Ei lemmikkejä turkeiksi

• 3 763
  • 44

ljördi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Fc Espoo ,
Koirista ja kissoista tehtyjä koriste-esineitä ja leluja on edelleen myynnissä, vaikka niiden tuonti ja käyttö on monissa EU- maissa kiellettyä.
VAROITUS! seuraava Video sisältää järkyttävää kuvamateriaalia, eikä sovellu lapsille tai herkimmille katsojille. http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=fur_farm
Itse en tuota videota pysty katsomaan loppuun. En sano olevani mikää kettutyttö mutta vastustan jumalattomasti sitä että eläimet joutuvat kärsimään snobejen muodin takia!

Taitaa aika moni elukka päätyä tiimari-rihkaman koristeeksi. Niissähän on monesti pieniä karvatupsuja yms.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Kyllä lemmikkejä turkeiksi! Mikä ero on turkiskissan ja minkin välillä? Kotikissa on kotikissa niin kauan kuin se on kotikissana kasvanut. Itselle kelpaa oikein hyvin siinä turkikset kuin nahkavaatteetkin. Olisikohan kissannahkakengät seuraava hittituote? Jos kissan/koiran nahka menee hyötykäyttöön = joku tekee sillä rahaa, niin kaikki on ok, jos eläinten kasvatus ja teurastus tehdään eettisesti oikein.

Eläimen tappamisesta ei tarvitse tuntea huonoa omaa tuntoa, enkä tunne, jos sen tekee kiduttamatta eläintä eikä tee sitä vain huvin vuoksi.

Kaikki tuki eläinten teurastukselle!

Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Eipä näillä videon eläinrääkkääjillä taida olla paljon tekemistä normaalin länsimaisen turkistarhauksen kanssa. Tälläkin hetkellä todennäköisesti joltain odottavalta äidiltä leikataan maha auki, jonka jälkeen lapsi vedetään ulos ja lyödään tiiliseinään. Siitä ei vaan taida löytyä netistä videota, joten sitä ei voi kauhistella.

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Tämmöinen kohtelu eläimille tulee vielä yleistymään eläintensuojelijoiden takia. Aina kun sivistyneistä lakkautetaan turkistarhausta, tarkoittaa se enemmän asiakkaita Aasian markkinoille. Sieltähän se vaan ei näy tänne pohjolaan, niin ei haittaa.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
EU kielsi / on kieltämässä (?) koirista tai kissoista tehdyt turkikset joita Eurooppaan ollaan tuotu väärennetyin tiedoin. Vihdoin. Se ei silti sitä estä etteikö homma jatkuisi edelleen esim. Kiinassa ja muualla Aasiassa ja vienti jatkuu muualle tai salaa Euooppaan. Sitä voi itse kukin miettiä miksi jotkut asiat ovat edullisempia tuotuna tietyistä maista, joissa ei tarvitse välittää eettisistä säännöistä, ympäristöstä, työsuojelusta, ihmisoikeuksista. Mainitut säännöt toki ovat kulttuurisidonnaisia mutta eläinten kohtelussa on parannettavaa ympäri maailmaa, myös Suomessa. Henk. koht. olen sitä mieltä että että turkiksia ei enää edes tarvita. Muutenkin pysyy lämpimänä talvisin ja nahkaa saadaan sivutuotteena niistä eläimistä jotka syödään.

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koirista ja kissoista tehtyjä koriste-esineitä ja leluja on edelleen myynnissä, vaikka niiden tuonti ja käyttö on monissa EU- maissa kiellettyä.
VAROITUS! seuraava Video sisältää järkyttävää kuvamateriaalia, eikä sovellu lapsille tai herkimmille katsojille. http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=fur_farm
Itse en tuota videota pysty katsomaan loppuun. En sano olevani mikää kettutyttö mutta vastustan jumalattomasti sitä että eläimet joutuvat kärsimään snobejen muodin takia!

Itse en itseäni kovin heikkohermoisena ole pitänyt mutta tuota en jaksanut katsoa kuin ehkä puoleen väliin, sen verran karmeaa tavaraa oli. Kertokaa nyt tyhmälle, minkä takia ne koirat pitää elävänä nylkeä ja vielä pitää elossa kun turkki on saatu pois?

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Henk. koht. olen sitä mieltä että että turkiksia ei enää edes tarvita. Muutenkin pysyy lämpimänä talvisin ja nahkaa saadaan sivutuotteena niistä eläimistä jotka syödään.
Sinä voit olla tuota mieltä, mutta moni meistä on erimieltä. Onko tullut mieleen, että turkiksia käytetään samasta syystä kuin joku värjää hiuksensa tai edes kampaa ne. Tai, että sinä ostat tietyn väriset vaatteet. Kaikki vaatteethan voisivat olla harmaita, värjäämättömiä. Ei värejä tarvita. Sitä minä ihmettelen, että mitä enemmän maailma kaupungistuu, niin sitä enemmän näitä eläinasiantuntijoita ja puunhalaajia löytyy juuri betonilähiöistä.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Sinä voit olla tuota mieltä, mutta moni meistä on erimieltä. Onko tullut mieleen, että turkiksia käytetään samasta syystä kuin joku värjää hiuksensa tai edes kampaa ne. Tai, että sinä ostat tietyn väriset vaatteet. Kaikki vaatteethan voisivat olla harmaita, värjäämättömiä. Ei värejä tarvita. Sitä minä ihmettelen, että mitä enemmän maailma kaupungistuu, niin sitä enemmän näitä eläinasiantuntijoita ja puunhalaajia löytyy juuri betonilähiöistä.

Heh, tuskin minäkään yksin olen mielipiteineni. Olet ehkä tosissasi joten sanon että mielestäni siinä on ero kampaatko hiuksesi vai esim. hukutatko eläimen turkin takia. Tämä on tietysti kärjistettyä mutta eivät ne turkit synny ilman että useampi eläin on niiden takia tapettu, kuten ei ne jauhelihapaketitkaan kaupan hyllylle. Toinen vaan on minusta selvästi perustellumpaa kuin toinen. Tiedostavalla ihmisellä on kyky tehdä valintoja kuinka pitkälle menee oman edun tai tässä tapauksessa turhamaisuutensa takia. Perusjuttuja on kohdella loppuun asti hyötyeläimiä inhimillisesti, koska siihen on valta ja järki vaikuttaa. Teoistaan vastuun ottaminen ja empatian lisääntyminen niin eläimiä kuten ihmisiäkin kohtaan ei olisi pahasta.

Asun ja synnyin toki kaupungissa, mutta kyllä sitä heinääkin hieman hatun alta löytyy. Lisäksi ilonani on aina ollut eläimiä joita en ole tappanut kauniin turkkinsa takia. Surullisempaa olisi jos kaupungissa menettäisi kokonaan kosketuksen luontoon.

Viimeksi muokattu:

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Ei vaan siihen oli joku "luonnollinen" selitys. Turkin kuntoon liittyen. Joku joka muistaa/tietää paremmin voisi kertoa.

Taisi olla juuri päinvastoin eli turkiseläin kannattaa tappaa nopeasti ja ilman stressausta.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Ei vaan siihen oli joku "luonnollinen" selitys. Turkin kuntoon liittyen. Joku joka muistaa/tietää paremmin voisi kertoa.

Ei tuon videon esittämiin tapauksiin ole mitään luonnollista selitystä. Tuon kaiken rääkkäyksen jälkeen turkit on pilalla puukolla huitomisen, maahan hakkaamisen ja päällä seisomisen jälkeen.

Itse asiassa homma vaikuttaa hieman 90-luvulla huomiota saaneen hylkeentappovideon kopiolta. Eikös sekin paljastunut Greenpeacen(tai järjestöön kuuluvien tekemäksi), vai muistanko ihan väärin?

Noh, toisaalta onhan meillä näitä kissantappaja/runkkaajia ihan kotimaamme taidepiirreissäkin, joten eipä tuo kai ketään yllätä. Ainoastaan ihmisten tyhmyys on rajaton.

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei tuon videon esittämiin tapauksiin ole mitään luonnollista selitystä. Tuon kaiken rääkkäyksen jälkeen turkit on pilalla puukolla huitomisen, maahan hakkaamisen ja päällä seisomisen jälkeen.

Ok...En itse pystynyt katsomaan 30 sekuntia enempää kyseistä pätkää. Muistelin vaan jossain dokumentissä olleen selityksen elävänä nylkemiseen. Luultavasti muistan väärin.

Samaa olen itsekin kuullut, mutta mahtaako moista olla ollenkaan? helpointahan olisi esim. ampua elukkaa päähän ja sitten kiskoa turkki irti. Voiko turkin laatu kärsiä siitä, että elukka kuolee "stressaavalla" tavalla?

Turnipsi

Jäsen
Itse olen kuullut tarinan, että kun koiran hakkaa hengiltä, turkki on pöyheämpi kuin luonnollisen kuoleman tai nopean kuoleman kokeneen koiran turkki.

En tiedä onko urbaani legenda vai ei, että mm. Eskimot harrastavat tätä. Eli vanha palveluskoira, joka ei pysy enää menossa mukana, hakataan kepeillä henkihieveriin. Koiran adrenaliinitaso nousee ja tämä vaikuttaa myös turkkiin jotenkin (turkki on lämpimämpi).

Ja tuo video, jota en kyllä suostu katsomaan, on luultavasti se sama, johon törmäsin n. 2 vuotta sitten. Huhut kertoivat että eläinaktivistit olivat teettäneet tämän videon propagandavideoksi.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ei eläimiä turkeiksi.

Vastaanhankaajat voivat vetää v*tunnahkaviitan päähän.

Piste.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Sen verran pitää sanoa että Mongoliassa tai jossain muussa vtun kylmässä maassa esim. jakin taljaa ei ole varaa jättää käyttämättä, toki siellä koko eläin käytetään muutenkin huolella ja hartaudella hyödyksi. Mutta nuo koiran, kissan tai minkin turkit ovat mielestäni tarkoitettu länsimaiselle tantalle joka kävelee sen 20 metriä parkkihallista stockalle - sellainen ei todella tarvitse turkkiaan yhtä paljon kuin edellinen käyttäjä. Länsimaissa turkiksilla ainoaa käyttöä olisi niillä joilla ei siihen ole varaa, puhtaasti ruumiinlämmitystarkoituksessa.

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Itse olen kuullut tarinan, että kun koiran hakkaa hengiltä, turkki on pöyheämpi kuin luonnollisen kuoleman tai nopean kuoleman kokeneen koiran turkki.

En tiedä onko urbaani legenda vai ei, että mm. Eskimot harrastavat tätä. Eli vanha palveluskoira, joka ei pysy enää menossa mukana, hakataan kepeillä henkihieveriin. Koiran adrenaliinitaso nousee ja tämä vaikuttaa myös turkkiin jotenkin (turkki on lämpimämpi).

Tuosta turkkijutusta en tiedä, mutta melko säännöllisesti törmää väitteeseen, että koiria tapetaan Aasiassa kärsimyksiä pitkittäen siksi, että koiran erittämä adrenaliini parantaa lihan laatua.

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
PETAn linkkien kanssa kannattaa pitää suodatin päällä. Sillä tiukimmalla asennolla vielä.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Perusjuttuja on kohdella loppuun asti hyötyeläimiä inhimillisesti, koska siihen on valta ja järki vaikuttaa. Teoistaan vastuun ottaminen ja empatian lisääntyminen niin eläimiä kuten ihmisiäkin kohtaan ei olisi pahasta.
Aivan. Hyötyeläimen elämän tulee olla mahdollisimman 'laadukas' ja kuoleman mahdollisimman kivuton. Eläinten kasvatus, teurastus ja metsästys ovat oikeuksia joihin kenelläkään viherpiiperöllä ei pidä olla puuttumista, kun toimitaan yo. inhimillisellä tavalla ja sääntöjen puitteissa.

Turkistuotteet ovat hienoja!

ditrim

Jäsen
IHMISESTÄ NAHKATAKKI?

Propagandaa tai ei, niin on ihmisrääkkäystä tehdä tuollainen video ja laittaa se nettiin pyörimään. Minä ainakin haluan elää omassa mansikkamaakuplassa jossa ei tarvitse miettiä mistä -värjätty siannahkatakkini- on tehty. Onko sitä sikaa maalattu jo elävänä vai onko se geneettisesti muunneltu ja syntynyt sinisenä?

Sen verta olen piiloaktivisti etten osta nahkatakkeja -tai housuja, tai mitään muutakaan fetissikamaa (mikäli sellaisia ostaisin) kaupasta, vaan sen sijaan säästän pitkät pennit ja haen rotsini kirpparilta. Tosin sitä ilmiötä selittänee se, että mielestäni uudet nahka-asusteet ovat siistareiden ja muiden hinttareiden juttuja.

Toisaalta, en pistä pahakseni jos joku kiva mimmi ostaa itselleen kiiltonahkaiset suihinottobuutsit, kukin tavallaan.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Turkistuotteet ovat hienoja!
Samaa mieltä.

Onhan se ikävää jos eläimet kärsii, eikä mun mielestä mitenkään tarkoituksen mukaista eikä sallittavaakaan. Mutta noin muuten sanoisin vain että: nahkaa päälle!

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Turkistuotteet ovat

...tarpeettomia vuoden 2007 Suomessa. Totta kai ne ovat kauniita, niinkuin ovat luonnossakin. Sen takia pitää olla itsekuria että osaa luopua omista mieliteoistaan jos ne eivät kestä eettistä tarkastelua. Metsästys eläinkantojen hoitona on tarpeellista mutta erikseen turkiksiksi kasvatus ei mielestäni ole. Nahkaa saadaan taas tarpeeksi lihakarjan sivutuotteena.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy