Blindenbacher, Burish ja Raycroft. Siinä Nieuwyn saldo Free Agent Frenzyn ekalta päivältä.
Blindenbacher on mielenkiintoinen kokeilu. Ilmeisesti aika hyvän tason pelaaja Euroopassa ja aika paljon on miehellä kokemusta kansainvälisistä peleistäkin. Katsotaan mihin miehestä sitten on, ja jos ei NHL:ään pääse, niin sitten pelatkoon Texasissa. Low risk, medium reward.
Sitten tuo Burishin hankinta. Ensin olin, että mitä vittua? Mutta hetken aikaa asiaa mietittyä, olin että mitä helvettiä? Ainoa millä ymmärrän tuon hankinnan on että kyseessä on rightin pelaaja, joka pystyy pelaamaan sentteriä ja laitaa. Siihen loppuukin sitten mun ymmärrys. Rightilta ampuva Sawada hoitaisi samat hommat. Omasta mielestä Burish on waste of cap space, varsinkin kun meillä on Barch, Sutherby, Wathier ja se Sawada taistelemassa samasta paikasta. Eikä Burish osaa edes tapella. Pari vuotta sitten Morrow pyyhki lattiaa tällä tällä Chicagon miehellä, jonka lausunnot finaalien jälkeen oli kaiken lisäksi ihan perseestä.
Raycroftin hankinnassa parasta oli miehen kaksisuuntainen sopimus. Eli voidaan kokeilla sitten Krahnia, jos Raycroft on Raycroft eli pelaa heikosti.
Nieuwendykin mukaan Stars ei pelkää, että Nealille tehtäisiin offer-sheet. Aika kovaa puhetta, mutta taitaa olla bluffia, kuten Heika blogissaan kirjoitti. Hänen mukaansa Stars kyllä matchaa mahdollisen offer-sheetin, jos se nyt ei vaan ole ihan tähtitieteellinen. Jotenkin on nyt sellainen tunne, että Dallasin sisäinen budjetti 45 miljoonaa dollaria ei pidä paikkaansa. Tai sitten ovat jo saletteja, että Ribeirosta tehdään diili, jossa säästyy cap tilaa ja/tai Niskanen ja Brunnström ovat varmoja lähtijöitä. Mikään ei kuitenkaan poista edelleenkään sitä tosiasiaa, että puolustus on heikko.
Lehtiselle pidetään GM:n mukaan edelleen ovea auki. Hyvä niin.