No, toisaalta tuolla neloskierroksella ja alempana homma on niin lottoa, että aika vain näyttää miten varaukset onnistuvat. Oma kokonaisnäkemykseni Oilersin draftista on se, että otettiin se varma ykkösvaraus ja sitten heiteltiin loput merkitykselliset vuorot kaupoissa pois. Jäljelle jääneillä vuoroilla yritettiin/yritetään sitten osua oikeaan pidemmän tähtäimen projekteilla. Maalivahtien varaaminen on aikalailla arpapeliä eli vaikka Svoboda ei kovin kummoiselta maalivahdilta nyt vaikutakaan, niin koskaanhan ei voi tietää. Ja loput vuorot käytettiin pakkeihin, joilla nyt yleensäkin kestää vähän pidempään kehittymisessä, joten ehkä sieltä joku varatuista saattaa NHL-uran tehdäkin.
Sitä olen vähän miettinyt, että heitettiinkö nuo vuorot kaupoissa pois ihan tarkoituksella eli ei haluttu käyttää McGregorin porukan tekemiä listoja vaan putsattiin näin pöytä. Aikamoinen aukko toki tulee prospektiosastolle kun pidetään tällainen välivuosi. Toisaaltahan on Oilersin tilanteessa vähän pakkokin vaihtaa vuoroja valmiisiin pelaajiin, mutta olisin luullut, että olisi löytynyt parempaakin hankittavaa kuin Reinhart (ja tästä olen mielelläni ~kolmen vuoden päästä väärässä). Talbot on vielä mielestäni ihan hyvä riskinotto ja McLellanista mennyt kompensaatio nyt oli sellainen välttämätön paha.
No Oilers voitti draftin jo muutama kuukaus sitten viemällä lotteryn, joten ei nyt voi sanoa ainakaan että olisi metsään mennyt, koska tuo nro. 1 on ainakin omasta mielestä parempi vaihtoehto kuin mitä nro 3 ja nro 16 oltaisiin saatu. Onhan nuo loput aika arpapeliä, mutta toisaalta aika sama koska runkohan on aika nuori ja nuo loput nyt saadaan sitten koottua muista palasista, eikä tuo prospectpoolikan mikään älyttömän kapea ole tällä hetkellä. Ns. B-prospectejahan tuolla on kunnon läjä.
Itse olen positiivisilla mielillä Reinhartin hankinnan suhteen, ei tuolla kuitenkaan vastaavan tasoista puolustusälykkyyden omaavaa pakkia noista nuorista ikäryhmistä löydy. Tai no ehkä Musil on samaa luokkaa, mutta Musilin heikko luistelunopeus rajottaa sitten potentiaalia. Ja tuo Reinhart kauppahan tapahtui vain sen takia koska Barzal oli vielä vapaana, Snow taisi sen lohkaista että tuo oli ainut tilanne missä sai luopumaan Reinhartista. Tästä tulee se toinenkin hauska juttu mieleen että monet OIlersfaneistakin haukkuvat Reinhartia melkein flopiksi kun pelasi suurimman osan kaudesta farmissa siirryttyään pois junioreista, mutta sitten taas samaan hengenvetoon huutelevat että Nursen pitäisi pelata ensikausi AHL:ssä, ettei ajeta liian nopeasti sisään,