Elämme niin vähän aikaa maailmankaikkeudessa, että jotenkin jokaisesta päivästä pitäisi osata nauttia. Lisäksi jokaisella meistä on pahimpia psykopaatteja ja murhaajia lukuun ottamatta yhtälainen oikeus elää ja ottaa irti kaikista sekunteista kuin vain mahdollista on. Tämä on ainutlaatuinen mahdollisuus jokaiselle. Osa meistä ei ole vanhaa opetusta ajatellen yhtä arvokkaita, mutta meitä arvokkaita on kuitenkin valtaosa ihmiskunnasta. Eletään niin, että kaikilla on hyvä olla. Ajattelen tässä hieman romantisoiden, koska ihminen on luonnoltaan rikollinen jokaisessa mahdollisessa yhteydessä. Koetan antaa ihmisille anteeksi, oli heidän äärimmäisen itsekäs syynsä toimia mitä tahansa.
Rahalla ei kuitenkaan saa tiettyjä asioita, joten en koe tarvitsevani suuria määriä rahaa. Raha tekee ihmisestä todellisuuspakoisen, mikä sotii sitä vastaan, että itse koetan ymmärtää henkisellä tasolla todellisuuden syvimpiä ytimiä myöten siten kuin se on mahdollista nähdä ja kokea. Rahalla sitä ei saa. Tämä on toki vaikea joidenkin ymmärtää, koska jokaisella meistä on omanlaisia näkemyksiä asioista, vaikka aika paljon myös samanlaisuutta pohjimmiltaan. Persoonallisuuksista huolimatta harvalla on oikeastaan mitään valtaa pitää itseään muita parempana. Minä en ainakaan mittaa esimerkiksi luvuilla kunkin meidän asemaa yhteiskunnassa ja maailmankaikkeudessa, vaikka se ehkä joidenkin mielestä on ainoa oikea tie. Köyhä ihminen mittaa mielellään rahalla, vaikka aina puhutaan rikkaista.
Maailmankaikkeudessa eletään vain hetki. Tai ohikiitäviä hetkiä. Tee niistä itsellesi ja muille elämisen arvoisia. Muistele. Harrasta kaikenlaista rehellistä filosofiaa ja kehitä ajatuksenjuoksuasi. Muistot ovat niitä, jotka vievät ainakin minua eteenpäin, vaikka siellä on kaikenlaista paskaakin mukana. No lopetan tähän ennen kuin lopullinen ajatus katoaa tekstistä :)
Peace.