Digiboksit

  • 474 758
  • 2 151

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Olen jo kolmelta muulta taholta kuullut samanlaisista ongelmista boxinsa suhteen kuin minulla. Voisiko olla mahdollista, että tietokoneelta otettu versio asettuu
erilailla kuin tv-kaapelista otettu versio?

Niin tai näin, boxi lähtee vaihtoon!


Paljon mahdollista. Kaverin kaveri osti myös samanlaisen boksin vähän aikaa sitten ja sillä oli jotain ongelmia tuon uuden päivityksen kanssa myös. Kaapelista otettu versio ei alkanut asentamaan itseään. Prosentit pysähtyi 99% ja uutta päivitystä ei näin voinut asentaa. No kyseinen tyyppi sitten otti päivityksen tietokoneelta usb:n kautta boksiin ja asensi niin johan toimi.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pantse67 kirjoitti:
Olen jo kolmelta muulta taholta kuullut samanlaisista ongelmista boxinsa suhteen kuin minulla. Voisiko olla mahdollista, että tietokoneelta otettu versio asettuu
erilailla kuin tv-kaapelista otettu versio?

Niin tai näin, boxi lähtee vaihtoon!

En tiedä oletko jo kokeillut, mutta jotkut boxit vaativat sähköresetin ohjelmistopäivityksen jälkeen eli virtajohto seinästä irti ja takaisin.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Jomppa kirjoitti:
En tiedä oletko jo kokeillut, mutta jotkut boxit vaativat sähköresetin ohjelmistopäivityksen jälkeen eli virtajohto seinästä irti ja takaisin.

Olen kokeillut sitä ja samaten tehdasasetusten palauttamista (=ei kuitenkaan
palauta alkuperäistä päivitystä), mutta mikään ei auta.

DVD Plazan sivuilla on tälle nimenomaiselle boxille erikoistunut sivusto,
jossa useampi muu ilmoitteli samanlaisesta ongelmasta.

Laitoin maahantuojalle meiliä eilen, mutta eivät ole vielä uskaltaneet
vastata. Ongelma taitaa olla laajuudeltaan melko paha.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Handan DVB-C 6000

Nostellaas ylös. Onko kellään käytännön kokemuksia otsikon mukaisesta digilootasta, kannattaako moisesta hieroa kauppaa vai valita jokin toinen merkki? Tavoitteena on hankkia tallentava, kaksivirittiminen boksi, ja tuo taitaa olla sieltä edukkaimmasta päästä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
En valitettavasti omista.. Olen kyllä ehdottanut jo sellaista äidille, mutta eipä sitä ole juuri kiinnostanut. Olisi sieltä kiva katsoa kaikkia leffoja ja NHL:ää (totta kai)
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
DAF kirjoitti:
Nostellaas ylös. Onko kellään käytännön kokemuksia otsikon mukaisesta digilootasta, kannattaako moisesta hieroa kauppaa vai valita jokin toinen merkki? Tavoitteena on hankkia tallentava, kaksivirittiminen boksi, ja tuo taitaa olla sieltä edukkaimmasta päästä.
Tässä on DVD Plazan ketju tuota boxia koskien. Sieltä löytynee käyttökokemuksia laidasta laitaan.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Thornton kirjoitti:
Tässä on DVD Plazan ketju tuota boxia koskien. Sieltä löytynee käyttökokemuksia laidasta laitaan.

Eilen tuli haettua sitten Topfieldin TF5100PVRc. Kokemuksia ei vielä ole ilmennyt, mutta asennuksesta ja ensikikkailusta jäi eniten mieleen helppokäyttöisyys. Todella laadukkaan ja hyvän tuntuinen masiina. Vertailua vaike tehdä kun ei ole kokemuksia muista laitteista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Omistan Nokian boxin mallia 210 T. Boxi toimii moitteetomasti, mutta välillä kuva sätkii pahasti. Tuntuu kuin joku häiritsisi kuvaa. Kuva jää paikalleen tai sitten muuttuu rakeiseksi. Boxi on mallia maanpäälliseen digikäyttöön. Onko kellään kokemuksia näistä sisäantenneista? vahvistavatko ne millään lailla signaalia? hinnat eivät taida kovin kalliita olla.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nurmijärven Peto kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia näistä sisäantenneista? vahvistavatko ne millään lailla signaalia?

On kokemusta ajalta jolloin kaapelibokseja ei ollut tarjolla. Nokian omaa mallia kokeilin kodissani. Kyllä se periaatteessa nimenomaan vahvistaa boksille menevää signaalia, mutta käytännössä tilanne voi olla toinen. Paksut betoniseinät haittaavat selvästi (meillä riitti jo rivarin olohuoneen keskelle vieminen siihen että signaali katosi) ja muutkin ympäristön esteet. Jos teillä on edes jonkinlainen ajantasalla oleva kattoantenni talossanne, suosittelisi mieluummin sen tutkimista, päivittämistä ja suuntaamista.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanha putkitelkkarini päätti sanoa sopimuksensa yksipuolisesti irti juuri ennen olympialätkää ja olin pakotettu hommaamaan uuden telkkarin (LCD). Asun kaapelitaloudessa, joten en ole kokenut digiboxia välttämättömyydeksi, mutta nyt sekin kysymys tuli eteen tv:n hommaamisen myötä. Jouduin toteamaan pelkäämäni seikan, eli analoginen tv-signaali on melko anaalista tälläisessä korkearesoluutioisessa 37" LCD-telkkarissa.

Kysyisinkin nyt kokemusta omaavilta, saako digiboxin myötä kaapelitaloudessa todellista hyötyä kuvanlaatuun. Markkinamiesten mukaan LCD vaatisi rinnalleen digiboxin kohinattomuuden takia, mutta paraneeko kuvanlaatu silminnähtävästi oikeassa elämässä? Boxiksi olen kaavaillut Topfieldin tuplavirtin mallia.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En omista, mutta olisin hommannut, jos olisin tiennyt, että Leijonien olympia-avauksen sijaan analogisella puolella näytetään jotain "kiviäkin kiinnostaa" -lajeja eli yhdistettyä ja tissi... eikun siis kumparelaskua.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pluto kirjoitti:
Vanha putkitelkkarini päätti sanoa sopimuksensa yksipuolisesti irti juuri ennen olympialätkää ja olin pakotettu hommaamaan uuden telkkarin (LCD). Asun kaapelitaloudessa, joten en ole kokenut digiboxia välttämättömyydeksi, mutta nyt sekin kysymys tuli eteen tv:n hommaamisen myötä. Jouduin toteamaan pelkäämäni seikan, eli analoginen tv-signaali on melko anaalista tälläisessä korkearesoluutioisessa 37" LCD-telkkarissa.

Kysyisinkin nyt kokemusta omaavilta, saako digiboxin myötä kaapelitaloudessa todellista hyötyä kuvanlaatuun. Markkinamiesten mukaan LCD vaatisi rinnalleen digiboxin kohinattomuuden takia, mutta paraneeko kuvanlaatu silminnähtävästi oikeassa elämässä? Boxiksi olen kaavaillut Topfieldin tuplavirtin mallia.
Mulla on vain 32 tuumainen kuvaputki-tv, mutta ainakin HTV:n kaapeliverkossa ero on todella selkeä. Digi-kanavien kuva on todella paljon terävämpi ja parempi. Ja toki etuna on myös se, että tekstit tulee ainakin YLE:llä ja Nelosella oikein (mulla Humaxin joku perus-kaapeliboksi) eikä typerästi mustien palkkien päälle, eli kuvan saa koko ruudun kokoiseksi.

Ilmainen ohjelmatarjonta ei nyt hirveästi laajene, mitä nyt urheilukisojen aikaan valikoima aina vähän kasvaa. Mutta pelkästään kuvan laadun paraneminen oli omalla kohdalla hyvä syy boksin hankkimiseen.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tkks kirjoitti:
Mulla on vain 32 tuumainen kuvaputki-tv, mutta ainakin HTV:n kaapeliverkossa ero on todella selkeä. Digi-kanavien kuva on todella paljon terävämpi ja parempi.
Kiitoksia informaatiosta, eiköhän se kuvanlaadun parannus täten vain korostu tuolla 37" telkkarilla, koska virheetkin niin tekevät? Hankintaan siis menee.

Pee kirjoitti:
En omista, mutta olisin hommannut, jos olisin tiennyt, että Leijonien olympia-avauksen sijaan analogisella puolella näytetään jotain "kiviäkin kiinnostaa" -lajeja eli yhdistettyä ja tissi... eikun siis kumparelaskua.
Enpä muuten tiennyt tätäkään. Juuri tänään todistelin tyttöystävälleni varmana, että kyllä ne suorana tulee. Tämä ilmeisesti siis pakottaa hommaamaan sen jo ennen peliä. Onpas laskettua vedätystä yleltä.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pluto kirjoitti:
Kiitoksia informaatiosta, eiköhän se kuvanlaadun parannus täten vain korostu tuolla 37" telkkarilla, koska virheetkin niin tekevät? Hankintaan siis menee.
Meillä oli Oulussa asuessa kaapelikanavien kuva niin kuraa, että digiboksin osto paransi jo elämänlaatuakin. TV oli vain 28" 4:3 kuvaruudulla varustettu, mutta kuvan tarkkuus parani huomattavasti. Nykyisen 32" laajakuva-tv:n analogikuvaa ei viitsi edes katsoa, niin kohinaista se on (antenniverkon alueella). Huolimatta monista digitv:tä morkkaavista lausunnoista minä voin aivan varauksetta suositella boksin hankkimista.

Ja tuolla ylempänä harkitsemaasi Topfieldin boksia voin suositella myös, itselläni on samasta laitteesta T-versio. Mainio peli, ja riippuen LCD:si tyypistä kannattaa kokeilla myös kunnollisilla komponenttikaapeleilla kuvaa boksista ulos (ei Topfieldin mukana tulevaa, se on aika narua). Ja jos tosiaan tuohon boksiin päädyt, sanon jo etukäteen: lue ohjekirjasta ohjeet, miten antenniliitännät laitetaan oikein. Boksissa on kaksi viritintä, joihin molempiin pitää saada signaali täyden toimivuuden takaamiseksi. Boksin mukana tulee kyllä tarvittavat johdot.

Edit: Toki eri laiteyhdistelmissä voi olla jotain outoksia eli kuva ei olekaan niin hyvä kuin toivoisi. Kannattanee kysyä kaupasta testimahdollisuutta kotiin omalla televisiolla.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Topfield TF-6000

Nyt on tullu Topfieldiltä joku uusi malli noista perus boxeista. Tarkemmin malli on Topfield TF-6000CoC. Onko jollain tuosta jotain kokemusta? Juuri tuo kaapeli-malli on se mun vaihtoehto.

Edit. Vähän lisäystä
 
Viimeksi muokattu:

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hihuu. Eilen kotiutui uusi Topfield Masterpiece ja tänään leikitään TAPeilla.
Vaimo ei oikein tahtonut ymmärtää uuden laatikon tarvetta, vaikka yritin redundanssillakin perustella: tässä taloudessa ei TV.n katsominen hevillä lopu; Nokian 9902 ja Canalin Handan-combo tarkkailee avaruussignaaleja (DVB-S), T-lähetykset hoituu Handanin ja Maximum-peruspurkin avulla ja nyt sitten tuo C-boksi lisää tallennusmahdollisuuksia entisestään.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
#12 kirjoitti:
Hihuu. Eilen kotiutui uusi Topfield Masterpiece ja tänään leikitään TAPeilla.
Vaimo ei oikein tahtonut ymmärtää uuden laatikon tarvetta, vaikka yritin redundanssillakin perustella: tässä taloudessa ei TV.n katsominen hevillä lopu; Nokian 9902 ja Canalin Handan-combo tarkkailee avaruussignaaleja (DVB-S), T-lähetykset hoituu Handanin ja Maximum-peruspurkin avulla ja nyt sitten tuo C-boksi lisää tallennusmahdollisuuksia entisestään.
Ennen riitti tv ja videot. Hurraa digiaika.

Ainiin, kaapelissa analogisena näkyy oikeat alueelliset uutiset täällä meillä päin, digiverkossa näkyy uudenmaan uutiset. Kyllä on hieno tekniikka.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Murmeli kirjoitti:
Ennen riitti tv ja videot. Hurraa digiaika.

Ainiin, kaapelissa analogisena näkyy oikeat alueelliset uutiset täällä meillä päin, digiverkossa näkyy uudenmaan uutiset. Kyllä on hieno tekniikka.
Eikös Yle Teema tai 24 lähetä kaikki alueelliset uutiset. Itse ainakin välilä olen nähnyt Helsingissä jommalta kummalta tulevan esim. Itä- tai Pohjois-Suomen tjsp. uutisia.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
tkks kirjoitti:
Eikös Yle Teema tai 24 lähetä kaikki alueelliset uutiset. Itse ainakin välilä olen nähnyt Helsingissä jommalta kummalta tulevan esim. Itä- tai Pohjois-Suomen tjsp. uutisia.
Lähettää kaikki putkeen. Se ei kuitenkaan selitä sitä, miksi alueuutisissa - jotka tulevat sopivaan aikaan ennen kuuden uutisia - näytetä oikean alueen uutisia, ainakaan täällä.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Murmeli kirjoitti:
Lähettää kaikki putkeen. Se ei kuitenkaan selitä sitä, miksi alueuutisissa - jotka tulevat sopivaan aikaan ennen kuuden uutisia - näytetä oikean alueen uutisia, ainakaan täällä.
Ehkä se johtuu siitä, että Yle on paska.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kovalevyllä varustettu digiboksi on paras keksintö sitten VHS-nauhurin!
 

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Olen perheineni kohta muuttamassa uuteen asuntoon ja samalla voisi siirtyä 80-luvulta nykyiseen digiaikaan. Telkkari on vielä vanha 26-tuumainen kuvaputkiversio, mutta taulutelkkari olisi tarkoitus tämän vuoden puolella myös hankkia. Olen auttamattomasti pihalla nykyajan vempaimista ja kaikenmaailman HDTV- yms. lyhenteistä.

Auttakaas nyt miestä mäessä, mitä mun pitää ottaa huomioon kun suuntaan kohti kauppaa? Sellainen pieni tarkistuslista, etten osta juuri sitä digiboxia, josta myyjä yrittää päästä kaikkein mieluiten eroon. Mulle tärkeitä pointteja on helppokäyttöisyys, hyvä kuvan laatu ja edullisuus. Tallennusmahdollisuus olisi myös suotavaa, muttei pakollista. Taloyhtiöön tulee lautasen kautta kuva.

Olisin todella kiitollinen vinkeistä.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
dohf kirjoitti:
Ja tuolla ylempänä harkitsemaasi Topfieldin boksia voin suositella myös, itselläni on samasta laitteesta T-versio. Mainio peli, ja riippuen LCD:si tyypistä kannattaa kokeilla myös kunnollisilla komponenttikaapeleilla kuvaa boksista ulos (ei Topfieldin mukana tulevaa, se on aika narua). Ja jos tosiaan tuohon boksiin päädyt, sanon jo etukäteen: lue ohjekirjasta ohjeet, miten antenniliitännät laitetaan oikein. Boksissa on kaksi viritintä, joihin molempiin pitää saada signaali täyden toimivuuden takaamiseksi. Boksin mukana tulee kyllä tarvittavat johdot.
Kiitoksia vinkistä, täytyy olla tarkkana kun boxin saan käsiini. Tänään sitä en vielä saanut, koska olivat Stockalta loppu. En viitsinyt maksaa ylimääräistä hakemalla sen muualta vain sen takia, että saisin boxin päivää aikaisemmin.

Telkkarissani on kyllä komponenttiliitäntä, mutta en ole vielä päässyt niin pitkälle millä kaapelilla aijon sen kytkeä. Oletko sitä mieltä, että komponentti on merkittävästi parempi kuin RGB-scart?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös