Eduskuntavaalit 2015

  • 223 189
  • 1 981

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Ärsyttää kun joka tuutista työnnetään "Vihreät on vaalivoittaja". Mikä vitun voittaja tämä hörhäsakki on kun on 15 edustajaa ja kannatusta 8,5%? Vaaleissa ei ollut kuin yksi voittaja ja se on Keskusta sillä se on Suomen suurin puolue. Niinistö voi inistä ihan rauhassa noita juttujaan.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Niin alunperin pyysin konkreettista näyttöä siitä että PerusSuomalaiset puolueena vihaavat mainitsemiasi ryhmiä. Odotan edelleen. Mullakin on paljon omia kokemuksia mutta en sentään ala yleistämään niiden perusteella niinkuin sinä teet. Enkä pyytänyt omia kokemuksia vaan perusteluja puheillesi.

Hölisit persujen syrjinnästä. Persujen syrjintä on täyttä mielikuvitusta. Sitä ei tässä maassa juurikaan esiinny. Persujen haukkuminen tai kritisointi ei ole syrjintää, eikä edes vihapuhetta.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Jos valtionvirasto ei vaadi toimialansa takia poikkeuksellista maantieteellistä sijottamista, ne kannattaisi sijoittaa mahdollisimman lähelle toisiaan. Näin toimintaa voitaisiin tehostaa, karsia turhia päällekkäisyyksiä jne. Optimitilanne olisi tietysti oma kaupunki, jossa keskityttäisiin vain valtion asioiden hoitamiseen.

Saattaa olla, mutta en näe miten ratkaisusi todellisuudessa auttaisi Toejoen Veikon pohtimaan ongelmaan. Toki kysymys on vaikea.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Sikäli kuin minä tiedän, niin ainoastaan persujen puoluetoimistoa vastaan on hyökätty toistuvasti. Kyllä heitä siis todennäköisesti vihataan eniten. Tälläkin palstalla on nimimerkkejä, jotka kaatavat vihaansa persuiksi tunnustautuvien päälle nimitellen heitä ja koko liikettä sivistymättömiksi ja suunnilleen retardeiksi. Yllättävän usein nämä vihaajat huutelevat suvaitsevaisuuden perään vähemmistöjä kohtaan, mutta persuja kohtaan heillä ei sitä itsellään ole.

Hyökätty ja hyökätty. Jos vähän seiniä töhritään, niin se on hyökkäys?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Toisaalta vihreiden kannatus ei ole merkittävästi muuttunut sitten vuoden 2003. Kansanedustajapaikat ovat vaan olleet siinä hilkulla puoleen ja toiseen vaalien välillä. Pitäisikö tämän merkitä jotain hallitusneuvotteluissa. Enpä tiedä, 2011 jatkoivat hallituksessa "vaalitappiosta" huolimatta.

Tuskin merkitsee. Sipilä on paaluttanut teesinsä ja ohjelma ratkaisee. En näe kovinkaan todennäköisenä sellaista skenaariota, jossa Keskusta luopuisi Fennovoiman luvasta. Käsittääkseni Vihreät ovat tehneet ydinvoimasta kynnyskysymyksen. Eikä Sipilä halua hallitukseensa turhaa vääntöä, mitä olisi tiedossa Perussuomalaisten ja Vihreiden välille. Eiköhän Vihreät jää oppositioon kasvattamaan suosiotaan.
 
Hölisit persujen syrjinnästä. Persujen syrjintä on täyttä mielikuvitusta. Sitä ei tässä maassa juurikaan esiinny.

Ahaa. Nyt minä "hölisen"?
Niinkuin aiemmin sanoin niin olen itsekin kokenut leimaamista (mm. Juuri tässä ketjussa) ja jopa syrjintää kun kerroin äänestäneeni Perussuomalaista ehdokasta.
Lisäksi mm. Soinista ja Hakkaraisesta olevia hassunhauskoja pilkkameemejä on internet täynnä kun taas Vihreistä tai Vassareista en ole moisiim törmännyt. Kumpi yleistää ja mustamaalaa?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Hyökätty ja hyökätty. Jos vähän seiniä töhritään, niin se on hyökkäys?

Jaa, eikös olekaan. Ilmeisesti ihan korrektia käytöstä sitten? Meillä on eri standardit toisten omaisuuden kunnioittamisen suhteen. Mutta sikäli kuin tiedän, niin muiden puolueiden toimistojen ikkuinoita ei ole rikottu eikä töhritty tällä vuosituhannella. Kyllä nuo teot kuitenkin vihanilmaisuja ovat, vaikka tietenkin persuihin kohdistuvina joidenkin mielestä ihan paikallaan?
 
Hauskin juttu tuossa oli tuo Hommafoorumin linkki. Kyseiseltä palstalta taitaisi löytyä myös aikamoinen itkupotkuraivari viestien kokoelma. Kohteena tosin olisi visvat, suvakit jne.

Olet oikeassa, itkua löytyy tuolta myös toiseen suuntaan. Samanlaisia väkivaltafantasioita "visvoja" kohtaan en kuitenkaan ole ainakaan itse koskaan hommalla nähnyt, kuin mitä nämä suvaitsijat nyt pahimmissa viesteissään toitottavat. Voi kai niitäkin jostain löytyä. Linkin hommaan laitoin kuitenkin ainoastaan siksi, että tuonne noita itkuja on hyvin koottu.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Jos äänestin nyt Persuja, olenko Persu? Jos olen, niin hauska tavata. En vihaa homoseksuaaleja tai eri värisiä ihmisiä. Esim. raiskareita ja pedofiilejä vihaan ihonväristä, koulutuksesta tai uskonnosta riippumatta. Vihervasureita en vihaa, ne ovat hauskaa sakkia. Vähän kuten Korkeasaaren apinat (huom, en vertaa älyllisiä tai ulkoisia ominaisuuksia, vaan käytöstä). Järkytinkö maailmankuvaasi?

Raiskareita vihaat. Mitäs mieltä ole sitten persujen työmies Putkosesta? Tuomittu raiskaaja on hän.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Ööö..Ikkunat rikottu kaksi kertaa ja niiden eteen laitettut vanereita sitten töhrittiin,

Perussuomalaiset joutui vanerin taakse Vallilassa - Kotimaa - Nyt

Eikö siis sinusta puoluetoimiston ikkunoiden rikkominen kahdesti ole rikos?

Toki on rikos, mutta syypäät lienevät anarkomarkoja, joihin itse en katso kuuluvani.
Persujen kansanedustajissa taitaa olla eniten rikoksista tuomittuja, joten rikoksilla persujen ei pitäisi mässäillä.

Puolueen tärkein taustapiru Matti Putkonen on tuomittu raiskauksesta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Toki on rikos, mutta syypäät lienevät anarkomarkoja, joihin itse en katso kuuluvani.
Oudosti katsoit silti aiheelliseksi puolustella ettei ikkuinoiden rikkominen kahdesti ole hyökkäys vaan "vähäistä seinien töhrintää".
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Toki on rikos, mutta syypäät lienevät anarkomarkoja, joihin itse en katso kuuluvani.

.
Joo, mutta vielä joku aika sitten et tiennyt, että persuja tosiaan syrjitään vakaumuksensa takia. Eikä siinä mitään, ei kukaan voi tietää kaikkea. Toki joku vihreä voisi haukkua sinua sivistymättömäksi, mutta ei lähdetä sille tielle. Todetaan vaan, että juuri tällä hetkellä persut joutuvat kestämään melkoisia vihanilmaisuja mielipiteittensä takia. Surullisinta on, että monet vihaajat huutelevat kyllä suvaitsevaisuuden perään, mutta eivät osoita sitä persujen suuntaan.
 
Putkonen ei liity eduskuntavaaleihin millään tavalla. Alkaa olemaan aika hataralla pohjalla perustelut jos häntä aletaan tähän ketjuun tuomaan. TomiP muutenkin jätti vastaamatta lähes jokaiseen hänelle esitettyyn kysymykseen ja sitten vetää jotain Putkosia hihasta. Arhinmäkikin on muuten rikollinen. Ja Pekka Haaviston puoliso. En silti ala mutu-pohjalta täällä heittelemään että Vassariedustajat tai Vihreät homoseksuaalit ovat yliedustetumpia eikostilastoissa kuin somalit.
Hienoahan näitä mutu-juttuja on heitellä sieltä Perussuomalaisten niskaan kun sitä omaa kantaa tai tuntumaa ei osata perustella muuta kuin rasisti-korttia ja Putkosia hihasta vetämällä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Puolueen tärkein taustapiru Matti Putkonen on tuomittu raiskauksesta.
Matti Putkonen teki raiskauksen vuonna 1990 jolloin hän oli Sosiaalidemokraattien jäsen. Hän erosi omasta toimestaan 20 vuotta myöhemmin toimittuaan koko ajan demarijohtoisten liittojen lobbaustehtävissä.

Olet itse julistautunut demariksi. En täten kokisi että sinulla on varaa arvostella sitä, että Matti Putkosen rikosrekisterillä varustettu puuhamies häärii taustalla. ,
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Onkohan muissa puolueissa raiskaaja yhtä korkeassa asemassa kuin persuissa? Ironista tässä on, että monet persut ovat pitäneet ulkomaalaisten tekemistä raiskauksista kovaa ääntä. Persut ovat kautta linjan vaatineet kovempia tuomioita. Kuitenkin puluessa on enemmän rikollisia kuin muissa puolueissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, mutta vielä joku aika sitten et tiennyt, että persuja tosiaan syrjitään vakaumuksensa takia. Eikä siinä mitään, ei kukaan voi tietää kaikkea. Toki joku vihreä voisi haukkua sinua sivistymättömäksi, mutta ei lähdetä sille tielle. Todetaan vaan, että juuri tällä hetkellä persut joutuvat kestämään melkoisia vihanilmaisuja mielipiteittensä takia. Surullisinta on, että monet vihaajat huutelevat kyllä suvaitsevaisuuden perään, mutta eivät osoita sitä persujen suuntaan.

Mielenkiintoisissa porukoissa pyörit, jos melkoisia vihanilmaisuja joudut kestämään. Ehkä Pori on sitten vaan kaikella tavalla suvaitsevainen kaupunki, täällä en ole moiseen törmännyt. Olen jutellut useampaan kertaan Läntisen Iipin kanssa politiikkaa, hän ei ole kohdannut kuvaamiasi vihanilmaisuja. Moni ihminen on ollut politiikasta eri mieltä hänen kanssaan, mutta se kai kuuluu asiaan.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Matti Putkonen teki raiskauksen vuonna 1990 jolloin hän oli Sosiaalidemokraattien jäsen. Hän erosi omasta toimestaan 20 vuotta myöhemmin toimittuaan koko ajan demarijohtoisten liittojen lobbaustehtävissä.

Olet itse julistautunut demariksi. En täten kokisi että sinulla on varaa arvostella sitä, että Matti Putkosen rikosrekisterillä varustettu puuhamies häärii taustalla. ,

Jos minä olisin päättänyt, niin Putkonen olisi saanut kenkää puolueesta, mutta kun en ollut päättämässä. Toisaalta demarit eivät ole tuomitsemassa ihmisryhmiä raiskauksista ja pitämässä niistä meteliä toisin kuin persut. Toisaalta Putkonen oli pelkkä rivijäsen SDP:ssä. Ay-liike oli hänen työnantajansa, joka päätti työntekijänsä kohtalosta itse SDP ei sitä voinut päättää.
 
En silti ala mutu-pohjalta täällä heittelemään että Vassariedustajat tai Vihreät homoseksuaalit ovat yliedustetumpia eikostilastoissa kuin somalit.
Hienoahan näitä mutu-juttuja on heitellä sieltä Perussuomalaisten niskaan kun sitä omaa kantaa tai tuntumaa ei osata perustella muuta kuin rasisti-korttia ja Putkosia hihasta vetämällä.
Vai että mutu-pohjalta.

2011 - 2013.
7500 somalia, 150 tuomiota, 0,02 per somali.
37 persukansanedustajaa, 2 tuomiota, 0,05 per kansanedustaja.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Lisäksi mm. Soinista ja Hakkaraisesta olevia hassunhauskoja pilkkameemejä on internet täynnä kun taas Vihreistä tai Vassareista en ole moisiim törmännyt. Kumpi yleistää ja mustamaalaa?
Minä olen ainakin törmännyt sellaisiin joissa Jani Toivola on mustamaalattu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Samanlaisia väkivaltafantasioita "visvoja" kohtaan en kuitenkaan ole ainakaan itse koskaan hommalla nähnyt, kuin mitä nämä suvaitsijat nyt pahimmissa viesteissään toitottavat.
Jussi Halla-aholta saattaisi tällainen löytyä tällainen homoja kohtaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... En silti ala mutu-pohjalta täällä heittelemään että Vassariedustajat tai Vihreät homoseksuaalit ovat yliedustetumpia eikostilastoissa kuin somalit...

Ei tarvitse mutuilla, tuolta löytyy:

Luettelo rikoksista tuomituista kansanedustajista – Wikipedia

Putkonen liittyy mitä suuremmassa määrin vaaleihin, hän yksi tärkeimmistä taustahenkilöistä Perussuomalaisissa. Siviilissä mukava mies, vaikka media esiintymiset ärsyttävät aina. Ja eiköhän 25 vuotta tuomiosta ole sen verran, ettei enää voida puhua rikollisesta.
 
Niin siis mun silmiin nyt ei osunut ketä Persu olisi vuosina 2011-2013 tuomittu rikoksesta. Vanhat rikokset ovat asia erikseen. Ja mitä mieltä Putkosen 25 vuotta vanhalla raiskauksella mässäilevät ovat sitten mieltä näistä tuoreemmista Somalien tekemistä raiskauksista? Sekin on kuulema rasistista jos haluaa nämä rikoskulttuuriamme rikastuttaneet lähettää takaisin kotimaahansa.

EDIT: Eikun oli siellä tuo James mikä tuomittiin kansanedustaja-aikanaan ja kengittiin pois puolueesta. Todennäköisesti näin olisi Putkosellekin käynyt jos nyt olisi sen rikoksen tehnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös