Eero Kilpeläinen Jokerimaalille

  • 388 435
  • 1 254

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

Epäilemättä Vehanen oli hyvässä vireessä lauantaina ja muutamia paikkoja hukattiin omaan heikkouteen (mm. Vehasen jatkoajan heittäytymisessä Ridan veto ei ollut menossa edes maalia kohti), mutta Jokerit sai silti hänen selkänsä taakse kolme kiekkoa varsinaisella peliajalla, minkä pitäisi erityisesti pudotuspeleissä riittää voittoon. Ei playoffeissa voi laskea sen varaan, että maaleja joudutaan tekemään 4-6 voiton eteen, vähemmänkin on riitettävä, erityisesti kun runkosarjan lopussa Jokerit tottui voittamaan otteluita hyvin pienellä maalimäärällä.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Hauskana knoppina, että oli myös Ässiä kovasti mestikseen pudottamassa ennen Sport-sarjaa. Lukko-Ässät oli ottelupari, Vehanen- Kilpeläinen maalivahteina. Vehanen kyykytti Eeroa ja Lukko sysäsi Äsät kohti kurimusta.

Niin luuletko että tuota voisi täällä julkisesti huudella. :) hyss hyss!
 

J.Rita

Jäsen
Jukka Ropponen on sitä mieltä että ongelma on henkisellä puolella. Asiassa ei sinänsä ole mitään uutta. Jos tiedot Tomekin huudoista pitävät paikkaansa, saattaa henkinen ylämäki olla liian jyrkkä, kun omassa joukkueessakaan ei ole luottoa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Jukka Ropponen on sitä mieltä että ongelma on henkisellä puolella. Asiassa ei sinänsä ole mitään uutta. Jos tiedot Tomekin huudoista pitävät paikkaansa, saattaa henkinen ylämäki olla liian jyrkkä, kun omassa joukkueessakaan ei ole luottoa.

Mitä se nyt on mennyt huutamaan? Itseltä on mennyt täysin ohi. Ei sillä, kyllä sietääkin saada huudot noilla esityksillä.
 

J.Rita

Jäsen
Mitä se nyt on mennyt huutamaan? Itseltä on mennyt täysin ohi. Ei sillä, kyllä sietääkin saada huudot noilla esityksillä.

Otteluketjufoorumista löytyy. Ammattimiehen täytyy toki sietää kritiikkiä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Tomek luottaa piiskaan kun se parhaiten toimi häneen itseensä pelaajana. Maalivahdit saattavat joskus myös tarvita porkkanaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Varmasti näinkin, mutta Kilpeä suurempi syy tilanteeseen 1-3 on kuitenkin hyökkäyksen ja yv:n tehottomuus ja tällä on saatu Vehanen näyttämään kurkolta.

Katsokaa nyt te Eeron puolustelijat vittu Kilpeläisen torjuntaprosentteja ja tulkaa kertomaan kuinka ei olla kaaduttu sysipaskaakin paskempaan Kilpeläiseen, itseasiassa on loukkaus paskaa kohtaan verrata sitä Kilpeläiseen. Tällä joukkueella olisi ollut mahdollisuudet mennä ihan mihin tahansa asti jos meillä olisi ollut edes keskinkertaisesti pelaava maalivahti maalimme suulla, mutta sekin on liikaa vaadittu Eero Kilpeläiselle. Eero Kilpeläinen on suurin yksittäinen syy että Jokereiden pleijaritaival on päättymässä parin huippukaverin säestämälle Lukolle joka vaivoin selvitti itsensä edes 10 joukkoon. Jokereiden runkosarjavoitolla voi pyyhkiä perseensä kiitos Eero Kilpeläisen. Ja kiitos Eero Kilpeläisen Jokerit tulee tällä kaudella rahallisesti häviämään satoja tuhansia euroja.

Mutta ei meidän Eeroa saa arvostella, liigan kalleimpiin kuuluva veskari on pelannut ihan riittävällä tasolla. Eero on juuri niin hyvä veskari kuin Jokerit ansaitsee. Ja helvetin hienoa että olemme hirttäneet itsemme Eeroon myös kahdeksi seuraavaksi kaudeksi. Jos Eerosta ei hankkiuduta eroon niin ei ainakaan tarvitse odotella pariin seuraavaan kauteen mestaruuksia ja pidetään vaan lisää välivuosia.

Tomekin huudossa ei ole tippakaan valetta vaan se on totuus Kilpeläisen torjumisentasosta. Se tosin ei ole ylläytys että täällä meidän Jokerifanien mieltensäpahoittajien joukossa Tomekin huuto on koettu liian koviksi sanoiksi Kilpeläiselle. Olisi pitänyt ottaa pikku-Eero vain tiukasti halaukseen ja silittää hellästi selkää muuten meidän maalivahdin herkkä psyyke ottaa kolauksen.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Tai sitten Tomek tulisieluisena purki vitutusta aivan väärällä tavalla.
 

J.Rita

Jäsen
Mutta ei meidän Eeroa saa arvostella, liigan kalleimpiin kuuluva veskari on pelannut ihan riittävällä tasolla.

Niin perisuomalaista, että kaikkeen on löydettävä syyllinen. Mielellään myöskin mustavalkoisesti analysoiden. Jos Jokerit kaatuu, niin ei pelkästään Eero Kilpeläiseen, vaan vaisuun kokonaisuuteen, jonka merkittävä osa Eero toki on.

Ja jos Eero kuuluu pääsyyllisiin, niin kenen vika? Kekäläisen, joka palkkasi (maalivahtikaksikon), Lämsän, joka peluutti, vai Kettererin, joka valmensi? Vai onko vika 100 prosenttisesti parhaansa tehneen Kilpeläisen?

Jatkoa ajatellen täytyy toki pohtia, voiko Kilpeläinen olla mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkösmaalivahti. Viime kaudella suoriutui hyvin, tällä kaudella huonommin. Monet mestaruusmaalivahdit ovat monta kertaa haparoineet tiukassa paikassa, mutta myöhemmin urallaan nostaneet tasonsa mestaruuden arvoiseksi. Ei mestaruusmaalivahdiksi synnytä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vai onko vika 100 prosenttisesti parhaansa tehneen Kilpeläisen?

Kilpeläisen. Ja kyllä on todella upeasti tehnyt parhaansa, Lukko on varmasti kiitollinen ja jos Lukko menee jatkoon tästä sarjasta niin Lukko varmaan päästää Eeron pukukoppiinsa juhlistamaan saavutusta, sillä niin merkittävässä roolissa Eero Kilpeläinen on ollut Lukon sensaatiomaiseen Jokereiden ahtaalle laittamiseen. Jos Eero pyytää kauniisti niin varmaan saa myös halutessaan Justin Azevedon ja Petri Vehasen nimmarit ja voi pyytää samalla Lämsälle Dufvan nimmarin niin jää pojille joku kiva muistokin kaudesta.

Ei mestaruusmaalivahdiksi synnytä.

Melkein voisin luvata että Eero Kilpeläinen ei tule ikinä voittamaan urallaan ainoatakaan mestaruutta.
 

J.Rita

Jäsen
Kilpeläisen. Ja kyllä on todella upeasti tehnyt parhaansa...

Niin, Eero tekee parhaansa, eikä taso siltikään riitä? Ei voi tulla kenellekään yllätyksenä, että Kilpeläinen on ailahteleva, eikä taso huonona päivänä ole lähellekään riitävä. Kyllä muutkin ovat vastuussa siitä, että Jokerit on tässä tilanteessa.

Melkein voisin luvata että Eero Kilpeläinen ei tule ikinä voittamaan urallaan ainoatakaan mestaruutta.

Olet todennäköisesti oikeassa. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei mestaruus tänä keväänä ole poissuljettu.

Mielenkiintoista, että Jokereissa ykkösmaalivahteina pelanneista Häkkinen, Thomas, Riksman ja Puurula ovat voittaneet mestaruuden Jokereista lähdettyään. Kukaan(?) ei Jokereissa pelatessaan pystynyt nostamaan tasoaan pudotuspeleissä.
 

Jorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Jokerit, Erik Karlsson
Tomekin huudossa ei ole tippakaan valetta vaan se on totuus Kilpeläisen torjumisentasosta. Se tosin ei ole ylläytys että täällä meidän Jokerifanien mieltensäpahoittajien joukossa Tomekin huuto on koettu liian koviksi sanoiksi Kilpeläiselle. Olisi pitänyt ottaa pikku-Eero vain tiukasti halaukseen ja silittää hellästi selkää muuten meidän maalivahdin herkkä psyyke ottaa kolauksen.

Et voi olla tosissasi? Oletko koskaan ollut kilpaurheilussa maalivahtina? Minä olen, kahdessa. Voin sanoa, että tyhmintä mitä veskarille voi sanoa helpon/helppojen maalin jälkeen on tuo. Kyllä se nyt saatana ymmärtää itekin jos menee helppoja, ja tuo vain ja ainostaan pahentaa tilannetta. Pidän kyllä Tomekista paljon, mutta kyllä ammattilaisvalmentajan pitäisi jo tajuta, että nuo huudot voi tehdä jossain ihan muualla ja mielellään itsekseen.

Enkä nyt sano, että halataan ja silitetään näissä tilanteissa. Paras tapa on jättää Eero yksikseen kokoomaan itsensä ja osoittaa, että hänellä on vielä joukkueen tuki. Siihen en ota kantaa, että pitäisikö näin lyhyellä aikavälillä laittaa seuraavaan peliin askiin. Onneksi ei tarvitsekaan. Oli maalissa sitten Kilpeläinen tai Tuohimaa, on koko joukkueen nyt viimeistään vaikka syötävä ne maalille tulevat kiekot. Ossi ainakin tuntuisi haastattelun pohjalta olemaan siihen valmis.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Et voi olla tosissasi? Oletko koskaan ollut kilpaurheilussa maalivahtina? Minä olen, kahdessa. Voin sanoa, että tyhmintä mitä veskarille voi sanoa helpon/helppojen maalin jälkeen on tuo...

Täältä vahvaa taustatukea tälle, itse olen ihan aktiivi-maalivahti futiksessa ja lätkääkin tullut molarina hieman skulattua. Kyllä sitä tietää itse, milloin on tullut päästettyä helppo tai mokattua jotain muuten vain. Henkilökohtaisesti koen todella tärkeänä sen, että joukkue seisoo yhtenäisenä tukemassa toinen toistaan vaikeilla hetkillä, mutta maalivahdin kohdalla tämä asia vielä entisestään korostuu: fokus tekemiseen on saatava takaisin heti, eikä vasta muutaman minuutin kuluttua.

Ei mitään järkeä haukkua veskaria ja itse asiassa ihmettelen, mitä tuollaiset huutelijat ylipäänsä tekevät ammattijoukkueen penkin takana, sopisivat paremmin tänne Jatkoajan keskustelupalstalle.
 

Acid

Jäsen
Ei mitään järkeä haukkua veskaria ja itse asiassa ihmettelen, mitä tuollaiset huutelijat ylipäänsä tekevät ammattijoukkueen penkin takana, sopisivat paremmin tänne Jatkoajan keskustelupalstalle.
Minä taas ihmettelen mitä tuollaiset imurit kuin Eero Kilpeläinen tekevät ammattijoukkueen maalinsuulla. Ei se ainakaan torju niitä kiekkoja. Kai se jotain jännää siellä tekee. Sopisi paremmin johonkin Suomi-sarjaan.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mitään järkeä haukkua veskaria ja itse asiassa ihmettelen, mitä tuollaiset huutelijat ylipäänsä tekevät ammattijoukkueen penkin takana, sopisivat paremmin tänne Jatkoajan keskustelupalstalle.

Valtosen lisäksi esimerkiksi Summanen, Jortikka, Dufva yms.. Onhan noita penkin takana ollut, on vieläkin ja tulee varmaan vielä pitkään olemaankin. NHL:ssä taitaa olla aika moninkertainenkin määrä vielä. Ei tää nyt mikään ihan uus Valtosen keksimä valmentajan ominaisuus ole.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Valtosen lisäksi esimerkiksi Summanen, Jortikka, Dufva yms.. Onhan noita penkin takana ollut, on vieläkin ja tulee varmaan vielä pitkään olemaankin. NHL:ssä taitaa olla aika moninkertainenkin määrä vielä. Ei tää nyt mikään ihan uus Valtosen keksimä valmentajan ominaisuus ole.

Ei toki ole mitenkään poikkeuksellista sinällään, se on selvää

Siinäkin on varmasti kuitenkin eroa, että mitä, milloin ja kenelle huutaa, lienet samaa mieltä? Itse en huutelisi joukkueen molarille ottelun ratkaisuhetkillä, etenkään kun numerollisesti tilanne oli vielä täysin käännettävissä, mutta meitä on moneen junaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Siinäkin on varmasti kuitenkin eroa, että mitä, milloin ja kenelle huutaa, lienet samaa mieltä? Itse en huutelisi joukkueen molarille ottelun ratkaisuhetkillä, etenkään kun numerollisesti tilanne oli vielä täysin käännettävissä, mutta meitä on moneen junaan.

Se nyt kuitenkin on totuus että Kilpeläinen on nyt kussut joukkueen jaloille kolmessa matsissa peräjälkeen, on hyvin kyseenalaista tarvitseeko Jokerit tässä tilanteessa nähdyn kaltaista Kilpeläistä. Mikään ei kieli siitä että Eero olisi löytämässä torjuntavireensä, enemmän se pää on tuntunut pehmenevän sarjan edetessä. Olisi eri asia jos tämä huuto olisi tullut sen jälkeen kun Eero on ekana seisonut edelliset pelit päällään ja sitten tulee heikko matsi, mutta niinhän ei todellakaan ole vaan Kilpeläinen on ollut täysin paska kolme viimeistä peliä ja torjuntaprosentti sarjassa on katastrofaalisen heikko.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siinäkin on varmasti kuitenkin eroa, että mitä, milloin ja kenelle huutaa, lienet samaa mieltä? Itse en huutelisi joukkueen molarille ottelun ratkaisuhetkillä, etenkään kun numerollisesti tilanne oli vielä täysin käännettävissä, mutta meitä on moneen junaan.

Ei tossa tarkotus ollu puolustella tota huutelua eikä tollanen ainakaan jeesaa itseluottamuksen rippeisiin yleensä. Tosin pelaajiakin on erilaisia ja toisille toimii suora vittuilu ja huutaminen, kun taas toisia pitää käsitellä silkkihanskoilla. Mihin sit Eero tossa kategoriassa tippuu, en tiiä, kun en tunne henkilökohtasesti. Siitä ei kuitenkaan päästä mihinkään että ei toi mikään kovin poikkeuksellinen tapa valmentajalta ole nykypäivänäkään.
 

Tuamas

Jäsen
Sen siitä saa kun palkkaa vanhoja saunakavereita valmennukseen.

Kilpeläisen osalta oli jo Ässäaikoina nähtävissä kuinka tärkeää roolia näyttelee henkisen puolen toimivuus, jos keskittyminen oli hiukankin herpaantunut oli suoritustaso todella heikko.

Maalivahtivalmennuksen tärkein tehtävä on hoitaa asia tavalla tai toisella kuntoon ja tässä Ketterer on nyt näemmä pahasti epäonnistunut.
Teknisellä puolella Kilpeläisellä ei ole enää vuosiin ollut ongelmia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Maalivahtivalmennuksen tärkein tehtävä on hoitaa asia tavalla tai toisella kuntoon ja tässä Ketterer on nyt näemmä pahasti epäonnistunut. Teknisellä puolella Kilpeläisellä ei ole enää vuosiin ollut ongelmia.

Näin se menee ja ihmettelen, että Jokerit/Ketterer ei ole ilmeisesti ottanut ollenkaan huomioon, että Kilpeläinen tarvitsee pleijareihin ekstrahuomiota ja lisäksi pitäisi olla plan B, jos sekään ei auta. Miten musta tuntuu siltä, että jokerien maalivahtivalmennus on mukavoitunut hyvän runkosarjan myötä ja nyt on sitten tullut kylmää vettä kasvoille? Olen HIFK-puolella lanseerannut termin mukavoituminen ja se on mielestäni menestystä janoavan jääkiekon syöpä. Mukavoituminen voi tapahtua valmennukselle / pelaajille / joukkueenjohdolle. Hommat pitää tehdä aina huolellisesti, pahimpaan varautuen. Mun nähdäkseni pienemmillä organisaatioilla, kuten Jyp, ei ole oikein varaa mukavoitumiseen ja siksi ne suorittavat niin hyvin.
 

Karlsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Penguins,
Eero tolppien välissä. Valmennus päätti tehdä sen tutun, monta kertaa nähdyn, "luotetaan vielä kerran" -valinnan. Toivottavasti ratkaisu on ollut hyvin perusteltu Eeron, Fränän ja muiden asianomaisten kanssa käytyjen keskustelujen kautta. Huonot kortit Jokereissa joka tapauksessa tällä hetkellä maalivahtipuolella, enkä usko että päätös oli helppo. Toivottavasti sitä ei tarvi katua.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Albiceleste & Nerazzurri
Kilpi tänään maalissa ja mielestäni ainoa oikea ratkaisu.

Vain mestaruus kelpaa tällä kaudella, eikö niin? Mikään muu kuin mestaruus ei voi olla tavoitteena tälläkään hetkellä, vaikka on tulossa länsirannikon suunnalta hudaan.

Nyt on toki do or die- tilanne Kilpeläisellä. Mielestäni paine on vain nyt kestettävä ja, jos ei kestä niin sitten kausi ohi ja Eeron jatkoa Jokereissa voidaan arvioida sen jälkeen. En kuitenkaan näe mahdollisuutta, että Fränä voisi torjua Jokerit mestaruuteen asti - vai olenko väärässä?

Fränä olisi voinut esim. tänään pelata hyvän kotipelin ja tuoda Jokerit 2-3 tilanteeseen sarjassa, mutta mitä sen jälkeen? Fränä vielä askiin Raumalla vai sitten vasta Kilpi sinne, joka on paikkana kuitenkin Areenaa kovempi hänelle. Nyt valmennusjohtolinjaa (Tomen huuteluista huolimatta) että ykkösveskariin luotetaan ja se on meidän hevonen. Uskon, että Eero pelaa tänään hyvän pelin. Vaihto ja erä kerrallaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Edelleen mikään ei kieli siitä että Eero olisi yhtään varmenpi kuin on ollut aikasemminkaan, ennemmin kaikki merkit viittaa siihen että Eero sukeltaa vielä rajummin kuin on kertaakaan näissä peleissä. No toivottavasti Tomek vetää Eeroa turpiin siinä vaiheessa jos joutuu vetämään taas miehen maalilta kun mikään ei tartu.

Fränä olisi ollut pelimiehen valinta, Kilpi on epätoivoisen ja teennäisen luottamuksen, joka ei kuitenkaan ole oikeaa luottamusta, valinta jossa toivotaan kädet ristissä ja silmät kiinni ihmettä. Jos veskari on pettänyt kolmesti peräjälkeen aivan samalla tavalla ja siihen että tärinät on niin kamalat ettei edes peruspelaamisesta tule mitään niin miten ihmeessä kovimmassa mahdollisessa paikassa yhtäkkiä koppi tarttuisi ja paineiden kasvaessa pää alkaisi kestämään? Jos se pää ei kestä, niin kuin täällä päänsilittelijät kertoo, edes Tomekin totuudenmukaista palautetta niin kuinka se kestäisi tämän pelin paineet?

Kovissa paineissa ne timatit syntyy, mutta paskasta harvemmin syntyy timantteja. Tämä on Eeron viimeinen tilaisuus näyttää ja osoittaa että Jokerit ei haukannut isosti paskaa sillä että tekivät miehen kanssa 2 vuoden jatkot. Valitettavasti tämä on myös valinta jossa Eeron ego ja henkilökohtainen etu asetetaan Jokereiden joukkueen edelle.
 

jeani

Jäsen
Puukkoa selkään mentaliteettia löytyy palstalta ihan kiitettävästi, eli ei mitään uutta. Paitsi, että vaihtoaitiostakin. Minä, me, jne.

Sitä olen vähän ihmetellyt, että tehdään itse yksi maali (joka myös yhtä lailla helpohko), hävitään, ja sitten syytetään maalivahtia.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Puukkoa selkään mentaliteettia löytyy palstalta ihan kiitettävästi, eli ei mitään uutta. Paitsi, että vaihtoaitiostakin. Minä, me, jne.

Sitä olen vähän ihmetellyt, että tehdään itse yksi maali (joka myös yhtä lailla helpohko), hävitään, ja sitten syytetään maalivahtia.

Ei sillä, etteikö muuallakin olisi parannettavaa, mutta...

Mieti nyt itse tuota pelin kuvaa. Jokerit johtaa peliä toisessa erässä ja sitten kuuluu kaksi kertaa HÖRPS ja loppupeli onkin sitten Jokereiden taistelua vetäytynyttä Lukkoa vastaan. OK, olisi pitänyt iskeä etenkin yv:llä, mutta kyllä minä aika paljon laitan sen piikkiin, että johtoasemasta jouduttiin yhtäkkiä takaa-ajoasemaan Dufvan joukkuetta vastaan vieraskaukalossa.
 

Jody Ejaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puukkoa selkään mentaliteettia löytyy palstalta ihan kiitettävästi, eli ei mitään uutta. Paitsi, että vaihtoaitiostakin. Minä, me, jne.

Sitä olen vähän ihmetellyt, että tehdään itse yksi maali (joka myös yhtä lailla helpohko), hävitään, ja sitten syytetään maalivahtia.

Nimen omaan. Lätkämatseja ei voiteta yhdellä maalilla. Ennen kuin joukkue onnistuu tekemään 2-3 maalia per peli, häviöstä ei voi kokonaan syyttää edes heikosti pelannutta maalivahtia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös