Re: nedomansky
Viestin lähetti JHag
Ei tietenkään seksi mene vereen, mutta voi vaikuttaa suoritukseen. Siksi rohkenin rinnastaa tunnetun reseptilääkkeen Duactin vastaavalle tasolle. Vielä kerran: asiantuntijatkin sanovat, että Duactin vaikutus urheilusuoritukseen on korkeintaan haitallinen. Silti se on kiellettyjen aineiden listalla, kuten kymmenet kaltaisensa. Itse urheilin budolajeissa, joissa Duactin merkitys on todellakin 0. Samoin kestävyyslajeissa.
Tämä on naurettavaa.
Siksi laskisin kielletyiksi vain hormonit ja niiden esiasteet sekä suoranaiset huumaavat lääkkeet tyyliin morfiini.
Duact on yhtä vähän dopingia kuin seksi tai selibaatti. Tai sitten Buranakin on dopingia, koska se lievittää särkyä ja siten auttaa vaikkapa ammunnassa/jousiammunnassa? Koetapas keskittyä ammuntaan, jos päätä särkee..
Ja kuinkas psyykenlääkkeet? Jos urheilija todistettavasti kärsii masennuksesta, jota lääkitään serotoniinilla, voi serotoniini sivutuotteena myös parantaa urheilusuoritusta mielialan noustessa. Joten ovatko psyykenlääkkeetkin doping-listalla? Ja mikä neuvoksi urheilijalle, joka sairastuu aikamme toiseksi suurimpaan tautiin: mielialan häiriöihin.
Ei helvetti, jotain tolkkua hommaan...
Olen aikalailla samoilla linjoilla.
Doping kai on maaritelty jollain WADAn kiellettyjen aineiden
listalla.
Jos kaikki suorituskykya parantava toiminta kiellettaisiin, sitten
pitas kieltaa valmennuskin.
Kaikenkaikkiaan toi dopingtouhu on taysin naurettavaa (vrt
kuka kuiskaa koviten kisat).
Huippu-urheilu pitaisi vapauttaa taysin vapaaseen kokeiluun.
No se johtaisi tietty joidenkin vaarallisten mutanttien
ilmestymiseen kilparadoille, eli ehka geenimanipulaatio
ja hormonit todella pitaa jattaa tarkkailtavien listalle samoin
kuin keskushermostoon huumaavasti vaikuttavat aineet.
Sitten mulla oli se vieno (TEORIA)kysymys:
etta onko harrastajien kisoissa, jotka pelataan urheiluliittojen lisenssien suojissa, myoskin doping saannot voimassa ja voisiko
siten Wada tulla karyttamaan Duactin popsijan, kun se
nyt kerran sattuu olemaan kiellettyjen listalla. Halusin
vaan nahda, etta onko naurettavuus viety myos talle tasolle,
edes teoriassa.