Dennis Endras HIFK:n ykkösmaalivahdiksi

  • 181 102
  • 478

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Matt Hackett on yksinkertaisesti Wildin organisaatiossa niin korkealle arvostettu lupaus, ettei ole edes realistista olettaa Endrasin pelaavan samaa määrää pelejä, varsinkin kun Hackett pelaa jatkuvasti hyvin.

Täyttä asiaa. Näin se juuri on, Hacket on (syystä) eri asemassa.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kyllä Endras minulle erittäin hyvin kelpaisi. SM-liigaan ei ole mahdollista saada yhtään ulkolaista kassaria, jossa ei olisi jonkilaista floppivaaraa. Sellainen on Endras:illa, mutta minusta kuitenkin tarpeeksi pieni. Eikä suomalaisiakaan veskoja ole ilmeisesti vapaana, joten toivottavasti tämä toteutuu.
 

MoBi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flintstensstigen Idrot Förening Kamrater
Kyllä Endras minulle erittäin hyvin kelpaisi. SM-liigaan ei ole mahdollista saada yhtään ulkolaista kassaria, jossa ei olisi jonkilaista floppivaaraa. Sellainen on Endras:illa, mutta minusta kuitenkin tarpeeksi pieni. Eikä suomalaisiakaan veskoja ole ilmeisesti vapaana, joten toivottavasti tämä toteutuu.

Vokoun-kokemuksen jälkeen mikään ei ole mahdotonta kun tänne rahdataan maalivahti ulkomailta. Tai samaa voi tietysti sanoa Thomasista. Pienestä kiinni kun kyse on tästä pelipaikasta ja niitä näyttömahdollisuuksia kun ei kentällisen tärkeimmälle pelaajalle anneta kuin max kaksi. Toista se on vaikka Pesosella (ja Hirsolla...)
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Lähtökohtaisesti muodostaisi Norjan kanssa tasavahvan maalivahtiparin. Ei kuulosta hullummalta, vaikeuttaahan se vastustajan scouttaamistakin, kun pitää isoissakin peleissä varautua kahden veskarin varalta. Tietysti jos pelaa kuin MM- kisoissa, nousee ykköseksi, mutta ei sekään huono skenaario olisi.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen löytänyt lievän epäloogisuuden HIFK-osiosta. Ilman mitään sen kummempia nimiä toteaisin, että eräs hyvin yleinen käsitys on se, että maalivahdilla ei ole suurta väliä, jos pelisysteemi on kunnossa. Kääntäen: jos pelikirja mättää, ei HIFK:lle tehtyjä maaleja olisi ottanut Brodeurkaan. Korostan, että olen itse täysin eri mieltä. Pidän maalivahtipelin osuutta suurena. Mutta hieman ihmettelen sitä, että juuri niiden henkilöiden mielestä, jotka näkevät veskarin osuuden kuitenkin pienenä, lähes kaikki nimivaihtoehdot HIFK:n maalinsuulle ovat tyyppiä "Ei käy, ei tota!" Mitä väliä, ketä kokeillaan, jos kerran kaikki riippuu kuitenkin siitä, miten Petu kokoaa pelikirjansa?
Toisaalta kolikolla on aina myös kääntöpuolensa, joten tämän voi kääntää myös näinkin päin:

Olen löytänyt lievän epäloogisuuden HIFK-osiosta. Ilman mitään sen kummempia nimiä toteaisin, että eräs hyvin yleinen käsitys on se, että pelisysteemillä ei ole suurta väliä maalivahdin tilastoihin. Kääntäen: jos tilastot mättää, olisi HIFK:lle tehdyt maalit ottanut kiinni naapurin Maijakin. Korostan, että olen itse hieman eri mieltä. Pidän molempien osuutta tärkeänä. Mutta hieman ihmettelen sitä, että juuri niiden henkilöiden mielestä, jotka näkevät tilastojen osuuden kuitenkin suurena, ei paljon puhutuilla tilastoilla olekaan tarvittaessa mitään väliä.

Dennis Endras hockey statistics and profile at hockeydb.com

Linkissä on Dennis Endrasin statsit. Huomattavaa on se, että DEL-liigassa 3 kautta putkeen yli 3 päästettyä/ottelu ja torjunta% alle 91%.

Itse pidän tätä hankintaa toteutuessaan hyvänä hakuna. Pelisysteemi vielä kuntoon niin uskoisin ettei jää enää tuon jälkeen veskarista kiinni. Orastavaa parannusta pelissä on jo näkynyt, ja sen avulla jäi Jannekin jo kolmeen päästettyyn.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
No nyt vähän happea. Endras on varmasti pätevä maalivahti, mutta että yksi parhaista ikinä liigassa pelanneista? Liigassa, jossa on 2000-luvulla pelannut mm. Thomas, Kiprusoff, Rinne, Bäckström, Vokoun, Lehtonen, Nurminen, Markkanen, Niittymäki. En usko.

Unohdit Rolosonin... Mutta tarkennetaan nyt epäselvää kommenttiani => Endras olisi mielestäni yksi kovimmista ulkomaalaisista maalivahdeista joita SM-Liigaan on saatu. Ei siis "kovin" tai "heittämällä top-3:een" tai muuta sellaista.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kyllä Endras minulle erittäin hyvin kelpaisi. SM-liigaan ei ole mahdollista saada yhtään ulkolaista kassaria, jossa ei olisi jonkilaista floppivaaraa. Sellainen on Endras:illa, mutta minusta kuitenkin tarpeeksi pieni. Eikä suomalaisiakaan veskoja ole ilmeisesti vapaana, joten toivottavasti tämä toteutuu.

Minusta jo se että kaveri on eurooppalainen, muuttaa tilannetta huomattavasti. Pahimmat esimerkit ovat juuri Göehring ja Passmore, jotka naapuri hankki farmiliigasta ja jolla ei ollut minkäänlaista kokemusta isosta kaukalosta. Olivat lähitilanteissa loistavia ja venyivät hienosti, mutta sitten monin silmiin meni paljon lapsuksia, vaikka ongelmana oli juuri väärä sijoittuminen kaukalon koon takia.

Toki, floppashan Vokounkin, vaikka oli eurooppalainen, mutta kyllä tämä haku kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta Rynnäksen jälkeen. Suomalaista olisin kaivannu, mutta varmasti mielenkiintoinen pelaaja kyseessä tämä Dennis.
 

Peacemaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Vityaz Chekhov, Real Madrid
Aikamoista tämä pääkaupunkiseudun welicultien nokittelu: kun Jokereiden maalin suulla Frans Tuohimaa jöpöttää kuin parhaan miehuutensa menettänyt fallos, HIFK lyö pöydän koreaksi upealta kalskahtavalla Dennis "Franz" Endrasila.

Huikeaa, sanon minä!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aikamoista tämä pääkaupunkiseudun welicultien nokittelu: kun Jokereiden maalin suulla Frans Tuohimaa jöpöttää kuin parhaan miehuutensa menettänyt fallos, HIFK lyö pöydän koreaksi upealta kalskahtavalla Dennis "Franz" Endrasila.
Ei kaikilla voi olla Ari Ahosta maalilla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
DEL-liigassa nyt taotaan maaleja ihan eri tahtiin kuin vaikka SM-liigassa. Siitä huolimatta tuossa muutama kausi sitten Endras tempaisi kuitenkin 6 nollapeliä.

Taotaan taotaan, mutta ei se silti ole estänyt tälläkään kaudella veskareita saamasta hyviä tilastoja aikaiseksi DEL-liigassa, kyllä siellä näyttäisi veskareilla olevan ihan normaalit lukemat. Eli reilua 92%:a torjuntaprossa ja päästetyt maalit ka kahden paikkeilla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
DEL-liigassa nyt taotaan maaleja ihan eri tahtiin kuin vaikka SM-liigassa. Siitä huolimatta tuossa muutama kausi sitten Endras tempaisi kuitenkin 6 nollapeliä.
Jaa enemmän vai vähemmän? Minusta eroa kotimaan liigaan ei ole juurikaan. Peli nyt on tosin ihan erilaista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toisaalta kolikolla on aina myös kääntöpuolensa, joten tämän voi kääntää myös näinkin päin:

Totta, mutta eiköhän totuus löydy näiden kahden ääripään välistä? Itse luotan kuitenkin ehdottomasti enemmän jääkiekon ammattilaisiin kuin faneihin ja pidän jatkossakin maalivahtia vähintään yhtä merkittävänä kuin pelikirjaa. Niin tekevät nekin, jotka tienaavat leipänsä jääkiekosta. Tästä en tingi: Hyvä maalivahti pystyy voittamaan paskajoukkueellekin. Paska maalivahti pystyy tuhoamaan hyvänkin joukkueen ja hyvänkin pelikirjan. Jos vastustaja laukoo vain 25 kertaa ja maalivahti päästää niistä 3, jää laukausten määrä vähäiseksi. Mutta samoin jää torjuntaprosenttikin. Nämä olivat Lunkan statsit Lahdessa: 88% ja 3 päästettyä. Vaikka miten päin katselisi asiaa, niin pysyväksi jäänyt 88% /+3 -taso ei ole hyväksyttävää maalivahtipeliä. Ja Riksman huonoimmillaan -2 peliä peräkkäin loukkaantuneena- sähelsi vielä surkeammat lukemat omituisena poikkeamana muuten vakioituneeseen 93% /2,5 -tasoonsa. Lahdesta saatiin pinnat, kun tehtiin 6 maalia. Mun ihannejoukkueeni tekee vähintään 3, päästää korkeintaan 2 ja olen aina hieman pettynyt, jos HIFK päästää yli 2 maalia.

Linkissä on Dennis Endrasin statsit. Huomattavaa on se, että DEL-liigassa 3 kautta putkeen yli 3 päästettyä/ottelu ja torjunta% alle 91%.

Mutta hei - nämäkin ovat paremmat numerot kuin nykyisellä 2-maalivahdillamme : D. Tähän toteaisin, että tilastoista puuttuvat Endrasin pelit SM-liigassa. Ilman niitä emme voi uskottavasti verrata häntä nykyisen SM-liigan maalivahteihin. Tietääkseni myöskään muualta tulleiden kenttäpelaajien tehot eivät siirry sellaisenaan SM-liigaympäristöön. Tässäpä vasta tilastoihme: Mika Norjan statsit Suomen Mestiksestä olivat huonommat kuin hänen statsinsa ovat nyt kolmen liigaottelun jälkeen: 98% / GAA 1,01. Pakko on katsella miten itsekukin veskari sopeutuu SM-liigaan, jonka pelityyli ei periaatteessa kauheasti suosi pohjoisamerikkalaisia yliaktiivisia maalivahteja. Kuten joku pointtasikin; Goehring, Passmore, Stathos..nämä ovat alasarjanimiä ja sitä samaa sakkia, josta HIFK:nkin pitäisi pohjoisamerikkalainen veskari ottaa.

Mutta mitä sanoo Herr Hauptmann scholl ? HIFK:hon on tyrkyllä aito ei-retardi eli saksankielinen kaveri! Mein Gott! Wunderbar! Oder wie?
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Ainakin IS uutisoi jo varmana. Gratulerar!
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Legendaarinen Tiedote on jo kotisivuillakin. Eli tervetuloa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei kai siinä sitten muuta kuin tervetuloa. Pelaako jo viikonloppuna pe vai la? Nyt on sitten paketti kasassa, poislukien Hirschovits, jonka tilanteesta ei taida olla kenelläkään mitään tietoa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Loppukauden sopimus. OK, tarkoittanee sitä että Riksmanin kanssa väännetään jatkosopimus ensi kaudelle. Näin otaksun. Riksman-Norja, ja Lunkka valmentaa, Näillä mennään sitten 2012-2013!?

Mutta anyway, hertzlich willkommen Dennis!
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
The Tiedote puhuu lainasopimuksesta. Itsehän luen tuon niin, että HIFK saa eurooppalaisen maajoukkuevahdin köyhtymättä latin latia. Nicely done, Mr. Nybondas. Nicely done. Kiitokset epäilemättä myös Don Bäckströmille.
 
Kova on haku. Saattaa olla jopa erinomainen ja ainakin parhaimpina iltoinaan mies on ohittamaton. Erittäin mielenkiintoinen ja tähän tilanteeseen suorastaan loistava haku.

Tosin, en tiedä ketä maalivahteja olisi kaikenkaikkiaan saatavilla :)
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
The Tiedote puhuu lainasopimuksesta. Itsehän luen tuon niin, että HIFK saa eurooppalaisen maajoukkuevahdin köyhtymättä latin latia. Nicely done, Mr. Nybondas. Nicely done. Kiitokset epäilemättä myös Don Bäckströmille.

Jep, haiskahtaa sille että Nickellä räpylät pelissä tässä asiassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös