Eero Elo – jälleen yksi Rauman-lahja porilaiselle kiekkoilulle

  • 241 462
  • 898

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eero on vapaamatkustaja, joka tällä hetkellä hyötyy Ässien kapeasta pelaajaringistä. Häntä ei juurikaan huomaa kentällä. Taitaa nuo raumalaiset olla oikeassa Elon suhteen.

Niin.

Elon pelaamisen taso korostuu ikävästi, kun kentällä on viime peleissä viilettänyt ahlgreneja ja lammikoita.

Näiden junnujen energia ja liike on kyllä ihan eri planeetalta, hienoahan näitä nuoria sällejä on katsoa.

Elo on vaikeassa tilanteessa, ei pelaa tarpeeksi hyvin kärkiketjuihin kuuluakseen.

Toisaalta alempien kenttien energiapelaajana hänestä ei ole mitään hyötyä.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Eero on vapaamatkustaja, joka tällä hetkellä hyötyy Ässien kapeasta pelaajaringistä. Häntä ei juurikaan huomaa kentällä. Taitaa nuo raumalaiset olla oikeassa Elon suhteen.

Kenties näinkin, mutta tästä tullaan aasinsillan kautta siihen perustavaa laatua olevaan kysymykseen, minkä takia Ässät operoi näin kapealla pelaajaringillä Liigassa? Ymmärrän, että moni tarjoaa vastaukseksi pientä seuraa ja taloudellisia resursseja, mutta ei se yksistään koko asiaa selitä.

Kapeassa ja mahdollisimman halvalla "sulo vilenmäisesti" kasatuissa rostereissa on aina omat riskinsä. Kilpailua pelipaikoista ei juurikaan synny ja rajusti alisuorittavat saavat pitää paikkansa pelaavassa kokoonpanossa kuin kiveenhakattuina, vaikka peliesitykset olisivat sitä itseään..

Ässilläkin jos olisi omien, sinänsä lupaavien junioreiden lisäksi edes muutama keskitasoinenkin rotaatiopelaaja pelaajaringissään, niin tilanne ei olisi nykyisen kaltainen, että flopanneet pelaajat saavat pelata illasta toiseen, vaikka homma olisi millaista tervanjuontia!
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Monessa muussa organisaatiossa tahallisesti sluibaavat pelaajat laitettaisiin hakemaan vauhtia Mestiksestä ja jos senkään keikan jälkeen ei asennepuolelle tulisi näkyvää parannusta, niin lappu kouraan ja kassan kautta ulos. Ässissä vain ei ole ilmeisestikään kassakirstussa varoja edes siihen saati sitten laadukkaan sentterin naaraamiseen jostain AHL:n suunnalta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ässilläkin jos olisi omien, sinänsä lupaavien junioreiden lisäksi edes muutama keskitasoinenkin rotaatiopelaaja pelaajaringissään, niin tilanne ei olisi nykyisen kaltainen, että flopanneet pelaajat saavat pelata illasta toiseen, vaikka homma olisi millaista tervanjuontia!

Olen tismalleen samaa mieltä siitä, että ringissä pitäisi olla enemmän leveyttä, mutta ihan suoria yhtäläisyysmerkkejä case Eloon ei tästä kannata vetää.

Ymmärtääkseni on julkinen salaisuus, että Eero Eloa ei pystytä herättelemään katsomokomennuksilla, ilmeisesti jo Rauman ajoilta tästä on lähinnä huonoja kokemuksia.

Ässät on satsannut Eloon paljon kaksivuotisella sopparilla, sinällään ymmärrettävää, että kaikin keinoin Eero yritetään saada nostamaan tasoaan tällä tavoin.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Elon pelaamisen taso korostuu ikävästi, kun kentällä on viime peleissä viilettänyt ahlgreneja ja lammikoita.
Jep. Esimerkikisi Ahlgrenista on tällä hetkellä paljon enemmän hyötyä kuin Elosta. Pelaajien taitoja en vertaile, mutta yritys ja halu pelata on Ahlgrenilla valtava kun vertaa Eloon.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Elo on vaikeassa tilanteessa, ei pelaa tarpeeksi hyvin kärkiketjuihin kuuluakseen.

Toisaalta alempien kenttien energiapelaajana hänestä ei ole mitään hyötyä.

Saman tekstin voi lukea Lukko - osiosta tuhanteen kertaan.

Välillä pieniä suonenvetoja, mutta perus-Elo on sellainen mikä ei ansaitse tulosyksikkö paikkaa, mutta ei myöskään ole mitään hyötyä työteliäissä kentissä.

Ja Elo koki ettei saanut vastuuta Raumalla. Kyllä sai, mutta otteet olivat tämänkaltaisia muutamaa pilkahdusta lukuunottamatta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Välillä pieniä suonenvetoja, mutta perus-Elo on sellainen mikä ei ansaitse tulosyksikkö paikkaa, mutta ei myöskään ole mitään hyötyä työteliäissä kentissä.

Viime kaudella Ässissä kuitenkin lähes puolikautta (pleijarit mukana) pelasi erittäin hyvällä tasolla, tätä ei oikein voi laskea suonenvedoksi. Kaikki merkit näyttivät, että sama tahti jatkuu mutta sitten homma tyssäsi kuin seinään muutaman alkukierroksen pelin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä nyt fleguilusta tiedä, mutta kun liike ja fysiikka on noin vajavaista, niin vaikeahan se on maalipaikoille päästä. Koko joukkueen tekeminen on niin väkinäistä puskemista, ettei sieltä erotu, kuin nopeajalkaiset Hagman, Huhtanen ja Mutanen edukseen.

Viime keväänä koko joukkueen flow oli sitä luokkaa, että helppohan siinä oli pistää kiekkoa reppuun. Ei Elo ole sellainen pelaaja, joka pystyisi yksin omilla suorituksillaan ratkomaan pelejä. Hyvin pärjäävässä joukkueessa varmasti hyödyllinen palanen.

Lihavointi oma. Ja täytyy sanoa, että mielestäni tätä asiaa on melko räikeästi väheksytty/aliarvioitu niin fanien, kuin myös joukkueen johdonkin toimesta. Enkä tarkoita pelkästään Eeron, vaan monen muunkin pelaajan suhteen.

Kaikki on kesästä lähtien sovittanut Eeroa ykkös, tai vähintään kakkosketjuun. Mielestäni tämä on ollut melkosta toivotaan toivotaan hommaa. Joukkueessa oli ja on paljon hyviä pelaajia! Itse en pidä mahdottomana sitä, että monet heistä vetivät viime keväänä aikalailla suorituskäyränsä yläpäässä. Tämmösiä 2-3 ketjun tasosia äijiä on joukkueessa tällä hetkellä kuudesta kärkihyökkääjästä neljä.

Kun tuntuu, että tuhlataan paljon maalipaikkoja, ja tehdään paljon melkein hyviä ratkaisuja, niin kannattaa miettiä, kumpi seuraavista väittämistä lähempänä totuutta:
1. Se vaan puristaa mailaa, viimekaudellakin pelas hvyän 30 pelin jakson, ja että kyl se siitä aukeaa.
2. Jos siinä noissa kärkitonteilla olis tasaisemmin paremmin suorittavia pelaajia ( = parempi pelaaja ), ehkä niitä LOPPUUN asti (ei melkein) hyviä ratkaisuja tulisi vähän useammin.

Summa summarum mun mielestä Eero on ihan hyvä pelaaja, mutta vähän turhan korkeiden odotusarvojen alla. Toivottavasti play-off huumassa herää sit joskus, ja hyvässä flowssa tekee tärkeitä maaleja. Niin ja toinen toivomus olis, että Ässät pelais play-offeissa.

Edit: kursivoitu osa lisätty.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Summa summarum mun mielestä Eero on ihan hyvä pelaaja, mutta vähän turhan korkeiden odotusarvojen alla. Toivottavasti play-off huumassa herää sit joskus, ja hyvässä flowssa tekee tärkeitä maaleja. Niin ja toinen toivomus olis, että Ässät pelais play-offeissa.

Sörsseli Tapparan miähenä varmaan osaa sit sanoa kuinka pitkään Rautakorpi olisi katsellut EE:n tasoista suorittajaa joukkueessaan? Itse arvelisin että E olisi heitetty hiuksista vit***n jo syksyn ekalla maaottelutauolla. Eihän Jukan (tai hallituksen) kärsivällisyys riittänyt McRaenkaan kohdalla, vaikka tuo nyt vetää Blyysissä ihan ok tasolla.
POrissa tuntuu kärsivällisyyttä riittävän niin alisuorittavan valmennusjohdon kuin pelaajienkin kanssa ihan liikaakin. Toivotaan vaan kädet kyynärpäitä myöden ristissä että syöksykierre oikenee ihan itsestään kunnes huomataan ettei se oiennutkaan ja joukkue on ulkona jopa sääläreistä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Viime kaudella Ässissä kuitenkin lähes puolikautta (pleijarit mukana) pelasi erittäin hyvällä tasolla, tätä ei oikein voi laskea suonenvedoksi. Kaikki merkit näyttivät, että sama tahti jatkuu mutta sitten homma tyssäsi kuin seinään muutaman alkukierroksen pelin jälkeen.

Lähinnä tarkoitin aikaa Lukossa. Olihan Elolla viime kaudella hyvä jakso Playoffit mukaan lukien, mutta ongelma tuntuu olevan, että Elon pelintaso on täysin riippuvainen ketjukavereista ja joukkueen flowsta muutenkin.

Tottakai nämä asiat vaikuttavat kaikkiin pelaajiin, mutta jos Elolla ei kulje niin tuska on yleensä todella syvää. Ja sen verran yksipuolinen pelaaja ominaisuuksiltaan ettei alakentissä ole hyötyä lähteä hakemaan vauhtia kun se vain lisää tuskaa.

Usein kokoonpanohahmotelmia tehdessä Elo oli aina se vaikein pala sijoittaa mihinkään. Kulmikas, vaikea sovittaa palapeliin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Sörsseli Tapparan miähenä varmaan osaa sit sanoa kuinka pitkään Rautakorpi olisi katsellut EE:n tasoista suorittajaa joukkueessaan? Itse arvelisin että E olisi heitetty hiuksista vit***n jo syksyn ekalla maaottelutauolla. Eihän Jukan (tai hallituksen) kärsivällisyys riittänyt McRaenkaan kohdalla, vaikka tuo nyt vetää Blyysissä ihan ok tasolla.
POrissa tuntuu kärsivällisyyttä riittävän niin alisuorittavan valmennusjohdon kuin pelaajienkin kanssa ihan liikaakin. Toivotaan vaan kädet kyynärpäitä myöden ristissä että syöksykierre oikenee ihan itsestään kunnes huomataan ettei se oiennutkaan ja joukkue on ulkona jopa sääläreistä.


Ihan alkuun täytyy sanoa, että ei aavistustakaan mitä Tapparassa olisi tässä tilanteessa tehty. Hyvä kun joku vastasti tuohon minun viestiin, niin tiedän että joku on ainakin sen viestin nähnyt. Ja toivottavasti näkee tämänkin.

Pakko tunnustaa, että olen Ässäfani henkeen ja vereen! Ennen nyt onnistunutta rekisteröitymistä, mää oon kahden vuoden aikana yrittänyt rekisteröityä tänne palstalle NELJÄ kertaa Ässä fanina!!!! Ikinä ei rekisteröitymistä hyväksytty. Nyt sitten rekisteröidyin Tappara fanina, niin onnistui. Luulen, että operaattorit ei haluu tänne enää enempää Ässien kannattaja, valtaavat vielä koko foorumin. Toivottavasti mun tunnuksia ei nyt tän takia poisteta, olis tosi hieno jos sais tulevaisuudessa ottaa osaa keskusteluihin. Ihan muutaman kerran on ohimosuoni tykyttänyt, kun ei ole Ässien pelin jälkeen tänne päässyt avautumaan.

Mutta jos mut tän Troijan hevos projektin takia potkitaan täältä pihalle, niin terkkuja ja hyviä kirjoitteluhetkiä kaikille Ässä faneille! Teillä on hyvä yhteisöhenki täällä päällä ja hienoa, että on paljon erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Mitä mieltä ootte palstalaiset, onko tossa rekisteröitymisten mielivaltaisessa rajoittamisessa jotain järkeä?

Mun mielestä pisteet on aina sitä kermaa mikä tulee hyvien otteiden seurauksena, tälläsillä ns. maalintekijöillä marginaalit hyvien ja huonojen otteiden välillä on vielä jotenkin pienempiä. Jos aatellaan, että Elo veti viime vuonna HUIPPUKAUDELLA epäonnistuneen(ei maalia) vedon ehkä joku 150 kertaa, jos hän oliskin epäonnistunut laukauksessa 160 kertaa, kovinkaan moni ei olis häntä hehkuttanut... no joo, mut tää ny on tämmöstä, joku vois jopa sanoa, että hirveetä pas** puhetta.

Hirveästi en Selänteen pelejä ole katsellut, mutta tuskin hänenkään otteet kuivalla kaudella kovinkaan maagisilta näyttää? Vaan silloin kun on vaikeaa, pelaaminen näyttää pelin ulkopuolella hiihtelyltä ja alaspäin tarvittaessa valumiselta. Saatan kyl ol väärässäkin.

Eerosta on sanottu Lukko fanienkin toimesta monta kertaa, että mies ei herää katsomokomennuksesta. Mutta kyllä täytyy todeta kolikon kääntöpuolena, että ei hän kyllä mitenkään erityisemmin tunnu syttyvän hyvästä roolistakaan.
Sitten kun Eerolla putki kulkee, annetaan parempaa paikkaa, ja enemmän vastuuta, ja sitten kun ei, niin pelatkoon vähemmän. Itse en välttämättä Eloa olisi potkimassa pihalle, varsinkaan kun ottajia tuskin hirveästi löytyy tuolla(ilmeisesti aika hyvällä??) liksalla.

EDIT: 1936 referoi aika hyvin mun viestin.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Pakko tunnustaa, että olen Ässäfani henkeen ja vereen! Ennen nyt onnistunutta rekisteröitymistä, mää oon kahden vuoden aikana yrittänyt rekisteröityä tänne palstalle NELJÄ kertaa Ässä fanina!!!! Ikinä ei rekisteröitymistä hyväksytty. Nyt sitten rekisteröidyin Tappara fanina, niin onnistui. Luulen, että operaattorit ei haluu tänne enää enempää Ässien kannattaja, valtaavat vielä koko foorumin. Toivottavasti mun tunnuksia ei nyt tän takia poisteta, olis tosi hieno jos sais tulevaisuudessa ottaa osaa keskusteluihin. Ihan muutaman kerran on ohimosuoni tykyttänyt, kun ei ole Ässien pelin jälkeen tänne päässyt avautumaan.

No käyppä asetuksistasi muuttamassa "Omat tietosi" kohdasta suosikkijoukkueesi Ässiksi, niin ongelma on pois päiväjärjestyksestä...

Itsellänikin oli hankaluuksia hakiessani kirjoitusoikeuksia palstalle ja avauduinkin muistaakseni yksityisviestillä asiasta ylläpidolle. Arvelen kanssa tuon asian johtuvan juuri siitä seikasta, että suosikkijoukkueeni on Ässät..

Mutta jos mut tän Troijan hevos projektin takia potkitaan täältä pihalle, niin terkkuja ja hyviä kirjoitteluhetkiä kaikille Ässä faneille! Teillä on hyvä yhteisöhenki täällä päällä ja hienoa, että on paljon erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Mitä mieltä ootte palstalaiset, onko tossa rekisteröitymisten mielivaltaisessa rajoittamisessa jotain järkeä?

Ei niin sitten minkäänlaistä..
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Raumlaisse tiedoksi: Eero Elo kaudella 2013-14 ei ole Teemu Selänne kaudelta 1992-93. Eero Elo kaudella 2013-14 on Teemu Selänne kaudella 2013-14.

Mites se 0+0 Saarela, muuten?

Mä en Arska oikein ymmärrä tätä sun viestiäsi, tämän kaiken asiallisen pohdiskelun sisällä. Voisit ehkä tätä avata, vaikka arvaankin että et pidä siitä, että Lukko ja Ässäkannattajat voivat keskustella asiallisesti keskenään, kuten nyt on päässyt käymään. Minä ainakin olen todella pahoillani, että tuo kaveri ei onnistu sitten missään, potentiaalia on ollut välillä näkyvissä, mutta johonkin se aina häviää.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mä en Arska oikein ymmärrä tätä sun viestiäsi, tämän kaiken asiallisen pohdiskelun sisällä.
Mä veikkaan että Arnold taisi olla pienissä hönöissä tuohon aikaan, siinä tuli taas pari muutakin erikoista viestiä samaan aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Mä en Arska oikein ymmärrä tätä sun viestiäsi, tämän kaiken asiallisen pohdiskelun sisällä. Voisit ehkä tätä avata, vaikka arvaankin että et pidä siitä, että Lukko ja Ässäkannattajat voivat keskustella asiallisesti keskenään, kuten nyt on päässyt käymään. Minä ainakin olen todella pahoillani, että tuo kaveri ei onnistu sitten missään, potentiaalia on ollut välillä näkyvissä, mutta johonkin se aina häviää.

Varmaan vertaus liittyy molempien päällä olevaan kuivaan kauteen,vaikka ei minulta kysytäkkään.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itsekkin kirjoitin joskus EE:sta että on hyvä vahvistus menestyvään joukkueeseen jossa hänelle tehdään oma ketju. Eli tarvitsee hyvän perinteisen syöttökone-sentterin ja tilaa tekevän rouhijalaiturin onnistuakseen. Muutenkin joukkueella pitää mennä hyvin, EE ei muistaakseni kertaakaan Lukon heikompien jaksojen aikana erottunut kauhean positiivisesti. Silloin kun Lukolla oli vahvempia jaksoja, EE:kin pelasi ihan hyvin. Mutta jos joukkueella on loistavat kaksi palaa hyökkäyskenttään, saataisiinko niistä enemmän irti EE:n vai toisenlaisen pelaajan kanssa (ehkä hieman kokonaisvaltaisemman)? Eikä EE ole missään nimessä pelaaja joka kääntää vaikeita otteluita yksin, omalla panoksellaan.

Itse toivoin että EE olisi onnistunut nyt tälläkin kaudella Ässissä, alku näytti lupaavalta.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä on nyt päällä sellainen ajatus, että Elo ei edes yritä kentällä. Mielestäni yritystä löytyy, mutta nyt ei vaan onnistu yhtään mikään. Suurimman osan Ässien peleistä olen nähnyt, ja kyllä Elo siellä taklaa ja vääntää, mutta se veto ei osu mistään sisään ja paikkojakin laukauksiin tulee koko ajan vähemmän. Henkinen tuska tässä on se ongelma, kuten koko joukkueellakin. Ei se Eeero niin tyhmä ole, että tahallaan siellä löysäilisi, päinvastoin yrittää jo ihan liikaa ja siksi homma menee mailan puristeluksi, eikä mikään enää tapahdu automaattisesti ja rennosti.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Itsekkin kirjoitin joskus EE:sta että on hyvä vahvistus menestyvään joukkueeseen jossa hänelle tehdään oma ketju. Eli tarvitsee hyvän perinteisen syöttökone-sentterin ja tilaa tekevän rouhijalaiturin onnistuakseen.

Yrittämisen puutteesta Eloa ei voi moittia, mutta itsekin näkisin avainseikkana tuon peliä tekevän sentterin puutteen. Vähissä on ollut ne tilanteet, missä Elolle olisi pelattu kiekkoa maalintekopaikkaan tai hyökkäys aukeaisi niin, että hän pääsisi nousemaan laidalta kunnon laukaisupaikkaan. Näin hän ei pääse käyttämään parasta ja ainoaa asettaan eli sikarannetta. Yleensä Elo on tehnyt maalinsa juuri näistä nopeista laitanousuista, jonka päätteeksi on rävähtänyt B-pisteen kaarelta Javamaisen tarkka kuti. Toki mies itsekin vaeltelee nyt pelin ulkopuolella kun pitäisi mennä sinne ytimeen ja tehdä itseään pelattavaksi. Kun Niemenkin peli takkuaa ja hänelle tulee jatkuvia kiekon menetyksiä, niin meillä ei ole yhtään sentteriä, joka tukisi Elon pelaamista hänen omilla vahvuuksillaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Eikä EE ole missään nimessä pelaaja joka kääntää vaikeita otteluita yksin, omalla panoksellaan...

Kyllähän tuo oli mukana kääntämässä peräti kahta finaalia, ihan omalla panoksellaan.

Tampereella tasoitti 1-1:n siinä legendaarisessa game 5:ssa, joka voitettiin kolmannessa jatkoerässä 1-2.

Game 4:ssa taisi tehdä pelin tärkeimmän maalin, siirtäen Ässät tarkalla ranteella 3-1- johtoon, heti Tapparan kavennusmaalin jälkeen.

Se ihmetyttää eniten, että ennen kautta Elolta odotettiin syystä maaleja ja tulosta --> kausi alkaa ja Elo paukuttaa maaleja jopa yli odotusten...

Eli kausi lähti jo ihan oikeaan suuntaan, mutta sitten tapahtui jotakin, kesken hyvin alkaneiden pelien. Tämän hetken Elohan luistelee kuin hidastetusta filmistä, hakeutuu tosiaan sinne laitoihin ja ratkaisut ovat heikointa luokkaa.
 

Fordél

Jäsen
Monessa muussa organisaatiossa tahallisesti sluibaavat pelaajat laitettaisiin hakemaan vauhtia Mestiksestä ja jos senkään keikan jälkeen ei asennepuolelle tulisi näkyvää parannusta, niin lappu kouraan ja kassan kautta ulos.

Sen mitä olen Elolta pelejä nähnyt niin ei hän mielestäni sluibaile. Kyllä sitä yritystä on, mutta nyt ei vaan mene millään sisään.

Tartun kuitenkin ajatukseesi Elon Mestisvisiitistä. Mielestäni olisi kaikkien etu laittaa Elo vähäksi aikaa Mestikseen etsimään kadonnutta itseluottamusta. Käytäisiin valmennuksen ja Elon kesken rehellinen keskustelu, että nyt ei suju niin käy vähän kokeilemassa Mestiksessä jos alkaisi laatta taas uppoamaan. Sitten tuut takaisin Ässiin, jossa toivottavasti maaleja alkaisi taas syntymään. Ei siis mikään rangaistus tai kurinpalautus vaan helpotus miehelle itselleen, kun pääsisi vähäksi aikaa pois Porista ja keskittymään rauhassa omaan pelaamiseen uudessa ympäristössä. Samalla Ässät voisi testata kärkiketjussa jotain omaa pelaajaa, hankkia Mestiksestä vaihdossa jonkun ukon testiin tai testata jotain ulkkaria.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keskustelu Elosta on hieman hankalaa, koska ketjuun ilmestyy säännöllisesti Lukko-faneja viestittämään "Mitäs mä sanoin, haa!!". Elossa on paljon hyviä ominaisuuksia hyväksi liigapelaajaksi, se nähtiin viime keväänä. Raumalaisten viesti Elon luonteesta pitää varmasti paikkansa, kunhan hieman adjektiiveja siivoaa pois.

Elo menee samaan katergoriaan Savinaisen, Niemen ja Jyrkkiön kanssa, lahjoja on, harjoittelu ei oikein kiinnosta. Tällä hetkellä Elon pelaamisessa on myös hyvääkin, hän vääntää ja taistelee, mutta häviää useammin kuin voittaa näitä vääntöjä. Tämä kertoo fysiikkapuolen heikkoudesta, töitä pitää tehdä, mikäli haluaa hyväksi liigapelaajaksi.

Minusta Elosta voi tulla pelaaja, joka ottaa kiekon ja tekee maalin, kunhan voimaa tulee lisää. Tälläkin hetkellä Elo nousee usein maalin takaa kiekkoa suojaten vetopaikoille, mutta vastustaja pystyy useimmiten häntä horjuttamaan. Elo on vähän kuin ensimmäisen kauden Armia, hontelo huojuja.
 

SuperMario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taisi joillakin nousta viime kauden jälkeen odotukset liian suuriksi Elon suhteen. Minusta kaveri on pelannut ja yrittänyt ihan hyvin siihen nähden mikä on joukkueen kokonaistilanne tällä hetkellä. Kokonaisuutena Eero on minusta monipuolistunut, mutta hirveä apina ja itseluottamuksen puute vaivaa tällä hetkellä. Vedot eivät mene sinne minne ne viime kaudella ja jopa alku kaudella upposivat. Eeron suurimmat puutteet ovat tällä hetkellä fysiikassa ja hän on liian helposti horjutettavissa, kuten TosiFanikin tuossa edellä totesi. Luistelussakin on edelleen parannettavaa, mutta näkisin, että nämä asiat ovat korjattavissa, jos omaa halua, kärsivällisyyttä ja tahtoa löytyy jatkossa. Eero ei missään nimessä ole vielä valmis paketti vaan töitä on vielä edessä kehityksen suhteen.

Elosta on nyt tehty joidenkin toimesta syntipukki ja kohde, johon pahaolo on helppo purkaa. Joukkueessa löytyy tällä hetkellä monta muutakin pelaajaa, jotka alisuorittavat tai eivät ole toivotulla tasolla. Otetaan vaikka esimerkiksi Umicevic, joka alkukaudesta jakoi hyviä syöttöjä ja loi joka pelissä vähintään yhden loistavan maalipaikan ketjukaverilleen. Nyt sama kaveri tuskailee ja helpotkaan syötöt eivät tunnu onnistuvat puhumattakaan maalinteosta. Myös Eero tarvitsee kipeästi onnistumisia, kuten koko joukkue, eikä penkittäminen asiaa minusta miksikään muuta Eeron osalta.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Edelleen seison sanojeni takana, mitä tuolla maaliskuulla kirjoittelin Elosta. Paljon toistan paljon on töitä tehtävänä, jos mielii Liigassa edes kakkoskentän laituriksi.
 

MustaSydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän tuo oli mukana kääntämässä peräti kahta finaalia, ihan omalla panoksellaan.

Tampereella tasoitti 1-1:n siinä legendaarisessa game 5:ssa, joka voitettiin kolmannessa jatkoerässä 1-2.

Game 4:ssa taisi tehdä pelin tärkeimmän maalin, siirtäen Ässät tarkalla ranteella 3-1- johtoon, heti Tapparan kavennusmaalin jälkeen.

Se ihmetyttää eniten, että ennen kautta Elolta odotettiin syystä maaleja ja tulosta --> kausi alkaa ja Elo paukuttaa maaleja jopa yli odotusten...

Eli kausi lähti jo ihan oikeaan suuntaan, mutta sitten tapahtui jotakin, kesken hyvin alkaneiden pelien. Tämän hetken Elohan luistelee kuin hidastetusta filmistä, hakeutuu tosiaan sinne laitoihin ja ratkaisut ovat heikointa luokkaa.

Boldaus minun.

Miksi Elo hakeutuu laitoihin?Miksi laukaisu paikkoja ei tule?
Onko Elon paikka laidoissa? ei ole!
Pitäisikö Elon vetää enemmän?Pitäisi!

Miksi näin ei tapahdu:

Elo toteuttaa Virran pelikirjaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös