Digiboksit

  • 474 637
  • 2 151

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kun asentaa Canalin kortin digiboksiin niin tarkoittaako ruudun teksti "Kanavaa ei voida purkaa" yhtä kuin asennusohjeissa mainittu kortin päivittäminen. Nyt on n.20 min "päivitelty" korttia.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
NallePyh kirjoitti:
Ilmeisesti ei ole näkynyt sellaista digiboksia, joka käy sekä antenni- että kaapeliverkkoon? Nimittäin tällä hetkellä on kaapeli, mutta vuoden parin päästä voi olla edessä muutto antennitalouteen.

Ei taida olla. Mutta saksalaisen Loewen televisioissa on sekä terrestiaali- että kaapeliviritin. www.hifihuone.fi sivuilta löydä tarkemmat tiedot.
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vimes kirjoitti:
Kun asentaa Canalin kortin digiboksiin niin tarkoittaako ruudun teksti "Kanavaa ei voida purkaa" yhtä kuin asennusohjeissa mainittu kortin päivittäminen. Nyt on n.20 min "päivitelty" korttia.
Mikä hemmetti tuossa nyt voi olla, kun stikkaa kortin sisään niin tulee "korttivirhe" ja sen jälkeen "kanavaa ei voida purkaa". Boksi on kortillinen antennilaatikko...

ps. Ja ei nimenomaan ole welhon kortti.
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
St. Pat kirjoitti:
Ei taida olla. Mutta saksalaisen Loewen televisioissa on sekä terrestiaali- että kaapeliviritin.
Hienoa. Toivoa sopii, että jatkossa muutkin valmistajat laittavat masiinoihinsa molemmat. Tulee turhan kalliiksi, mikäli aina muuttaessa joutuu pistämään sen pari tonkkaa uuteen televisioon.
 

Veijari

Jäsen
Onkos kellään palstalaisella tätä Kansalaisboksia? http://www.kansalaisboksi.fi/ Hinta ei päätä huimaa ja kehuttu on monessakin testissä idioottivarmaksi perusdigiboksiksi.

Lokakuussa tästä ilmestyy Verkkokauppa.comiin kaapeliverkossa toimiva versio jota jo nyt myydään ennakkoon.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Tuli ostettua äsken tuommonen Anysee E30 digivastaanotin tietokoneelle. Täällä Oulussa en ole ainakaan saanut vielä kuvaa näkyviin. Signaalin vahvuuden ja laadun pitäis olla kuulemma yli 50% oppaan mukaan, että jotain voi olettaa näkyvän. Vahvuus kyllä saattaa pyöriä tuolla vähän yli 50%:n, mutta laatua ei oo ollenkaan. Johtuukohan vika pelkästään huonosta antennista, joka on siis mukana tullut versio? Onko jollain kokemuksia laitteesta ja sen toiminnasta/toimimattomuudesta? Ja vaikuttaako signaalin vahvuuteen ja laatuun samat seikat, vai miksi toinen on kohtuullinen ja toista ei ole ollenkaan?

Edit: Niin ja oppaassa sanotaan, että laitteen vois viedä lähemmäksi ikkunaa, signaalin parantamiseksi. Mutta mites pirussa viet, kun kone on 4-5:n metrin päässä ja laitteen USB-kaapeli on vajaan metrin mittainen.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Vakio kirjoitti:
Onnittelut, aivan helvetin hyvä valinta. Minulla on ollut vastaava maanpäälliseen antenniverkkoon tarkoitettu boxi (FST 7200) puolisen vuotta enkä ole päivääkään katunut. Helppokäyttöinen ja varmatoiminen laite.

Näinhän se on. Olen nyt 1½ kuukautta käyttänyt laitetta, ja hyvin toimii. Muutama hassu "bugi" on ollut, kun EPG:n kautta ajastettuna yksi tai kaksi ohjelmaa ei ole mennyt talteen. Onneksi ei mitään tärkeätä. Muuten toimii kuin unelma.

Canal+ on ollut joskus vähän sekaisin, että se näyttää jotain 7 tunnin ohjelmaa EPG:ssä. Silloin pitää tallentaa manuaalisesti se ajastus. Samoin Viasat ei tunne ohjelmia usein. Tiedä sitten jos täytyy pitää päällä pitempään että hakee ne EPG:t.

Suosittelen kyllä lämpimästi Finnsatin 7200-mallia. Helppokäyttöinen, varma ja toimii.
 

statisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings
seisnauraa kirjoitti:
Edit: Niin ja oppaassa sanotaan, että laitteen vois viedä lähemmäksi ikkunaa, signaalin parantamiseksi. Mutta mites pirussa viet, kun kone on 4-5:n metrin päässä ja laitteen USB-kaapeli on vajaan metrin mittainen.

Öö no eikö USB-jatkopiuha auttaisi mitään?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
B1 kirjoitti:
Canal+ on ollut joskus vähän sekaisin, että se näyttää jotain 7 tunnin ohjelmaa EPG:ssä. Silloin pitää tallentaa manuaalisesti se ajastus. Samoin Viasat ei tunne ohjelmia usein. Tiedä sitten jos täytyy pitää päällä pitempään että hakee ne EPG:t.

Alkuaikoina EPG haki nopeasti ja tarkasti kaikki ohjelmat näyttöön. Jostain syystä nyttemmin on usein joutunut odottelemaan pitkään, että haluttu ohjelma putkahtaa näkyviin. Mistä tämäkin sitten voi johtua?

Mutta muuten minäkin olen edelleen hyvin tyytyväinen tuohon hankintaan.
 

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
seisnauraa kirjoitti:
Tuli ostettua äsken tuommonen Anysee E30 digivastaanotin tietokoneelle. _ _ _ Onko jollain kokemuksia laitteesta ja sen toiminnasta/toimimattomuudesta?

Olen päässyt lyhyesti kokeilemaan ko. tuotetta. Ihan hyvältä vaikutti, kuva näkyi pätkimättä mukana tulleella antennilla. Asun kait sopivan korkealla ja ikkunakin on hyvään suuntaan mahdollistaen signaalin riittävän laadun ja vahvuuden. Kanavien vaihtelu on tietysti vähän hidasta ja valikoissa seikkailu tuntui alkuun hankalalta, jatkuvassa käytössä oppii varmasti paremmin hallitsemaan boksin toimintoja. Näinhän se on vähän kaikessa tekniikassa.

Ymmärtääkseni Anyseeltä on tulossa oma malli kaapeliverkkoon tulevaisuudessa. Tarkoitus on ehdottomasti hakea itselle yksi kappale heti ilmestymisen jälkeen.


seisnauraa kirjoitti:
Edit: Niin ja oppaassa sanotaan, että laitteen vois viedä lähemmäksi ikkunaa, signaalin parantamiseksi. Mutta mites pirussa viet, kun kone on 4-5:n metrin päässä ja laitteen USB-kaapeli on vajaan metrin mittainen.

statisti kirjoitti:
Öö no eikö USB-jatkopiuha auttaisi mitään?

Toinen vaihtoehto on pelkän antennin siirtäminen. Eli laitat antennijohtoa antennin ja boksin väliin. Voit pitää boksin ja antennin siellä missä haluat.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
sannifan kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on pelkän antennin siirtäminen. Eli laitat antennijohtoa antennin ja boksin väliin. Voit pitää boksin ja antennin siellä missä haluat.

Kokeilin siirtää tuota antennia antenninjohdolla. Silloin hävisi signaali kokonaan, riippumatta siitä, missä antenni sijaitsi. Edes siinä, missä pelkkä piiska näytti signaalin voimakkuudeksi jotain, ei piiska kiinnitettynä johtoon näyttänyt mitään. Ja luonnollisesti signaalin laatu on ollut kokoajan 0%. Vaikka antennin raahasi kyseisellä taktiikalla parvekkeelle, molemmat arvot olivat nollassa. Ja johto on toimiva, koska sillä olen katsonut TV:tä.

Ja liikkeessä kun kysyin, että riittääkö pelkkä piiska kuvan näkymiseen, myyjä vakuutteli: "Tätä on ihmiset ostanu maalle, merelle, ilmaan...". Ei vaan maininnut, että onko niillä näkynyt mitään.

No, vaikka kuvaa ei näy, niin on tämä laite sentään pieni. Jes! Pitäs kai ostaa sitten uus antenni, tai se usb-jatkopiuha. Mutta jos nekään ei auta, palautan koko roskan.

Edit: Nyt olen testannut kahdellakin antenninjohdolla ja kummallakaan ei saa signaalia ollenkaan. Joten ilmeisesti tuon vinkin voi kohdallani unohtaa.

Edit2: Kun laittaa molemmat antenninjohdot peräkkäin ja vie piiskan pihalle, niin yhden kanavanipun saa lukittua ja signaalin voimakkuudeksi tulee 56% ja vahvuudeksi 77%. Mutta tuo kanavanippu ei valitettavasti ole mikään kanavanipuista A,B tai C, joten mistä lie johtuu. Toisaalta, yhtään ainutta kanavaakaan tuohon nippuun ei löydy.
 
Viimeksi muokattu:

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
seisnauraa kirjoitti:
Ja johto on toimiva, koska sillä olen katsonut TV:tä.

Olen törmännyt tapaukseen, jossa antennijohto näytti kaikki kanavat virheettä, mutta kun talonyhtiö siirrettiin digiaikaan, niin sama johto ei enää toiminutkaan. Eli sama johto voi vaikuttaa toisessa käytössä täydelliseltä ja toisessa käytössä ihan sudelta. Joku oikea asiantuntija osannee selittää mistä tämä johtuu. En muista varmasti, mutta muistelen, että ko. tapauksessa kanavien taajuuksia nostettiin, jolloin kaapelilta vaadittiin enemmän.

Jos homma ei rupea toimimaan mukana tulleen antennin avulla, niin ainahan voit hankkia erillisen vahvistavan pöytäantennin.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Topfield 5100 PVRc

Perjantaina hankin Topfield 5100 PVRc:n ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta olen ollut erittäin tyytyväinen. Onko muilla kyseisen boksin omistajilla havaintoja kovalevyn metelöinnistä tallennuksen aikana?

Metelillä en tarkoita huminaa enkä resonoinintia, vaan ehkä kerran sekunnissa toistuvaa "tuplaraksahdusta". Ääni on siis käytännössä jatkuva. Vaikkei se desibeleleiltään kovin korkealla tasolla olekaan, niin häiritsee se silti.

Tallennus sinänsä onnistuu virheettä ja esimerkiksi toiston aikana tuota ääntä ei kuulu. Mietityttää silti, että onko kyseessä laitteen ominaisuus vaiko orastava kovalevyvika?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Digiaikaan

Soittelin tänään Oulun Puhelimelle ja tarkoitus olisi huomenna noutaa Medion MDC3220 -digiboksi hintaan 19 euroa sekä Canal+ paketti 12 kk:ksi hintaan 29 e/kk. Lupasivat, että Canal alkaa näkyä puolen tunnin viiveellä, joten käsittääkseni pääsen katsomaan Ässä-peliä kotoota.

Tulikohan tehtyä hyvä vai huono diili, ts. millainenhan boksi on kyseessä?
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Master God kirjoitti:
Tulikohan tehtyä hyvä vai huono diili, ts. millainenhan boksi on kyseessä?

Itse tuota pakettia puhelimessa tuossa möin kuukausi takaperin. Teit hyvän kaupan. Boxin ovh199€ jossain liikkeissä. Mielestäni boxi on todella hyvä ja kakkosboxina menee todella hyvin. Jos et tallentavaa meinaa koskaan ostaa niin varmasti ostin hyvän boxin. Ja jos ostat niin tämä menee kakkosteeveeseen mainiosti.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Master God kirjoitti:
Soittelin tänään Oulun Puhelimelle ja tarkoitus olisi huomenna noutaa Medion MDC3220 -digiboksi hintaan 19 euroa sekä Canal+ paketti 12 kk:ksi hintaan 29 e/kk. Lupasivat, että Canal alkaa näkyä puolen tunnin viiveellä, joten käsittääkseni pääsen katsomaan Ässä-peliä kotoota.

Tulikohan tehtyä hyvä vai huono diili, ts. millainenhan boksi on kyseessä?

Itse tein saman diilin kuukausi sitten ja täysin moitteitta on kyseinen boksi ainakin minulla toiminut. Sillä kaksisuuntaisuudella ei kyllä tee yhtään mitään, mutta eipä siitä haittaakaan ole. Testailin sitä "supertekstitv:tä" enkä kyllä havainnut oikeastaan mitään eroa normaaliin tekstariin.

Minulla ei näkynyt mitään kanavia n. 3h boksin ostamisen jälkeen, mutta puhelu Opoyn asiakaspalveluun korjasi tilanteen.

vinkki: EPG nappula on kätevä kanavaa valitessa.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
devil29 kirjoitti:
Ja jos ostat niin tämä menee kakkosteeveeseen mainiosti.
Aion toki jossain vaiheessa ostaa tallentavankin vempeleen, mutta tämä menee toistaiseksi. Odottelen sellaisten laitteiden hinnan alentumista, jolla voi sitten poltella ohjelmia DVD:lle. Lisäksi en tässä vaiheessa viitsi kauheasti tuohon sijoittaa, kun ei tiedä tuleeko tässä asetuttua kaapeli- vai antennitalouteen.
 

Tomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
V-man kirjoitti:
Testailin sitä "supertekstitv:tä" enkä kyllä havainnut oikeastaan mitään eroa normaaliin tekstariin.

Oikeastaan? Superteksti-tv on ulkoasultaan aivan erilainen, joten et voi erehtyä. Ilmeisesti katselit yhä vanhaa teksti-tv:tä. Kanavat hyödyntävät superia aika vaihtelevasti ja ainakaan itse en ole jaksanut käyttää sitä kuin pari kertaa viimeisen vuoden aikana. Suurin syy tähän on hitaus. Graafisten sivujen latautuminen kestää aivan liian kauan, jotta niiden käyttö olisi mielekästä. Toki sääkarttakuvat ovat hienoja, mutta olen yhä perinteisen teksti-tv:n suurkuluttaja. Silti toivon kyllä tuon superin jalostumista.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tomppa kirjoitti:
Oikeastaan? Superteksti-tv on ulkoasultaan aivan erilainen, joten et voi erehtyä. Ilmeisesti katselit yhä vanhaa teksti-tv:tä. Kanavat hyödyntävät superia aika vaihtelevasti ja ainakaan itse en ole jaksanut käyttää sitä kuin pari kertaa viimeisen vuoden aikana. Suurin syy tähän on hitaus. Graafisten sivujen latautuminen kestää aivan liian kauan, jotta niiden käyttö olisi mielekästä. Toki sääkarttakuvat ovat hienoja, mutta olen yhä perinteisen teksti-tv:n suurkuluttaja. Silti toivon kyllä tuon superin jalostumista.

No joo sääennustuksessa oli tosiaan kartat, mutta muuten ainakaan Ylen supertekstitv ei säväyttänyt. Onhan siinä potentiaalia, mutta tarkoitin juuri sitä, että ei sillä ainakaan vielä mitään tee.
 

Mr_Blonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sininen kirjoitti:
Perjantaina hankin Topfield 5100 PVRc:n ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta olen ollut erittäin tyytyväinen. Onko muilla kyseisen boksin omistajilla havaintoja kovalevyn metelöinnistä tallennuksen aikana?

Metelillä en tarkoita huminaa enkä resonoinintia, vaan ehkä kerran sekunnissa toistuvaa "tuplaraksahdusta". Ääni on siis käytännössä jatkuva. Vaikkei se desibeleleiltään kovin korkealla tasolla olekaan, niin häiritsee se silti.

Tallennus sinänsä onnistuu virheettä ja esimerkiksi toiston aikana tuota ääntä ei kuulu. Mietityttää silti, että onko kyseessä laitteen ominaisuus vaiko orastava kovalevyvika?

Itselläni on samanlainen boksi ja kyllähän se tuontapaista ääntä tallennettaessa pitää. Tosin ääni on ainakin omassa boksissani kyllä niin hiljainen että sitä pitää mennä varta vasten viereen kuuntelemaan, että erottaa.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
sannifan kirjoitti:
Jos homma ei rupea toimimaan mukana tulleen antennin avulla, niin ainahan voit hankkia erillisen vahvistavan pöytäantennin.

No nyt ostin vahvistavan pöytäantennin ja vielä erikseen vahvistimen. Signaalin voimakkuus näyttää 100%, mutta laatu on edelleen 0%. Eli mitään apua ei noista toimista ollut. Ja taas vaikka vie uuden antennin minne tahansa, ei sekään vaikuta mitään. Tästä on kyllä Oulun keskustaan 2km, eli asun aika syrjässä. En tosin tiedä missä tuo lähetin sijaitsee, mutta pitäis vissiin asua lähempänä sitä, jotta jotain vois nähdä. En minä tätä muuten ymmärrä, kun asun kerta 3:ssa kerroksessa, eikä vieressä ole korkeita rakennuksia. Tai sitten laite on susi, mutta mitenkäs sen voi todentaa? Nyt otan vastaan uusia neuvoja, millä jatkaa eteenpäin.
 

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
seisnauraa kirjoitti:
No nyt ostin vahvistavan pöytäantennin ja vielä erikseen vahvistimen. Signaalin voimakkuus näyttää 100%, mutta laatu on edelleen 0%. Eli mitään apua ei noista toimista ollut. Ja taas vaikka vie uuden antennin minne tahansa, ei sekään vaikuta mitään. Tästä on kyllä Oulun keskustaan 2km, eli asun aika syrjässä. En tosin tiedä missä tuo lähetin sijaitsee, mutta pitäis vissiin asua lähempänä sitä, jotta jotain vois nähdä. En minä tätä muuten ymmärrä, kun asun kerta 3:ssa kerroksessa, eikä vieressä ole korkeita rakennuksia. Tai sitten laite on susi, mutta mitenkäs sen voi todentaa? Nyt otan vastaan uusia neuvoja, millä jatkaa eteenpäin.

Onko varma, että haet antenniverkon kanavia, etkä kaapeliverkon kanavia? Vaikka kyseessä on antenniverkon boksi, niin se kyllä löytää myös kaapeliverkon kanavat, laatu on 0%, mutta voimakkuus 100%. Oma Anyseeni on sijoitettu siten, että se toimii nyt pelkän mukana tulleen antennin avulla. Oikeissa olosuhteissa ihan hyvä peli siis.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
sannifan kirjoitti:
Onko varma, että haet antenniverkon kanavia, etkä kaapeliverkon kanavia? Vaikka kyseessä on antenniverkon boksi, niin se kyllä löytää myös kaapeliverkon kanavat, laatu on 0%, mutta voimakkuus 100%. Oma Anyseeni on sijoitettu siten, että se toimii nyt pelkän mukana tulleen antennin avulla. Oikeissa olosuhteissa ihan hyvä peli siis.

Kyllä haen oikeita kanavia. Kauhella antennin paikan oikealla hakemisella ympäri asuntoa, sain signaalin laadun 55% paikkeille. Kuvaa ei tuolla laadulla juuri näy ja äänikin on täysin pätkivää. Siihen tulokseen tulin, että huomenna palautan laitteen takaisin.

Edit: 58% on paras laatu, mitä oon saanut. Sillä vaan kuva pätkii ihan tajuttomasti.
 
Viimeksi muokattu:

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Kun kävin Oulussa Serv-It:ssä kysymässä, ennen kun palautin Anyseeni pois, että onko niillä kaapelikorttia tietokoneeseen, jolla näkyy kunnolla Ylen tekstitykset, sain vastauksen naismyyjältä, että kyllä varmasti on. Kysyin vielä asiaa ja nainen oli varma, että tekstit näkyy hyvin. Sitten kun seuraavalla kerralla menin palauttamaan Anyseen, ajattelin kysyä asiaa minua palvelleelta miesmyyjältä. Hän taas sanoi, ettei kaapelikorteilla valitettavasti näy Ylen tekstit hyvin. Eli toinen väitti toista ja toinen toista. No tämä miesmyyjäkin veti sitten ässän hihasta. Hän kysyi, että paljonko sain signaalin voimakkuudeksi ja laaduksi. Sanoin, että voimakkuus oli 100% ja laatu maksimissaan 58%. Äijä ihmetteli lukujani ja sanoi, että kyseisellä laitteella näkyy pätkimätön kuva, jos signaali on 17% (sitä en tiedä tarkoittiko voimakkuutta, vai laatua). En kyllä tiedä, mistä se tuollaisen luvun kiskaisi, sillä laitteen manuaalissa puhutaan, että molempien lukujen on oltava ainakin 50% ja valmistajan kotisivuilla puhutaan 70% arvoista, että saa kunnollisen kuvan. Myyjällekkin tästä mainitsin, mutta hän pysyi kannassaan. Vähän ihmeellistä tuo Serv-It:n tietämättömyys myymistään laitteista.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Laitetaan nyt vaikka tänne kun ei muuten sopivaa ketjua löydy.

Viasat ja Canal+ olleet molemmat kaikilta kanavilta pimeinä, tehdasasetukset palautettu/boksi buutattu ja kortti vielä aktivoitu uudestaan operaattorin toimesta eikä silti pelitä nuo kanavat, ilmaiset kanavat kyllä toimii. Boksina Handanin CV3300 tms. Vika ollut kello 10.30 alkaen jo, vikailmot tehty pariinkin kertaan. Pitäisiköhän jo vaatia lisäpäiviä kun olen maksanut kanavista etukäteen katselukuukaudet..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös