tiki10 kirjoitti:
Ei sinänsä mikään yllätys että säälittävät Jokeri-pellet yrittävät Sheddeninkin viedä. En ymmärrä miten joku voi digata jengistä joka ei itse saa mitään aikaan. Kaikki hyväksi todettu viedään kovalla rahalla muualta. Mikä on tämän päivän Jokeri? Millainen brändi Jokerit on? Eipä näytä oikein miltään. Itse en ota selvää. Ostetaan kaikkea mitä joku muukin haluaa ja maksetaan ylihintoja. Nähtävästi kiusanteko naapuriin jatkuu tästä eteenpäinkin. Jos Shedden siirtyisi Jokereihin, niin floppihan siitä tulisi. Ei noilla pelaajilla voi pelata Shedden-tyylistä hokia.
Jotkut asiat eivät vain sovi Ilmalaan, toiset eivät sitten Stadiin. Vopatkin näyttää lähinnä hölmöltä narri-paita päällänsä. Shedden ei sopisi myöskään Jokeri-leiriin. Sen tajuavat kaikki muuta paitsi Virmanen/Hjallis -duo. Onko nyt menossa "Omat pojat HIFK:sta projekti"?
Ps. Shedden ei ole niin tyhmä, että siirtyisi Jokereihin.
Hohhoijaa millaista tekstiä aikuisen (näin ainakin oletan) miehen näppäimistöltä. Jos se Jokereiden toiminnan ydin on niin vaikeaa hahmottaa, niin kannattaisiko sitä omaakin historiaa katsella joskus hieman kriittisin silmin? Vai onko jääkiekko oikein keksittykin HIFK:ssä ja itse Carl Brewerkin piti HIFK-vaippoja? Ja esim. herrat Moberg, Kekäläinen ja Matikainen vasta perusstadilaisia ovatkin. Taitaisi HIFK:lla olla aika pienet ympyrät jossain nelosdivarissa, jos omia pieniä piirejä pyöriteltäisiin.
Sille taas ei sitten voi mitään, jos Jokereiden paremmat resurssit johtuen lähinnä Hartwall-areenasta luovat vittuuntumista kun taloudelliset resurssit tulevat HIFK:lla vastaan. Mutta toisaalta ei kukaan koskaan kieltänyt HIFK:ta alkamaan rakentamaan omaa areenaa. Mutta HIFK:ssahan on aina mielellään katseltu taaksepäin.
Mutta palatakseni ketjun aiheeseen, en ole ollenkaan yllättynyt, mikäli Shedden haluaa parempaa kuin mitä on pelaajarintamalla nähty HIFK:ssa. Koko syksy lupailtiin isoja kaloja, mutta mitä saatiin... White ja Murphy. Paras hankinta Askey treidattiin Jokereihin. Sitten jostain arvottiin Zion ja Parsons, joiden todellinen taso on toisaalta vielä arvoitus. Ja miksei täälläkin voisi kehittyä, mutta mistään isoista kaloista on turha puhua. Muistaakseni taisit tiki10 olla itse aika kovasti kritisoimassa HIFK:n meininkiä tuossa muutama kuukausi takaperin.
Fakta on, että mikäli Shedden jää HIFK:hon myös ensi kaudeksi olisi se jonkinlainen taka-askel uralla ellei resurssit huomattavasti parane. Eiköhän Dougilla ole tarpeeksi kokemusta farmijämäporukoiden valmentamisesta. Jokereissa resurssit ovat aavistuksen paremmat, mutta tähtäin lienee selkeästi Pohjois-Amerikassa.
Henk.koht. Sheddenin mahdollinen tulo Jokereihin ei kamalia tunteen purkauksia aiheuta mihinkään suuntaan ja kaiken kaikkiaan on mies edelleen jonkinlainen kysymysmerkki SM-liigassa, vaikka erinomaisesti saikin HIFK:n syksyllä pelaamaan. Viime aikoina taas on ollut hieman hiljaisempaa.
Mitä tulee Vopatiin, niin mies on pelannut loistavasti Jokereissa. Joukkuepelaaja viimeisen päälle ja yritys ei lopu. Tehojakin tullut kohtalaisesti ja luisteluvoimaa riittää vaikka kuinka. Naurettavaa urputtaa tästäkin, kun ensiksi itse näytetään kaverille ovea. Ammattilainen pelaa siellä missä palveluksia tarvitaan ja arvostetaan. Niin teki Janeckykin, kun roolia Jokereista ei enää oikein löytynyt. Ihmisiä ne pelaajatkin ovat, faneilla tosin tuntuu aivot sumentuvan liiallisessa tunteellisuudessa.