Dokaatko jouluaattona?

  • 111 373
  • 915

Dokaatko jouluaattona?

  • Totta munassa. Perseet olalle!

    Ääniä: 195 16,0%
  • Voin maistella, en kuitenkaan juovu.

    Ääniä: 661 54,3%
  • Ei.

    Ääniä: 362 29,7%

  • Äänestäjiä
    1 217

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Valitettavasti en. Anopin luo täytyy mennä jouluaattona ja siellä on sentään viinit tarjollla (anoppi pyysi multa suositukset, joten ainakin hyvät viinit), mutta eipä neljästä pullosta juuri kahdeksalle riitä, ainakaan känneihin asti. Eli aika selvinpäin sitä ryhmää joutuu katselemaan.

Joulupäivänä sitten mutsin luo, ja siinä voi tulla vähän reilumminkin otettua. Viinit on myös hyvää luokkaa ja niitä pitäisi olla tarpeeksi. Ja viskiä ainakin piisaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Viiniä ja/tai olutta ruokajuomaksi, ei sen kummempaa läträämistä. Useasti on ollut chilisnapsiakin pöydässä, mutta vain alkupalojen kanssa ja konjakkia kahvin kanssa sitten myöhemmin illalla.
Jouluinen alkoholin nauttiminen ei meillä ole ollut humalahakuista eikä humalaisia ole meillä koskaan ollut, Joulun järjestämisestä väsähtäneitä aikuisia enemmänkin - uni on maistunut mukavasti...

Äänestin siis maistelun puolesta.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tuohon olisi, mulle ainakin, kuulunut neljaskin vaihtoehto: Juon sosiaalisesti, mutta en perseita.

Eli eikohan tuossa aattona(kin) mene kaikenlaista alas kurkusta. Suomesta tuli mm pullo Koskenkorvaa, josta maistellaan. Huoneenlampoisena toki. Lisaksi tarjolla on viineja, olutta, Finlandiaa, mustaa Walkeria ja tietty hieman JD:ta. Katsotaan nyt mita noista nautitaan ja miten paljon. Jurrissa en halua koskaan olla, mutta hyvat nosteet on aina paikallaan! Niin myos jouluna. Cheers!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En ole ennustaja, joten en voi tietää. Veikkaan, että en juo jouluaattona 2012 pisaraakaan alkoholia. Nämä veikkaukset voivat mennä joskus ihan vituralleen.

Muistan, kun join vuonna 2008 aattoillasta lähtien neljänä iltana putkeen. Sitten tuli krapulaketjuun mainintaa. Enpä ole vastaavaa krapulaa kokenut ikinä. Siinä meni loppuvuosi tähtiä katsellessa ja Hoosiannaa laulellessa.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
olisi hauskaa nähdä jonkinlaiset tilastot Alkon myynnistä jouluna ja juhannuksena, veikkaan että siinä jonkinlainen ero on.

Ei varsinaisesti Alkon myynnistä, mutta ollessani töissä yhdessä suurista suomalaisista alkoholifirmoista, sai aika tarkkaa dataa näistä. Firman myynnille joulu on elintärkeä, muistaakseni yli 25% vuoden tuloista tulee joulukuusta. Tietty siinä on sitten se uusivuosi mukana, mutta anyways.

On juhannuskin tärkeä, muttei lähellekkään niin tärkeä kuin tämä koko perheen juhla.

On-topiccina sen verran, että autoa en ajaisi, mutta en nyt varsinaisesti kännissäkään ole. Varmasti tulee glögiä ja kuoharia nyt ainakin juotua.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Äänestin ei, syynä ihan helppo kun olen töissä. Vielä on tätä vuoroa jäljellä 3 1/2h ja sit yöksi takaisin. Muuten ottaisin maltillisesti.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ajattelet siis, että morsiamella ei ole mitään sanavaltaa? Kuten sanoin, kulttuurit kohtaavat ja edessä on kompromissi. Ei se tarkoita sitä, että minä joisin siellä viiniä. Tai edes morsian.

Mitäs jos ne häät olisi siellä toisen kulttuurin mestoilla? Tulisiko kompromisseja? Jos morsiammella on sananvaltaa muuhun kuin pukuunsa, niin kannattaa alkaa jo kirjoittelemaan niitä eropapereja.

Kulttuurit kohtaavat. Toivottavasti pienessä tumussa.

Itsehän olen osallistunut intialaisen jampan ja suomalaisen neidon häihin. Sulhasen ja morsiammen isät olivat molemmat tukevasti otoksissa. Kulttuuri rikastui enemmän kuin anarkomarkojen jutuissa ja kaikilla oli kivaa
 

Nick Neim

Jäsen
Tää joulu on vähän poikkeuksellinen, usein on tullut oltua täysin tipattomalla. Nyt tänne vanhemmille ei ole tulossa muita sisaruksia kuin minä, joten sisaruksien pienimmätkin lapset ovat muualla. Joulusaunan yhteydessä varmaan muutama olut tulee otettua, kännejä en kyllä ajatellut vetää. Ei ole kuulunut meidän joulunviettoon, mistä olen kyllä ihan tyytyväinen.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä ajattelin tänään tissutella tieteellisesti. Avokki on töissä yön, itse suunnittelin ottavani muutaman jouluoluen, vähän viiniä ja nauttivani television elokuvatarjonnasta. Jos nyt ei aivan perseet olalle niin raskasta maistelua kuitenkin. Kun ei ole noita lapsokaisia niin ei tarvitse huolehtia tarjoaako heille selvän joulun...Silloin se olisi asia erikseen.

Jouluolutta ja ruikkuleipää jossa graavilohta tai kinkkua päällä...Aijai.
 

pikkusikaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kapteenit tanskalaisen taxin takapenkillä
Avasin juuri jouluoluen. Seuraava juodaankin sitten anopin luona joskus viiden aikaan. Emäntä saa ajaa, mutta en minä itseäni juovuksiin juo. Lasten kanssa kun joulua viettää, ei tee mieli paljon tenuta. Huomenna sitten mahdollisesti vanhojen kavereiden kanssa baariin, jos saadaan lapset hoitoon. Se olis kyllä kiva, ei siis pelkkä ryyppäys, vaan ryyppäys kavereiden kanssa, jotka ovat muuttaneet jo eri puolille Suomea. Hyvää Joulua kaikille, vietitpä sen sitten humalassa tai selvinpäin!
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Duunista tuli lahjaksi hyvä viini ja korillinen erilaisia juustoja. Joten eiköhän puole yön maissa muutaman ystävän kanssa tule hieman punkkua maisteltua ja juustoa nassuteltua. Mutta tärkeämpää on että saa hetken hengähtää ja levätä.

Jouluja.
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko
Eipä tule dokailtua, ei ole kuulunut joulutapoihin olosuhteista riippumatta. Yhden saunaolusen ostin ja pari pinttiä sitten siihen hetkeen kun muksut nukahtavat, mutta muuten mennään kotikaljalla, ehkä kinkun kanssa lasi/pari viiniä.

Mieluummin tosin näyttää noille junioreille kohtuukäytön esimerkkiä, jospa vaikka sitten isompana osaisivat käyttää järjellä nekin. Siksi toisekseen, sitä kaljaa kerkiää kyllä kiskomaan muulloinkin.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Olutta kohtuudella, ehkä tulee viiniäkin maistettua. Dokaamisesta ei voi kuitenkaa puhua.

Jouluja!
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kun on tuota jälkikasvua niin kännejä en vedä. Sellaista kohtuullista tissuttelua ettei jutuista ja puheesta sun muusta huomaa. Kyllä se kun väkevistä pysyy erossa niin ei mene höpöksi.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tullut dokattua, eikä edes maistettua. Päivällä vielä aattelin että kun saan pojan illalla unille, niin voisin lasillisen tai kaksi ottaa. No poika on nyt nukkunut jo monta tuntui, mutta eipä ole tullut mitään otettua.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kyllähän se tissutteluksi meni. Tosin itselläni ei ole lapsia ja aaton ohjelmaan kuului käynti vanhemmilla sekä moikkaamassa mummia, niin nyt voi kotona ollessa vähän ottaa.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän se tissutteluksi meni. Tosin itselläni ei ole lapsia ja aaton ohjelmaan kuului käynti vanhemmilla sekä moikkaamassa mummia, niin nyt voi kotona ollessa vähän ottaa.

Samalla linjalla itselläkin. Nyt itsekseen muutama olut ja naukut lahjus rommipullosta. Alkuillan olin autokuskina ja lasilliseen viiniä silloin jäi juomiset. Ei tosin isoja tänäänkään, kun ½-päivin rattiin taas. Minulla on lapsia, mutta heillä on jo omat juttunsa, niin toipilaana olevan äitini kanssa olen Joulun viettänyt.

Mukava rauhoittua netin ääressä ja vaihdella ajatuksia eri kanavien kautta, kun "velvollisuudet" on hoidettu.

Rauhallista Joulun jatkoa tovottelen lisäksi kaikille.

-duud-
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Pari kaatoa viiniä, kaksi tölkkiä olutta, kaksi terästettyä glögiä. Siinä ne oli jouluaaton "dokaamiset".
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
En juo, enkä ole koskaan ottanut tippaakaan alkoholia jouluaattona tai joulupäivänä. En tule myös koskaan ottamaankaan. Kaikkina muina juhlapäivinä voikin sitten ihan rauhallisin mielin vetää sipulin jumiin jos siltä tuntuu, mutta ei jouluun kuulu alkoholi.
 

Nick Neim

Jäsen
Tää joulu on vähän poikkeuksellinen, usein on tullut oltua täysin tipattomalla. Nyt tänne vanhemmille ei ole tulossa muita sisaruksia kuin minä, joten sisaruksien pienimmätkin lapset ovat muualla. Joulusaunan yhteydessä varmaan muutama olut tulee otettua, kännejä en kyllä ajatellut vetää. Ei ole kuulunut meidän joulunviettoon, mistä olen kyllä ihan tyytyväinen.

No kyllä sitten ajattelinkin, ja tuli ihan baariinkin asti lähdettyä. Poikkeuksellinen joulu tosiaan.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Perjantaista lähtien on tullut tissuteltua ja jatkuu todennäköisesti tuonne 27.pvään asti. Mitään paska housuun-kännejä tosin ei ole tullut vedettyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös