Mulla teki tota samaa sivustopäivityksen jälkeen. Laitoin palautetta asiakastukeen ja vika korjaantui.
support.discoveryplus.com
Miten vika korjaattiin/korjaantui? Mulla nykii koko ajan android tabletilla ja mikään heidän ehdottama toimenpide ei ole korjannut ongelmaa. Tabletti on pari kuukautta vanha Huawei ja kuulemma tabletista johtuu toimimattomuus. Noh, ennen sovelluksen päivittämistä toimi moitteetta. Tv:stä Chromecastin kautta ja puhelimella (android) toimii hyvin, mutta käytännön syistä joudun useimmiten katsomaan tabletista, ja nyt sekin on katselukelvoton.
Alla aspan antamia vastauksia ongelmaan:
- Erittäin harmittavaa kuulla, että nimenomaan tahtomissasi jääkiekko live lähetyksissä tuo ongelma ilmenee. Tämä on kuitenkin yleistä, sillä nuo vievät valtavan määrän enemmän tehoja.
- Valitettavasti tuo kuvanlaadun manuaali säätö nappi poistettiin päivityksen yhteydessä. Joissain laitteissa virkistystaajuutta voi kuitenkin vielä säätää laitteen omista asetuksista.
Huomoithan myös, että Huawei merkki ei ole tuettujen laitteidemme listalla, vaikka sovelluksemme voitkin laitteellesi ladata. Ongelmat saattavat myös johtua tuosta.
On mahdollista, että sitä mukaan kun parantelemme palveluamme, sovellus alkaa toimimaan paremmin. Kehottaisin siis aika ajoin päivittämään discovery+ sovellusta, josko se alkaisi pelaamaan.
- Huomioithan, että vaikka sinulla toimii kaikki muu sisältö laitteillasi, uusien parannuksiemme myötä live urheilu vaatii enemmän tehoja kuin muu sisältömme.
On monia syitä sille miksi yhteys ei mahdollisesti pelaa haluamallasi tavalla.
- Huomioithan, että päivityksen mukana tulleiden uusien ominaisuuksien ja parannusten johdosta järjestelmävaatimukset myös muuttuivat. Etenkin jos kyseessä on live lähetykset, ne vaativat suuremman määrän tehoja pyöriäkseen sujuvasti.
Tässä muutama vinkki, mitä tahtoisin sinun ensisijaisesti kokeilevan:
- Mikäli katsot discovery+ sisältöä sovelluksen kautta, kokeile
uudelleenasenna sovellus. Teemme jatkuvasti parannuksia ja korjauksia, joten asentamalla uusimman version saattavat ongelmat korjaantua.
- Mikäi katsot selaimen kautta,
päivitäthän selaimesi. Suosittelen myös kokeilemaan toista selainta, esimerkiksi Chromea.
- Asenna uusin
käyttöjärjestelmäpäivitys kaikille käytössäsi oleville laitteellesi. Usein uusien päivityksien tullessa, vanhat versiot eivät ole enään tuettuja ja ongelmia saattaa ilmetä tuosta johtuen.
Mikäli sinulla on käytössä Avast virustorjuntaohjelma, heidän palvelunsa päivittyi uuteen versioon, jonka mukana tuli uudistun koskien VPN:ää sekä lisäksi palomuuria tehostettiin huomattavasti. Tämä saattaa myös olla osasyy pätkimisen aiheutumiselle.
Huomioithan myös, että kaikki laitteet eivät kykene pyörittämään sovellusta ilman katkoksia, ja tästä syystä emme voi niitä suositella discovery+ palvelun käyttöön. Tarkistathan siis, että laitteesi ja ohjelmistosi täyttävät minimi järjestelmävaatimuksemme. Löydät nuo tiedot
täältä.
Tässä muutama vinkki, jotka saattavat auttaa tuon ongelman korjaamisessa:
- Tyhjennäthän laitteesi turhista isoista tiedostoista.
- Sulje välilehdet
- Tyhjennä välimuisti sekä poista evästeet.
- Uudelleenkäynnistä modeemi
Tein siis KAIKKI edellämainitut toimet, eikä vika korjaantunut. Selaimen kautta toimi, mutta sieltä katsottuna kuvanlaatu on puuroa, ja tietenkin se kuvanlaadun itsevalinta on nyt poistettu. Eli päivitys pilasi täysin ainakin oman katsojakokemukseni tabletilla...