Eastside Hockey Manager

  • 24 246
  • 190
Ku täälläKIN hehkutetaan CM:än loistokkuutta,niin kysynpä kun jääkiekkofoorumi on,pelaatteko yhtään EHM:ää?
Mielestäni peli on aika hyvä näkemys jääkiekon manageroinnista ja tilastofriikeille pakko-kokeilemisen arvoinen.Itse en tosin ole jaksanu vielä kokonaista kautta tahkota,mutta potentiaalia tällä pelillä on.Ja on muuten ilmanen...
 

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
KYLLÄ. Koukussa ollaan ja pahasti. Aivan loistava peli. Ainoa suuri heikkous jonka siitä tähän mennessä olen löytänyt liittyy pelaajakauppoihin. Nimittäin tietyllä keplottelulla on mahdolisuus saada esim. tähti pelaaja + neljän seuraavan vuoden ykkös varausvuorot. Täytyy vaan tarjota vaihdossa joku hyvä ensimmäisen kierroksen varaus niin jo vain.. tosin tämä tekee pelistä pitemmän päälle hieman puuduttavan, haaste häviää. Tällainen kauppahan ei todellakaan ole mahdollsita tosi elämässä. Mikään joukkue ei myy koko tulevaisuuttaan jos ei vaihdossa sitten tule täysin varmaa uutta Gretzkyä. Siis pelin tekoäly tuntuu arvostan nuoria lupauksia hieman liikaa pelaajakaupoissa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koukussa ollaan.

Aivan mahtava peli. Itse olen Mapleleafsilla nyt vuodessa 2017... Koko 2005 jälkeinen aika on ollut yhtä dynastiaa, Stanley Cupeja on tullut ajalla 05-17 yhteensä 10 kappaletta. Menestyksen takeena on ollut useammalla tradella hankittu ykkösketju:
Gaborik-Spezza-Kowalchuk. Maalissa pelaili pitkään tänään Suomea vastaan torjunut Ryan Miller. Nyt ollaan niin pitkällä, että Gaborik lopetti uransa, ja Spezza pelaa viimeistä kauttaan. Ilya ei halunnut enää tehdä sopimusta, vaikka tarjosin 10 miljoonaa dollaria... halusi mennä kokeilemaan markkinoita, ja teki diilin Rangersin kanssa, sopimus on vain 8 miljoonaa. Eli tuossa on selkeä bugi... jos pelaaja haluaa testata markkinoita, ei hänen kanssaan saa tehtyä enää sopimusta.
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
I'm hooked.

Samoilla linjoilla ollaan täälläkin. Peli on sopivan haastava, eikä suurempi bugeja ole ainakaan minulle tullut eteen. Pelaajakaupat tosiaan tökkii hieman, saman homman olen huomannut kuin Matweekin. Pitää vaan pidättyä kyseisen tyylin käyttämiseltä, niin vaikeustaso säilyy ihan hyvänä.

Olinkin metsästänyt hyvää lätkämanageripeliä jo pitkään, kunnes löysin EHM:n. Ihan mielenkiinnosta, onko markkinoilla mitään varteenotettavia vaihtoehtoja vai EHM:lläkö mennään eteenpäin?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Vaihtoehtoja on aina. Varteenotettavin lienee FaceOff, mutta sitä kun pelaat, vastapuolella pitää olla ihmisiä. Mainostukseksi menee, mutta meidän yhdessä pelin korttiversiolla pelattavassa liigassa on Pittsburghin vakanssi auki. Ei muuta kuin yv jos kiinnostaa :)
 

Vaicci#63

Jäsen
siis olen minäkin koukussa mutta en pääse seuraavalle kaudelle koska yhtäkkiä juuri kun olen aloittamassa sitä peliin tulee joku varoitus jossa kerrotaan että ohjelma on suorittanut jonkun väärän jutun ja sitten se simahtaa.Oisiko jollain jelppiä
 

Sarme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Rosenströmmi
Onkos EHM:ssä muuten MM-kisat?

On, ja myös nuorten vastaavat. Molemmat pelataan neljässä neljän maan lohkossa, joista kaksi parasta puolivälieriin. Maat saavat myös vahvistuksia pudotuspeleistä pudonneista joukkueista.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Mistähän tällaisen pelin löytää?

Jos oikein ymmärsin niin kyseessä kuitenkin on netistä imuroitava peli?
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Viestin lähetti Matwee
Ainoa suuri heikkous jonka siitä tähän mennessä olen löytänyt liittyy pelaajakauppoihin. Nimittäin tietyllä keplottelulla on mahdolisuus saada esim. tähti pelaaja + neljän seuraavan vuoden ykkös varausvuorot. Täytyy vaan tarjota vaihdossa joku hyvä ensimmäisen kierroksen varaus niin jo vain.. tosin tämä tekee pelistä pitemmän päälle hieman puuduttavan, haaste häviää. Tällainen kauppahan ei todellakaan ole mahdollsita tosi elämässä. Mikään joukkue ei myy koko tulevaisuuttaan jos ei vaihdossa sitten tule täysin varmaa uutta Gretzkyä. Siis pelin tekoäly tuntuu arvostan nuoria lupauksia hieman liikaa pelaajakaupoissa.
tuo on kyllä harmittava seikka pelissä. toisaalta jos itse siitä hyötyy niin ei se niin paha asia ole. toinen aika häiritsevä asia on tietokoneen ehdottamat pelaajakaupat.kuka nyt haluaisi vaihtaa oman ykkössentterinsä (yleensä "ominaisuuspisteet" siinä 79-85) johonkin pariin pelaajaan joista tuskin tulee farmijyriä parempia.

Habseilla ole pelannut ja voittanut nyt kai parikymmentä SC:tä putkeen.ei siihen voittamiseen koskaan kyllästy:D
joukkueen runko on pääasiassa omia varauksia ja vain muutamia pelaajakaupoilla hankittuja pelaajia ja UFA hankintoja.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Saipafan
en pääse seuraavalle kaudelle koska yhtäkkiä juuri kun olen aloittamassa sitä peliin tulee joku varoitus jossa kerrotaan että ohjelma on suorittanut jonkun väärän jutun ja sitten se simahtaa.Oisiko jollain jelppiä

Haeppa pelin kotisivuilta uusin päivityspuketti (Download --> Game). Auttoi ainakin minulla ongelmaan, jossa en päässyt pelaajien suojauskohdasta eteenpäin.

Niin, koukussa ollaan täälläkin...
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Ohan tuota tullu pelattua.
Sais olla vähän enemmän toimintaa niinkuin CM:ssä.
Muuten mestaruuskin on helpompi voittaa ku pistepörssi.
 

Vaicci#63

Jäsen
miten saa ne mm-kisat??Heh ,aloitin tänään uuden seasonin Carolinalla,puolustukseen treidasin Lidströmin ja vapaana agenttina hankittu Messier sai lähteä ikänsä takia pois (39.v) ja treidasin hänet Saku Koivuun ja ykkösen varaukseen.Koivu on tehny kivat tehot,6 peliä ,17+15,vierellään Kapanen jolla 15+15
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Itse olen jäänyt enemmän koukkuun tuohon Faceoff-peliin, pelaan yhtä liigaa korteilla täällä Suomessa ja olen osallisena kolmessa PC-liigassa tuonne Ameriikan ja Kanadan puolelle.

Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta tuo muita ihmismanagereita vastaan pelaaminen tuntuu todella haastavalta.

Rapakon takaa löytyy todella paljon erilaisia liigoja joihin voi liittyä, vaikeustasoa helposta todella vaikeaan ( finanssit, free agentit, waiverit, sopimuksen tekemiset, pelaajakaupat, draftit... )

Varsinkin pelaajakauppojen tekeminen on hastavaa, vastassasi onkin toinen ihminen eikä kone!

Samoin pelaajien menettäminen sekä myöskin nappaaminen free agent-markkinoilla kutkuttaa kummasti...
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mitä helvettiä, miksi mulle ei ole kerrottu moisesta pelistä?? Mistä siis saa pelin nimeltä FaceOff ja miten tuo toimii eli onko vuoropohjainen vai minkälainen systeemi?
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Peli on tilattavissa osoitteesta www.land-sports.com

Sen saa joko kortti- tai PC-versiona ( tai molempina kuten itselläni ! ).

Kotimaiseen korttiliigaan ei välttämättä tarvitse ostaa omia kortteja.

Useimmat PC-liigat toimii siten, että lähetät joukkueesi kokoonpanon ja taktiikan sähköpostilla kotijoukkueen managerille tai liigan johtajalle, joka simuloi pelin omalla koneellaan.

Pelaajakauppoja hinkataan useimmiten ICQ:n tai liigan oman chat-kanavan kautta tai sähköpostilla.

Onko muuten kellään kokemusta Strat-o-matic-pelistä?
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Faceoff-pelissä ei varsinaisesti ole maajoukkueita, mutta ainakin olympialaisten aikaan pelailtiin muutamia liigoja, joihin rakennettiin maajoukkueita, mutta ne joudutiin kasaan NHL:ssä pelaavista miehistä eli kaikki Euroopassa pelaavat jäivät rannalle.

Peliin saattaa kylläkin olla olemassa jonkinlainen editori, jolla voisi muokata omat korttinsa, jolloin pystyisi rakentamaan vaikka SM-liigan...
 

Vaicci#63

Jäsen
Viestin lähetti oldcoach
Faceoff-pelissä ei varsinaisesti ole maajoukkueita, mutta ainakin olympialaisten aikaan pelailtiin muutamia liigoja, joihin rakennettiin maajoukkueita, mutta ne joudutiin kasaan NHL:ssä pelaavista miehistä eli kaikki Euroopassa pelaavat jäivät rannalle.


tarkoitin lähinnä EHM:ää ,en FaceOffia.Niin Eastsiden peliäly on sellaista luokkaa että huh huh.Yritin treidata Messierin,Warrinerin ja Murphyn Kovaltchukiin ja Heatleyyn mutta ei onnistunut.Pystyykö niitä kisoja seuraamaan EHM:ssä???
 

Sprot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Viestin lähetti Saipafan



tarkoitin lähinnä EHM:ää ,en FaceOffia.Niin Eastsiden peliäly on sellaista luokkaa että huh huh.Yritin treidata Messierin,Warrinerin ja Murphyn Kovaltchukiin ja Heatleyyn mutta ei onnistunut.Pystyykö niitä kisoja seuraamaan EHM:ssä???

Suostuisitkos itse GM:nä tuollaiseen treidiin?

Pelissä on tosiaan aika vaikea saada nuoria ja lupaavia pelaajia joukkueeseen. Tosin yhdellä nuorella saattaa saada itselle melko kovatasoista pelimiestä. Asia erikseen on, että kannattaako pidemmän päälle.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse treidasin joskus Miikka Kiprusoffin ensimmäisen kierroksen varausoikeuteen deadlinella, ja sitten kesällä kun tuli waiver drafti nappasin kipperin takaisin. Pudotuspelit pärjäsin loistavasti Nabokovin ja jonkun FA veskan avulla...
 

Vaicci#63

Jäsen
Viestin lähetti Sprot


Suostuisitkos itse GM:nä tuollaiseen treidiin?

Pelissä on tosiaan aika vaikea saada nuoria ja lupaavia pelaajia joukkueeseen. Tosin yhdellä nuorella saattaa saada itselle melko kovatasoista pelimiestä. Asia erikseen on, että kannattaako pidemmän päälle.

tarkoitin positiivisessa muodossa.minusta ainakin on mukava pelata kun joukkueet pitävät kiinni tulevaisuudestaa.Hankin uuden version (1.16) ja aloin pelaamaan Atlantalla.Ferraro,joukkueen vanhin myytiin pois,tilalle nuori TB:n ykkösvaraus alexander Svitov ja vuoden 2004 varausvuoro 4:ltä kiekalta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös