Iltapulu uutisoi näin,linkistä pääsee juttuun. Minusta hemmetin hyvä uutinen toteutuessaan!
Lätkän Euro Hockey Tour loppuu | Jääkiekko | Iltalehti.fi
Lätkän Euro Hockey Tour loppuu | Jääkiekko | Iltalehti.fi
Hyvä että loppuvat. Mutta tarvitaanko tilalle mitään? Jokakeväiset MM-kisat, olympialaiset, tuhottoman paljon pelejä sisältävät kansalliset liigat, seurajoukkueturnaukset... Kyllä tuossa olisi jääkiekkoa jo ihan tarpeeksi. Ainakin minulla kyllääntymispiste on tullut vastaan jo ajat sitten. Viime keväänä olin niin kurkkuani myöten täynnä jääkiekkoa, että koko syksynä ei kiinnostanut käytännössä pätkääkään. Nyt vuodenvaihteen jälkeen on jaksanut pikkuisen seurailla.
Tottakai tarvitaan. Ei mihinkään MM-kisoihin tai olympialaisiin voi lähteä ilman maajoukkueiden omia harjoitusleirejä ja maaotteluita.
Hyvä että loppuvat. Mutta tarvitaanko tilalle mitään? Jokakeväiset MM-kisat, olympialaiset, tuhottoman paljon pelejä sisältävät kansalliset liigat, seurajoukkueturnaukset... Kyllä tuossa olisi jääkiekkoa jo ihan tarpeeksi. Ainakin minulla kyllääntymispiste on tullut vastaan jo ajat sitten. Viime keväänä olin niin kurkkuani myöten täynnä jääkiekkoa, että koko syksynä ei kiinnostanut käytännössä pätkääkään. Nyt vuodenvaihteen jälkeen on jaksanut pikkuisen seurailla.
Tylsää olla samaa mieltä muiden kanssa, mutta EHT on ollut kerrassaan tylsistyttävä keksintö alusta pitäen. Toki osansa tylsyydellä on myös valmentajiemme ultravarovaisuudella, koska ei uskalleta edes näissä höntsissä kokeilla uusia pelaajia.
Eri mieltä.
Ei näihin karkeloihin pidä valita pelaajia pelkästään kokeilumielessä. Kyllä maajoukkueeseen pääsemisessä pitää olla jonkunlainen raja sentään. Viime vuosina joukkueen runko olisi saanut olla entistä kovempi ja jättää nämä haluamasi uudet pelaajat Mikko Pukkien muodossa sivuun. Voisi olla menestyminen EHT-turnauksissakin parempaa ja sitä menestystä pitää myös vaatia.
Eihän tuossa nyt mitään rupumaita (sloveniat ja kumppanit) vastaan pelailla, vaan ne seitsemän ottelua pelataan A-sarjan joukkueita vastaan
Tärkeintä on päästä eroon noista pitkistä EHT-tauoista. NHL-omistajat eivät millään haluaisi sulkea olympialaisten takia sarjaa pariksi viikoksi neljän vuoden välein - SM-liigassa pidetään 10 päivän maajoukkuetaukoja melkein kerran kuukaudessa. Ei mitään järkeä seurojen kannalta.
Tilanne onkin vähän niin, että kansainvälinen jääkiekko(liitto) on jossain määrin riippuvainen NHL:stä kun taas SM-liigan suuntaan mitään paineita ei sen suhteen ole. Keinoja ja sarjajärjestelmiä ei kysellä samaan tapaan liigoilta mitä NHL:ltä kysellään ja odotetaan esimerkiksi juuri olympialaisten kohdalla. Ja minusta ihan hyvä niin, mutta tietysti harmi kotimaisen liigan seuraajille.