Curt Lindström Jokerien päävalmentajaksi

  • 122 286
  • 707

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
ennustaja kirjoitti:
Jonkun pelin. Just joo. Hävittiin 20 pelistä 11. Se ei ole jokunen peli. Se on yli puolet. Siinä on tuntuva ero.

Ai täällä fanien keskuudessako annettiin Wadelle tuo 20 peliä aikaa ennen kuin alettiin itkemään miestä vaihtoon? Ei tasan tarkkaan odotettu, olikohan kautta pelattu 3-4 peliä kun Wade sai alkaa kaivamaan ensimmäisiä puukkoja pois selästään ja se erotus älämölö vain lisääntyi jatkossa, ollen aina hetken hiljaa kun voitettiin mutta heti seuraavan tappion jälkeen taas itkettiin ja porattiin Waden kyvyttömyyttä.

Että älä nyt viitsi alkaa valehtelemaan kuinka hienosti täällä pinna kesti 20 ottelua Waden kanssa, kun se ei sitä oikeasti tehnyt.

Jännä nähdä saako ruotsalainen toukohousu enemmän ymmärrystä ja aikaa kuin oma ikoni Wade täällä fanien keskuudessa sai.

Eipä olisi vielä kesällä uskonut kuinka suuri kärsimysnäytelmä tästä valtavien odotusten kaudesta tulee. Valtteri Filppulan ja Jani Ritan lähdöt olivat kuin isku vasten kasvoja mutta pahempaa oli vielä tarjolla kun loppujen lopuksi meidän kultaisien vuosien kapteeni Waltteri Immonenkin erotettiin päävalmentajan pallilta. Päättyi tämä meidän kausi miten tahansa niin Waden erottaminen jää joka tapauksessa painamaan kauden arviota ikävästi. Ja kyllä minä olisi odottanut että meidän kokeneet pelaajat olisivat pystyneet kentällä auttamaan joukkuetta ja Wadea enemmän kun on vaikeuksia. Raskasta niin raskasta, enpä olisi uskonut kuinka raskaalta Waden potkut tuntuu. Vain Santalan paluu kotiin on kauden harvoja valopilkkuja.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kyllä yksi nukuttu yö on oikeastaan muuttanut ajatuksia vain pessimistisempään suuntaan. Jotenkin nämä Poppamiehen ihmissuhde höpinät eivät jaksa innostaa, vaikka ne joskus 10-vuotta sitten maajoukkueessa ovatkin varmasti toimineet. Itse kun satun olemaan enemmän tälläinen Summasen kovemman linjan kannattaja, joka vaatii pelaajilta enemmän kuin vähän enemmän. Toivottavasti meillä ei ala mikään alpoilu ja on todella vaikeaa kuvitella miten Curre tulee pärjäämään keväällä valmennuksessa Nokalle, Heikkilälle, Sheddenille, Jortikalle etc. Ei noilla vanhoilla liiruumlaarumeilla silloin ainakaan pärjää, ei vaikka kaikki halaisivat toisiaan kopissa erätauoilla. Ennenkaikkea odotan pelaajilta nyt ryhdistäytymistä. Osa heistä löysäilyllään suorastaan petti Waden ja sitä ei täällä ihan heti unohdeta. Useasti valmentajanvaihdos piristää jengiä muutaman kierroksen ajaksi ja sitten homma lähtee menemään alamäkeen. Toivotaan, ettei nyt käy niin.
Olenko käsittänyt aivan väärin vai eikös Masan pesti kakkosena ole vain väliaikainen. We´ll see.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JPL kirjoitti:
Tottakai - jääkiekko on tulosurheilua, tulos tai ulos asenteella. Silti se, että palkanmaksaja astuu sisään koppiin jokaisen reenin ja jokaisen pelin jälkeen, on pelaajan kannalta melko paskamainen ratkaisu. Uskaltaako pelaajat heittää hurttia huumoria kopissa? En tiedä miten rento ukko autokauppias on, mutta ainakin periaatteessa homma ei voi toimia. Käytäntö todennäköisesti osoittaa olettamukseni vääräksi ja autokauppias on ensi vuonna vastuuvalmentajana, aisaparinaan Harkimo. Merikukka ottaa tj.n pallin ja Leena Harkimo siirtyy kuntovalmentajaksi.

Virmasen kyvykkyyteen en ota mitään kantaa, mutta palkanmaksajan jalkautumisesta valmennukseen on lukuisia esimerkkejä niin Suomen eri liigoista kuin NHL:stä. Mitään yksiselitteistä vastausta tuon tavan huonoudesta tai heikkoudesta ei voi antaa.

Nykyäänhän palkanmaksajat jalkautuvat jopa pelaajiksi.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Curt Lindströmin palkkaamisen valmentajaksi vielä ymmärrän oikein hyvin, on aivan oikea mies nostamaan pohjalla olevaa itsetuntoa. Mutta, mitä sviddua? Virmanenkin tunkee vaihtoaition puolelle???! Onko hän kadehtinut NOIN paljon meidän Penaa joka aika-ajoin ottaa ohjakset omiin käsiinsä??

No, katsotaan miten käy. Puolen vuoden kuluttua olemme viisaampia.

Tsemppiä vaan naapurileiriin!! En ole jostain syystä edes nauttinut kun olette rämpineet? Taidan tulla vanhaksi?
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
JPL kirjoitti:
Käytäntö todennäköisesti osoittaa olettamukseni vääräksi ja autokauppias on ensi vuonna vastuuvalmentajana, aisaparinaan Harkimo. Merikukka ottaa tj.n pallin ja Leena Harkimo siirtyy kuntovalmentajaksi.

Kahvit tippui näppiksille taas kerran, putosin tuolilta taas kerran, tekarit tippui suusta taas kerran!

ja Penan fleda tulee muotiin ensi keväänä! Antakaa takatukan kasvaa! Masa on jo aikaansa edellä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
PeteX kirjoitti:
Kyllä yksi nukuttu yö on oikeastaan muuttanut ajatuksia vain pessimistisempään suuntaan. Jotenkin nämä Poppamiehen ihmissuhde höpinät eivät jaksa innostaa, vaikka ne joskus 10-vuotta sitten maajoukkueessa ovatkin varmasti toimineet. Itse kun satun olemaan enemmän tälläinen Summasen kovemman linjan kannattaja, joka vaatii pelaajilta enemmän kuin vähän enemmän. Toivottavasti meillä ei ala mikään alpoilu ja on todella vaikeaa kuvitella miten Curre tulee pärjäämään keväällä valmennuksessa Nokalle, Heikkilälle, Sheddenille, Jortikalle etc.

Huudellaan vähän naapurista.Minusta tuntuisi tuossa tilanteessa varmaan ihan samalta.Lapasen kolumni vastaa aika pitkälle minunkin mielipidettäni Jokerien valmentajakuvioista,puolivillaiselta ratkaisulta vaikuttaa.Siinä olen kanssasi kuitenkin eri mieltä,että nyt tarvitsisitte Summasen tyylistä valmentajaa.Nyt on ensisijaisen tärkeää saada joukkue nopeasti raiteilleen,ja pitkän tähtäimen tavoitekin Curren kanssa ulottuu vain ensi kevääseen asti.Summasen tyylisen,ankaran raa'an työn vaalijan hommaaminen tässä vaiheessa voisi hajoittaa pakan lopullisesti.Tietysti jos tähtäin siirrettäisiin jo nyt tuleviin kausiin,niin hommassa olisi järkeä,mutta nyt teillä ei ole siihen aikaa.Nyt tarvitaan enemmän psykologisesti taitavaa valmentajaa,joka saa joukkueen ilmapiirin rentoutumaan,ja tässä mielessä Curre on mielestäni hyvä valinta.

Tietenkään Curre ei voi olla pidemmän aikavälin valinta,eikä näin varmasti olekaan.Eiköhän Jokereilla ole jo ensi kauden valmentaja hakusessa,harmi teille,että Jalonen ehti jo tehdä jatkopahvin.

EDIT:Niin,unohtui mainita,että Masa vaihtoaitiossa on kyllä LOISTAVAA VIIHDETTÄ.Kiitos siitä,ihan oikeasti.
 
Viimeksi muokattu:

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
PeteX kirjoitti:
Toivottavasti meillä ei ala mikään alpoilu ja on todella vaikeaa kuvitella miten Curre tulee pärjäämään keväällä valmennuksessa Nokalle, Heikkilälle, Sheddenille, Jortikalle etc. Ei noilla vanhoilla liiruumlaarumeilla silloin ainakaan pärjää, ei vaikka kaikki halaisivat toisiaan kopissa erätauoilla. Ennenkaikkea odotan pelaajilta nyt ryhdistäytymistä.

Luulen, ettei mistään halailusta ole pelkoa. Aivan oikeasti Curre on niin monessa liemessä keitetty peluri, että jotkut Jortikan tai Sheddenin toimet eivät vaikuta häneen hevonvittua. Kun olen katsonut Curren peluutusta, niin siinä ollaan koko ajan pelin sisällä ja reagoidaan välittömästi tempon ja paineiden muutoksiin. Näitä puujumalia pikkutakeissa on tässäkin liigassa ihan tarpeeksi, joten Curren hyvä pelin luku tulee edukseen.

Ja lopuksi: Kun Lindtsrömin meriittejä katsoo, niin hän ei varsinaisesti ole flopannut missään. Viimeksi sekä Latvian että Ilveksen peräsimessä hän osoittautui hyväksi koutsiksi. Tiukka puolustuspeli sekä mahdollisimman kova ykkösnyrkki todennäköisesti on kaava Jokereissakin.

Ja tässä vaiheessa kautta scottybowmanneja ei kertakaikkiaan taida olla vapaana.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
PeteX kirjoitti:
Kyllä yksi nukuttu yö on oikeastaan muuttanut ajatuksia vain pessimistisempään suuntaan. Jotenkin nämä Poppamiehen ihmissuhde höpinät eivät jaksa innostaa, vaikka ne joskus 10-vuotta sitten maajoukkueessa ovatkin varmasti toimineet. Itse kun satun olemaan enemmän tälläinen Summasen kovemman linjan kannattaja, joka vaatii pelaajilta enemmän kuin vähän enemmän.
Mulle kävi ihan päinvastoin, vaikka olen myös Summaslaisen linjan kannattaja, nimittäin minä kun olen ollut koko ajan sitä mieltä että konttaus on johtunut romahtaneesta itseluottamuksesta, enemmänkin kuin pelitavasta tai kuntopohjasta. Tähän itseluottamuksen kohottamiseen Currella voi ollakin eväitä, joten voi hyvinkin olla että näemme suurenkin muutoksen runkosarjassa. Huoli Curren suhteen kohdistuukin lähinnä treenaukseen, taktiseen näkemykseen ja peluutukseen. Varsinkin keväällä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Gags kirjoitti:
Mulle kävi ihan päinvastoin, vaikka olen myös Summaslaisen linjan kannattaja, nimittäin minä kun olen ollut koko ajan sitä mieltä että konttaus on johtunut romahtaneesta itseluottamuksesta, enemmänkin kuin pelitavasta tai kuntopohjasta.

Kuinka moni oikeasti uskoo että Waltteri Immonen ja Jouko Lukkarila olisi Summasen ja Jortikan jälkeen unohtaneet kokonaan fyysisen kunnon merkityksen jääkiekkojoukkueessa ja olisi antanut Jokereiden koko joukkueen peruskunnon rapautua, siis ihan oikeastiko joku uskoo tuohon? Waltteri Immonen on siis kyvytön päävalmentaja mutta sen lisäksi myös tyhmä ja Immonen ei ymmärrä huippu-urheilusta mitään, niinkö? Minä en millään jaksa uskoa etteikö pelaajien suoritusarvoja olisi Waden aikana tarkkailtu ja etteikö niitä olisi myös vertailtu menneisiin kausiin. Wade on sentään ollut mukana niin Jortikan kuin Summasenkin valmentamissa joukkueissa ja on varmasti nähnyt mitä nuo kaksi alansa ehdotonta huippua olevaa valmentajaa ovat urheilullisesti joukkueiltaan vaatineet.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Lämpimät onnittelut jokerileiriin uuden päävalmentajan sopimuksesta! Tai pikemminkin lycka till!

Niinhän siinä sitten kävi, että yksi "poppaukko" vaihtui toiseen, kun Wade Immosen tilalle saapui Kulta-Curre Lindström. Itse veikkaan tämän olevan ratkaiseva askel, joka palauttaa narrilauman voittojen tielle, johan tuo Curren nimen etuliitekin siihen velvoittaa. Toki hieman harmittaa Waden puolesta, sillä olin viime aikoina havaitsevinani yhä enemmän ja enemmän ns. midaksisia piirteitä Immosessa. Olisiko Wade sitten voinut olla se kaivattu kultasormi? Sitä emme valitettavasti saa ikinä tietää.

Joka tapauksessa pidän Lindströmiäkin ehtana huippuvalmentajana, eikä varmasti olisikaan mikään ihme jos Curren johdolla Jokerit jälleen keväällä maistelisivat poikaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Kuinka moni oikeasti uskoo että Waltteri Immonen ja Jouko Lukkarila olisi Summasen ja Jortikan jälkeen unohtaneet kokonaan fyysisen kunnon merkityksen jääkiekkojoukkueessa ja olisi antanut Jokereiden koko joukkueen peruskunnon rapautua, siis ihan oikeastiko joku uskoo tuohon?

Toivottavasti ei kukaan, sillä olet ensimmäinen joka sellaista kirjoittaa.

Jotkut ovat sen sijaan todenneet, että Jokereiden luistimet eivät ole koko kauden aikana liikkuneet varsinkaan kolmannessa erässä ja mahdollisella jatkoajalla. Sellaiset huippusprintterit kuin Lumme ja Helminenkin olivat nopeita poikia Jokereihin verrattuna. Pelaajat itse ovat todenneet, että ongelma on ollut siinä, että jos veti ylipitkän vaihdon, palautumista seuraavaan vaihtoon ei tapahtunut siinä määrin kuin pitäisi tapahtua ja tämä alkoi kertaantumaan sitten kohti ottelun loppua.

Näitä asioita ei pysty ihan kumoamaan sillä, että keksii itse väitteen ja kumoaa sen sitten aktiivisen kiitettävästi :)
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Kuinka moni oikeasti uskoo että Waltteri Immonen ja Jouko Lukkarila olisi Summasen ja Jortikan jälkeen unohtaneet kokonaan fyysisen kunnon merkityksen jääkiekkojoukkueessa ja olisi antanut Jokereiden koko joukkueen peruskunnon rapautua, siis ihan oikeastiko joku uskoo tuohon? Waltteri Immonen on siis kyvytön päävalmentaja mutta sen lisäksi myös tyhmä ja Immonen ei ymmärrä huippu-urheilusta mitään, niinkö? Minä en millään jaksa uskoa etteikö pelaajien suoritusarvoja olisi Waden aikana tarkkailtu ja etteikö niitä olisi myös vertailtu menneisiin kausiin. Wade on sentään ollut mukana niin Jortikan kuin Summasenkin valmentamissa joukkueissa ja on varmasti nähnyt mitä nuo kaksi alansa ehdotonta huippua olevaa valmentajaa ovat urheilullisesti joukkueiltaan vaatineet.

Samaa ihmettelen minä, kuinka ensiksi Lukkarila muka vetää jätkät Nivalan Niedermayeria pahempaan ylikuntoon ja seuraavana hetkenä peruskuntoharjoittelu on muka laiminlyöty?

Kulta-Curre oli mielestäni parhain vaihtoehto saatavilla olevista valmentajista. Onneksi ei tullut mitään aurinkokuningasta tai kuulapäätä. Hyvin on jätetty takaportti auki Curren selkäänpuukotusta varten. Curre on hyvä valmentaja, mutta muka ei voittava pudotuspelivalmentaja. Hyvin Ilves pisti kampoihin keväällä, mutta materiaaliero oli kuitenkin Ilvestä vastaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Pelaajat itse ovat todenneet, että ongelma on ollut siinä, että jos veti ylipitkän vaihdon, palautumista seuraavaan vaihtoon ei tapahtunut siinä määrin kuin pitäisi tapahtua ja tämä alkoi kertaantumaan sitten kohti ottelun loppua.

Näitä asioita ei pysty ihan kumoamaan sillä, että keksii itse väitteen ja kumoaa sen sitten aktiivisen kiitettävästi :)

Eli sanotko sinä että Jokereiden pelaajien fyysinen kunto on huonompi kuin muilla joukkueilla? Palautuminen kun on ihan suoraan verrannollinen pelaajan kuntoon. Vai miten mä taas onnistun lukemaan tämänkin väärin?

Miten Waltteri Immonen ja Jouko Lukkarila antoivat joukkueen vajota fyysiseen alemmuustilaa? Eikö viime kausien aikana nähty Jortikan ja Summasen fyysinen valmennus ja vaatimukset olleet Immoselle selviä? Eikö Wade ymmärtänyt että pärjätäkseen SM-liigassa Jokereiden olisi oltava myös fyysisesti huippuiskussa?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Eli sanotko sinä että Jokereiden pelaajien fyysinen kunto on huonompi kuin muilla joukkueilla?

Missä olen tällaista sanonut?

Sanoin vain sen, minkä kirjoitin.

Kai se nyt jokainen näki ihan omilla silmilläänkin, että Jokereiden luistin ei otteluissa liikkunut ja liikkui sitä huonommin, mitä pitemmälle ottelussa mentiin. Virheitä tuli yhä enemmän jne.

Ei pelaajat ole tässä asiassa väärässä.

Syitä on varmasti monia. Arvaisin yhdeksi syyksi sen, että Lukkarila haki samanlaista kuntohuippua kevääksi kuin silloin mestaruuskaudella.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Routainen Sydän kirjoitti:
Matti Virmasen pesti kakkosvalmentajan paikalle kielii joukkueen todellisesta ahdingosta, todellisesta ahdistuksesta, joihin umpisolmujen aukominen kestää luultua kauemmin. Virmanen haluaa varmasti itse olla joko johdattamassa tai vaihtoehtoisesti kaatumassa joukkueen mukana. Tämä on mielenkiintoinen ja uskoa antava kompetenssi, mitä ei saa jättää huomioimatta. Matti Virmanen jää tuskin otteluiden keskellä tuppisuuksi, sillä niin paljon hänellä on pelissä. Pelissä on kasvot ja niiden säilyttäminen - tavalla tai toisella.

Olen kyllä toista mieltä tästä. Virmanen tuo uskomattoman määrän tieto-taitoa valmennukseen. Hän on kuitenkin Norjan pistepörssin voittaja ja omaa valmentajatutkinnon Vallilan apukoulusta.

Virmanen onkin ohjattu tehtäviin, joissa hän on varmasti parhaimmillaan.
 

Tuoppi

Jäsen
JPL kirjoitti:
Mutta edelleen... Virmanen? Tämä kuvio tuo itselle lähinnä mieleen kauhun tasapainon säilyttämisen kopin sisällä. Kaksi pelaajistoon päin "ihan rentoa äijää" muuttuu yhdeksi hyväksi tyypiksi ja yhdeksi "vittu sä pelaat paremmin tai lennät pihalle joukkueesta" tyypiksi.

Tätä minäkin pelkään kun pukukopissa on Matti "mulla on sun verokirja" Virmanen...

Olen sitä mieltä että Surenkin olisi täydentänyt Curren pehmeää linjaa enemmän kuin hyvin. Vesa oli ymmärtääkseni erittäin pidetty kaveri pelaajien keskuudessa vaikka äänijänteitä avasikin tasaisin väliajoin. Olisikohan Surenkin nostettu nyt kakkoseksi jos ei sitä jo oltaisi aikaisemmin tehty?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuoppi kirjoitti:
Olisikohan Surenkin nostettu nyt kakkoseksi jos ei sitä jo oltaisi aikaisemmin tehty?

Ehkä.

Itse tosin en siihen usko. Oma näkemykseni on edelleen se sama kuin tähänkin asti. Hjallis hankkii kauden alun jälkeen noin 16 uutta pelaajaa ja valmentajaa Jokereihin. Se 17 eli kolmas kakkosvalmentaja oli jo liikaa. Ensin oli Lukkarila, sitten Surenkin-Lukkarila.

Itse kun olen Lindströmin yön yli mutustellut, niin täytyy sanoa, että mihinkään ei ole kantani muuttunut. Kovin on ristiriitaiset tunteet tästä valinnasta ja kokonaisuudesta edelleenkin.

Mutta antaa valmentajien ja joukkueen näyttää.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
flintstone kirjoitti:
Eikö Wade ymmärtänyt että pärjätäkseen SM-liigassa Jokereiden olisi oltava myös fyysisesti huippuiskussa?

Varmasti ymmärsi, mutta se fyysinen puoli on ollut alusta asti Lukkarilan vastuulla. Kyllä vaikuttaa selvältä, että Lukkarila ja Immonen muistutti S&W parivaljakkoa siinä, ettei hierarkian suhteen selvää eroa ykkösen ja kakkosen välillä ollut.

Eikä kysymys ole siitäkään, että itse jetsetpääpiru Jojekaan olisi tahallaan treenannut Jokereita huonosti, vaan epäilyt kohdistuvat siihen, että Lukkarilan ollessa nyt yksinään päävastuussa kuntopohjan luomisesta, hänen harjoitteensa ovat olleet tavalla tai toisella epäsopivia, kun liikkeessä jäädään about kaikkia vastaan ja joudutaan turvautumaan koukkuihin.

Arvaan, että Lukkarila on saanut jonkun neronleimauksen ja päätti vetää nyt jätkät vieläkin kovempaan kondikseen kuin Summasen aikana. Teoria ei vaan sitten toiminut käytännössä tai kantaa vasta myöhemmin hedelmää. Konkreettista esimerkkiä väärästä treenauksesta on mahdotonta antaa, kun ei ole ollut Jokereiden kuntotreenejä tsiigailemassa.

Normaalia vaisumpi liikekään ei kyllä selitä sitä, miksi Jokerit ei näyttänyt missään vaiheessa näkemissäni matseissa(6 livenä + 2 canalilta) organisoidulta viisikolta.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Stolk-2 kirjoitti:
Kulta-Curre oli mielestäni parhain vaihtoehto saatavilla olevista valmentajista. Onneksi ei tullut mitään aurinkokuningasta tai kuulapäätä. Hyvin on jätetty takaportti auki Curren selkäänpuukotusta varten. Curre on hyvä valmentaja, mutta muka ei voittava pudotuspelivalmentaja. Hyvin Ilves pisti kampoihin keväällä, mutta materiaaliero oli kuitenkin Ilvestä vastaan.

Ei täällä ainakaan mitään takaporttia ole jätetty auki ja odoteta puukko kädessä epäonnistumista. En satu olemaan masokisti, joka kausikortti taskussa istuu katsomossa odottamassa valmentajan floppaamista ja joukkueen konttaamista. Sellaisia kirjoituksia oli kyllä yllättävän paljon Waden vielä valmentaessa. Toivon, ei vaan vaadin, että Curre onnistuu ja joukkue voittaa mestaruuden. Siitä ei tingi kuulemma Virmanenkaan eikä siis myöskään meikäläinen. Curre on ehdottomasti hyvä valmentaja, mutta riittääkö se tässä tilanteessa ja riittääkö lite bättre. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että nokat, heikkilät, summaset, rautakorvet ja muut uudemman polven valmentajat ovat viime vuosina melkein pyyhkineet lattiaa vanhemman polven valmentajilla. Voi tietysti johtua myös pelkästään joukkueiden materiaalieroista.
 

Tuoppi

Jäsen
cobol kirjoitti:
Ehkä.

Itse tosin en siihen usko. Oma näkemykseni on edelleen se sama kuin tähänkin asti. Hjallis hankkii kauden alun jälkeen noin 16 uutta pelaajaa ja valmentajaa Jokereihin. Se 17 eli kolmas kakkosvalmentaja oli jo liikaa. Ensin oli Lukkarila, sitten Surenkin-Lukkarila.

Eipä se ole Hjallista ennenkään estänyt valmentajia palkkaamasta (vrt. 90-luvun lopun "hullut vuodet"). Enemmän meillä oli sillon ykkösiä kuin tällä kaudella kakkosia. =)
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Miten Lindströmin Jokerit pelaa?

lihaani kirjoitti:
Kun Lindtsrömin meriittejä katsoo, niin hän ei varsinaisesti ole flopannut missään. Viimeksi sekä Latvian että Ilveksen peräsimessä hän osoittautui hyväksi koutsiksi. Tiukka puolustuspeli sekä mahdollisimman kova ykkösnyrkki todennäköisesti on kaava Jokereissakin.

Olen pitkälti samaa mieltä tästä asiasta. Eikö Ilves ollut ihan kriisissä viime vuonna näihin aikoinin? Ihan mukavastihan sieltä tultiin mukaan vaikka materiaali oli kovin, kovin yksipyuolinen (Kariya, Hyvönen, Stefan eikä juuri muuta). Jos mies nyt ylipäätänsä saa Jokereihin nousua aikaiseksi niin se on jo edistysaskel. Niin sekaisin nyt ollaan. Itseäni ei myöskään häiritse jos valmentaja on tyylikäs herrasmies, varsinkin jos hommansa hoitaa. Eikä tahdikkuudesta haittaa ole myöskään tappion hetkellä.

Curren karismasta sen verran, että kaikki miehen tavanneet tietävät että hän vangitsee ympäristönsä todella nopeasti. Häntä kuunnellaan (ainakin aluksi) tarkkaan. Hän on rauhallinen, päättäväinen ja ymmärtää levon sekä viihteen arvon joukkueurheilussa. Kyllähän Currelle naurettiin kun Suomi-pesti varmistui. Ja kuinkas monella valmentajalla nyt onkaan MM-kulta Suomen joukkueen peräsimestä?
Eli katsellaan nyt- kyllä Curresta voi apua olla.

Virmasen rooli onkin sitten riski. Antaako Virmanen Currelle mahdollisuuden toteuttaa visioitaan? Pahin mahdollinen scenaario on tilanne jossa Curre tekee jotain järkevää rauhassa ja hallitusti ja Virmanen tulee paikalle sekoittamaan pakkaa, jolloin sekastorto on lopullinen. Toivotaan että Virmanen pysyy tarpeeksi taustalla eikä yritä aina tietää parhaiten.

Tuosta pelityylistä sen verran, että jos Curre luottaa tiukkaan puolustuspeliin ja kovaan ykkösnyrkkiin, niin se olisi mielestäni loistava malli tämän hetken Jokereille. Joukkueessa on kaksi todella kovaa puolustavaa sentteriä joiden varaan on hyvä rakentaa, ja myös muita puolustavia laitureita löytyy tarvittaessa. Tämän lisäksi Jokereilla on mahdollisuudet rakentaa yksi liigan kautta aikojen parhaimmista ykköstykeistä ja yv-kentällisistä.
Valtonen (maalille)-Santala-Jantunen
Lepistö-Hyvönen
Siinä olisi sellainen yv-tykki että oksat pois.

Joten katsellaan, katsellaan. Palikat ovat olemassa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Syitä on varmasti monia. Arvaisin yhdeksi syyksi sen, että Lukkarila haki samanlaista kuntohuippua kevääksi kuin silloin mestaruuskaudella.

No tällainen mahdollisuus on paljon parempi ja ymmärrettävämpi syy Jokereiden kuntopohjaa ajatellen, olisi ollut jotenkin käsittämätöntä jos Waden ja Lukkarilan jäljiltä Jokerit olisi fyysisesti ihan kesäterässä ja tästä mitä meillä nyt on voidaan varmasti rakentaa myös fyysisesti joukkue sellaiseen iskuun jossa se ei anna liiemmälti tasoitusta minnekään suuntaan. Henkinen takalukko on kuitenkin omasta mielestäni se suurin syy johon meidän pelimme on tällä kaudella pahiten sotkeutunut.

Toivottavasti tämä muutos avaa joukkueen umpisolmut ja se alkaa vihdoin pelaamaan nimien mukaisella tasolla. Runkosarjassa tavoite olkoon suora playoff paikka, oman pelin rutiinitason vakiinnuttaminen ja puolustuspelin saaminen kuntoon. Pudotuspeleissä sitten joskus tulevaisuudessa katsotaan minne joukkueen rahkeet loppujen lopuksi riittää.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
flintstone kirjoitti:
Henkinen takalukko on kuitenkin omasta mielestäni se suurin syy johon meidän pelimme on tällä kaudella pahiten sotkeutunut.

Henkinen takalukko ei voi olla kuitenkaan syy vaan seuraus. Jos pelaajat eivät tiedä mitä pitää tehdä tai tuntuvat etteivät jaksa luistella koko matsia omalla totutulla tasollaan seuraa siitä tappiokierteen lisäksi itseluottamuksen menetys.

Maajoukkuetauko ja ilmeisen epäsuositun Lukkarilan poistuminen on nyt kuitenkin Jokereiden kannalta ne tärkeimmät seikat. Harmi vaan, että Norton ei ole avausmatsissa Hifkiä vastaan, koska siitä olisi mukava saada(myös kivacurren kannalta) lentävä lähtö nousulle.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
flintstone kirjoitti:
No tällainen mahdollisuus on paljon parempi ja ymmärrettävämpi syy Jokereiden kuntopohjaa ajatellen, olisi ollut jotenkin käsittämätöntä jos Waden ja Lukkarilan jäljiltä Jokerit olisi fyysisesti ihan kesäterässä ja tästä mitä meillä nyt on voidaan varmasti rakentaa myös fyysisesti joukkue sellaiseen iskuun jossa se ei anna liiemmälti tasoitusta minnekään suuntaan. Henkinen takalukko on kuitenkin omasta mielestäni se suurin syy johon meidän pelimme on tällä kaudella pahiten sotkeutunut.

Liikkeen puute on ollut todellakin silmiinpistävää. Minusta se ei voi johtua ainakaan liian vähäisestä harjoittelusta. Tuskin siinä olisi nopeus mihinkään kadonnut, vaan lähinnä vaihtojen, erien ja pelien loput olisivat olleet yhtä tuskaa jalkojen mennessä hapoille. Nythän peli on alusta loppuun kuin hidastetusta filmistä.

Miksi niin monen muut joukkueet ovat olleet paljon paremmalla jalalla liikkeellä? Ehkä tähänkin vielä joku selko saadaan ja ennen kaikkea täytyy toivoa, että sitä liikettä löytyisi myös henkisen takalukon auetessa.

Tärkeintä olisi kuitenkin löytää viisikoille selkeä pelisysteemi. Yksinkertainen ja varma. Muistan kun Majorov tuli aikanaan Kari Mäkisen tilalle 90-luvun alkupuolella. Silloinkin oli hävitty ties kuinka monta peliä ja omissa heilui kaiken aikaa. Majorovin ensimmäinen matsi oli kotona JyPiä vastaan, joka oli silloin todella kova joukkue. Majorov laittoi puolustuspelin heti kuntoon. JyP teki vain yhden ja Säilynojan Keke läpiajosta patenttiharhautuksellaan tasoituksen. Jumalauta sitä tunnelmaa. Peli päättyi siis 1-1.

Puolustuspeli on nyt kaiken a ja o, viihdyttävyyden kustannuksellakin. Kun pelitapa opitaan, voidaan vapauksia alkaa lisätä ja hyökkäillä rohkeammin. Onneksi Curre puhuikin heti kättelyssä nimenomaan puolustuspelin tärkeydestä.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Onnittelut uudesta valmentajasta ja kiitokset Virmasen tuomasta viihdearvosta.
Jotenkin tuntuu että joukkue on nyt niin lukossa että voittoja pitää saada alle ja nopeasti. Veikkaisin että maajoukkuetauolla treenit on suht kevyitä jotta ollaan mahdollisimman tuoreita heti kun sarja taas jatkuu. Se on sitten eri juttu miten myöhemmin kauden aikana vaikuttaa se että muut jengit on treenannut kovaa kun Jokerit on viettänyt 2 viikkoa kiertelemässä wasalandiaa ja Ähtärin eläinpuistoa Curren kanssa... aika näyttää

Ja Flintstone, olet aika yksin mielipiteinesi, ei muut Jokerifanit Immosta ole hylännyt. Wadesta ei vaan ollut tällä kertaa vielä Jokerien päävalmentajaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös