Eastside Hockey Manager : Franchise Edition

  • 103 523
  • 906

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Muutama huomio!

Viestin lähetti StevieY
Vanhat CM veteraanit kyllä ymmärtävät nämä pienet "mokat" kannassa. Vanhoissa CM:ssä löysi aina todellisia helmiä joistain ihmesarjoista, kun oli arvot ja atribuutit vähän sekaisin. Nykyään näitä ei oikein enää löydy. Muistakaa, että tämä on ensimmäinen versio, joten virheitä aina löytyy.

Luen itseni tuohon "veteraaniosastoon", mutta en silti hyväksy sitä, että kaikki arvot on yhden joukkueen sisällä aivan sekaisin. Edes sen verran voisi olettaa saavan kohdilleen. Vastuualueenahan monilla on ollut vain yhden seuran "skouttaus".
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Muutama huomio!

Viestin lähetti StevieY
Ihmetyttää vielä myös sekin, että Venäjältä irtoaa esim. Oleg Tverdovsky 20k:lla, mutta sitten jostain Timo Peltomaasta täytyy pulittaa 45 k:ta.

Hienon pelin ootte väsännyt!


Venäjän liigan myyntihinnat ovat todellakin ihan liian alhaiset. Itse ostin Tverdovskyn Rinkulan jäälle kurvailemaan, ja kaveri on nyt marraskuun alkaessa pistepörssini kolmantena edellään Hannu Väisänen (!) ja Jaroslav Bednar, jonka hankin niin ikään. Odotetun kovat tehot Oleg on toki tehnyt, 17 ottelussa 4+15 ja pakkien pistepörssin kärkipaikka.

Bednarin ja Olegin palkka onkin sitten kummallakin 250k€, kun se oli HPK:n kalleimmalla, Marko Tuulolalla 100k€. Kummastuttaa muuten, että miksi helvetissä Marko Toivoselle maksetaan peräti 60k€ palkkaa, kun Tony Virta saa saman verran.

Ja tosiaan: Mestispelaajat ylihinnoittelevat usein itsensä. Petri Lehtonen, Patrick Westerback ja Sami Salonen vaativat kaikki 85k€:n palkkaa.

Taitaapi olla Marko Toivosen suuri palkka meikäläisen syytä. Sen verran paljon on tullut idoliani hehkutettua, että pelin tekijät ovat ottaneet puheeni todesta. ;)
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Harkins

ihmettelin, kun Helsinki H:n riveistä ei löydy kyseistä miestä. Onko kaikilla muillakin tämä sama ongelma?
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Muutama huomio!

Viestin lähetti Wille
Luen itseni tuohon "veteraaniosastoon", mutta en silti hyväksy sitä, että kaikki arvot on yhden joukkueen sisällä aivan sekaisin. Edes sen verran voisi olettaa saavan kohdilleen. Vastuualueenahan monilla on ollut vain yhden seuran "skouttaus".


Ei niitä tarvitse eikä kannatakaan hyväksyä, vaan ymmärtää. Välillä kannattaa hypätä myös sinne aidan toiselle puolelle. Olen aivan varma, että tekijätiimi yrittää parhaansa, mutta nykyään pelien trendi on sellainen, että niitä ei julkaisupäivänä ole ehditty viilata huippukuntoon. Tämäkin on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta me kuluttajat saadaan tuote käsiin nopeasti hieman bugisena, kun toisena vaihtoehtona on se, että odotetaan huippuunsaviilattua tuotetta puoli vuotta pidempää. No mikä minä olen selittelemään, kun ei ole periaatteessa penniäkään kiinni. Oon vaan pirun onnellinen, että tälläinen peli tulee markkinoille.

Me pelaavat ihmiset olemme halvin ja paras testausympäristö pelin tekijöille ja jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, ennen NHL-kauden alkua on päivityksiä ladattu peliin jo useampia.

StevieY
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Cairns
Itseäni harmittaa että "bongasin" tämän pelin demoversioineen vasta hiljattain. Monella NHL-, farmi- ja junioritappelijalla kun aggression sekä hitting arvot ovat enemmän kuin vituillaan. Ehkä tuleviin versioihin pystyn antamaan konsultointiapua näissä asioissa.

Samaisesta asiasta olen minäkin jo huomautellut tuolla SI:n palstalla. P-Amerikan alempien liigojen pelaajista ei nyt enää tiedä, kun nimet ovat muutettu, mutta ainakin beta demo -versiossa (jossa oli vielä oikeat nimet) aggression-arvot olivat monilla tappelijoilla aivan liian alhaiset. Täytyy katsoa sitten uudemman kerran, kun joku väsää editorin ja saadaan vaihdettua pelaajille oikeat nimet. Siellä on varmasti vielä paljon korjattavaa.

QMSHL-liigassa (jossa on oikeat nimet) ovat useiden tappelijoiden arvot väärin ja tarjouduinkin jo SI:n sivuilla auttamaan ko. asiassa seuraavassa versiossa.

Rizille siis terveisiä, että allekirjoittanut ja nimim. Cairns (mikäli vain hänelle sopii) voisivat ottaa hoitaakseen nuo alempien liigojen aggression- ja muiden vastaavien arvojen tarkistamisen seuraavaa versiota varten. Niin saataisiin nekin kohdalleen tähän hienoon peliin.
 

wirtanen17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kalannin Pallo -65, Jääkotkat
Eikö joku voisi tehdä jonkinlaisen adressin jääkiekkoliitolle ja sm-liigalle lisenssien saamiseksi? Miten on VT-HT:n ja Jääkotkien skouttaus onnistunut?
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Venäjän myyntihinnat on on päin mäntyä ja ehkä jopa koivuakin tammikin kelpaa mutta ei niillä venäjän joukkueilla ole rahaakaan millä ostaa pelaajia olen jo kolmee joukkuetta kokeillut ja nollaa näyttää pelaajan osto kohta! Että jotain on pakko tehdä asialle! Pelaajia ei tuskin osteta 14k venäjältä eikä sinne ostella 0e pelaajia.. onko sama vika muilla?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikuttaisiko Venäjän myyntihintoihin Ruplan heikko kurssi. ;)

Myyntihinnoista vielä: Ärsyttää myös Suomessa vallitseva melkoisen kiinteä 45k€:n hintataso. Mitään pelaajien tason välisiä vaihteluita ei ole.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi saatanan perkele!

Bugeja löytyy todellakin. Mikähän helvetti siinä on syynä, että kun poistaa toisen liigan, toisestakin tulee pelikelvoton?

Meikäläisellä on käynyt niin jo kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla aloitin liigan HPK:lla ja pelailin sitä hyvin jonkin aikaa. Tämän jälkeen peli kaatusi jossain vaiheessa. Hieman sen jälkeen koneeni valitti vähäisestä kiintolevytilasta. Tästä syystä poistin vanhemmalla versiolla pelaamani Englannin sarjan. No eipä tuo HPK-liiga suostunutkaan enää aukeamaan, vaan peli meni jumiin aina samassa latausvaiheessa. Ajattelin että syynä oli tallennusvaiheessa vähäisen kovalevytilan takia tullut korruptointi, mutta paskan marjat.

Sama toistui nimittäin taas. Olin aloittanut uuden liigan HPK:lla, ja pelaillut sitä onnellisesti pidemmälle. Avasin taas tallennetun pelin ja kokeilin taas jotain pelaajakauppaa - peli kaatusi. En ollut ehtinyt tekemään uusia tallennuksia, joten pelin olisi pitänyt latautua normaalisti. Kuitenkin tätä ennen menin tekemään saman virheen, kuin aiemmin, eli poistin tuon korruptoituneen aiemman version. No perkele, eipä tämä uudempi versiokaan suostu nyt aukeamaan, vaikka toimikin äskettäin hyvin.

Eli please, tehkää jotain tälle. Vituttaa kuin pientä eläintä.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Sistis nyt tajuan miksi minullakin kaatuu kun pelaan Ruotsin liigalla tallennettua peliä ja yritän hommatta itsellenki Banhamin. Tämä on eka kerta kun peli kaatuu mutta toivon kädet ristissä että tämä pulmaa ei ole kokoversiossa tai sitten joutuu pelaan noin 15kautta kaamattamatta/sammuttamatta konetta. Sehän tulis aika vaikeaksi jo näinkin kokeneelta nörtiltä (enkä ole kuhan sanoin) Syynä on tallennettu peli ja sen jälkeinen pelaajan osto ihan sama kenet ostaa niin aina kaatuu.

Neuvo numero 1.
Älä tallenna demoa tai jos tallennat niin älä osta avaamisen jälkeen.

Neuvo numero 2.
Pelaa vasta tosissasi kokoversiota niin ei mene hermot vielä.

näillä on ollaan tähän asti pärjätty.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama vielä

Juha Fagerstediä ei tosiaankaan demosta löydy!

Toinen asia on siirretyt rangaistukset. Näyttää pahasti siltä, että on mahdollista, että rangaistuksen saava joukkue pystyy vielä hyökkäämään kuluvan hyökkäyksen aivan nätisti loppuun asti.

Niin ja mitäs Tampere T:n kannattajat ja pelaajat tykkäävät pelata Tampere I- nimisessä hallissa?

Miten pelissä pystyy ostamaan pohjoisamerikassa pelaavia sopimuksenalaisia pelaajia? Onko se edes oikeasti mahdollista?

Näihin siirtoihin oisi kyllä hyvä saada hieman realistisempaa otetta. Hommasin heittämällä IFK:hon Tverdovskyn, Bednarin ja Riihijärven Jussin. Siirtorahaa paloi noin 100k, toki palkkakustannukset olivat korkeat.

Bugeistaan huolimatta peli aiheuttaa riippuvuutta, enkä minä ole sitä vielä saanut edes kaatumaan.

StevieY
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisit voinut Wirtanen (jos sinä sen teit) scoutata sinne peliin vanhan Väkiparran vielä (alempiin liigoihin) niin olisi voinut ostaa hemmon Vermuntilaan pelaamaan :=)

En ole tarkemmin noita UJK:n ja VT-HT:n arvoja katsonut, mutta Julkusen tilastot näytti ainakin olevan kunnossa.
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Muutama huomio!

Viestin lähetti StevieY
Ei niitä tarvitse eikä kannatakaan hyväksyä, vaan ymmärtää. Välillä kannattaa hypätä myös sinne aidan toiselle puolelle. Olen aivan varma, että tekijätiimi yrittää parhaansa, mutta nykyään pelien trendi on sellainen, että niitä ei julkaisupäivänä ole ehditty viilata huippukuntoon. Tämäkin on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta me kuluttajat saadaan tuote käsiin nopeasti hieman bugisena, kun toisena vaihtoehtona on se, että odotetaan huippuunsaviilattua tuotetta puoli vuotta pidempää. No mikä minä olen selittelemään, kun ei ole periaatteessa penniäkään kiinni. Oon vaan pirun onnellinen, että tälläinen peli tulee markkinoille.

Ymmärrän sen, että itse koodissa on bugeja, se ei olekaan se minun ongelma, vaan se, että ainakin Tapparan rosteri on jokseenkin satunnaisesti täytetty pituuksia ja painoja myöden. Esimerkkinä vaikkapa joukkueen varakapteenit MOjanen ja Saravo, joilla muistaakseni on Influence todella huono. Way to go.

Pituudet, painot ja syntymäajat sekä -paikat olisi ollut ehkä aika helppo käydä katsomassa www.tappara.fi:stä...

Sekö on sitten hieno juttu, kun ensimmäisenä saa odotella editorin valmistumista?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kaikki muut ovat täällä vain valittaneet pelistä joten minä päätän sitten kehua sitä hieman.

Peli on toiminut loistavasti itselläni. NHL:n puolella ei hirveästi ole bugeja löytynyt eikä peli ole kaatunut yhtään kertaa. Olen jäänyt täysin koukkuun tähän peliin. Ja kuten Cairns sanoi niin aamuun asti on tullut pelailtua monena päivänä. Ja ainakin vaikeutta pelistä on löytynyt eikä peli ole ollut niin helppo kuin ensimmäinen EHM peli. Joten haastetta löytyy. Mutta voihan se olla että olen vain paska manageri tai jotain.

Kuitenkin peli on toiminut hyvin ja kiitos sekä kumarrus Riz:lle ja muille tekijöille! Hyvää työtä ja jatkakaa samaa rataa..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka tekisi kovasti mieli kehua peliä, joudun ikäväkseni toteamaan, että tämä versio jää kyllä meikäläiseltä hyllyyn. Kovasti peliä odotettiin siitä saakka kun sen tekemisestä ilmoitettiin, mutta rosteriongelmat ja liigalisenssin puuttuminen painavat niin paljon vaa'assa, että oma managerointini tapahtuu edelleen CM 03/04:n parissa.

Vaikka editoreja ja muita julkaistaisiin, en millään jaksa uskoa, että rosterit saadaan kuntoon järkevissä aikatauluissa, mikä on todella harmi. Mutta katsellaan sitten ensi kerralla.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: Re: Re: Re: Muutama huomio!

Viestin lähetti Wille
Pituudet, painot ja syntymäajat sekä -paikat olisi ollut ehkä aika helppo käydä katsomassa www.tappara.fi:stä...
Oletko ottanut huomioon että pituudet ja painot, sekä myös syntymäpaikat vaihtelevat eri lähteissä. Vaikeaahan se on päätellä mihin luottaa, kun joukkueen kotisivukaan ei välttämättä ole se luotettavin.

Vittu, koittaisitte itse hankkia tietoa ja tutkia pelaajia ennenkuin arvostelette. Täällä tuntuu olevan vallalla käsitys että se on kovin helppoa, mutta kyllä itselläni siihen meni aika monta iltaa. Lakatkaa jo kitisemästä... Vihdoinkin tulee jääkiekkomanageripeli niin kaikki sitten vaan kitisevät joka asiasta.

Liigalisenssin puuttuminenhan ei pelaamiseen vaikuta mitenkään.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Onko peli jo julkaistu? Itse en tiedä tästä oikein mitään. Kertokaa, mitä tässä sitten on sellaista erikoista? Kannattaako ostaa? Mitkä kaikki liigat on mukana? Onko se hyvä?
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmestyykö peli kauppoihin myös suomessa tällä viikolla? Tietoa kellään, mihin kauppoihin? Onhan tää ihan pakkohankinta, loistava peli. Harmi vaan ettei saa SM-liigaa demona toimimaan, kädet on puuta. Vaikkakin tosin pelin voisi nimetä yhtä hyvin CM-lätkäksi, on se niin samanlainen!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Koala
Onko peli jo julkaistu? Itse en tiedä tästä oikein mitään. Kertokaa, mitä tässä sitten on sellaista erikoista? Kannattaako ostaa? Mitkä kaikki liigat on mukana? Onko se hyvä?

http://www.sigames.com

Pelisaitit ympäri netin, pelilehdet kaupoissa ja tämä ketju vaikka alkajaisiksi kertonevat jotain.
 
Viestin lähetti amok
Mistäs tuon Shortlistin saa näkyviin, johon olen ukkoja laittanut ylös, ennen kuin olen ne scoutannut?

Sieltä vasemmasta yläkulmasta oman nimesi kohdalta painat ja sitten Player & Staff Search.

Siinä taas näet vasemmalla palkit 'Shortlist', 'Player search', 'Staff search', 'Scouts' ja 'Finances'. Eli sieltä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Muutama huomio!

Viestin lähetti HN
Höpö höpö. Jos Juha Gustafsson on pelin mukaan nopeampi ja ketterämpi luistelija kuin Kimmo Koskenkorva, niin ei pelaajien arviointiin kyllä kovin paljon vaivaa ole nähty. Ja kun samanlaisia, saman mittakaavan hölmöyksiä on tietokanta täynnä, voidaan kyllä puhua suuren luokan mokasta, joka heikentää pelin vetovoimaa merkittävästi.

Niin aivan sama kun CM'ssä olisi Kuqin tekniikka parempi kuin Litmasen. Tai Helguera olisi teknisempi kuin Zidane, jne. Kun tuollaisia virheitä on järjestään ja paljon seurojen sisälläkin, niin se heikentää huomattavasti vetovoimaa. Sen vielä ymmärtäisi että kun ensimmäinen peli, niin seurojen välillä olisi ongelmia tasoeroissa, mutta kun näin räikeitä löytyy seurojen sisälläkin. CM'ssä kuitenkin tuo DB on aivan toista kokoluokkaa liigojen&seurojen määrän osalta, niin sen takia vertailu siihenkin on ontuvaa. Esim. Suomessa käsittääkseni scouttaus kun on tehty mallia "scoutti/tiimi", niin senkin takia selitys ontuu.
 

asiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tämä ihan kelvolliselta peliltä vaikuttaa, mutta taidan odottaa muutaman päivityksen verran ennen ostoa.

Eikö pelaajilla ole ollenkaan arvoa josta näkisi kuinka hyviä he ovat kokonaisuutena? Nyt on hieman epäkätevää tarkastella jokaista arvoa erikseen kun miettii pelaajien ostoa.
Entä miten saan seurattua otteluita niin että näkisin pelaajien liikkeet kentällä kuten tässä kuvassa http://www.sigames.com/graphics/images/612.gif

Nyt olen saanut seurattua otteluita vain näin: http://www.sigames.com/graphics/images/602.gif
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaiketi tuo peli täytyy kaikesta pikkupuutteesta huolimatta ostaa. Mitenkäs, onko tästä joillain pelikaupoilla ennakkotilaus-mahdollisuutta? Entä mikä on arvioitu kustannus tällaiselle?
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Re: Re: Muutama huomio!

Viestin lähetti korkki
Vittu, koittaisitte itse hankkia tietoa ja tutkia pelaajia ennenkuin arvostelette. Täällä tuntuu olevan vallalla käsitys että se on kovin helppoa, mutta kyllä itselläni siihen meni aika monta iltaa. Lakatkaa jo kitisemästä... Vihdoinkin tulee jääkiekkomanageripeli niin kaikki sitten vaan kitisevät joka asiasta.

No vittu olisin hankkinut sen tiedon mitä en tiedä, jos minä olisin noista vastuussa. En ainakaan arpoisi sinne jotain tai heittelisi nollia (ja antaisi koneen arpoa), kun kyseessä on sentään SM-liigapelaajat. A-junioritkin olisi ollut todella helppo käydä tsekkaamassa. Ne kun pelasivat aika pitkälle kevääseen. Kuten arvoisa HN sanoi, niin jos Gusse (ja Miska) on yhtä ketterä ja nopea kuin Kossu, niin ei siihen mitään iltoja ole kulutettu.

Jos tuonne ilmoittautuu ja tulee valituksi, en edes odottaisi mitään muuta kuin sen, että silloin myös hommansa tekee kunnolla. Niitä halukkaita voi olla muitakin ja ainakin pelin ostajat voivat olla hieman näreissään kun tuollaista sontaa on sinne pistetty. Ja he sentään maksavat rahaa tuosta. Tuo jo vaikuttaa pelattavuuteen ja siihen paljon mainostettuun realismiin.

Pistetään vielä yksi NHL-tasoinen pelaajan kykyarviointi: Kossun agility, suomennettuna kai ketteryys, on kolme (3) ja samalla joukkueen huonoin. Siis herranjestas.

Viestin lähetti korkki
Liigalisenssin puuttuminenhan ei pelaamiseen vaikuta mitenkään.

Ei todellakaan, vie se vähän hohtoa pois, mutta suurin vahinko tästä kyllä aiheutuu SM-liigalle, ei pelille itselleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös