Minä ainakin olen puutarhuri matikaisen pelaaja listaan totaalisen pettynyt. jo cipruss yksinään sai aikaan reaktion"voi vittu,näinkö huonosti asiat on?". siis cipruss on viimeinen pelaaja joka ifkiin olisi pitänyt hankkia. korkeintaan kolmosketjun sentteri, mutta matikainen maksaa silti miljoona palkkaa. säälittävin ifk hankinta tähän mennessä. ciprusksen hankinta ttosidti sen että matikisen neuvottelut ovat menneet päin persettä.
ja sitten jotkut puhuu että vielä voi tulla pari hyvää. keitä hyviä on muka vapaana? minäkin olen valittanut siitä ettei junnuille ole annettu mahdollisuuksia. lähinnä olen tarkoittanut sitä että yksi kenttä olisi junnuja, nyt puolijoukkuetta on junnuja. hyvä että junnut saavat mahdollisuuden, mutta ei pwelkästään junnuilla voiteta.minusta noin 3 hyökkääjää ja kaksi pakkia junnuja olisi riittänyt, siis jos halutaan pärjätä. ja niistä junnujen tasosta. minä olen peräänkuuluttanut lähinnä junnumaajoukkuetason junnuja,kuten ruutu ,bäckström,hagman ,jne. nyt näyttää silti että penalle on kelvannut junnu kuin junnu, ei väliä onko hyvä vai ei, keskinkertainen a-junnukin saa sopimuksen, koska parhaat on päästetty muuaalle. hyvä että junnuja otetaan,mutta puolijoukkueellista on liikaa, eivät pelkät junnut matseja voita.
mitä sopimuksia matikainen sai junnujen lisäksi? cipruss(painajaisen toteutui,hyihelvetti), levokari- ei mahtunut edes divarijengiin, vauhkonen-lukossakin vain ok pelaaja.
puolustus ei ole vahvistunut yhtään.nhl voi rokottaa jengiä muutamalla pelaajalla. saako puutarhuri silloin yhtähyviä korvaavia pelaajia tilalle? tod.näk ei. lisäksi nieminen voi vaihtaa maisemaa, eikä calouninkaan jääminen ole varmaa.
Nyt ollaan sitten palattu 90-luvun alkuvuosiin jolloin kahdeksas tila oli suuri saavutus. eikä siinä mitään. kyllä täällainen joukkue menisi, jos liput olisi halvempia. jos tuollainen joukkue tulee pitäoisi lippujen hintaa laskea 30 mk. neljänä viime kautena lippujen nousun ymmärtää, koska joukkue oli tasoltaan kykenevä taistelemaan mestaruudesta ja kallis. mutta nyt palkkakustannukset ovat tippuneet monella miljoonalla, voitaisiin myös lippujen hintoja alentaa.
Minulle kelpaa ensikauden jengi jos lippuja alennetaan tuntuvasti, mutta oloen todella pettynyt ja vittuuntunut jos joudun maksamaan(viimekausina korottettuja)saman lipun hinnan kuin männä kaudella. olen maksanut viimekauden/palyoffs/osan ensikausdesta kausikortista mersun hinnan mutta saankin vastineeksi toyata corollan.tuntuu kusetukselta.
tiedän, toistan itsaeäni ties kuinka monennetta kertaa, mutta tunnen itseni niin totaalisen kusetetuksi jos joudun maksamaan ensikauden lipuista hirveitä summia. kyllä minulle tuo jengi kelpaisi ihan hyvin, jos lipun hinnat olsivat ensikaudella halvempina.mutta jos maksan hirveitä hintoja lipusta odotan myös näkevänilipunhinnanveroisia pelaajia.
keskimäärin junnut,joilla ei ole liigakokemusta, tienaavat alle satatuhatta(selvisi is verotiedoista) ja todella hyvät junnut parisataa. näin ollen yhdeksään junnuun menisi about miljoona. palkkakustanukset tippuu ensikauteen muutamalla millillä, näin ollen saisi tippua jo nyt pilvissä olevat lipun hinnat muutamalla kympillä.