Curt Lindström Jokerien päävalmentajaksi

  • 122 244
  • 707

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Jaa. Miksi mulla ei olisi saanut olla ristiriitainen kuva?
Ajattelin että seurailet kiekkoa kuitenkin niin läheltä, että mistä ihmeestä se ristiriitainen kuva Curresta voi johtua. Minun on vaikea keksiä näin nopeasti negatiivista tästä koutsista.

mixu provokouluun. Vai katsotko kiekko-kulttuurin kulloisestakin sarjatilanteesta. Ehkä se onkin oikea tapa, siinä suhteessa me ollaan piesty teidät vuosikausia ja huolella.

Edit. Lisätään vielä, että minä olin perkeleen tyytyväinen Curren valintaan. Toki erimieltäkin tästä saa olla. Mulla on kuitenkin kova usko, että pursi kääntyy.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Ajattelin että seurailet kiekkoa kuitenkin niin läheltä, että mistä ihmeestä se ristiriitainen kuva Curresta voi johtua. Minun on vaikea keksiä näin nopeasti negatiivista tästä koutsista..

Ristiriitainen = negatiivinen?

Ristiriitainen tarkoittaa sitä, että on hyvää ja huonoa. Hyvää Curressa on se, että hän on jonkinlainen kultti projektivalmentamisessa. Huonoa on se, että jos Curre olisi todella pätevä valmentaja, kai hänellä olisi työpaikka jossain eikä Curre olisi sivuraiteilla valmennuksesta... ?

Minulta tulee kaikki tuki Currelle ja joukkueelle. Jokerit on Jokerit. Se on ihan sama, vaikka Virmanen olisi ykkösenä ja Rodman kakkosena.

Jokerit on aina Jokerit.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Masan lisääntynyt valta näkyy jo Jatkoajassakin kun "Onko meidän pakko tyytyä Virmaseen" -ketju meni lukkoon.

Matti "Pena" Virmanen. Äijästä pitää tehdä oma TV-sarja.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
cobol kirjoitti:
Hyvää Curressa on se, että hän on jonkinlainen kultti projektivalmentamisessa. Huonoa on se, että jos Curre olisi todella pätevä valmentaja, kai hänellä olisi työpaikka jossain eikä Curre olisi sivuraiteilla valmennuksesta... ?

Oikein. Täysin samoin ajattelen minä tästä meidän uudesta culta-Curresta. Toivon, että tällä kertaa projekti osoittautuu onnistuneeksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Panzerfaust kirjoitti:
Masan lisääntynyt valta näkyy jo Jatkoajassakin kun "Onko meidän pakko tyytyä Virmaseen" -ketju meni lukkoon.

Matti "Pena" Virmanen. Äijästä pitää tehdä oma TV-sarja.

Samoin Masa pisti lukkoon ketjun "Mitä on tehtävä", koska nyt on tehty kaikki :)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi noi toiset viestit meni lukkoon? Onko liikaa samanlaisia viestiketjuja vai syy jossain Masa-haamussa, joka valvoo meitä kaikkia?
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Voimalaituri kirjoitti:
modernin kiekkotietämyksen omaavat huippuvalmentajat (en viitsi luetella nimiä, tiedätte varmasti)

Minä en tiedä. Kerro ihmeessä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noh, ei se menoa haittaa... voi sitä kai tännekin Masasta kirjoittaa kun nyt on sitten se tyytyminen häneen. Ei voi ku ihmetellä tuota ratkaisua, koska taatusti päteviä 2-koutseja olisi varmaan löytynyt mutta näillä mennään, vai mitä Matti? Kiekkotietämys ei muuten valmennuksessa riitä (Lukkarila esim) vaan se vaatii paljon myös muuta, henkilöjohtamista ja persoonaa...
 

Chuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan Curre & Masa aika huvittava pari aitiossa, suorastaan hellyyttävä. Mutta jotenkin on sellanen kutina, että homma toimii yllättänkin hyvin. Turha mistään mestaruudesta puhua, se riittää, että peli näyttää siltä miltä sen pitääkin.

Nauraa saa ihan vapaasti -varsinkin leiristä, jossa vaihdetaan koutsia kesken pudotuspelien-, mutta katsotaan nyt miltä peli näyttää laatikossa tauon jälkeen. Jos menee munilleen, naurakaa sitten lisää. Luultavasti jää naurut nauramatta.

Lähinnä huolestuttaa paljon puhuttu kuntopohjan epätasaisuus joukkueen sisällä. Kuka sen asian hoitaa? Ja sitä ei ihan hetkessä hoideta. Sillä saralla(kin) on annettu jo liikaa eteen muille jengeille, että mistään finaalipaikoista kannattaa haaveilla.

Kyllähän tässä hieman erilaista ratkaisua odotettiin, mutta nyt mennään näin. Ei tuomita ennen kuin on nähty mitä kaukalossa tapahtuu.

Koutsi-Mattia ei ainakaan rohkeuden puutteesta eikä vastuunpakoilusta voi syyttää. Tulta vaan perseen alle.

Wadelle suuri kiitos yrityksestä. Olet edelleen Kingi faneille. Nyt ei vaan toiminut.
Ja johdolle kiitos, ettei Wadea viskattu kokonaan pihalle.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Wilsson kirjoitti:
Curre on ollut aina enemmän maajoukkue ja- projektivalmentaja tyyppiä
No Jokereissahan projektia piisaa ja sehän suorastaan vilisee maajoukkuemiehiä, no Santalan lisäksi tosin vain ex-sellaisia.

Virmasen 2. valmentajuushan on Jokereille vain säästötoimenpide.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä mun mielestä PS/VL on siinä oikeassa, että Virmanen otti ison riskin sotkemalla johdon ja valmennuksen roolit keskenään. Yleensä näistä ei ole seurannut missään muuta kuin se, että niistä on vähin äänin luovuttu ja todettu, että ei ole mieltä. NHL:ssä tosin muistaakseni Quinn kyykytti pitkään tätä teoriaa, mutta ehkä osin siksikään Toronto ei koskaan noussut loppuun asti.

Mä olen lähes varma, että koska päätös on Hjalliksen (ja ensimmäinen julkinen esitys minun), taustalla on raha. Uutta kakkosta ei haluttu ja entisiääkään ei eri syistä voitu käyttää.

Masalle kaikkea menestystä kuitenkin.
 

Hermesfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät, KPV, Jaro, Werder Bremen
zore kirjoitti:
No Jokereissahan projektia piisaa ja sehän suorastaan vilisee maajoukkuemiehiä, no Santalan lisäksi tosin vain ex-sellaisia.

Virmasen 2. valmentajuushan on Jokereille vain säästötoimenpide.

Mitä säästämisen tarvetta on? Tarkoitan minkä verran? IS SM-liigan mukaan Jokereilla ei ole velkaa ja edellinen tilinpäätös oli -100 000. Eikö olisi ollut järkevämpää maksaa pikkuisen vähemmän sitä palkkaa Santalalle. Hyvä pelaaja, sitä en epäile, mutta... Kärpissäkin on iso tukku kovia nimiä mutta ei niin rajusti palkattua kuin Santala! Pelaajapalkkabudjetti olisi Jokerien tyylillä varmaan kaksi kertaa suurempi.
 

vandy

Jäsen
Itse olisin toivonut eri henkilöä, mutta toivotaan että Currella riittää ääntä ja teesejä saada äijät pelaamaan!
Ja mitä helvettiä takatukka taas keksi...Ite penkin taakse voi voi...Ei voi muuta sanoa! Takatukka sä olet naurettava nuija!
Onko Cobolilla tietoa, että josko nyt olisi mahdollista potkia takatukka pois Jokeri organisaatiosta, kun hän kerran ryhtyi valmentajaksi..?;)
No onhan Matti pelannut vandaaleissa...hohhoi hoijaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Chuck kirjoitti
Koutsi-Mattia ei ainakaan rohkeuden puutteesta eikä vastuunpakoilusta voi syyttää. Tulta vaan perseen alle.

Tuo on totta mutta onko tossa ripaustakaan realismia mukana, se onkin sitten eri juttu. Se kun ei edelleenkään tee menestyvää valmentajaa (tai edes kakkosta) vaikka olisi HVT käyty... sorry vaan tää negatiivisuus mutta Masa-antipatiat on syvällä ja vahvasti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
vandy kirjoitti:
Onko Cobolilla tietoa, että josko nyt olisi mahdollista potkia takatukka pois Jokeri organisaatiosta, kun hän kerran ryhtyi valmentajaksi..?;)
No onhan Matti pelannut vandaaleissa...hohhoi hoijaa.

Kyllä Masa jatkaa Jokereiden toimitusjohtajana myös tulevina kausina. Ja vaikka täällä paljon Virmasta arvostellaankin ja usein syystä - enkä ole itsekään parina aiempana kautena sanan säilää Masan suhteen säästänyt - kyllä Virmanen on viime ja kuluvalla kaudella tehnyt hyvää työtä vaikeissa oloissa. Asioihin on tartuttu ja päätöksiä on tehty. Jälkikäteen kuka tahansa voi sanoa, että oli vitun tyhmä kun otti Goehringin. Mutta jos Goehring olisi onnistunut ja noussut liigan TOP-3 joukkoon, kaikki asiat olisivat toisin. Ja Goehringilla oli siihen etukäteen täydet mahdollisuudet.

Onhan tuo nyt kova veto istua itse perseellään tuleen. Ei Virmanen voi kuvitella, että hän jatkaisi valmentajana ensi kaudella. Eli ihan talkoohommmina otti riskin.
 

Chuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo ei mitään realismia, samaa mieltä. Puhuinkin vaan rohkeudesta.

Ja se on totta, ettei toimitusjohtajan ja koutsin hommia tulisi koskaan yhdistää. Valmennus valmentaa ja johto johtaa. Paitsi meillä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Ristiriitainen = negatiivinen?
Ristiriitaista ei toki heti pitäisi käsittää negatiiviseksi kuten tein, mutta mutta.

cobol kirjoitti:
Ristiriitainen tarkoittaa sitä, että on hyvää ja huonoa. Hyvää Curressa on se, että hän on jonkinlainen kultti projektivalmentamisessa. Huonoa on se, että jos Curre olisi todella pätevä valmentaja, kai hänellä olisi työpaikka jossain eikä Curre olisi sivuraiteilla valmennuksesta... ?
Tämä jälkimmäinen on se mitä hain eli ristiriitainen/epävarma fiilis siitä, miksei huippukoutsi ole huippukoutsin palkoilla huippupaikalla. Mä olen mieltänyt Curren jonkinlaiseksi elmänätaiteilijaksi, joka ei hirveästi itseään mihinkään tyrkytä. Toisaalta miehellä on vahva imago ainakin Suomessa ja tämä imago ei kaikille sovi. Jokereille nämä minusta passaavat kaikki, sopivan "humaani" ja silti rautainen ammattilainen sekä mikä tärkeintä osaa henkilöjohtamisen !! Tätä henkilöjohtamista minä painottaisin tässä tilanteessa.

cobol kirjoitti:
Jokerit on aina Jokerit.
Kato perkele, meillä on sama lause tatuoitu sydämeen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit & Taitokiekko
vandy kirjoitti:
Itse olisin toivonut eri henkilöä, mutta toivotaan että Currella riittää ääntä ja teesejä saada äijät pelaamaan!
Ja mitä helvettiä takatukka taas keksi...Ite penkin taakse voi voi...Ei voi muuta sanoa! Takatukka sä olet naurettava nuija!
Onko Cobolilla tietoa, että josko nyt olisi mahdollista potkia takatukka pois Jokeri organisaatiosta, kun hän kerran ryhtyi valmentajaksi..?;)
No onhan Matti pelannut vandaaleissa...hohhoi hoijaa.

Ihmetyttää asenne Virmasta kohtaan. MYÖNNÄN itsekkään en ole hirveän tyytyväinen Virmasen "pestiin", mutta en tuomitse häntä kun en tiedä minkälainen valmentaja Masa on. Sen näkee parin viikon päästä.

Todetaan syylliseksi vasta kun kaikki todisteet on nähty, jookos?
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikenkaikkiaan aika odottava fiilis tällä hetkellä. En osaa sanoa uuteen valmentajaan ja sitten tähän toiseen ''valmentajaan'' oikeastaan mitään. Edes Virmasta en halua teilata näin suoralta kädeltä. Katsotaan mitä tuleman pitää, tuloksia ei tarvitse tulla vielä viikon ja kahden sisällä, annetaan aluksi ainakin uusille jampoille aikaa saada homma kuntoon.. ei tässä vaiheessa enää muukaan auta. Sovitaan vaikka niin, että Curre on se, joka saa peruspelin kuntoon ja Jokerit pelaamaan niinkuin kuuluu, ja olkoon Virmas-Matti se joka pistää pojat taistelemaan mestaruudesta ;D!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cobol kirjoitti
Kyllä Masa jatkaa Jokereiden toimitusjohtajana myös tulevina kausina. Ja vaikka täällä paljon Virmasta arvostellaankin ja usein syystä - enkä ole itsekään parina aiempana kautena sanan säilää Masan suhteen säästänyt - kyllä Virmanen on viime ja kuluvalla kaudella tehnyt hyvää työtä vaikeissa oloissa. Asioihin on tartuttu ja päätöksiä on tehty. Jälkikäteen kuka tahansa voi sanoa, että oli vitun tyhmä kun otti Goehringin. Mutta jos Goehring olisi onnistunut ja noussut liigan TOP-3 joukkoon, kaikki asiat olisivat toisin. Ja Goehringilla oli siihen etukäteen täydet mahdollisuudet.

Masa on tosiaan tehnyt työtä vaikeissa oloissa mutta pitäisikö tässä tätä asiaa tarkastella nyt sitten millaisista näkökulmista. A) vain tämä kausi B) pidemmälle tulevaisuuteen. Sillä vaikka rahaa olisi kuinka paljon, niin joskus sekin loppuu tai sitä on rajallinen määrä. Siksi ainakin minua pelottaa se, kuinka kaikki tämä vaikuttaa pitkällä tähtäimellä, esim vaikka vain ensi kauteen. Masa on pistänyt hihat heilumaan mutta onko skoutannut tarpeeksi tulijoita. Ja hei oikeesti, minusta ei oo mitään järkeä nykyään ottaa pelaajia pelkkien puheiden perusteella (Goehring), olkoon suosittelijana sitten vaikka Thomas. Kyllä pelimiehen tulee nähdä pelaavan joko omin silmin tai ammattitaitoisen scoutin välityksellä. Näin pystytään suuntaamaan raha sinne, minne se kuuluu...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
The Mighty Treasure kirjoitti:
Ja hei oikeesti, minusta ei oo mitään järkeä nykyään ottaa pelaajia pelkkien puheiden perusteella (Goehring), olkoon suosittelijana sitten vaikka Thomas. Kyllä pelimiehen tulee nähdä pelaavan joko omin silmin tai ammattitaitoisen scoutin välityksellä. Näin pystytään suuntaamaan raha sinne, minne se kuuluu...

Tämä on totta. Taustaa jonkin verran tuntien uskallan sanoa, että perusarvio siitä, että jatkossa ei välttämättä ole saatavilla sen parempia maalivahteja, oli aivan oikea. Niitä ei ole nytkään. Goehringin suhteen Thomas arvioi väärin ennen kaikkea sen, miten Goehring selviää isossa laatikossa. AHL:ssä ja pienissä kaukaloissa mm. Nordiksella, Tampereella ja Hämeenlinnassa Goehring pelasi hyvin.
 

Rillipiru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Minnesota North Stars
Curren ymmärrän jotenkin, mutta jokainen voi kuvitella tilanteen missä oman työpaikan toimitusjohtaja ilmestyy haalarit päällä kahvitupaan ja ilmoittaa tulevansa "opettamaan" duunareita kuinka niitä levysepän/hitsarin hommia oikein tehdään...

Vähän sama kuin Lepistö kertoisi Virmaselle kuinka jokereita johdetaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös