Disney+ haastaa muut streamauspalvelut

  • 62 310
  • 306

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Miksi Disney+:ssa olisi leffa, jolla ei ole mitään tekemistä Disneyn kanssa?
Eipä tuota tullut ajatelleeksi että se voisi olla jonkun toisen kuin Disneyn/Pixarin tekemä, mutta ilmeisesti olikin Warner Brothersin tuotantoa. Sori siitä - eteenpäin ja etsintä jatkuu.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Sitten leffalla olisi jotain tekemistä Disneyn kanssa.
...Ja silloin se varmaan löytyisikin tuolta palvelusta? Sitä kai tuossa vähän koitettiin kysyä vai olisiko kysymys pitänyt muotoilla "onko Disneyllä kyseisen elokuvan kanssa mitään tekemistä, eli voisiko löytyä mahdollisesti Disney+ palvelusta? Minusta tuo alkuperäinen kysymys oli toisaalta ihan ok alkuperäisessä muodossa.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Menköön nyt tänne ketjuun kun tänne nyt tuota Mandalorian traileria linkitetty niin olisin tiedustellut mitenkä paljon porukka katsoo trailereita sarjoista/elokuvista, jotka aikovat katsoa joka tapauksessa?

Itse koitan välttää trailereita tällaisten tapausten kohdalla. En mitenkään pakkomielteisesti ja esim. elokuvissa nyt ne katsellaan alta pois. Televisiosta trailerin tullessa en vaihda kanavaa, mutta yleensä en kiinnitä niin huomiota ja ihmettelen maailman menoa tai vaikka seuraavan päivän kauppalistaa.

Erikseen en esim. Star Wars tuotannon osalta kaiva netistä trailereita, koska aion ne katsoa ainakin toistaiseksi joka tapauksessa ja ns. turhia juonipaljastuksia en kaipaa.

Ja tämä siis yleistä pohdintaa ja miten ihmiset suhtautuvat trailereihin? Onko niin, että heti kuin mahdollista ne katsellaan ja analysoidaan ja ruvetaan miettimään mitä tässä nyt voisi tapahtua ja mihin mikäkin viittaa jne.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Star Wars tuotannon osalta kaiva netistä trailereita

Ne niin kun tulee nokan eteen, kun on tilannut StarWars Youtube kanavan... On ollut viikkoja isoa spekulointia trailerista, ja miksi se viipyy, ja mitähän siinä on.. ja varmaan nyt sit on pariviikkoa pilkuntarkkaa analysointia siitä mitä viitteitä ja referenssejä tossa mahdollisesti on esim äänipuolella. Mua ainakin kiinnostaa nää spekuloinnit näin SW fanina kovastikin.



..harvemmin näissä spoilereita on (toki varsinkin leffojen osalta edelleen on)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärsinkö oikein että Disney + palveluun ei saisi mitään ilmaista kokeilua? olisi ollut ihan mielenkiintoista katsoa olisiko jotain katsottavaa löytynyt vaikka ihan vaan 7 päivän kokeiluna, nyt taitaa jäädä kokonaan välistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärsinkö oikein että Disney + palveluun ei saisi mitään ilmaista kokeilua? olisi ollut ihan mielenkiintoista katsoa olisiko jotain katsottavaa löytynyt vaikka ihan vaan 7 päivän kokeiluna, nyt taitaa jäädä kokonaan välistä.
Ei kai seitsemän euron "kokeilu" kenellekään voi olla kynnyskysymys? Eihän vaikka?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menköön nyt tänne ketjuun kun tänne nyt tuota Mandalorian traileria linkitetty niin olisin tiedustellut mitenkä paljon porukka katsoo trailereita sarjoista/elokuvista, jotka aikovat katsoa joka tapauksessa?
En ollenkaan. Eli en edes sarjoista, joita en aio katsoa.

Itse koitan välttää trailereita tällaisten tapausten kohdalla. En mitenkään pakkomielteisesti ja esim. elokuvissa nyt ne katsellaan alta pois. Televisiosta trailerin tullessa en vaihda kanavaa, mutta yleensä en kiinnitä niin huomiota ja ihmettelen maailman menoa tai vaikka seuraavan päivän kauppalistaa.
Minä lueskelen kännykkää myös elokuvateatterissa kaikkien mainosten ajan, myös trailereiden. Se mitä haluan katsoa, perustuu tekijöiden historiaan tai tuotoksen aihepiiriin. Tai ystävien suosituksiin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai seitsemän euron "kokeilu" kenellekään voi olla kynnyskysymys? Eihän vaikka?

Itseasiassa näin työttömänä itse ainakin tarkkaan valitsen palvelut mistä maksaa ja kiinostaisi jossain määrin tutusta mitä palvelu voisi sisältää ja löytäisikö jotain katsottavaa, itsellä ei ole käsitystä esim. mitä marvelin leffat on, star warsit oon ehkä joskus 15v sitten nähnyt ja pari piirettyä lapsena. Onhan nuo kokeilut kuitenkin tavallaan aika normi käytäntö eri palveluissa niin sillä kyselin, ei sillä että pitäisi kuukausitolkulla saada ilmaista katsottavaa kun vaikka viaplayllä on ollut, mutta että pääsisi vähän edes paremmin tutkaileen tulisiko rahoille käyttöä :) tosin taidan olla poikkeus jolle disney on aika tuntematon lopulta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Buster

Jäsen
Menköön nyt tänne ketjuun kun tänne nyt tuota Mandalorian traileria linkitetty niin olisin tiedustellut mitenkä paljon porukka katsoo trailereita sarjoista/elokuvista, jotka aikovat katsoa joka tapauksessa?
Itse yritän olla katsomatta ja keräämättä mitään ennakkotietoa jo siksi, koska odotukset nousevat aina helposti tässä nykykulttuurissa liian korkealle. Me odotetaan asioita vuosia ja kuukausia ennakkoon, sekä keskustellaan ja spekuloidaan intohimoisesti jokaisesta tiedonjyvästä, mikä median kautta tiputetaan (jo odottaminen on oma hieno kokemuksensa fanien keskuudessa). Mutta minä en ainakaan pysty tuollaisella odottamisella pitämään odotuksia realistisena. Pahimmillaan saattaa jopa käydä niin, että katson elokuvan ja se on hyvä, mutta kun se ei vastannut taivaisiin kohonneisiin odotuksiin, niin siitä saattaa jäädä vähän valju sivumaku - eli se verottaa kokemusta.

Tai jopa radikaalimpi esimerkki on, että elokuva on vatun hyvä, mutta se ei ollut ihan sellainen sisällöltään, mitä odotit ennakkoon. Se voi häiritä isosti katsomisen aikana ja johtaa jälleen yltiönegatiiviseen kuvaan elokuvasta. Löytyy varmasti lukuisia esimerkkejä trailereista, jotka lupaavat tietynlaista elokuvaa ja sitten itse elokuva onkin erilainen kuin trailerit antoi odottaa. Trailerit tekee eri puljut ja ne on suunniteltu saamaan perseet penkkiin, eikä siinä touhussa ensimmäisenä varmaankaan mietitä näytetäänkö elokuvasta liikaa ja mitä lupauksia me luodaan. Vaan kun ostat lipun, niin saat kaiken tämän ja enemmän. Nykyään erityisesti tuo "enemmän" on vähän kyseenalainen sanaton lupaus, kun trailereita tehdään miljoona yhdestä elokuvasta ja niistä saa aikamoisen maistiaisen kaikista käänteistä ja tapahtumista. Ellei sitten Marvelin tapaan johda katsojiaan vähän tarkoituksella harhaan, mistä pidän.

Sitten kun ehkä hienoin tunne elokuvankatselijana on tulla yllätetyksi, niin siksikin itse tykkään, kun en tiedä elokuvasta yhtään mitään tai mahdollisimman vähän. Mutta minä taas katson tosi paljon leffoja ja on ohjaajia, näyttelijöitä ja jopa käsikirjoittajia, joiden elokuvia menen katsomaan vain heidän perusteellaan, siihen tuttujen suositukset, yleinen pöhinä jne. Jokainen saa itse päättää, minkä tavan näkee mieluisimmaksi. Luonnollisesti valtaosa ihmisistä haluaa, että heidän aikansa ja rahansa on kaiken sen arvoista ja valitsevat elokuvansa tarkemmin kuin minä. Ja isoin keino nähdä, mitä on ostamassa, on traileri.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Menköön nyt tänne ketjuun kun tänne nyt tuota Mandalorian traileria linkitetty niin olisin tiedustellut mitenkä paljon porukka katsoo trailereita sarjoista/elokuvista, jotka aikovat katsoa joka tapauksessa?
Itse pyrin välttämään tällaiset trailerit kokonaan. Joskus jätän jopa lukematta elokuvan lisätiedot. Haluan mennä elokuviin ilman sen suurempia ennakko-odotuksia ja ilman spoilereita, joita monessa trailerissa tuntuu olevan ainakin jollain tasolla.

Jos jotain leffaa on kovasti hypetetty, niin se saattaa nostaa ennakko-odotukset niin korkealle, että hyväkin raina tuntuu keskinkertaiselta. Vastaavasti ilman ennakko-odotuksia saattaa yllättyä todella positiivisesti elokuvasta ja saada sitä kautta paremman katselunautinnon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Oltiinko siinä myös Hothilla? Toivottavasti!

Luminen mesta on luultavasti Ilum, eli se Jeditemppeli, mistä jedipadwanit haki kristallit lasermiekkojansa varten.

jotta en ekaa siisöniä spoilaa, niin siitä huppuhahmosta trailerissa spoilertägeissä

Hupullinen henkilö trailerissa on ilmeisesti Sabine Wren, eli Rebels tulisi siis katsoa myös ennen Mandalorianin toista kautta. Sabine on mandalorian, ja oleellinen hahmo darksaberin nykytilassa, joka siis nähtiin Moff Gideonin käsissä ykköskaudella.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Hamilton-musikaali on about parasta mitä Disney+:lla on tarjota. Iski kovaa vaikka musikaalit ja hip hop eivät kumpikaan ole suurimpia fanituksen kohteita.
 
Viimeksi muokattu:

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mulla ei oo the Last Jediä ollenkaan palvelussa. Sen jälkeen ilmestynyt Rise of Skywalker kylläkin löytyy. Tuskin toi ihan tarkotuksella noin on?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mulla ei oo the Last Jediä ollenkaan palvelussa. Sen jälkeen ilmestynyt Rise of Skywalker kylläkin löytyy. Tuskin toi ihan tarkotuksella noin on?
Jotain esitysoikeussotkuahan siellä on oltava taustalla. Eli aikanaan myyty esitysoikeudet muualle määräaikaisella sopparilla ja nyt odotellaan sopparin loppumista.

Jostain luin että lokakuussa olisi tulossa plussalle mutta lähteen luotettavuudesta en osaa sanoa.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuohan on vain positiivista asia! Ja eipä tuota tarvitse muutenkaan trilogian "stoorin" kannalta katsoa.
Kyl se mun mielestä sais siellä olla. Ja poika varsinki on kova SW-fani. Mut eiköhän se aikanaan sinne ilmesty.
Pistetään nyt spoilereihin jos joku ei ole vielä leffaa katsonut ja haluaa säilyttää jännityksen, mutta onhan tuolla yksi aika keskeinen asia kuitenkin...

Luke Skywalkerin kuolema siis. Toki yleisesti ottaen olen samaa mieltä että ei tuolla leffalla kovin suurta virkaa ole näiden leffojen aikajanassa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Hamilton-musikaali on about parasta mitä Disney+:lla on tarjota. Iski kovaa vaikka musikaalit ja hip hop eivät kumpikaan ole suurimpia fanituksen kohteita.

Tää broadwaycastin taltiointi on kyllä täyttä timanttia... onko Suomen Disneyssä West Endin Kinky bootsia? Jos on, se seuraavax...
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Poika antaa varmasti tälle palvelulle täyden kympin, ainakin jos innostusta katsoo :D

Onhan tuolta tullut niitä omia lapsuuden klassikoitakin katseltua ja Mandalorian vaikuttaa pirun kovalta SW-sarjalta.

Hinta ja laatu kohtaa ainakin lapsiperheen ihan kympillä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Hamilton-musikaali on about parasta mitä Disney+:lla on tarjota. Iski kovaa vaikka musikaalit ja hip hop eivät kumpikaan ole suurimpia fanituksen kohteita.

Komppaan kympillä.
Lähdin jotenkin ennakkoluuloisesti tätä katsomaan joka on aina varmistus sille että vaikka olisi millainen taideteos niin jos alkuasenne on ollut jo vastusteleva niin en tule leffasta/sarjasta/biisistä pitämään.

Tarina eteni pitkälle ennenkuin jaksoin kiinnostua siitä ja siinä matkalla oli tullut hyviä biisejä silloin tällöin mutta sitten viimeistään viimeinen puolituntinen teki ison vaikutuksen. Taisin peräti kyyneleenkin vieräyttää.

Iso suositus vaikka ei varmasti ole kaikille tehty.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Otin Disney plussan tämän viikon tiistaina käyttööni ja onhan se ollutkin sen jälkeen melko ahkerassa käytössä. Minut Disney plussan asiakkaaksi veti etenkin vanhat Disney-piirretyt (Ankronikka, Tikun ja Takun pelastuspartio, Kummikarhut ja Varjoankka), Simpsonit ja nämä oikein vanhat Disney-leffat joita myös käsittääkseni voi palvelusta katsella.

Ja onhan nämä vanhat piirretyt ihan timanttisia. Niin kauan kuin noissa riittää katseltavaa niin maksaa ihan mielellään sen noin 7 euroa kuukaudessa. Ja ehkä tuolta jotain muutakin katseltavaa löytyy kun tuohon palveluun jaksaa/ennättää paremmin tutustua.

Kummikarhujen ensimmäisessä osassa oli vain ikävä virhe kun suomenkielinen tekstitys laahasi perässä ja tuli ruutuun viiveellä. Kyllä jakson tapahtumat silti ymmärsi mutta kyllähän tuo virhe karsi katseluiloa.

Ja onko tietoa missä järjestyksessä esimerkiksi nuo Ankronikat ja Pelastuspartiot tuolla palvelussa on? Jotenkin ensimmäisten palvelusta löytyvien osien perusteella vaikuttaa hassulta järjestykseltä? Vai eikö ohjelmissa aluksi ollut muun muassa minkäänlaista alustusta koko sarjalle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös