Meikku kirjoitti:Joukkuetta on pakko nuorentaa. Ei nuita kehäraakkeja voi ringissä ikuisuuksii pitää.
Itsekin näkisin asian siten, että joukkueen nuorennusprojektia olisi syytä jatkaa, etenkin puolustus on kovin konkaripainotteinen ja koska lähivuosina on odotettavissa useamman luottopuolustajan lopettaminen voi tämä synnyttää liian suuren aukon joukkueen puolustukseen jollei kaupoilla saada korjattua tilannetta ennen sitä.
Lidströmillä ja Schneiderillä on vielä muutama pelivuosi jäljellä, kuinka monella niistä he kykenevät pysyttelemään huipulla on sitten eri asia. Chelioksen tilanne on sillä hilkulla kannattaako hänen kanssaan tehdä enää yhdenkään kauden mittaista sopimusta, toisaalta ymmärtääkseni hän pelasi hyvät pleijarit ja oli runkosarjassakin omassa päässä tärkeässä roolissa joten tämä puolustaisi yhden kauden mittaisen sopimuksen solmimista ja sen jälkeen herran eläkkeelle vetäytymistä mutta missään nimessä sopimuksen pituus ei saa olla pidempi kuin 1 v.
Schneiderin suhteen olen jotenkin skeptinen vaikka hän onkin offensiivisesti tehokas, runkosarjassa joukkueen toiseksi tehokkain puolustaja ja pleijareissa koko joukkueen tehokkain pelaaja. Kuinka monta kautta hän pystyy pysyttelemään nykyisellä tasollaan - muutaman kenties mutta kovin pitkää sopimusta en lähtisi tarjoamaan koska mielestäni joukkueessa ei kannata jatkossa riiputtaa sitten tehonsa menettäneitä ns. offensiivisia pakkeja joiden puolustustyöskentely ei ehkäpä ole parhaalla mahdollisella tasolla. Tosin tällä kaudella näin niin vähän Wingsien pelejä ettei minun ehkäpä kannata ryhtyä arvostelemaan hänen puolustuspelaamista, muistelen vaan ettei se ihan parhaalla mahdollisella tasolla ole.
Lidströmin suhteen olen luottavaisempi, vaikka hän menettäisi osan hyökkäystehoistaan on hän ainakin tähän saakka kyennyt kuitenkin liikkuvuudellaan ja sijoittumisellaan pelaamaan puolustuspäässä tehokkaasti. Lidsrtöm varmaan pärjää NHL:ssa nelikymppiseksi mikäli haluja riittää, eri asia sitten on se onko niitä haluja vai alkaako jossain vaiheessa kotimaa vetää puoleensa.
Chelioksen varaan ei siis voi enää laksea kuin yhden kauden verran korkeintaan, Schneiderin ja Lidströmin muutaman enemmin, Schneiderin suhteen olen skeptisempi kuten kirjoitin, eli muutoksiin on ryhdyttävä ja joukkueeseen on saatava puolustukseen sitä uutta verta. Lisäksi on pidettävä mielessä se, että olisi jostain löydettävä yksi fyysinen puolustaja joukkueen takalinjoille tekemään vastustajan elämää tuskalliseksi.
vlad.