissä niin tutuksi, ettei sen aiheuttama masennut voisi kauan kestää. Eihän? Barcan voittaminen liigaottelussa on Real Madridille paljon vaikeampaa kuin jollekin Getafelle. Aika säälittävää joka kantilta ajateltuna.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Niinpä. Juuri sen takia kai oma innostus on alempana kuin taannoisessa Valencia-ottelussa, sen verran on viime vuosina näissä peleissä tullut tukkaan ja rumasti. Tähän päteekin loistavan yksinkertainen kaava, jonka itse keksin juuri äsken:

Loistava alkukausi, kolmen pisteen kaula, yksi ottelu vähemmän pelattuna kuin päävastustajalla ja kyseinen päävastustaja vastassa omalla kotikentällä = ainekset suuren suureen pettymykseen.

Pessimisti ei pety, vai?

Mielestäni Realin pullat ovat tällä hetkellä paremmin uunissa kuin pitkään pitkään aikaan tämän kaksikon vastakkain asetteluissa. Ei vain tuo sarjatilanne vaan se miltä tuo joukkueen pelaaminen on viime aikoina näyttänyt ja varsinkin siis nuo vastahyökkäykset, joille vain on sitä tilausta Barçaa vastaan. Sitten kun saanevat keskuspuolustukseensa sen parhaan kaksikkonsa (Pepe ja Ramos) ilman että siellä täytyy peluuttaa jotain parhaat päivänsä nähnyttä Carvalhoa tai muita niin ei tuo nyt mitenkään lohduton tilanne olisi, valitettavasti. Ainakaan näille laseille. Niin ja usko Barçaan on toki kova, mutta sitä löytyy myös Realia kohtaan eli hurjaa taistelua odotellen...
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Pessimisti ei pety, vai?

Pessimisti pettyy kaksi kertaa. Etu- ja jälkikäteen.

Kyllä minä näkisin, että Real Madrid on pelillisesti ollut tällä kaudella Barcelonan edellä, välillä jopa aika paljon, kun Barca on kompuroinut noita heikompia vastustajia vastaan. Tosin ainoastaan Getafe-peliä voi pitää varsinaisena kompurointina, tasapelit menevät työtapaturmina.

Ja juuri sen takia Madridilla on niin paljon hävittävää tänään, kun etukäteisasetelmat vihdoin ja viimein ovat jossain mielessä pääkaupunkilaisten puolella. Eli tästä pääsemme siihen, että tässä on ainekset suuren suureen pettymykseen. Vastaavasti myös mahdollisuus voittoon on parempi kuin aikoihin näissä peleissä.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Ja juuri sen takia Madridilla on niin paljon hävittävää tänään, kun etukäteisasetelmat vihdoin ja viimein ovat jossain mielessä pääkaupunkilaisten puolella. Eli tästä pääsemme siihen, että tässä on ainekset suuren suureen pettymykseen. Vastaavasti myös mahdollisuus voittoon on parempi kuin aikoihin näissä peleissä.

Itse vain olen sitä koulukuntaa, joka tykkää ajatella mitä voidaan voittaa sen sijaan että uhraisin ajatuksiani sille mitä voidaan hävitä. Ei liity nyt varsinaisesti tähän, mutta tämä vain on suomalaisessa ajattelumailmassa valitettavan yleistä eli pelätään häviötä sen voittamisen halun ja uskon sijaan. Sitten jos tulee turpaan sitten vain tulee, mutta turha sitä on etukäteen varmistella ja pehmustella.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ei liity nyt varsinaisesti tähän, mutta tämä vain on suomalaisessa ajattelumailmassa valitettavan yleistä eli pelätään häviötä sen voittamisen halun ja uskon sijaan.

Se on ihan totta ja noinhan se pitääkin ajatella. Onneksi Real Madridin pelaajat ja valmennusjohto tuskin kovin pessimistisesti tähän otteluun lähtevät.

Edellä kirjoittamani oli jonkin verran pilke silmäkulmassa, vaikka toki myönnän olevani pessimisti ja tuskin koskaan siitä paranenkaan, mutta minkäpä sitä luonteelleen voi. Kyllä tänään joka tapauksessa kovasti uskotaan, että pieni ja sympaattinen Real Madrid katkaisee ruman ja likaisen, diktaattorimaisesti Espanjaa ja Eurooppaa hallitsevan FC Barcelonan valtakauden. Aina ollaan pikkuseurojen puolella!
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Kyllä tänään joka tapauksessa kovasti uskotaan, että pieni ja sympaattinen Real Madrid katkaisee ruman ja likaisen, diktaattorimaisesti Espanjaa ja Eurooppaa hallitsevan FC Barcelonan valtakauden. Aina ollaan pikkuseurojen puolella!

No niin tulihan sieltä sitä tuttua Graingeria ;)

Mutta joo illallahan tuo selviäisi, mihin tuo pikkuseura kotikentällään kykenee...
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
No niin tulihan sieltä sitä tuttua Graingeria ;)

Kiitos.

Itse jännitän, että kuka tästä kolmikosta ottaa isoimman roolin omalla ns. tontillaan: Linkki vie Youtubeen, missä näemme kolmen Barcelonan tärkeän pelaajan loistavia suorituksia viime keväisistä Real Madridin ja FC Barcelonan välisistä otteluista. Kaunista katseltavaa, kun asialla on ammattimiehet.

Kolme tuntia vielä.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Itse jännitän, että kuka tästä kolmikosta ottaa isoimman roolin omalla ns. tontillaan: Linkki vie Youtubeen, missä näemme kolmen Barcelonan tärkeän pelaajan loistavia suorituksia viime keväisistä Real Madridin ja FC Barcelonan välisistä otteluista. Kaunista katseltavaa, kun asialla on ammattimiehet.

Johan se provoaminen alkoi. Aika väsynyt heitto.

Kolme tuntia tosiaan matsin alkuun. Tulisi nyt se Barcelonan avaus julki, niin saisi hieman kuvaa siitä, miten Pep meinaa joukkojaan peluuttaa. Lehdistölle Guardiola heitti tänään, että pelaajatkaan eivät tiedä, että kuka avaa tänään. Joopa joo, uskoo ken tahtoo. Mediapeliähän tuo on.

Valkoiset meinaavat vissiin aloittaa kolmen keskikentällä, joten menisikö se nyt sitten niin, että Guardiola marssittaa neljän keskikentän kehiin? Sillä saataisiin varmasti se keskikenttä haltuun, mutta vastaavasti altistaisi puolustuksen vastahyökkäyksille. Noh, kohtahan tuo selviää!
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Johan se provoaminen alkoi. Aika väsynyt heitto.

Mutta silti niin totta. Käsittääkseni kyseinen video ei ole mitenkään käsitelty, vaan ihan oikeasta elämästä napattu. Toki totuuden kieltäminen tässä tapauksessa lievittänee Espanjan ykkösseuran kannattajien tuskaa.

Ei, minä en kiellä, etteikö Real Madridin pelaajat filmaisi, mutta onhan tuo tumperon video silti aika osuva.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Usein en jalkapallosta ( jos ei arvokisoja lasketa) saa näin jännittynyttä fiilistä itselleni, tänään kuitenkin sellainen on jostain syystä syntynyt. Kumpaakaan en kannata, mutta Real on ollut jotenkin kuvottava joukkue ihan pikkupojasta asti (tällä kaudella en ole heiltä peliäkään nähnyt). Barcelona sen sijaan on aina herättänyt pientä ihastusta jo pelkästää pelipaitojensa puolesta. Nykyään Barcelonan fudis on sen verran silmiä hivelevää, että vaikea siitä on olla pitämättä. Eli siis madridistat kyykkyyn ja Blaugrana voittoon! ;) Toivotaan loistavaa iltaa maailmanluokan fudiksen parissa!
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Mutta silti niin totta. Käsittääkseni kyseinen video ei ole mitenkään käsitelty, vaan ihan oikeasta elämästä napattu. Toki totuuden kieltäminen tässä tapauksessa lievittänee Espanjan ykkösseuran kannattajien tuskaa.

Ei, minä en kiellä, etteikö Real Madridin pelaajat filmaisi, mutta onhan tuo tumperon video silti aika osuva.

Niin, mitä provoa tässä muka oli? Faktahan se on että Mascherano, Busquets ja Pedro ovat tuossa filmaamisessa kunnostautuneet jatkuvasti.

Itsellänikin oli mielessä piti postata sama video.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Mutta silti niin totta. Käsittääkseni kyseinen video ei ole mitenkään käsitelty, vaan ihan oikeasta elämästä napattu. Toki totuuden kieltäminen tässä tapauksessa lievittänee Espanjan ykkösseuran kannattajien tuskaa.

Totta joo, ei siinä mitään. Provohan tuo kuitenkin oli, kuten varsin hyvin tiedät :)

Valitettavaahan tuo filmaaminen on, kuten olen itsekin toistuvasti täällä kirjoitellut. Itselläni ei ole mitään syytä kieltää totuutta tuon asian suhteen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Provohan tuo kuitenkin oli, kuten varsin hyvin tiedät :)

No höpsis, minä ja provo emme kuulu samaan lauseeseen. Olen vilpittömän asiallinen, tunnollinen ja ystävällinen kanssakirjoittaja.

Onhan filmaaminen rikos ihmiskuntaa kohtaan, mutta löytyyhän valkoisiltakin nämä pepet, di mariat ja ronaldot, jotka menevät keskivertopelaajaa helpommin nurin. Onneksi kentällä on myös sitten Casillasin ja Puyolin kaltaisia tosimiehiä tasapainottamassa tilannetta.

Kaksi tuntia ja 20 minuuttia.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivän asiat hoidettu, pitkä juoksulenkki heitetty ja nyt odotellaan illan huipennusta jossa tuttuun tyyliin omat sympatiani on Realin puolella kuten jostain syystä on näistä kahdesta aina ollut. Alkujaan olin junnuna siinä kymmenen ikävuoden hujakoilla snadisti enemmän Barçan puolella Michael Laudrupin takia, mutta kun ko. futislegenda siirtyi sieltä Realiin, ei ollut enää sitäkään syytä ja jotenkin vaan siitä eteenpäin näihin vuosiin asti Realin menestys on aina lämmittänyt enemmän kuin Barçan vastaava.

DNA/Welho tosin meinasi laittaa homman jännäksi, meni eilen täällä kotona Canalit kaikki pimeäksi ja soitin palvelunumeroon kuullakseni että ohjelmakorttini on vanhentunut. Tänään aamupäivällä Jumboon dna:n liikkeeseen uusimaan kortti, läpyskä äkkiä kotiin boksiin muhimaan ja muutama kanavahaku aina välillä joutessaan alkuillasta eikä alkanut kanavat vieläkään näkyä ja vitutus sen kun kasvoi.

Hetki sitten pamahti ilmeisesti jokin päivitys kohdilleen, ja nyt on siis Canalit taas kehissä aikalailla kreivin aikaan. Olisihan tuon matsin netistä toki nähnyt mutta hieman olisi vituttanut että juuri tällaisen lauantai-iltaisen El clàsicon alla sopivasti ekaa kertaa n. kymmeneen vuoteen ei kotitöllössäni näkyisi canalit kuten pitää.

Se siitä, hieno matsi odotettavissa ja toivottavasti sellainen saadaan Bernabeulla aikaiseksi. Aina ei toki tällaisissa huippumatseissa mitään iloittelua ja futiksen juhlaa nähdä kun panokset ja lataus ovat niin korkealla, mutta toisaalta taas siellä on molemmilta jengeiltä heittää niin perkeleen kovaa futaajaa kentälle että eiköhän siellä hienojakin suorituksia ja muistamisen arvoista taistelemista tulla näkemään. Saa nähdä pysyykö tunteet kurissa vai onko kokoontumisia kentällä ja vaihtopenkkien edessä viimekeväiseen malliin.

Katsellaan mitä ilta tuo tullessaan, hyökkäyskalusto on molemmilla niin kovaa luokkaa että kai siinä kunkin jengin puolustuspelin onnistuminen nousee taas avainasemaan.

Mahtaa olla Madridissa ja Barcelonassa fiilis korkealla ja porukkaa liikkeellä kaupungilla baareissa jne. mestoissa matsin alkua odottelemassa.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Itsellänikin oli mielessä piti postata sama video.

Samalla kun etsiskelet netin syövereistä noita filmausvideoita, niin kannattaa katsella myös tämä pätkä ja miettiä, että mahtuisiko se Xavi sittenkin Arsenalin avaukseen. http://www.youtube.com/watch?v=BLaSCtprcWk

No höpsis, minä ja provo emme kuulu samaan lauseeseen. Olen vilpittömän asiallinen, tunnollinen ja ystävällinen kanssakirjoittaja.

Hyvä, että tämä selvisi. Minä jo ehdin ajatella aivan muuta.

Onhan filmaaminen rikos ihmiskuntaa kohtaan, mutta löytyyhän valkoisiltakin nämä pepet, di mariat ja ronaldot, jotka menevät keskivertopelaajaa helpommin nurin.

Tästähän on keskustelu jo useaan otteeseen aiemminkin, ja katto-organisaatioiden olisi syytä puuttua filmaamiseen kovalla kädellä. Kyllähän Suarezinkin rasistisia kommentteja tutkitaan viikkotolkulla, joten miksei näitä sukellusoperaatioita voi sitten tarkistaa jälkikäteen ja antaa tarvittaessa penaltia.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
FC Barcelona tänään:

---Cesc---Messi---Alexis---
---Iniesta-----------Xavi---
----------Busquets-----------
---Abidal---Pique---Puyol---Alves---
-----------Valdes----------


Noilla mennään!

4-3-3 siis systeeminä, kuten toivoinkin. Cesc pääsee avaamaan ensikertaa Valkoisia vastaan ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Mascheranoa odottelin kyllä avaukseen, mutta Puyol sekä Pique siellä nyt avaavat. Toivottavasti molemmat ovat täydessä iskussa, sillä vastus on tänään kovinta mahdollista luokkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Valkoiset seuraavalla kokoonpanolla:

Casillas, Coentrão, Pepe, Sergio Ramos, Marcelo, Xabi Alonso, Lassana Diarra, Di María, Özil, Cristiano Ronaldo ja Benzema
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Hyvä Jose! Tismalleen oma ykköskokoonpanoni! Jännittää muuten ihan helvetisti, onneksi kohta mennään!

Hala madrid!
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Onko se portugalilainen blondi pelannut oikeaa laitaa aiemmin? Muistini mukaan Coentrão on nimenomaan vasemman laidan pelaaja?
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Onko se portugalilainen blondi pelannut oikeaa laitaa aiemmin? Muistini mukaan Coentrão on nimenomaan vasemman laidan pelaaja?

On pelannut, viime viikolla viimeksi. Enemmän vasenta, mutta hyvin tuo tuntuu pelaavan oikeallakin. Aika monipuolinen pelaaja.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
On pelannut, viime viikolla viimeksi. Enemmän vasenta, mutta hyvin tuo tuntuu pelaavan oikeallakin. Aika monipuolinen pelaaja.

Tämä selvä. Katellaan, miten Coentrão pärjää omalla laidallaan. Hienoinen ylläri oli myös epäsuosioon joutuneen Özilin avaaminen.

Villa jäi siis myös penkille Barcelonalta. Alexis on toisaalta pelannut erittäin vakuuttavasti viime viikkoina ja tuo energisemmän vaihtoehdon hyökkäykseen.
 

anticatabolic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Eagles/-Flyers, Real Madrid
Itse olen siitä mielenkiintoinen kaveri, että mulla ei ikinä ole ollut sen suurempaa rivalryfiilistä Barcaa kohtaan. Tietysti viime kaudelta UCL välieristä jäi hieman katkera maku suuhun ja toisaalta hieman lohtua tuli Copa del Reyn finaalista, joka oli pelinä aivan jäätävä. Mutta kuten sanottu, jos ei Real menesty niin toivottavasti sitten Barca.

2000-luvun alussa fanitin seuraa suureksi osaksi sen keskikentän jäätävän dominoivuuden (Figo Zidane, Solari yms.) ja espanjalaisen (Hierro, Helguera) maajoukkuepakiston feat Roberto Carlos vuoksi. Kuitenkin lopetin fanittamisen Realin harjoittaman Laissez faire pelaajanostopolitiikan ja jäätävän alisuorittamisen vuoksi - Realista tuli hypejoukkue, joka ei täyttänyt kenenkään odotuksia. Nyt oikeastaan Mourinhon astuttua seuran puikkoihin ja joukkueen pelitavan alkaessa muistuttaa dominoivuudeltaan vanhaa Realia, on joukkue herättänyt itsessä aika voimakasta kiinnostusta. Di Maria, Ronaldo (jota vihasin aivan älyttömästi kaverin ollessa Manussa), Xabi Alonso ja tietysti Pyhä ovat sellaisia kavereita, joita jaksaa katsella kentällä melkein loputtomasti. Tällä kaudella olen seurannut lähinnä UCL:n ja koosteet Realin La ligan peleistä, mutta mielenkiintoista olisi alkaa seuraamaan La ligaa tiiviimminkin.

Eipä tässä sen enempää. Go real!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös