Halla-aho aika katkeran oloisena mutisi jostain propagoimisesta. Kuitenkin oman puolueensa edustajista mm. Rydman on kampanjoinut, että vasemmistohallituksen voi estää vain äänestämällä persuja.
Vaikea uskoa, että Demarit noin oikeistolaiseen hallitukseen lähtisi. Heidän on pakko saada vasemmisto tai Vihreät mukaan vipuvarreksi.SDP+Kok+RKP+KD hallitus? 107 paikkaa tällä hetkellä.
Olet oikeassa, mutta on niitäkin äänestäjiä jokaisen puolueen takana, ketkä äänestää vain lupausten takia.Se on vähän oma vika, jos ostaa kaikki vaalipuheet. Eiköhän se perusasetelma ole kuitenkin kaikilla tiedossa, ja sitten hallitusneuvotteluissa tehdään ne pakolliset kompromissit. Siinä vaiheessa ei paljon menneitä muistella.
No näin voisi ajatella Persuistakin.Ei ihmisillä ole asiat vielä tarpeeksi huonosti jos demareita äänestivät.
Makunsa kullakin.No näin voisi ajatella Persuistakin.
Voisi tuoda esim. markkinataloutta. Itse en pysty tuota nyky-kokoomusta äänestämään, syyt mm. seuraavat:Voi olla, että Liike nytille ja libilaareille menevät äänet, voivat olla juurikin se, mikä erottaa Kokoomuksen 1 sijasta. En esim. ymmärrä, mitä Kurronen toisi lisää eduskuntaan tai hän itse hyötyisi.
Niinpä niin. Oma vika jos ostaa kaikki lupaukset. Ideana on siis höynäyttää mahdollisimman montaa tyhmää äänestämään omaa puolueettansa täysin väärin perustein?Se on vähän oma vika, jos ostaa kaikki vaalipuheet. Eiköhän se perusasetelma ole kuitenkin kaikilla tiedossa, ja sitten hallitusneuvotteluissa tehdään ne pakolliset kompromissit. Siinä vaiheessa ei paljon menneitä muistella.
Todennäköistä, että Vasemmistoliitto ja Kokoomus on samassa hallituksessa?Kyllähän nyt todennäköistä on Kok+SDP+Vas+RKP hallitus. Toki paljon riippuu siitä kumpi pääministeripuolue.
Tätä olen itsekin katsonut ja sen takia ihmettelin suuresti tuota MTV:n ennustetta. Onkohan siellä kaikki luvut kohdillaan?Joo, tällä hetkellä näyttää kyllä siltä, että Kokoomus voittaa. SDP:n parhailla alueilla on laskettu huomattavasti suurempi osa äänistä kuin Kokoomuksen.
Miten tuo laskentakaava oikein menee? Miten prosentit ja paikat voivat olla päinvastoi
Vaalipiireittäin paikat menee, ei koko maan äänimäärien mukaan. Eli vaalipiirin äänestysprosentin mukaan menee ko. vaalipiirin paikat.Miten tuo laskentakaava oikein menee? Miten prosentit ja paikat voivat olla päinvastoin?