Niin näissä jenkkien ja kanukkien hankinnoissa taitaa olla yleistä, että menee siihen totutteluun aikansa. Viime kaudelta varmasti muistetaan Hodgmanin pitkä tehoton kausi, kunnes sitten tammikuussa alkoi napsua. Richmondillakin oli ensimmäinen kausi Euroopassa, joten ihan selvää, että vaikeuksia oli totutella eurooppalaiseen pelityyliin ja isompaan kaukaloon.
Itse en silti pitänyt Richmondin pelityylistä missään vaiheessa, joten minun puolestani tämä siirto on ihan OK. Mielestäni puolustajan ensisijainen tehtävä on hoitaa oma tonttinsa. Kuten täällä jo useasti todettu, niin Richmond jätti tonttinsa todella usein ja vain menettääkseen kiekon hetken päästä. Lisäksi omalla alueella ei osoittanut sellaista äijämäisyyttä mitä olisin mieheltä odottanut.
Minä diggaan myös siitä faktasta, että Hurrilla tai Pietilällä on nyt Junlandin toipumiseen asti aikaa ryöstää jonkun puukäsipakin (Ylönen, Jaatinen) paikka kokoonpanosta. Hurri ja Pietilä ovat minun papereissani iso osa Pelicansin tulevaisuutta, kun taas Richmond ei todellakaan sitä ollut.
Sitten meikäläiseltä palaa piuhat, jos pakistoon raahataan joku keskinkertainen hankinta. Kaarna puhuu tämän päivän Etlarissa, että korvaajaa ei etsitä aktiivisesti ja näin pitäisi ollakin. On puhuttu korulauseita joukkueen lahtelaistamisesta, nyt on siirryttävä pikku hiljaa sanoista tekoihin. On uskallettava luottaa omiin junioreihin, vaikka sitten sääläripaikan uhalla. Pelaajat eivät kehity, jos he eivät saa roimaa vastuuta.
Danny Richmondin pelityylille joku Red-Bull- liiga on varmasti loistava ratkaisu. En jää ikävöimään. Enkä tule myöskään jossittelemaan säälipaikalla ja Richmondin kauppaamisella.