Dallas Stars 2021–2022 – takaisin pudotuspeleihin?

  • 306 881
  • 1 469

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tosta tuu millään täsmähankinnoilla contenderia, tarvitaan rebuild. Runkoina toimivat Robo, Hine, Miro ja Otter. Kaiken muun, joilta loppuu sopimus tai ovat valmiit joustamaan siirtopykälissään, voi kuopata jonnekin. Onhan toi useamman vuoden projekti. Projektia vetämään joku siihen kykenevä koutsi. Olen jo kyllästynyt nykyiseen spedeilyyn.
 

M10

Jäsen
Ei tosta tuu millään täsmähankinnoilla contenderia, tarvitaan rebuild. Runkoina toimivat Robo, Hine, Miro ja Otter. Kaiken muun, joilta loppuu sopimus tai ovat valmiit joustamaan siirtopykälissään, voi kuopata jonnekin. Onhan toi useamman vuoden projekti. Projektia vetämään joku siihen kykenevä koutsi. Olen jo kyllästynyt nykyiseen spedeilyyn.

Omasta mielestä retool riittää, koska hommaa ei tarvitse alkaa nollasta niin kun vaikka Detroitilla oli pari vuotta sitten. Dallasillahan on ihan loistavia pelaajia jo nyt ja hyvällä valmennuksella ja muutamalla täsmähankinnalla (treidi, UFA) voidaan olla kontenderi 2-3 vuoden päästä. Mielestäni tämä ei ole naiivia haihattelua edes, koska maalissa on nuori, edelleen kehittyvä ja voittava maalivahti. Puolustuksen runko (Heiskanen, Lindell, Hakanpää, Suter) on riittävän hyvä. Hyökkäykseen tarvitaan eniten apuja, sitä secondary scoringia.

Klingbergistä saisi erinomasta apua sille osastolle, kunhan Nill vaan nyt älyäisi treidata hänet. Dallas ei voita tänä vuonna yhtään mitään, se on varma. Mutta parin vuoden päästä voidaan voittaa vaikka mitä, jos nyt ollaan hereillä ja tehdään pari oikeaa liikettä.

Klingberg, Khudobin, Radulov pois. Stankoven, Harley, Tufte ja Bourque ensi vuonna rohkeasti sisään. Build from within.
 
Ei tosta tuu millään täsmähankinnoilla contenderia, tarvitaan rebuild. Runkoina toimivat Robo, Hine, Miro ja Otter. Kaiken muun, joilta loppuu sopimus tai ovat valmiit joustamaan siirtopykälissään, voi kuopata jonnekin. Onhan toi useamman vuoden projekti. Projektia vetämään joku siihen kykenevä koutsi. Olen jo kyllästynyt nykyiseen spedeilyyn.
Mua vähän harmittaa tuo Bowness tuolla penkin päässä. Kyllä tuolla rungolla pitäisi pystyä pelaamaan selkeästi pleijaritasolla. Pakiston viiden kärki kestää vertailua melkein minne vaan, ykkönen on kova ja maalivahditkin suorittaa hyvällä tasolla. Kun Seguinista ja Bennistä ei pääse eroon, niin voisi edes katsoa, mihin tuo riittää. Bowness ei vaan saa hyökkäyspeliin sellaista rakennetta, ei edes yritä, että suorittaminen olisi tasaista. Seguin on viime aikoina nostanut tasoaan ja sen myötä pitäisi jotain mahdollisuuksia olla.

Enkä mä oikein tiedä, että miten tuosta tehdä edes rebuild. Kuitenkaan siellä ei ole mitään sellaista, mitä myydä. Runkopelaajissa ollaan väkisin kiinni. Miksei vaan sitten anneta niille nuorille vastuuta ja katsota, miten ne suorittaa. Se on kai aika sama kuin nykyinen, mutta sieltä annetaan niille nuorille paikkoja rosterissa. Ainoa kysymys oikeastaan on, että pidetäänkö Pavelski vai ei. Ja myydäänkö Klingberg siirtotakarajalla vai annetaanko mennä ilmaiseksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Enkä mä oikein tiedä, että miten tuosta tehdä edes rebuild. Kuitenkaan siellä ei ole mitään sellaista, mitä myydä. Runkopelaajissa ollaan väkisin kiinni. Miksei vaan sitten anneta niille nuorille vastuuta ja katsota, miten ne suorittaa. Se on kai aika sama kuin nykyinen, mutta sieltä annetaan niille nuorille paikkoja rosterissa. Ainoa kysymys oikeastaan on, että pidetäänkö Pavelski vai ei. Ja myydäänkö Klingberg siirtotakarajalla vai annetaanko mennä ilmaiseksi.
Mä olen hiukan huono näissä termeissä, vedin ton rebuildin ihan selkäytimestä. Jos oli väärä termi, joku urban hockey dictionary tarvitaan tueksi. Mä heitin ton pidettävien rungon ihan sillä ajatuksella, että lyhyen tähtäimen suunnitelmaa ei tarvita. Siihen kuuluisivat toki Pavelski ja kaikki nykyiset pakit, jotka haluavat itse pelata Starsissa. Esa ja Jani ovat tuokion päästä primensä loppupuolella, Klingerin tulevaisuus on ihan auki. Suterilla on sopparia eläkkeelle asti, ei tarvetta potkia ulos ainakaan vielä. Jämäpakitkin ovat ihan NHL-tasoa, kunhan joku vaan tajuaisi heitä sen mukaan peluuttaa.

Hyökkäyksestä @M10 tyhjensi muuten pajatson, mutta mites toi Wyatt Johnston? Joko on aika ensi kaudella? Siis olettaen, että tuo muumio saa kenkää ennen sitä.
 

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Carolina, Dallas, JYP ja Leijonat
Esa ja Jani ovat tuokion päästä primensä loppupuolella
Eihän Lindell ole kuin 27 vuotias? Ja vielä sellainen pelaajatyppi joka saattaa jopa huomaamattakin pelata pitkän uran sinne nelikymppiseksi asti, ehjänäkin pysynyt.
Hakanpäästä en osaa sanoa, late bloomereita on vaikea arvioida.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eihän Lindell ole kuin 27 vuotias? Ja vielä sellainen pelaajatyppi joka saattaa jopa huomaamattakin pelata pitkän uran sinne nelikymppiseksi asti, ehjänäkin pysynyt.
Hakanpäästä en osaa sanoa, late bloomereita on vaikea arvioida.
Esalla on kolme kautta vielä soppparia jäljellä. Se soppari ei ole ihan halpa verrattuna siihen, mitä sillä saa. Dom of Athelticin pelaajakortin mukaan Esan markkina-arvo on tällä hetkellä yli 1,5M pakkasella palkkaan verrattuna. Kun puhuin lyhyen tähtäimen suunnitelmasta, mun käsitteistössä se kattaa n. kaksi seuraavaa kautta. Ne Esa varmaan sopparistaan pelaakin, mutta vikalla kaudella alkaa olla vääjäämättömästi kauppatavaraa. Hakanpään soppari on nyt sikahalpa ja kaksi täytttä kautta vielä jäljellä. Jää siihen vielä muutama kausi iän puolesta, jos kroppa kestää. Ja miksei kestäisi, kun mun mielestä ei koostaan ja pelityylistään huolimatta rääkkää itseään liikaa.
 

M10

Jäsen
Mua vähän harmittaa tuo Bowness tuolla penkin päässä.

Mulla on sellainen tunne, että et ole yksin tämän mielipiteesi kanssa!

Mä olen hiukan huono näissä termeissä, vedin ton rebuildin ihan selkäytimestä. Jos oli väärä termi, joku urban hockey dictionary tarvitaan tueksi.

Ei tuollainen old fart ymmärrä näitä moderneja, hienoja termejä.

Lindellin pelityyli on mielestäni sellainen, että tulee vetämään (ilman isoja loukkaantumisia) hyvällä tasolla vielä 35-vuotiaana kuten Suter nyt. Eli siinä voi hyvinkin olla career-Stars pakki. Paita kattoon jopa jos tulee 1000 peliä täyteen Dallasissa? Enää 580 peliä puuttuu, eli kun vetää sinne sinne kolmevitoseksi Starsissa niin pääsee tuohon ihan pienillä loukkaantumisillakin.

Wyatt Johnston oli hyvä nosto Leonilta. Hänet ihan unohdinkin, vaikka on ilmeisesti aika hyvin vetänyt hänkin. Nuorissa on tulevaisuus!
 

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Wyatt Johnston on Starsin paras prospekti. Koko ohl:n pistekakkonen taitaa olla tällä hetkellä. Oli viimeinen junnuliigaan/Eurooppaan lähetetyistä prospekteista syksyn trainingcampilta eli ainakin ensinmäiset pelit shown puolella olivat jo lähellä. Ensi sitten syksynä valmiimpana ja vahvempana kaverina kehiin.

Juuri sain katseltua tuon pelin ja näki selvästi, että viikonlopun fyysinen kuorma 4pakilla ja 3 kentällä pelaamisesta näkyi pelaajien jaksamisessa. Stars ei pystynyt missään vaiheessa peliä vastaamaan Predsin kovaan karvauspeliin ja hallitusti kiekolla tehdyt omista lähdöt paineen alta jäivät miltei kokonaan pelistä pois. Tällöin ei kyetty kuin heittämään roikkua tai lasin kautta ulos alueelta. Valmennukselta ei tuohon tullut taktillisesti mitään tukea edes, vaikka sitten aikalisän muodossa.

4/6pistettä kuitenkin vieraskiertueelta roiskimalla ja taistelemalla. Mahdollisuus oli kuitenkin ottaa 6pinnaa, sillä enne Johansenin maalia hakkuumies Rafflilla oli mahdollisuus läpiajosta sisään, mutta ujon rystynepin Saros otti aika helposti.

Eniten tuossa touhussa sylettää, että miten työkseen tuota hommaa tekevät kaverit ovat niin sokeita tuolla frontofficella ja uskottelevat itselleen, että hyvä tästä tulee Bownessin kanssa.

Pikkaisen tulee tästä tämän hetken Starsista mieleen ajat, kun rakas kotiseutuni seura SaiPa voitti aikanaan aivan saatanan huonolla jääkiekolla pelejä putkeen ja palkitsivat Lehterän vielä vuoden jatkolla. Se tarina ei päättynyt hyvin. No se offtopicista. Kahhellaan mitä tuleman pitää ja noidutaan sitten porukalla, jos on noiduttavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Moritz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Dallas Stars
^ Itse olen kannattanut Pavelskin myyntiä (kun oltiin 10 pistettä playoff-paikasta) sillä oletuksella ettei hän itse haluaisi jatkaa täällä vaan lähtisi jahtaamaan Stanley Cupia jostain "varmasta" contenderista kauden päätteeksi. Jatkosopimus olisi loistava uutinen!
 

M10

Jäsen
Tuollaiselle Pavelskille merkkaa jo niin moni kaukalon ulkopuolinen asia ja se miten organisaatio pitää huolta omistaan. Nillistä voidaan olla montaa mieltä, mutta hän tiettävästi luo upean ja välittävän ilmapiirin organisaatioon. Perheet ja omaiset on keskiössä, ei vaan joukkue, ja kaikista pidetään viimeisen päälle huolta. Pavelskin perhe viihtyy ilmeisesti erinomaisesti Dallasissa.

Upeaa, jos Captain America haluaa jatkaa Dallasissa eikä tarvisi rikkoa ykkösketjua. Pavelskin vahvuudet on ihan muualla kuin liikkeessä ja aerobisissa ominaisuuksissa, joten voisi hyvinkin kuvitella, että taso pysyy jatkossakin. Eikä itse asiassa tarvitse edes olla noin jäätävä yli piste per peli-äijä kun tällä hetkellä (All-Stars tason mies), kunhan vielä pysyy Hinen ja Robon kyydissä ja tekee edes sen 20 + 30 jatkossa.

Kunnon valmentaja ensi kaudelle niin hyvä tästä tulee. Tällä kaudella ei menestystä tule, mutta olisihan se ihan kiva päästä pelaamaan 1 kierros pleijareita niin taas vähän lisää kokemusta nuorisolle.

Mä pelkään, että Klingbergiä ei treidata, mutta hyväksyn senkin. Olen asiasta psyykannut itseäni sen verta paljon.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Tuollaiselle Pavelskille merkkaa jo niin moni kaukalon ulkopuolinen asia ja se miten organisaatio pitää huolta omistaan. Nillistä voidaan olla montaa mieltä, mutta hän tiettävästi luo upean ja välittävän ilmapiirin organisaatioon. Perheet ja omaiset on keskiössä, ei vaan joukkue, ja kaikista pidetään viimeisen päälle huolta. Pavelskin perhe viihtyy ilmeisesti erinomaisesti Dallasissa.

Upeaa, jos Captain America haluaa jatkaa Dallasissa eikä tarvisi rikkoa ykkösketjua. Pavelskin vahvuudet on ihan muualla kuin liikkeessä ja aerobisissa ominaisuuksissa, joten voisi hyvinkin kuvitella, että taso pysyy jatkossakin. Eikä itse asiassa tarvitse edes olla noin jäätävä yli piste per peli-äijä kun tällä hetkellä (All-Stars tason mies), kunhan vielä pysyy Hinen ja Robon kyydissä ja tekee edes sen 20 + 30 jatkossa.

Kunnon valmentaja ensi kaudelle niin hyvä tästä tulee. Tällä kaudella ei menestystä tule, mutta olisihan se ihan kiva päästä pelaamaan 1 kierros pleijareita niin taas vähän lisää kokemusta nuorisolle.

Mä pelkään, että Klingbergiä ei treidata, mutta hyväksyn senkin. Olen asiasta psyykannut itseäni sen verta paljon.
Muutenkin Pavelskista tulee mieleen henkilö joka ei hae sitä pokaalia heti ja haluaa pysyä joukkueessa jossa haluaa olla. Hän on nauttinut olostaan Dallasissa ja en yhtään uskoisi vaikka haluaisi jatkaa kun on löytänyt ketjun jossa pelaa uransa parasta kautta.

Tietysti se The Cup merkkaa sen verran että sen haluaa voittaa joskus mutta uskoisin että 2 vuoden jatko tulisi tämän kauden jälkeen. Jätkillä on kuitenkin hemmetin hyvä kemia keskenään vaikka onkin pari junnaria ja yksi veteraani.

Toivottavasti vaan Dallasilla olisi varaa tehdä sopimus joka pitää joukkueen jotenkuten kilpailukykyisenä vaikka se tarkoittaisi nappihankintoja kesällä. Itellä on kuitenkin kova luotto Dallasiin keväällä jos sinne asti pääsee. Muistakaa mun sanat Khudobinista sinä keväänä kun Stars meni finaaleihin asti, olin yhtiä ainoaita jotka luotti heppuun ja nyt sama juttu. Luotan secondary scoringiin ja hemmetin kovaan taisteluun varsinkin pudotuspeleissä jossa pelataan samaa joukkuetta vastaan monessa pelissä putkeen.

Tärkeintä olisi päästä sinne asti ja lähteä siitä eteenpäin. Silti viimeiset sanat ovat: No cup, No Bowness.
 

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sillä tavalla ikävä sairaus, että siihen liittyy pitkittynyt kuume ja voimakas väsymys. Jos/kun Heiskanen on poissa vielä viikon tai kaksi, niin Starsin pitää keksiä puolustukseensa jotain uutta. Ainakin vastuuta pitäisi jakaa niin, etteivät Hakanpää ja Suter pelaa pelistä toiseen 27-28 minuuttia.
 

Kiikarit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Todella huono tuuri Heiskasella, ja tietysti Starsilla. Sairastuin itse mononukleoosiin aikoinaan varusmiespalveluksen aikana. Ennen tartuntaa olin elämäni kunnossa, sairaalareissun ja kuukauden toipumisjakson jälkeen vain varjo entisestä. Kesti 2 kk päästä takaisin juoksukuntoon. Sisäelintulehduksien kanssa ei voi pelleillä, ja veikkaanpa että Heiskasen on siirrettävä tähtäimet ensi kauteen.
 

M10

Jäsen
Tämä selittää vaisut otteet ja lopulta saikulle jäämisen. Stars ei ota tämän kanssa mitään riskejä, koska joukkueen arvokkain pelaaja kyseessä. Kausi ohi.

Katseet kauteen 22/23. Tämän kauden suhteen viimeinen sammuttakoot valot.
 

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Carolina, Dallas, JYP ja Leijonat
Vielä on aikaa signata ex-kohelopakki projektinimellä Lindbohm.
Mutta tosissaan on kyllä Dallasin lähettävä pakkikaupoille, palkkakatto tilanteesta en ole perillä mutta ainahan niitä saa järkkäiltyä.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Vielä on aikaa signata ex-kohelopakki projektinimellä Lindbohm.
Mutta tosissaan on kyllä Dallasin lähettävä pakkikaupoille, palkkakatto tilanteesta en ole perillä mutta ainahan niitä saa järkkäiltyä.
Vielä on aikaa treidata P. K. Subban.
 

M10

Jäsen

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Oettinger tänään maalissa ja Adam Scheel nostettu ylös Holtbyn "alavartalo" vamman takia. Tufte lähetetty taas Texas Starsiin Petersonin tieltä.

Dobby on on myös loukkaantunut ja tämän takia Scheel nostettu ylös. Stars tiedottaa lähipäivinä Khudobinin tilasta, joka ei ole pelannut sitten Tammikuun lopun jälkeen.






 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös