EI TULLU SITTEN YLLÄTYKSIÄ HIFK:sta

  • 14 780
  • 128

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei me valiteta

Me välitetään. Tällä jengillä pienten ongelmien painaessa päälle, on helppo pudota vaikka pleijareista ja sitä ei ole kiva istua katsomassa. Tämän jengin rakentamisessa on rahamäärä pidetty niin pienenä, että tai Penakin pelätä tulojen putoavan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vauhkosesta saatte ainakin kovaa taklaavan loppuun saakka yrittävän tsempparin. Ei välttämättä mikään kiekollinen lahjakkuus, välillä kyllä väläyttelee. Asenne 100 ja loppuun saakka yritystä riittää. Tihonov puhui aikoinaan että vie Jonnin mukanaan NHL:ään, mies kun on sinne aikoinaan varattukin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Siis jos NHL rokottaa...

..esim. Bednarin,Zidlickyn ja Stepanekin,riittää jo se paniikin purkautumiseen.Todennäköisesti tässä on nyt käynyt niin,että pelaajakaupat on menny vähän vituiks.En usko ammattimiesten tehneen täysi suunnitellusti tollasta porukkaa.KATSOKAA ITSE tota kokoonpanoa ja vähentäkää siitä änäriin lähtiät.Jos siitä pystytte muokkaamaan kovan tason materiaalin niin huh huh.Olen toki ottanu huomioon sen,että hakusessa voi jokin pelaaja olla,mutta ristiriitaselta tilanteelta tää kokonaisuudessaan vaikuttaa.

Olen oikeesti ja aidosti ilonen noista junioreista. Minä kun vaan odotin tiedotustilaisuudelta vähän eri asioita,kun mitä tapahtu...
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onhan selvää että Pena on Mällin kanssa keskustellut, ennen kuin on tehnyt uusia sopimuksia ensi kaudeksi. Mielenkiintoista nähdä, miten Veikko ja Mälli tulevat toimeen keskenään. Veikko kun ei tunnetusti ole niitä kaikkein innokkaimpia reenaajia, ainakaan kesällä. :)

Nimilistan perusteella Pena ainakin uskoo että SM-liigassa saa ensi kaudellakin olla viisi ulkomaalaista/joukkue.

PS. Isaksson: Onko se Hannes nyt kuitenkaan niin hyvä puolustaja mitä kommentistasi voisi päätellä? Se nähdään ensi kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, huh huh kaikille niille, jotka valittavat pelaajalistaa huonoksi. Ihan vakava kysymys, mitä te tiedätte jääkiekosta? Ei mestaruutta voiteta sillä, että pelaajalista on valmiita tähtiä täynnä, johan tuo olisi pitänyt oppia, esimerkkejä riittää ihan siinä teidän vieressäkin. Hieno huomata, että HIFK antaa mahdollisuuden potentiaalisille lupauksille, sille minä nostan hattua.

Vaan eipä ollut Leinosen Markoa listassa, tulisikohan mies sittenkin takaisin Jyväskylään... Mutta miten se Veikko vielä hifkissä jatkaa?
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon. Villen ja Tuomaisen tilanne ei ole vielä loppuunkäsitelty ja Törmänenkin on kait Penan listoilla yhä. Vai kerrottiinko tiedotustilaisuudessa jotakin näiden kolmen kohdalta? Yksi pakki lisää, vaikkapa Ipasta mr. Pettinen tai Tukio vaihdossa Veikkoon. En usko vieläkään, että Veikko jatkaa IFK:ssa, hänet voidaan hyvinkin vaihtaa johonkin pakkiin. Tuo nimilista ei varmaankaan ole lopullinen, kärsivällisyyttä!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt kiukun laskettua voi jo ruveta ajattelemaan...

Mahdollisia kokoonpanoja (ilman NHL oletusta)

Riksman !!!!!!!!!

Zidlicky-Stepanek
Kurvinen-Hyvönen
Levokari-Lamberg
Eskelinen-Ilkka

1. Kuhta-Cipruss-Caloun
2. Vauhkonen-Bednar-Kortelainen
3. Grunn-Viitaluoma-Häppölä (Pikkarainen,Loppi,Hirchovits)
4. Mäkiaho-Nieminen-Nielikäinen
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Vaikka Lindforsilla taas ensi kaudella nivuset paukkuu, niin mikä ettei kaksikko Riksman-Strömberg saisi mitään aikaan? Hehän voivat tehdä "nurmiset" tai "bäckströmit". On ennenkin divaritason molari kehittynyt huipuksi liigassa, eikä muuten kehity, jos ei pääse pelaamaan. Se sitten taas on aivan eri juttu, jos Riksman & Strömberg ovat liian heppoisia liigaan ja Sakke on loukkaantuneena. Sitten HIFK:n pitänee suunnata katseensa kesken kauden Pohjois-Amerikkaan.
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huhut tuovat Oskua Helsinkiin ja IFK:n paitaan.

Näin siis oli todennut Mikko "Hockey Night" Grönman Turussa mestaruusjuhlien yhteydessä eli siinä yksi mahdollinen lisävahvistus.
 

breakin

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Minä ainakin olen puutarhuri matikaisen pelaaja listaan totaalisen pettynyt. jo cipruss yksinään sai aikaan reaktion"voi vittu,näinkö huonosti asiat on?". siis cipruss on viimeinen pelaaja joka ifkiin olisi pitänyt hankkia. korkeintaan kolmosketjun sentteri, mutta matikainen maksaa silti miljoona palkkaa. säälittävin ifk hankinta tähän mennessä. ciprusksen hankinta ttosidti sen että matikisen neuvottelut ovat menneet päin persettä.
ja sitten jotkut puhuu että vielä voi tulla pari hyvää. keitä hyviä on muka vapaana? minäkin olen valittanut siitä ettei junnuille ole annettu mahdollisuuksia. lähinnä olen tarkoittanut sitä että yksi kenttä olisi junnuja, nyt puolijoukkuetta on junnuja. hyvä että junnut saavat mahdollisuuden, mutta ei pwelkästään junnuilla voiteta.minusta noin 3 hyökkääjää ja kaksi pakkia junnuja olisi riittänyt, siis jos halutaan pärjätä. ja niistä junnujen tasosta. minä olen peräänkuuluttanut lähinnä junnumaajoukkuetason junnuja,kuten ruutu ,bäckström,hagman ,jne. nyt näyttää silti että penalle on kelvannut junnu kuin junnu, ei väliä onko hyvä vai ei, keskinkertainen a-junnukin saa sopimuksen, koska parhaat on päästetty muuaalle. hyvä että junnuja otetaan,mutta puolijoukkueellista on liikaa, eivät pelkät junnut matseja voita.
mitä sopimuksia matikainen sai junnujen lisäksi? cipruss(painajaisen toteutui,hyihelvetti), levokari- ei mahtunut edes divarijengiin, vauhkonen-lukossakin vain ok pelaaja.
puolustus ei ole vahvistunut yhtään.nhl voi rokottaa jengiä muutamalla pelaajalla. saako puutarhuri silloin yhtähyviä korvaavia pelaajia tilalle? tod.näk ei. lisäksi nieminen voi vaihtaa maisemaa, eikä calouninkaan jääminen ole varmaa.
Nyt ollaan sitten palattu 90-luvun alkuvuosiin jolloin kahdeksas tila oli suuri saavutus. eikä siinä mitään. kyllä täällainen joukkue menisi, jos liput olisi halvempia. jos tuollainen joukkue tulee pitäoisi lippujen hintaa laskea 30 mk. neljänä viime kautena lippujen nousun ymmärtää, koska joukkue oli tasoltaan kykenevä taistelemaan mestaruudesta ja kallis. mutta nyt palkkakustannukset ovat tippuneet monella miljoonalla, voitaisiin myös lippujen hintoja alentaa.
Minulle kelpaa ensikauden jengi jos lippuja alennetaan tuntuvasti, mutta oloen todella pettynyt ja vittuuntunut jos joudun maksamaan(viimekausina korottettuja)saman lipun hinnan kuin männä kaudella. olen maksanut viimekauden/palyoffs/osan ensikausdesta kausikortista mersun hinnan mutta saankin vastineeksi toyata corollan.tuntuu kusetukselta.
tiedän, toistan itsaeäni ties kuinka monennetta kertaa, mutta tunnen itseni niin totaalisen kusetetuksi jos joudun maksamaan ensikauden lipuista hirveitä summia. kyllä minulle tuo jengi kelpaisi ihan hyvin, jos lipun hinnat olsivat ensikaudella halvempina.mutta jos maksan hirveitä hintoja lipusta odotan myös näkevänilipunhinnanveroisia pelaajia.
keskimäärin junnut,joilla ei ole liigakokemusta, tienaavat alle satatuhatta(selvisi is verotiedoista) ja todella hyvät junnut parisataa. näin ollen yhdeksään junnuun menisi about miljoona. palkkakustanukset tippuu ensikauteen muutamalla millillä, näin ollen saisi tippua jo nyt pilvissä olevat lipun hinnat muutamalla kympillä.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
VÄLIVUOSI

taitaa olla edessä?

Se on vain hyvä asia, sillä taisteleva IFK on ollut
hakusessa Lehkosen aikana.

Sen sijaan maalivahti, puolustaja ja keskari vielä
tarvitaan ja uskonkin Penan ne hommaavan vielä.

Junnuista jäi hyvä maku. Nyt on pohjaa mille rakentaa.

Tsemppi-kiekkoa katselee mielummin, kuin tämän
kauden surffausta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
tps/ifk

Tps ilmoitti tänään hankkineensa seuraavat pelaajat (TS)

Pärssinen
Hagman
Kai Nurminen
Petriläinen
Marko Kauppinen

Verratkaa nyt hyvät ihmiset näitä meidän hankintoihin ennekuin puolustelette Penaa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Niinpä...

Kyllähän mun mielestä toi IFK:n nimilista ihan hyvä on.
Ja nyt kun Mälkiä tulee sinne,niin on kaksi vaihtoehtoa pelaajilla:
Tehdään töitä pelipaikan eteen tai lähdetään pois.
Eli voi olla mielenkiintoista nähdä mitä Heikki saa aikaan,mikäli hänelle vain annetaan työrauha.
Ja mitä "maalaisäijä" tuo stadilaiseen kiekkojoukkueeseen...

Mutta kun aikaisemmin on todettu,että Mälkiän valmentama joukkue kahvaa,niin IFK:n on pakko olla Kahvajoukkue?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
On käsittämätöntä !

Jos nämä " hankinnat " riittävät Teille Arvon IFK:n kannattajat ?! Noista vielä Z , Bednar ( mahd. Stepanek ja Hannes ) NHL:ään , Veikko Ilvekseen ja Calounin jalkaleikkaus pitää hänet alkukaudesta puolikuntoisena , niin eikö kritiikki ole vähintään oikeutettua ? IFK:ssa ei edelleenkään ole yhtään avauksiin kykenevää puolustajaa ja sentteriosasto on muiden sm-liiga jengien tapaan vähintään keskinkertainen. Entäs maalivahtiosasto ? Strömbergillä ja Ritchmanilla on liian kovat paineet.Hyökkäys on kyllä senttereita lukuunottamatta ok , mutta puolustus on kyllä " La Paloma - osastoa " , kuten IFK:ssa aina.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Re: Niinpä...

Viestin lähettänyt käyttäjä B1
Kyllähän mun mielestä toi IFK:n nimilista ihan hyvä on.
Ja nyt kun Mälkiä tulee sinne,niin on kaksi vaihtoehtoa pelaajilla:
Tehdään töitä pelipaikan eteen tai lähdetään pois.
Eli voi olla mielenkiintoista nähdä mitä Heikki saa aikaan,mikäli hänelle vain annetaan työrauha.
Ja mitä "maalaisäijä" tuo stadilaiseen kiekkojoukkueeseen...

Mutta kun aikaisemmin on todettu,että Mälkiän valmentama joukkue kahvaa,niin IFK:n on pakko olla Kahvajoukkue?

Varmaan näyttää hyvältä. Mutta kun otat siitä pois mahdollisesti Caloun, Nieminen, Bednar, Zidlicky, Hyvönen ja ehkä Stepanek. Mitä jää jäljelle. Ei mitään. Jos katsoo muutenkin lähtijät: Hurme, Pirjetä, Sihvonen, Rajamäki, Áhonen ja loput jämäpakit. Tilalle tullut Cipruss korvaa joko Pirjetän tai Sihvosen, Vauhkonen korvaa joko Hurmeen tai Rajamäen. Puolustukseen ei tullut käytännöllisesti katsoen mitään. Puuttuu vielä yksi sentteri ja mistä se saadaan. Kyllä on niin epävarma olo vielä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hyvältä näyttää

En minä ainakaan halua Kauppisen ja Petriläisen tapaisia neitejä Hifkiin mutta Turun uimahyppääjiin ne sopii kuin nenä päähän.
Puhutaan että Nhl voi verottaa Hifkin peräpäätä mutta niin se voi tehdä myös kenelle tahansa ja Jokerit on hyvä esimerkki kun se hankki Bumin Tapparasta niin se lähti saman tien.Myös Hagman voi lähteä pelaamatta peliäkään Tepsissä,tämä on aina riski peliä kun maajoukkuetason pelaajista on kyse.
Mitä jos Hifk olis palkannut lisää ulkomaanapuja ja sitten syksyllä olis ollut kymmenen Tsekkiä joukkueessä kun kaikki olis jäänyt Suomeen?
Me Fanit sekoitettiin jo viime talvena joukkuetta tarpeeksi kun vaadittiin Calounia joukkueeseen että annetaan föönille nyt mahdollisuus.
Altavastaajana on hyvä lähteä kauteen eikä mestaruutta välttämättä tarvita mutta yritteliästä peliä josta surffaus on pois.
Aika hyvin fööni onkin surffaajat putsannut pois joukkueesta.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Brewer
Olen ollut 'pääsiäisen paitsiossa', joten kertoisitko mikä Honzan jalassa, kun vaatii leikkausta?

Hannesta ei saa päästä NHL:ään, kuten Isaksson totesi, siinä on puolustuksen tuleva liideri.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Samat Calle Brewerille

Viestin lähettänyt käyttäjä Kempes
Brewer
Olen ollut 'pääsiäisen paitsiossa', joten kertoisitko mikä Honzan jalassa, kun vaatii leikkausta?

Hannesta ei saa päästä NHL:ään, kuten Isaksson totesi, siinä on puolustuksen tuleva liideri.

Kerros lisää infoa Pubin jalasta. Mikäs siellä nyt mättää. Jotkut väittää ettei ois vasta ku kuntopyörää polkenu. Mites se siinä ny hajois.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Nilkka

Nilkka on kuulemma sökö ja vaatii puukkoa. En tiedä missä ja miten meni. Huono homma. On siinä yhdelle miehelle tapahtunut 2000 vuosisadalla jo ihan " kotitarpeiksi "...
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Caloun

Vaikuttikohan tuo siihen siirtoon... Eikai kukaan sairaita halua hankkia?
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Olis muutenkin ihan mukava, jos tulis edes jonnekin sivulle pääpiirteittäin millaista leukaa infossa on kerrottu. Infoa haluis saada ainakin Pubista ja Veikon tilanteesta. Samoin mahdollisista änärin lähdöistä, vaikka taitavat ratketa vasta heinäkuussa. Samoin vieläkö ollaan hankkimassa jotain ja miksi päädyttiin näihin miehiin. Ja vähän yleistietoa budjetista ja tavoitteista ensi kaudelle. Ilmotelkaa jos jollain on jo tietoa.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer

Ootko nyt ihan varma tosta Calounin hommasta.. satuin meinaan juuri reilu puoli tuntia sitten näkemään herran täällä työpaikkani vieressä Pasilassa, ja ihan terveeltä mies näytti, ei linkannut millään lailla..

Tietysti, saattaahan se jalka silti kipeä olla, mutta kuitenkin..
 

bruce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohtuullinen kokoonpano

IFK:n tämän päiväisessä tiedotustilaisuudessa ei todettu, että nyt esitelty kokoonpano on lopullinen. Perusratkaisut on toki tehty (omille junjoreille on päätetty antaa tilaisuus), mutta muutamia täydennyksiä on vielä lupa odottaa.

Hyökkäyksen osalta tilanne on kohtuullinen. Kyllä kokoonpanossa on riittävä määrä taitoa (Bednar ja Caloun) sekä työmyyriä (Kuhta ja Mäkiaho). Tämän lisäksi vielä omat A-junjorit, joista aivan erityisesti opin viime kaudella arvostamaan Viitaluomaan. Hänen ympärilleen on rakennettavissa toimiva ketju. Mikäli Niemisestä päästään eroon (kuten toivon), on pelimerkkijä vielä uusiin kotimaisiin hankintoihin esim. Krykov. Peltonen taitaa hinnoitelleen itsensä ulos. Välttämättä IFK ei tarvitse hyökkäyspäähän enää uusia vahvistuksia.

Puolustuksen taso on mielestäni kohtuullinen. Uskon, että Hyvönen ja Kurvinen tulevat ensi kaudella nousemaan erinomaisiksi pakeiksi. Tsekksivahvistusten kohtalo on tietenkin auki, mutta tämä nhl-riski koskee kaikkia sm-liigan joukkueita, joille on riveissään riittävän hyviä pelaajia. Lambergin ja Eskelisen uskon myös kehittyvän hyvälle tasolle. Yhden hyvän pakin hankintaan olisi vielä syytä panostaa.

Maalivahti-tilanne on suurin ongelma. Toivon, että ykkösmaalivahti pyritään hankkimaan. Tämä on ehkä kaikkein tärkeintä joukkueen kannalta.

Sitä paitsi ei sovi unohtaa, että IFK julkisti tänään erittäin hyvän hankinnan. Päävalmentaja on seuraavat kaksi vuotta Mälkiä. Nyt on palkkattu valmentaja, jolla on näyttöjä siitä, että hän saa joukkueesta irti enemmän kuin mihin joukkue "paperilla" pystyisi. Kyllä valmentajaan satsaaminen on erittäin perusteltua. Itse ainakin olen erinomaisen tyytyväinen Mälkiän hankintaan. Hän varmasti laittaa joukkueessa sooloilijat kuriin.

Eli: pari hankintaa lisää ja joukkue on valmis Mälkiän johdolla taistelemaan mestaruudesta.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis ymmärsinköhän oikein...

.... että olemme kusessa jos.. Bednar, Zidlicky & Stepanek lähtee... Siis JOS. Vielä he ainakin ovat joukkueessa. Lisäksi huomioisin sellaisen seikan että silloinhan on taas rahaakin hankkia vaikka ulkomailta niitä vahvistuksia. Ei niitä korvaavia pelaajia voi hankkia etukäteen mentaliteetilla että JOS joku lähtee... Jotta voisimme lähteä hankkimaan moisella tavalla pelaajia niin meillä pitäisi olla farmisarja änäri tyyliin.

että silleen
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"Altavastaajana on hyvä lähteä kauteen eikä mestaruutta välttämättä tarvita mutta yritteliästä peliä, josta
surffaus on pois. "

Mitä mitä ? Onko mixu kääntänyt kelkkansa ? Tässä vuosien varrellahan olet ilkkunut useampaan otteeseen
HPK:n pronssimitaleille ja toitottanut kuinka vain mestaruus merkitsee jotakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös