Joo, tota koukkimista on vähän liikaa. Se voi olla, että sitä koukkimista ja roikkumista lisättiin sinne silloin 2003, kun siitä ei tullut samalla tavalla jäähyjä kuin nyt. Sehän on siinä pelin koodissa itsessään, joten vaikea sitä on muuttaa. Muuten ton modatun "nollanelosen" haasteellisuus, pelivauhti, kulmapeli ja tilastot ovat huippurealistisia (ainakin jos vertaa mihin tahansa muuhun).
Otetaan vertailukohdaksi vaikka NHL 2k7 ja 2k8 konsoleille. Kokonaislaukaukset ovat molemmissa jotain 50+ luokkaa (per joukkue) lähes joka ottelussa, vaikka säätää AI:sta shot blockingia, pelivauhtia, tms. Taklauspelikin on aivan naurettavaa, kun ukot lentelevät ympäriinsä kuin rukkaset. Varmaan ihan hauskaa joo, mutta ei muistuta pätkääkään oikeaa jääkiekkoa.
04:ssa pelaan jatkuvasti realistisia matseja, jossa ne laukaukset ovat 99-prosenttisesti 20:n ja 35:n välissä (6:n min. erillä ja reaaliaikaisilla jäähyillä). AI ei tee mitään halpamaaleja, vaan ihan oikeasti rankaisee omista virheistä. Mun mielestä 04 on AI:ta vastaan aivan omaa luokkaansa. Eihän se täydellinen ole, mutta paras mitä olen pelannut. Noita uudempia PC:n vuosikertoja ei voi edes verrata mun mielestä, sen verran paskaa ne on.