Eduskuntavaalit 2015

  • 223 118
  • 1 981
Homot, mamut ja vihervasurit.

Okei enpä muuten yllättynyt one-linerista. Tuntunut olevan yleistä tiettyjen puolueiden puolesta liputtajien toimesta vaalien jälkeen. Seuraavaksi poistunet taka-vasemmalle kun vaadin perusteluja ja mustaa valkoisella näille väitteillesi? Sillä en ole kuullut että Perussuomalaiset puolueena näitä ryhmiä vihaisivat. Mitä viimeksi luin niin puolueen maahanmuuttopolitiikka oli "maassa maan tavalla" ja ainakin oma ehdokkaani liputti työperäisen maahanmuuton puolesta. Ja tasa-arvoisen avioliittolain puolesta äänesti muistaakseni useampikin Persukansanedustaja. "Vihervasureihin" vihaamiseen viittaamalla kumoat juuri aiemmin esittämäsi nerokkaan pointin vai onko se nykyään synnynnäinen ominaisuus?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En kyllä käsitä mistä tuo vihreiden ylimielisyys kumpuaa. Heillä on varaa väittää muita näkemyksiä milloin taaksepäinkatsomiseksi milloin miksikin. Konservatiivit ovat lähinnä pahuuden voimia ja minimissään sivistymättömiä. Olennaista ei ole, se millä haukkumanimellä muita kulloisessakin viestissä nimitellään, vaan se että itsen katsotaan olevan lähes erehtymättömässä asemassa, josta voi muita ylenkatsoa. Aika erikoista, kun liike nyt on kuitenkin selkeästi väärässä esim. ydinvoimakannoissaan ja mahtaako muutenkaan olla erehtymätön?...

Tätä keskustelua on hauska seurata somessa laajemminkin. Konservatiivit ihmettelevät mistä punavihreiden ylimielisyys kumpuaa, varsinkin kun heidän mielipiteensä ovat täysin vääriä. Ja punavihreät ihmettelevät äänestäjien tyhmyyttä. Pata kattilaa soimaa, kumpin osapuoli kunnioittaa yhtä vähän toistaan. Jos Perussuomalaiset olisivat hävineet enemmän, he olisivat ihmeltelleet Vihreiden voitton taanneita äänestäjiä. NIin, täytyy nyt muistaa, että näissä vaaleissa voittajia olivat Keskusta ja Vihreät, RKP säilytti asemansa ja Persut hävisivät vähiten.

Lainaamani kirjoittaja on hyvä esimerkki tästä jeesustelusta, muutama viesti sitten hän oli ylimielinen Persu, paheksui helsinkiläisten väärin äänestämistä.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Okei enpä muuten yllättynyt one-linerista. Tuntunut olevan yleistä tiettyjen puolueiden puolesta liputtajien toimesta vaalien jälkeen. Seuraavaksi poistunet taka-vasemmalle kun vaadin perusteluja ja mustaa valkoisella näille väitteillesi? Sillä en ole kuullut että Perussuomalaiset puolueena näitä ryhmiä vihaisivat. Mitä viimeksi luin niin puolueen maahanmuuttopolitiikka oli "maassa maan tavalla" ja ainakin oma ehdokkaani liputti työperäisen maahanmuuton puolesta. Ja tasa-arvoisen avioliittolain puolesta äänesti muistaakseni useampikin Persukansanedustaja. "Vihervasureihin" vihaamiseen viittaamalla kumoat juuri aiemmin esittämäsi nerokkaan pointin vai onko se nykyään synnynnäinen ominaisuus?

Jokikinen persu, jonka kanssa olen keskustellut kasvokkain tai netissä on vihannut noita mainitsemia ryhmiä. Miten vihervasureihin tulee, niin en väittänyt, että persut vihaavat pelkästään synnynnäisten ominaisuuksien takia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Okei enpä muuten yllättynyt one-linerista. Tuntunut olevan yleistä tiettyjen puolueiden puolesta liputtajien toimesta vaalien jälkeen. Seuraavaksi poistunet taka-vasemmalle kun vaadin perusteluja ja mustaa valkoisella näille väitteillesi? Sillä en ole kuullut että Perussuomalaiset puolueena näitä ryhmiä vihaisivat. Mitä viimeksi luin niin puolueen maahanmuuttopolitiikka oli "maassa maan tavalla" ja ainakin oma ehdokkaani liputti työperäisen maahanmuuton puolesta. Ja tasa-arvoisen avioliittolain puolesta äänesti muistaakseni useampikin Persukansanedustaja. "Vihervasureihin" vihaamiseen viittaamalla kumoat juuri aiemmin esittämäsi nerokkaan pointin vai onko se nykyään synnynnäinen ominaisuus?

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä noudatti ryhmäkuria tasa-arvoisen avioliittolain kohdalla, ainoastaan Arja Juvonen uhmasi Soinin mahtikäskyä. Puheenjohtaja Soini ainakin ruokkii voimakasta vastakkainasettelua punavihreiden kanssa, viimeksi tänään:

Timo Soini: ”Hakkarainen tuonut maahan enemmän valuuttaa kuin Punavuoren punaviininjuojat” - Eduskuntavaalit 2015 - Ilta-Sanomat
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jokikinen persu, jonka kanssa olen keskustellut kasvokkain tai netissä on vihannut noita mainitsemia ryhmiä
Jos äänestin nyt Persuja, olenko Persu? Jos olen, niin hauska tavata. En vihaa homoseksuaaleja tai eri värisiä ihmisiä. Esim. raiskareita ja pedofiilejä vihaan ihonväristä, koulutuksesta tai uskonnosta riippumatta. Vihervasureita en vihaa, ne ovat hauskaa sakkia. Vähän kuten Korkeasaaren apinat (huom, en vertaa älyllisiä tai ulkoisia ominaisuuksia, vaan käytöstä). Järkytinkö maailmankuvaasi?
 
Jokikinen persu, jonka kanssa olen keskustellut kasvokkain tai netissä on vihannut noita mainitsemia ryhmiä. Miten vihervasureihin tulee, niin en väittänyt, että persut vihaavat pelkästään synnynnäisten ominaisuuksien takia.

Määrittele "persu". Tarkoitatko äänestäjiä vai puolueen jäseniä? Ja edelleen skippaat hienosti pointit kun pyysin nimenomaan näyttöä Persujen vihasta ko. Ryhmiä kohtaan PUOLUEENA. Ja juuri aiemmin väitit että on eri asia suhtautua suvaitsemattomasti ihmisiin synnynnäisten ominausuuksien kuin mielipiteen takia. Mutta nyt kumoat tämän. Olen minäkin nähnyt Paavo Arhinmäen kiipeävän OL3 työmaan nosturiin mutten silti oleta että jokainen Vasemmistoliittolainen haluaisi sinne kiivetä.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Määrittele "persu". Tarkoitatko äänestäjiä vai puolueen jäseniä? Ja edelleen skippaat hienosti pointit kun pyysin nimenomaan näyttöä Persujen vihasta ko. Ryhmiä kohtaan PUOLUEENA. Ja juuri aiemmin väitit että on eri asia suhtautua suvaitsemattomasti ihmisiin synnynnäisten ominausuuksien kuin mielipiteen takia. Mutta nyt kumoat tämän. Olen minäkin nähnyt Paavo Arhinmäen kiipeävän OL3 työmaan nosturiin mutten silti oleta että jokainen Vasemmistoliittolainen haluaisi sinne kiivetä.

Tarkoitan persulla puoluetta avoimesti kannattavaa oli hän jäsen tai ei.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tarkoitan persulla puoluetta avoimesti kannattavaa oli hän jäsen tai ei.
Klikkaa seuraava linkki tämä
Linkki vie pari viestiä ylemmäs

Puheenjohtaja Soini ainakin ruokkii voimakasta vastakkainasettelua punavihreiden kanssa, viimeksi tänään:

Timo Soini: ”Hakkarainen tuonut maahan enemmän valuuttaa kuin Punavuoren punaviininjuojat” - Eduskuntavaalit 2015 - Ilta-Sanomat
Onko Soini loppujen lopuksi ihan väärässä? Varmaan absoluuttisesti saattaa olla, mutta tuon tarkoitus saattaa pitää paikkansa.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Tätä keskustelua on hauska seurata somessa laajemminkin. Konservatiivit ihmettelevät mistä punavihreiden ylimielisyys kumpuaa, varsinkin kun heidän mielipiteensä ovat täysin vääriä. Ja punavihreät ihmettelevät äänestäjien tyhmyyttä. Pata kattilaa soimaa, kumpin osapuoli kunnioittaa yhtä vähän toistaan.

Myönnän kyllä, että en kunnioita vihreitä, ja tämä kyllä pääsee aika-ajoin välittymään viesteihini. Joskus liiankin kanssa, mutta olen kuullut, että nettikeskusteluissa saa kärjistää, ja vaikka olen siinä aloittelija, niin olenpahan edes aloittanut asiaan perehtymisen.
Mutta pidän kyllä kohtuullisen sietämättömänä vihreiden tapaa väittää muiden näkökulmien edustajia sivistymättömiksi, kouluttamattomiksi, taaksepäin katsojiksi ja suoraan tyhmiksi. Suvaitsevaisuutta riittää pienille vähemmistöille, mutta sitä ei heru tipan tippaa niille, jotka katsovat maailmaa hivenenkään realistisemmin, eli vihreiden mielestä siis ovat tyhmiä.
 
Viimeksi muokattu:

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Klikkaa seuraava linkki tämä
Linkki vie pari viestiä ylemmäs


Onko Soini loppujen lopuksi ihan väärässä? Varmaan absoluuttisesti saattaa olla, mutta tuon tarkoitus saattaa pitää paikkansa.

No Tepa ei ole tuonut rahaa tähän maahan lainkaan. Hän ei ole ollut koskaan perheen sahalla missään päättävässä roolissa. Hän on ollut pelkkä työntekijä. Perhe ei edes enää omista ko. sahaa, joka on palanut lukemattomia kertoja.
 
Tarkoitan persulla puoluetta avoimesti kannattavaa oli hän jäsen tai ei.

Hienosti jätät vastaamatta suurimpaan osaan kysymyksistä. Itse kerroin juuri äänestäneeni Perussuomalaista ehdokasta ja että kaveripiirissäni on noita kaikkien ryhmien edustajia. Mikä minä olen mielestäsi tässä tapuksessa.
Edelleen pointti oli että Persuvihaajien toimesta yleistys ja syrjintä on paikoin pahempaa kuin PS:ää kannattavien ja sinun kanssa keskustelu on vain vahvistanut tätä käsitystä.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Hienosti jätät vastaamatta suurimpaan osaan kysymyksistä. Itse kerroin juuri äänestäneeni Perussuomalaista ehdokasta ja että kaveripiirissäni on noita kaikkien ryhmien edustajia. Mikä minä olen mielestäsi tässä tapuksessa.
Edelleen pointti oli että Persuvihaajien toimesta yleistys ja syrjintä on paikoin pahempaa kuin PS:ää kannattavien ja sinun kanssa keskustelu on vain vahvistanut tätä käsitystä.

Nimimerkkejä ei voida syrjiä. Persut eivät juurikaan esiinny koskaan omalla nimellä, joten ei heitä voida syrjiäkään.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
No Tepa ei ole tuonut rahaa tähän maahan lainkaan. Hän ei ole ollut koskaan perheen sahalla missään päättävässä roolissa. Hän on ollut pelkkä työntekijä. Perhe ei edes enää omista ko. sahaa, joka on palanut lukemattomia kertoja.
Juujuu. Mutta ilo olla ensimmäinen netissä tapaamasi Persu, joka ei vihaa homoseksuaaleja, muun maalaisia tai syrji mihinkään ulkoiseen seikkaan perustuen. Toki jos olisin yrittäjä, en kyllä palkkaisi n. 20v ikäistä naista pieneen firmaan enkä myöskään vihervasuri tai AY-jyrää. Mutta mielestäni se ei ole rasismia, vaan realismia ja järjen käyttöä. Vai oletko eri mieltä?

edit. Lisätään vielä, en vihaa vieläkään vihervasureita. Heidän joukostaan löytyy yllättävän fiksuja tyyppejä, ikävä kyllä hukkuvat puolueen aatteiden alle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Onko Soini loppujen lopuksi ihan väärässä? Varmaan absoluuttisesti saattaa olla, mutta tuon tarkoitus saattaa pitää paikkansa.

Kysymys on ideologista, siitä minkälainen kunkin ihmisen unelma maailma on. Minusta on tökeröä haukkua ihmistä sen takia, että hän olisi valmis tinkimään omasta taloudellisesta hyvinvoinnistaan luonnon tai toisen ihmisen takia. Itse kannatan työntekoa, ydinvoimaa ja vastikkeellista sosiaaliturvaa, mutta ymmärrän myös vihreiden ja vasemmiston ajattelumallia.

On mielenkiintoista seurata Soinia ja Perussuomalaisia tällä vaalikaudella, kun kansanliikkestä tulee vastuunkantaja. Miten kannattajakunta reagoi, kun huomaa ettei Soini pystynytkään poistamaan autoveroa ja tasa-arvoinen avioliittolaki on edelleen voimassa. Hallituskumppanit tuskin katsovat hyvällä soinismeja ja yleistyksiä.
 
Nimimerkkejä ei voida syrjiä. Persut eivät juurikaan esiinny koskaan omalla nimellä, joten ei heitä voida syrjiäkään.

Siis mikä ihme tämä nyt oli? Miten tämä nimimerkkijuttu nyt liittyy mihinkään? Et ole vielä vastannut yhteenkään kysymykseeni perustellen vaan kirjoittelet ihan puutaheinää. Järkyttävää vihaa tunnut PerSuja kohtaan tuntevan. Mitä itse en ole tuntemissani Perussuomalaisia äänestäneissä taas huomannut muita puolueita kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
"Punavuoren punaviininlitkijät" on aika vekkuli käsite ja en nyt usko että Timo ainakaan tällä olennaisesti lisäsi persujen suosiota Helsingissä. Punaviiniä litkii siellä nimittäin moni muukin kuin "tukien varassa elävät käsitetaitelijat", punavihreät jäbäleissönit tai muut satukirjoista löytyvät möröt.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Pätkätyönkin vastaanottaminen pitäisi olla kannattavampaa kuin olla ottamatta pätkätyötä. Millä tavoin ratkaisemme korkeiden työttömyysalueiden työttömien ohjautumisen pääkaupunkiseudulle, jossa heidän tulotasonsa ei kuitenkaan mahdollista kunnollista asumista?
Kysymys on tärkeä, eikä siihen ole yksinkertaisia vastauksia. Valtion tietenkin pitää edesauttaa investointeja jokapaikassa, ei vain pääkaupunkiseudulla ja hajasijoittaa valtionhallintoa. Mutta ihmeitä ei voida tehdä.
Se on selvää, että jos työttömät päättävät muuttaa pääkaunkiseudulle, niin sitten ollaan isoissa ongelmissa. Kaikkeen on "helppo" ratkaisu. Työpaikkoja pitäisi saada eripuolille maata. Ja sitähän nyt seuraavan hallituksen pitää yrittää, jos nyt jonkunlainen hallitus kasaan saadaan.
 
Homot, mamut ja vihervasurit.

Millä perusteella persut puolueena vihaavat homoja tai mamuja (yksittäisiä vihaajia on aina helppo löytää)? Vihervasureitakaan ei vihata, heitä lähinnä säälitään ja heille naureskellaan. Omat kommenttisi antaa osviittaa siitä miksi näin tehdään. Itse humanistina omaan myös paljon vihervasurikavereita, eikä minulla ole mitään syytä vihata heitä. Pääosin mukavia tyyppejä, kunhan pitää poliittisen keskustelun minimissä. Valitettavan usein sieltä vihervasemmistolaisen suvaitsevaisuuden alta vain löytyy tulipunainen totalitaristi, jolla on hyvin alhainen sietokyky muunlaiselle ajattelulle. Onneksi ihan kaikki eivät kuitenkaan tällaisiakaan ole, kyllä fiksua porukkaa löytyy jokaisesta aatesuunnasta. Itse muuten äänestin persua, joka on filosofian professori. Olikohan kyseessä pelkkä mielikuvitukseni tuote, sillä suomalaista mediaa lukiessa ei voi välttyä mielikuvalta, että "älymystöä" on vain vasemmalla?

Itse olen huomannut, että hyvin suuri osa näistä persuvihaajista (mutulla sanoisin enemmistö) on nuoria naisia, kuten esim. tästä linkistä:http://s9.postimg.org/9l27rx7jz/miksi_vihaat.jpg ja vaikka täältä: Suuri ja klassinen itkupotkuraivareiden kokoelmaketju! (linkki hommaforumille) huomaa . Miksei nuorten naisten radikalisoitumiseen ja vihaan puututa? Tässähän saa alkaa jo pelkäämään (hymiö). Mikä ihme siinä kansallisvaltiossa, kansallismielisyydessä ja oman päätäntävallan säilyttämisessä niin ärsyttää?
 
Viimeksi muokattu:

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Siis mikä ihme tämä nyt oli? Miten tämä nimimerkkijuttu nyt liittyy mihinkään? Et ole vielä vastannut yhteenkään kysymykseeni perustellen vaan kirjoittelet ihan puutaheinää. Järkyttävää vihaa tunnut PerSuja kohtaan tuntevan. Mitä itse en ole tuntemissani Perussuomalaisia äänestäneissä taas huomannut muita puolueita kohtaan.

Omien kokemusten pohjalta persujen viha ei-persuja kohtaan on paljon suurempaa kuin toistepäin. Teidän näkemyksenne persujen syrjinnästä on täysin subjektiivinen ja siten täysin vertailtavissa omien viätteideni kanssa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kysymys on ideologista, siitä minkälainen kunkin ihmisen unelma maailma on. Minusta on tökeröä haukkua ihmistä sen takia, että hän olisi valmis tinkimään omasta taloudellisesta hyvinvoinnistaan luonnon tai toisen ihmisen takia. Itse kannatan työntekoa, ydinvoimaa ja vastikkeellista sosiaaliturvaa, mutta ymmärrän myös vihreiden ja vasemmiston ajattelumallia.
Itsekkin kannatan noita samoja ajatuksia (ydinvoima rinnalle vielä uusiutuvien käyttöä = biovoimaloita). Ymmärrän myös vihervasureiden ajatusmallia, vaikka tiedän myös ettei se ole realistinen. Punaviiniä lipittävällä vihervasurilla haluttiin varmaan kärjistää ja se onnistuikin. En itsekkään näitä pilvilinnoissa eläviä arvosta, vaikka heidänkin ajatuskannan ymmärränkin.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tätä keskustelua on hauska seurata somessa laajemminkin. Konservatiivit ihmettelevät mistä punavihreiden ylimielisyys kumpuaa, varsinkin kun heidän mielipiteensä ovat täysin vääriä. Ja punavihreät ihmettelevät äänestäjien tyhmyyttä. Pata kattilaa soimaa, kumpin osapuoli kunnioittaa yhtä vähän toistaan. .

Sellaista se on kun vaaleissa kampanjointi keskittyy toisten mustamaalaamiseen ja pelon/vihan lietsomiseen.

Jos Perussuomalaiset olisivat hävineet enemmän, he olisivat ihmeltelleet Vihreiden voitton taanneita äänestäjiä. NIin, täytyy nyt muistaa, että näissä vaaleissa voittajia olivat Keskusta ja Vihreät, RKP säilytti asemansa ja Persut hävisivät vähiten. .

Toisaalta vihreiden kannatus ei ole merkittävästi muuttunut sitten vuoden 2003. Kansanedustajapaikat ovat vaan olleet siinä hilkulla puoleen ja toiseen vaalien välillä. Pitäisikö tämän merkitä jotain hallitusneuvotteluissa. Enpä tiedä, 2011 jatkoivat hallituksessa "vaalitappiosta" huolimatta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kysymys on tärkeä, eikä siihen ole yksinkertaisia vastauksia. Valtion tietenkin pitää edesauttaa investointeja jokapaikassa, ei vain pääkaupunkiseudulla ja hajasijoittaa valtionhallintoa...

Jos valtionvirasto ei vaadi toimialansa takia poikkeuksellista maantieteellistä sijottamista, ne kannattaisi sijoittaa mahdollisimman lähelle toisiaan. Näin toimintaa voitaisiin tehostaa, karsia turhia päällekkäisyyksiä jne. Optimitilanne olisi tietysti oma kaupunki, jossa keskityttäisiin vain valtion asioiden hoitamiseen.
 
Omien kokemusten pohjalta persujen viha ei-persuja kohtaan on paljon suurempaa kuin toistepäin. Teidän näkemyksenne persujen syrjinnästä on täysin subjektiivinen ja siten täysin vertailtavissa omien viätteideni kanssa.

Niin alunperin pyysin konkreettista näyttöä siitä että PerusSuomalaiset puolueena vihaavat mainitsemiasi ryhmiä. Odotan edelleen. Mullakin on paljon omia kokemuksia mutta en sentään ala yleistämään niiden perusteella niinkuin sinä teet. Enkä pyytänyt omia kokemuksia vaan perusteluja puheillesi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Itse olen huomannut, että hyvin suuri osa näistä persuvihaajista (mutulla sanoisin enemmistö) on nuoria naisia, kuten esim. tästä linkistä:http://s9.postimg.org/9l27rx7jz/miksi_vihaat.jpg ja vaikka täältä: Suuri ja klassinen itkupotkuraivareiden kokoelmaketju! huomaa . Miksei nuorten naisten radikalisoitumiseen ja vihaan puututa? Tässähän saa alkaa jo pelkäämään (hymiö). Mikä ihme siinä kansallisvaltiossa, kansallismielisyydessä ja oman päätäntävallan säilyttämisessä niin ärsyttää?

Hauskin juttu tuossa oli tuo Hommafoorumin linkki. Kyseiseltä palstalta taitaisi löytyä myös aikamoinen itkupotkuraivari viestien kokoelma. Kohteena tosin olisi visvat, suvakit jne.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Omien kokemusten pohjalta persujen viha ei-persuja kohtaan on paljon suurempaa kuin toistepäin. Teidän näkemyksenne persujen syrjinnästä on täysin subjektiivinen ja siten täysin vertailtavissa omien viätteideni kanssa.

Sikäli kuin minä tiedän, niin ainoastaan persujen puoluetoimistoa vastaan on hyökätty toistuvasti. Kyllä heitä siis todennäköisesti vihataan eniten. Tälläkin palstalla on nimimerkkejä, jotka kaatavat vihaansa persuiksi tunnustautuvien päälle nimitellen heitä ja koko liikettä sivistymättömiksi ja suunnilleen retardeiksi. Yllättävän usein nämä vihaajat huutelevat suvaitsevaisuuden perään vähemmistöjä kohtaan, mutta persuja kohtaan heillä ei sitä itsellään ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös