Jaa että oikeen striimiä pukkaa? Sieltä voi sitten löytyä suomalaista väriä katsomosta jos tarkkaan katselee.
Järjestelyt ovat Jacassa IIB-kisoissa hieman eri luokkaa kuin viime vuonna Turkissa. Siinä missä viimeksi kuka vaan sai kävellä lähes missä vaan, nyt on ovet säpissä. Tänään kesti vajaan tunnin saada mediapassi, jolla pääsee jäähalliin ja alakerrokseen. Tämä siitä huolimatta että asiasta oli sovittu jo aiemmin sähköpostin välityksellä. Perin espanjalaista. Sen sijaan epäselvää oli vielä mistä ovesta pääsemme sisään ja onko mitään mahdollisuutta päästä jututtamaan pelaajia jäähallin sisällä. Siitä päätetään vasta huomenna kokouksessa. Mediapassia (kulkulupaa) varten piti oikein antaa henkilötiedot ja oikeat passit tarkastettaviksi.
Saa nähdä ovatko todelliset järjestelyt samaa tasoa kun kisat alkavat.
Kuulostaa ihan samalta kuin mulla ja kaverilla Kroatiassa kolme vuotta sitten. Mulla oli mediapassi ja kaverilla normaali lippukaupasta tilattu turnauspassi. Sähköpostit kulkivat ja vastauksiakin sai kyselyihin käytännön järjestelyistä ja sieltä kerrottiin, että molemmat voi noutaa hallilta.
Mentiin kaverin kanssa n. 20 minuuttia ennen ensimmäisen pelin alkua lippuluukulle ja kerroin mitä tullaan noutamaan. Lipunmyyjä soittaa johonkin ja puhelun jälkeen hän kertoo että mediapassia ei olla vielä tehty ja he alkavat nyt tekemään niitä. Tätä ennen olin ollut matkassa 12 tuntia kohtalaisen samoilla silmillä, joten ei kauheasti napannut ylimääräinen odottelu.
Odotettiin joku 50 minuuttia, eli juuri toisen erän alkuun asti, että saatiin passit kaulaan. Toki tämä myyjäkeijo itse uinui kun hän sanoi, että joo nää oli tässä jo 20 minuuttia mutta en muistanu sanoa teille. Ja koko ajan palloiltiin 10 metrin säteellä lippuluukusta.
Jostain syystä sitä ostettua turnauspassiakaan ei heidän toimistosta löytynyt, mutta tilalle saatiin jotain parempaa kun kaveri sai myös mediapassin. Helpotti elämää kun molemmat päästiin kulkemaan median sisäänkäynnistä ja päästiin paraatipaikalla olevaan mediakatsomoon katsomaan pelejä.
Islannissa vuotta myöhemmin toisen kaverin kanssa mentiin ennen ensimmäistä peliä liiton toimistoon ja general manager teki siinä jutustelun ohessa molemmille mediapassit muutamassa minuutissa. Hieman nohevampaa toimintaa.
Unkarissa taas homma hoitui jäähallin vieressä olevassa hotellissa, missä oli liiton toimistoja turnauksen ajan. Henkkarit tiskiin ja mediapassi kaulaan ja aikaa meni 5 sekuntia.
Kuulemma Luxemburgissa on mediapassit valmiina, mutta saa taas nähdä millaista byrokratiaa joutuu harrastamaan.
Omasta reissusta heitän raporttia tänne ja kuvia matkan varrelta ilmestyy nettisivuilleni. Laitan tarkan linkin heti kun materiaalia on julkaistavaksi asti.