Eastside Hockey Manager : Franchise Edition

  • 105 041
  • 906
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Viestin lähetti Murmeli
Oolrait. Entä sitten junnupelaajat, joita SaiPa nosti pelaavaan kokoonpanoon myyntiruljakan jälkeen.. onko lopullisessa versiossa junnujoukkue vai peräti jo tässä demossa? En ole vielä ehtinyt kovin syvällisesti tutkia.

Kyllä sieltä kaikki junnujoukkueet (A-ikäiset) pitäisi löytyä.
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kai tässä demossa ole jo lopulliset rosterit ym. ? Esim. Brett Harkinsia en löytänyt mistään, siis edes pelaajalistasta. Kai muitakin virheitä löytyy, en edes muita joukkueita selaillut kun TPS:n ja IFK:n (ööh, siis Turun ja Helsinki H:n). Vai onko Harkins pelissä, en ainankaan missään häntä huomannut.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
koskee muuten tuo ongelma pelkästään Keinästä sillä muita pelaajia saan ostettua, mutta kun koitan ostaa Keinästä niin se ei jotenkin hyväksy siirtoa.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sherlock
Ei kai tässä demossa ole jo lopulliset rosterit ym. ? Esim. Brett Harkinsia en löytänyt mistään, siis edes pelaajalistasta. Kai muitakin virheitä löytyy, en edes muita joukkueita selaillut kun TPS:n ja IFK:n (ööh, siis Turun ja Helsinki H:n). Vai onko Harkins pelissä, en ainankaan missään häntä huomannut.

Tätä on vatvottu tässä ketjussa jo tuhannet kerrat. Ei ole lopulliset rosterit. Ne on päivittyny tosta ja varmasti kaikki puuttuvat pelaajat ja jos ei nii varmasti ensimmäisissä päivityksissä.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Yhden virheen olen huomannut HPK:sta sillä pelatessanin että Joni Lappalainen on oikea puolustaja vaikka hän oikeasti oikea laitta hyökkääjä. No ei se mitään minulla hän pelaa laidassa vaikka onkin paikkaan RD.

Eipä tunnun pahalta noi joukkueiden nimen puuttumiset kun tietää kuitenkin että Turku on TPS ja Oulu on Kärpät niin se loppupeleissä kauhia menetys ole! Kiitos pelaajista kuitenkin ihme että pelaajien otsissa ole kohta jotkut trademarking logot että rahat saadaan niistäkin tai siis SM-Liiga / suomenjääkiekkoliitto!

Mutta ollaan jo tehty quoakenetin irc kanava #EHM :n kanssa facepäck SM-Liigaan Beta versioon mutta tuodaan nyt vasta julki kunnolla kun SM-Liigaa voi jo pelata. Kun Ruotsalaisilla näyttää olevan naamat niin pakkohan sitä Suomalaisikkin olla tai siis sm-liigalaisilla

Päckin voit latata Tästä Puuttuvia päitä lisäillään jos niitä ilmaantuu tai meille niistä kertotaan. Yritään etsiin naama puutuvillekkin. Mutta kauden alussa varmaankin tulee sitten kattava facepäck peliin.

(kai kohta sm-liiga ottaa meitäkin rahat pois:()
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmetyttää nämä jotkut pelaajien ominaisuudet. Ei, en ala itkemään että jokun Tapparan kolmosketjun pelaajan ominaisuudet pitäisi olla NHL-tasoa. Jossainhan oli että huippuarvoja on vain todellisilla tähdillä.

Ok, tämähän on ymmärrettävää kun puhutaan taitopuolesta. Mutta ainakin fyysiset ominaisuudet pitäisi olla samasta mittapuusta. Jos on nopea SM-liigassa, on sitä myös NHL:ssä. En nyt halua alkaa mitään nimiä esittämään, mutta ihan yleisellä tasolla.

Onneksi tähänkin peliin tulee varmasti pian pelin ilmestymisen jälkeen pelaajapäivityksiä jotka korjaavat suurimmat älyttömyydet.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Decimal
Tätä on vatvottu tässä ketjussa jo tuhannet kerrat. Ei ole lopulliset rosterit. Ne on päivittyny tosta ja varmasti kaikki puuttuvat pelaajat ja jos ei nii varmasti ensimmäisissä päivityksissä.

Nämä eilen ilmestyneen varsinaisen demon rosterit ovat lopulliset, eli samat, jotka tulevat olemaan myyntiversiossakin. Toukokuun lopulla ilmestyneessä beta demossa rosterit eivät olleet vielä kunnossa.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hmm...Noista junnuista vielä.

Eli demossa pitää oma juniori ostaa ennen kuin sen pystyy nostamaan liigajoukkueeseen...käsittääkseni näin ei oikeasti tarvitse tehdä. :)
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti vstp
Ihmetyttää nämä jotkut pelaajien ominaisuudet. Ei, en ala itkemään että jokun Tapparan kolmosketjun pelaajan ominaisuudet pitäisi olla NHL-tasoa. Jossainhan oli että huippuarvoja on vain todellisilla tähdillä.

Ok, tämähän on ymmärrettävää kun puhutaan taitopuolesta. Mutta ainakin fyysiset ominaisuudet pitäisi olla samasta mittapuusta. Jos on nopea SM-liigassa, on sitä myös NHL:ssä. En nyt halua alkaa mitään nimiä esittämään, mutta ihan yleisellä tasolla.

Onneksi tähänkin peliin tulee varmasti pian pelin ilmestymisen jälkeen pelaajapäivityksiä jotka korjaavat suurimmat älyttömyydet.
Tätä itsekin juuri ajoin takaa. Liigapelureiden fyysisiä ominaisuuksia ei pelkästään ole törkeästi aliarvioitu nhl-pelaajien ominaisuuksiin nähden, vaan liigapelureiden keskenkin esiintyy aivan käsittämättömiä ristiriitaisuuksia. Eilen peli valisti minua, että Niko Mikkola on lähtö- ja luistelunopeudeltaan samaa tasoa kuin Olli Malmivaara ja Raimo Helminen sekä hitaampi kuin Eerik Hämäläinen. Sanokaa mitä sanotte, kyllä minua ainakin häiritsee nämä virheet. Realistisuuttahan tässä pitäisi tavoitella? Toivottavasti joku saa jonkun editorin väsättyä mahdollisimman nopeasti.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Eikös tähän peliin pitänyt tulla samanlainen peli seuranta kuin cm:ssäkin on?. Itse en ainakaan ole saanut sellaista mistään päälle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Siirappi
Eikös tähän peliin pitänyt tulla samanlainen peli seuranta kuin cm:ssäkin on?. Itse en ainakaan ole saanut sellaista mistään päälle.

Ei pitänyt tulla. Ainoastaan samanlainen seuranta mitä alkuperäisessä EHM:ssä oli plus sitten tietenkin se maaliin johtaneen tilanteen kuva.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
mistäs sellaisen saa päälle sitten. Itse en ainakaan ole vielä nähnyt yhtäkään kuvaa.

EDIT: tajusinkin jo
 
Viimeksi muokattu:

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Viestin lähetti King
Hmm...Noista junnuista vielä.

Eli demossa pitää oma juniori ostaa ennen kuin sen pystyy nostamaan liigajoukkueeseen...käsittääkseni näin ei oikeasti tarvitse tehdä. :)

Kyllä tarvitsee, jos edustus- ja junnutiimit ovat eri seuroja eikä niillä ole edustusyhteisösopimusta. Käytännössä vissiinkin lähes kaikilla seuroilla ko. sopimus on, jolloin junnuja voidaan siirrellä junnuporukan ja edustuksen välillä helpommin.

Olen väsännyt lisenssihommaa koskevan nettivetoomuksen SM-liigalle ja jääkiekkoliitolle lähetettäväksi, mutta teksti on vielä tarkastuksen alla. Toivottavasti kaikki käyvät heittämässä nimensä mukaan, kunhan homma ilmestyy verkkoon.
 

MaV

Jäsen
Viestin lähetti King
Hmm...Noista junnuista vielä.

Eli demossa pitää oma juniori ostaa ennen kuin sen pystyy nostamaan liigajoukkueeseen...käsittääkseni näin ei oikeasti tarvitse tehdä. :)

Ei siinä demossa nähdäkseni tarvinut ostaa. Tehdä sopimus vain. Ja käsittääkseni SM-liigaan nostettaville junnuille kyllä nimenomaan tehdään joku liigan perussopimus ainakin, eli ainakin päivärahat sun muut tulee vaikka palkkaa ei hirveästi olisikaan. Näin muistaisin ainakin joskus jossain kerrotun.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Siirappi
koskee muuten tuo ongelma pelkästään Keinästä sillä muita pelaajia saan ostettua, mutta kun koitan ostaa Keinästä niin se ei jotenkin hyväksy siirtoa.

Eipä koske, mulla peli kaatui samoin ilmoituksin kun olin ostamassa Jarkko Immosta Jyväskylästä Helsinki J:hin.

Ja sain tän demon kaatumaan myös menemällä muutaman kerran edes takaisin Continue Game -> back -> Continue Game -väliä.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti MaV
Ei siinä demossa nähdäkseni tarvinut ostaa. Tehdä sopimus vain. Ja käsittääkseni SM-liigaan nostettaville junnuille kyllä nimenomaan tehdään joku liigan perussopimus ainakin, eli ainakin päivärahat sun muut tulee vaikka palkkaa ei hirveästi olisikaan. Näin muistaisin ainakin joskus jossain kerrotun.

Bluesia manageroidessa yritin nostaa Immosen ylös, niin piti tarjota rahaa bluesin junioreille. Tottakai joku sopimus pitää pelaajan kanssa olla, mutta kyllähän noita nostellaan ihan vapaasti kuitenkin. Ja käsittääkseni bluesilla on tuo edustusyhteistyösopimus...
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti vstp
Ok, tämähän on ymmärrettävää kun puhutaan taitopuolesta. Mutta ainakin fyysiset ominaisuudet pitäisi olla samasta mittapuusta. Jos on nopea SM-liigassa, on sitä myös NHL:ssä. En nyt halua alkaa mitään nimiä esittämään, mutta ihan yleisellä tasolla.

Minä laitan kun ottaa aivoon niin paljon:
Kossu: Acc 10, Spd 10
Gusse: Acc 12, Spd 10
Miska: Acc 8, Spd 10

*bingo*

Ja lisäksi Pyymäki (14) Varis (13) sekä Stapleton (12) ovat selkeästi nopeammat luistelijat pelissä kuin Kossu.

Johannes Alasen Stamina 10? Edellä semmoisiakin ikiliikkujia kuin Erik Hämäläinen (17), Kaspars Astashenko (14, ja oli vielä Suomeen tullessaan puolikuntoinen) sekä kestävyysurheilijoiden huippunimi Sami Helenius (14).

Arvostan sitä, että on ollut ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti ovat tuon "scouttauksen" tehneet. Mutta sitä en kyllä arvosta, että nuo arvot on suoraan sanottuna päin h*lv*tt*ä. Olisi pistetty randomilla ne nimet, kun kerran arvotkin on satunnaisia.

Olen pelaillut Riz:n ilmaista EHM:ää jostain versiosta 0.5xx eteenpäin ja olin jo suurin piirtein kaupan ovella odottamassa tätä peliä, mutta tuo pelaajatietojen taso aiheuttaa kyllä sen, että ennenkuin se editori tai kaksi on saatavilla, niin en rahojani (ikävä kyllä) anna tuosta pelistä.

Tämän vuodatuksen puolustuksena sanon, että olen tätä peliä odottanut enemmän kuin mitään muuta tietokoneeseen liittyvää. Nyt olen surullinen, sillä odotustani ei ole palkittu sellaisella tuotteella, jota olen Riz:ltä ja SI:ltä tottunut odottamaan. :(
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Nyt kun olen pelannut puolen kautta suunnilleen niin sain vihdoin hankittua Keinäsen Kalpasta. En sitten tiedä mistä johtui tuo etten saanut häntä hankittua aikaisemmin. Voisiko se virhe tulla siitä kun Kalpa ensin hylkäsi minun tarjoukseni ja sitten antoivat oman tarjouksensa?.

Ja Willelle tiedoksi, että Hämäläisen kestävyys on varmasti parempi kuin Alasella. Hämäläinen joka pelaa 30-40 minuuttia otteluista ja hyvällä tasolla niin mielestäni hänellä tuo kestävyys kuuluukin olla kovempi. Ja statit tulee varmasti korjaantumaan jossakin vaiheessa.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Odotin kyllä paljon enemmän. Kun on uudessa CM:ssä tottunut näkemään mitä kentällä tapahtuu, tästä on todella vaikea hahmottaa tapahtumia. Missä ovat aloitukset? Mitä tapahtuu silloin kun mitään ei näytä tapahtuvan, miksi kumpikaan ei saa mitään aikaan? Kuinka pelaajat ovat sijoittuneet eri tilanteissa? Näitä on totaalisen mahdotonta tietää.

Ja tähän yhdistettynä kokolailla kankea käyttöliittymä. Ei ei. Sääli, sillä kyseessä on peli jota olen todella odottanut ja potentiaalia varmasti olisi paljon parempaankin. Mutta ei tämä saanut kyllä jäämään koukkuun samalla tavalla kuin CM, muutaman pelin jälkeen totesin etten tähän rahojani käytä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Itse en työkiireistä johtuen ole vielä ehtinyt testaamaan kuin betaa enkä varmaan ennen ensi viikkoa ehdikään eli antakaa nyt tännepäin hiukkasen kommenttia "Ässistä".

Ja sitten sellainen huomio että nuo arvot voivat heitellä myös sen takia että scouttaaja on laittanut kyseisen kohdan nollaksi jolloin kone "arpoo" siihen tiedon parin muuttujan avulla.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Viestin lähetti korkki
Itse en työkiireistä johtuen ole vielä ehtinyt testaamaan kuin betaa enkä varmaan ennen ensi viikkoa ehdikään eli antakaa nyt tännepäin hiukkasen kommenttia "Ässistä".

Ja sitten sellainen huomio että nuo arvot voivat heitellä myös sen takia että scouttaaja on laittanut kyseisen kohdan nollaksi jolloin kone "arpoo" siihen tiedon parin muuttujan avulla.

Ainakin minun pelaamallani kaudella Ässien Samu Wesslin on nyt tehnyt 15 ottelussa tehot 7+17 ja Timo Salonen 13+6. Sain Lukolla Ässiltä pataan 7-1 ja Wesslin teki silloin 3 maalia. Joensuun Jesseä koitin ostaa tänne Lukkoon, mutta Ässien johto ei halunnut luopua superlupauksestaan. Toisaalta en tarjonnut kuin tuollaista 235k kipurahoja.

Sitten taas omista ongelmista. Eli koitin ostaa tällä kertaa Rovaniemeltä Marko Steniä, mutta hän jälleen kaatoi pelini joten se on vähän niinkuin sattuman kauppaa milloin kaatuu ja milloin ei.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Viestin lähetti Siirappi
Sitten taas omista ongelmista. Eli koitin ostaa tällä kertaa Rovaniemeltä Marko Steniä, mutta hän jälleen kaatoi pelini joten se on vähän niinkuin sattuman kauppaa milloin kaatuu ja milloin ei.

Tai sitten yksin kertaisemmin sanottuna sen voisi sanoa että koneessa on joku vika mikä kaataa pelin. Minä olen saanut ostettua itselleni kaikki pelaajat ilman peliä kaatamatta. Randy McKay ufasta ja Toivo Suursoon venäjältä. Tämä Suursoo olikin sitten positiivnen yllätys teki Venäjän sarjassa ennen minulle siirtymistä 20pelissä 42pistettä mutta Suomessa 15pelissä 15pst että tahti on jatkunut hyvänä eli kannattaa kokeilla jotain tuolta Venäjänkin liigasta hankkia (eikä muuten maksa paljoa) Tästä tulikin vielä mieleen kokeilin tossa pelata Moskovan Dynamolla mutta innostus loppu kahden simulointi päivän jälkeen kun trade rahasto näytti minulle nollaa! Onko tosiaan näin että Venäjän sarjassa ei liiku raha pelissä vai onko ne tuhlannut pelissä jo kaikki rahansa?

Nonni nyt on sitten se 6kk pelattu eli peli päättyy 28.2 tulee ilmoitus missä lukee jotain! tähän hätään en muista mtiä ilmoituksessa luki mutta muuta ei voinut tehdä kuin painaa "ok" nappia ja peli sammui. Jäi juuri jännittävään kohtaan kaudessa, säälipleijareihin pääsystä taisteluun. Ei oikein mennyt putkeen toi kausi kun kokeili kaikkia hienouksia mitä pelistä löytyi. Tälläinen reportaasi pelin niin aikaisin loppumiesta. Eli tallentakaa 27.2 peli jos haluatte jatkaa sitä vielä kokoversiossa tai pelata ees sen kauden loppuun jos teillä hyvin menee kun savet on yhteen sopivia toistensa kanssa.

edit: Loppu raportti...
 
Viimeksi muokattu:

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti korkki
Itse en työkiireistä johtuen ole vielä ehtinyt testaamaan kuin betaa enkä varmaan ennen ensi viikkoa ehdikään eli antakaa nyt tännepäin hiukkasen kommenttia "Ässistä".

Sen verran ehdin peliä aloittelemaan, että kauden ensimmäinen ISS:n junioriranking tuli ja sen perusteella porilaisjuniorit on mielestäni arvioitu liian tasokkaiksi muihin suomalaisjunioreihin verrattuna.

Suomalaisten sisäinen ranking:

1.Pihlström, Blues
2.Iso-Anttila, Ässät
3.Wiikman, Hermes
4.Nokelainen, SaiPa
5.Lepistö, Jokerit
6.Seitsonen, WHL
7.Tukonen, Blues
8.Kuparinen, Ässät
9.Karhiniemi, Ässät
10.Alikoski, Kärpät
11.Oksa, Jokerit
12.Aaltonen, Kärpät
13.Hallikainen, Jokerit
14.Vähämäki, HPK
15.Uronen, Jokerit
16.Tenkanen, JYP
17.Sandhu, Ässät
18.Ranta-aho, Jeppis
19.Takala, Ässät
20.Rämö, Pelicans
21.Rintaniemi, Jeppis
22.Itkonen, Pelicans
23.Andersson, Jokerit
24.Tasku, Ässät
25.Antila, Ilves
26.Saarinen, Pelicans
27.Nabb, Sport
28.Honkaheimo, Lukko
29.Niemi, Titaanit
30.Kallio, H Ahmat
31.Hattunen, Pelicans
32.Härkälä, Ässät
33.Kilpijärvi, PaKa
34.Kuukka, WHL

Tämä varmaankin vaihtelee melko rajusti pelikerrasta toiseen, mutta mielestäni Ässä-pelaajien korkeat sijoitukset ja suuri määrä saattavat pienestä otannasta huolimatta kertoa jotain.

Varsinaisesta Ässien liigajoukkueesta ei nopeasti vilkaistuna silmään ihmeempiä pistänyt.


EDIT: lomailin pelissä tuonne marraskuulle nähdäkseni miten Ässien sitten menee ja siinä vaiheessa Ässät on sarjassa yhdeksäntenä ja kovimmat tehomiehet ovat Salonen 18.5+8=13, Fandul 15.6+6=12, Wesslin 18.8+4=12, Kivenmäki 18.6+4=10, Bergeron 18.4+6=10, Tuominen 16.1+9=10 ja Glad 18.2+5=7. Pöllänen oli myyty Bluesiin ja Harjula Ruotsiin.




Muuten itse pelissä huomasin nopealla vilkaisulla Harkinsin puuttumisen ja Pelicansin maalivahdeista löytyvän herrat Carl Grahn ja Carl Grahm. Ikäeroa miehillä päivälleen yksi vuosi. Ilves-vahti Tuukka Rask näyttää pelissä painavan 30 kiloa todellisuutta enemmän.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Mane
Sen verran ehdin peliä aloittelemaan, että kauden ensimmäinen ISS:n junioriranking tuli ja sen perusteella porilaisjuniorit on mielestäni arvioitu liian tasokkaiksi muihin suomalaisjunioreihin verrattuna.
Kiits. Ilmeisesti sitten joidenkin kohdalla on potentiaalia vaikka mihin.

Mites junnut on sarjassaan pärjänneet?
 

Paskinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, FC Bottom, Arsenal
Heh, onko kukaan huomannut kun pelaa sm-liigaa ja painaa pelin aikana penalty summary-nappia niin sen takana olevat rangaistujen pelaajien joukkueet esim.Rauma-Oulu pelissä näyttää olevan Luk. ja Kär. Joten näin saamme kuitenkin joukkueiden nimetkin mukaan.(olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty?)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös