Cristiano Ronaldo vs. Lionel Messi?

  • 90 517
  • 750

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Messi! Ronaldo pärjää muussa kuin kaatumiskisassa ja tuomareille itkemisessä.

Taisi Messi yllättäen tehdä hetki sitten vai kolme häkkiä Ronaldoa vastaan...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ronaldo pärjää vallan hyvin muun muassa maalinteossa. Nytkin on El Clasicossa hyvä vauhti päällä. Messikin on kova, mutta tahti on vähän hiipunut parhaista päivistä, jolloin hän kiistatta oli sen hetken paras jalkapalloilija maailmassa. Nyt kun näitä kahta vertailee, niin tällä erää Ronaldo on niskan päällä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ronaldo pärjää vallan hyvin muun muassa maalinteossa. Nytkin on El Clasicossa hyvä vauhti päällä. Messikin on kova, mutta tahti on vähän hiipunut parhaista päivistä, jolloin hän kiistatta oli sen hetken paras jalkapalloilija maailmassa. Nyt kun näitä kahta vertailee, niin tällä erää Ronaldo on niskan päällä.

Näin objektiivisesti asiaan suhtautuvana futis-entusiastikkona on silti todettava, että eniten on hiipunut Messin ympärillä oleva ryhmitys, Xavi on menneisyyttä, eikä Iniestakaan enää loista.

Kesän mm-kisoissa Messi oli varsin hyvä (ei silti mikään kummoinen), mutta Ronaldo huonomman pelaajamateriaalin ympäröimänä oli ihan vitsi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
mutta Ronaldo huonomman pelaajamateriaalin ympäröimänä oli ihan vitsi.

Otetaan nyt huomioon, että Ronaldo veti MM-kisat käytännössä yhdellä polvella. Mielestäni on tuossa kehnohkossa maajoukkueessa saanut kuitenkin ihan kovaa jälkeä aikaan. Pelaa toki vieläkin osittain polvivaivaisena, mutta ei tuo esityksiä tunnu hirveästi haittaavaan.

Joten Ronaldo. Selvästi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Joten Ronaldo. Selvästi.

No sinähän olet varmasti hyvä vaihtoehto kommentoimaan tätä asiaa, objektiivisesti :)

Omalta kohdaltani voin todeta, että mm-kisojen kohdalla varmasti hämmentää näkemyksiä Saksan täydellinen dominointi, mutta kyllä mä tässä Messi vrs. Ronaldo vertailussa koen oikeasti olevani objektiivinen. Tulos: helvetin vaikea sanoa, kumpi on parempi. Ronaldo on mielestäni parempi viimeistelijä, Messi ehdottomasti parempi teknisesti.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
No sinähän olet varmasti hyvä vaihtoehto kommentoimaan tätä asiaa, objektiivisesti :)

En väittänytkään olevani, tuo viimeinen kommentti on täysin oma mielipiteeni. Vai oliko tämä äänestys kielletty Real Madridin ja Barcelonan kannattajilta? Se polvivamma sen sijaan ei ole oma mielipiteeni, vaan ihan kylmä fakta. Tietänet itsekin, että Ronaldo oli keväällä polvivaivaisena muun muassa Mestarien liigan finaalissa ja MM-kisoissa vamma oli pahimmillaan.

Minulle on muutenkin ihan sama kumpi on parempi pelaaja kenenkin mielestä, kunhan vain Real Madrid pärjää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Vai oliko tämä äänestys kielletty Real Madridin ja Barcelonan kannattajilta?

Ei toki, kunhan vähän ihan hyvässä hengessä hassuttelin.

Itse asiasta olen samaa mieltä, aika sama kumpi on parempi. Sinällään mielestäni mairittelevaa kummallekin, että tällaista vertailua ylipäänsä pitää tehdä.

ps. polvivamma tai ei, Saksa jyräsi Portugalin :)
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ei toki, kunhan vähän ihan hyvässä hengessä hassuttelin.

Tiedän, en minä siitä pahastunut.

Itse asiasta olen samaa mieltä, aika sama kumpi on parempi. Sinällään mielestäni mairittelevaa kummallekin, että tällaista vertailua ylipäänsä pitää tehdä.

Kyllä, ei huonoja pelaajia vertailla näin päivästä toiseen. Onhan nämä kaksi ihan mielettömiä jalkapalloilijoita vaikka kuinka historiankirjojakin selaillaan taaksepäin. Ne maalimäärät esimerkiksi, ei taida löytyä montaa vastaavaa pelaajaa kuin Messi ja/tai Ronaldo.

ps. polvivamma tai ei, Saksa jyräsi Portugalin :)

Totta sekin. Eikä se polvivamma mikään tekosyy ole, mutta kannattaa ottaa kuitenkin huomioon, kun miehen otteita kesältä mietitään. Ronaldohan oli todella huono MM-kisoissa, mutta kyllä hän on terveenä maajoukkueessa esittänyt huomattavasti parempia otteita aiempina vuosina.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Kyllä, ei huonoja pelaajia vertailla näin päivästä toiseen. Onhan nämä kaksi ihan mielettömiä jalkapalloilijoita vaikka kuinka historiankirjojakin selaillaan taaksepäin. Ne maalimäärät esimerkiksi, ei taida löytyä montaa vastaavaa pelaajaa kuin Messi ja/tai Ronaldo...

Sinällään minä olen ehtinyt jo hieman pohtimaan, että kuinka merkittäviksi jalkapalloilijoiksi Messi ja Ronaldo lopulta jäävät. Ja siis en sano tätä sillä tavalla, että olisi joku mielipide, vaan aitoa ja rehellistä pohdintaa. Jotenkin jos miettii maailman oikeasti top5 legendaarisimpia futispelaajia, niin kyllä aika yhdistävä tekijä on sittenkin isojen arvokisojen voitto maajoukkueessa tai ainakin lähelle pääseminen tyyliin Cruyff.

Pääseekö loppupeleissä edes toinen kaksikosta Messi&Ronaldo tähän kategoriaan, sen aika näyttää. Esimerkkinä että Raul on huikea legenda ja kaikkien aikojen Sieniliiga-maalaaja (toistaiseksi), mutta ei hänkään ihan sinne kategoriaan Pele, Maradona, Beckenbauer nouse.
 

Snagari

Jäsen
Mua vähän hymyilyttää nämä "objektiiviset" mielipiteet. Kaikkihan voivat väittää olevansa objektiivisia, mutta ei meistä kukaan tiedä ollaanko sitä oikeasti. Hyvin harva kun esimerkiksi tässä vertailussa voi sanoa olevansa 100 % objektiivinen. Usein kirjoituksista paistaa läpi se kallistuuko Ronaldon vai Messin puoleen, mutta vaikka ei paistaisikaan niin on vaikea sanoa osaako henkilö vain hyvin piiloitella puolueellisuutensa, vai onko hän sittenkään niin objektiivinen.

Minä, Real Madridin kannattaja, olen sitä mieltä että Cristiano Ronaldo on riistänyt valtikan Lionel Messiltä todella vahvalla otteella. Tämä alkaa näkymään jo keskinäisissä peleissäkin. Esimerkkinä tänään, kun Messi oli täysin tuhnu, yritti Ronaldo syötellä paikoista joissa hän ei olisi ikinä aikaisemmissa Klassikoissa yrittänyt syöttää vaan koittanut iskeä itselleen lisää maaleja. Uskon että kun Ronaldo vs Messi kilpailu on ollut kiivaimmillaan, on Ronaldolla ollut hirveä tarve yrittää huonoistakin paikoista maaleja jotta hänellä olisi niitä enemmän kuin Messillä, jos ei ottelun lopuksi niin ainakin kauden loputtua.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Ronaldo. Tämä kausi on osoittanut, että CR osuu Klassikoissa ja Messi ei. Se on ollut tähän asti se ainoa mittari.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Tähän on vaikea vastata, mutta kyllä Ronaldo taitaa tällä hetkellä se paras olla.

Ihan mieletöntä tykitystä tällä kaudella Realin paidassa. Messikin toki ollut loistava, mutta Ronaldo vaan on ollut vielä parempi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ketkä muuten ovat näiden kahden veijarin haastajia? Faktahan on se, että Ronaldo ja sittemmin myös Messi siirtyvät pikkuhiljaa jo kohti papparais-ikää ja uusi manttelinperijä on hakusessa. Joku saattaisi sanoa viime kesän jälkilämmöillä, että James Rodriguez, mutta onko näin sittenkään?

Sitten taas toisaalta selviä hyökkääjä-pelaajia arvostetaan liikaa tässä pohdinnassa, mielestäni maailman paras maalintekijä - siihen maalienteon kilpalaulantaanhan tämä Messi vrs Ronaldo-väittely on viime vuosina eittämättä mennyt - on eri asia kuin maailman paras jalkapalloilija...

...minun mielestäni Ronaldo on parempi viimeistelijä kuin Messi, joka on aika hurja meriitti, sillä onhan Messikin todella kovaa luokkaa. Sitten taas jos mietin Messiä parhaimmillaan myös peliä rakentavassa roolissa, niin Wengerin vanha pleikkari-vertaus on ihan osuva, olihan Messi ihan uskomattoman dominoiva.

Messin ja Ronaldon kanssa suht samaa ikäluokkaa on myös Manuel Neuer, maailman paras maalivahti. Eikö maailman paras maalivahti voi olla samalla maailman paras jalkapalloilija? Minun mielestäni näin pitäisi olla. Neuer sai sen oman palkintonsa kesän kisojen jälkeen, eli paras veskari, mutta olisihan koko kisojen ykköspelaajan palkinto kuulunut samalle miehelle ja muutenkin Messin eteen jo pelkästään argojen omasta jengistä olisi löytynyt parempi vaihtoehto eli Mascherano, puhumattakaan muiden jengien pelaajista.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisaalta Pyhä-Iker on ollut Neueria niin paljon useammin maailman paras maalivahti ilman parhaan pelaajan titteliä, että ihme olisi jos tämä palkinto nytkään maalivahdille menisi. Vielä kun samaan aikaan vaihtoehtona on Ronaldon tasoinen pelaaja.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
En kyllä osaa sanoa lainkaan, koska seuraan vain brittifutista. Ronaldo oli hyvä ManU:ssa, Messin olen nähnyt pelaavan vain muutamia pelejä MM-kisoissa.

Sitten, kun Messi siirtyy johonkin oikeaan futisjoukkueeseen, kuten Nottinghamiin, Swanseaan tai Evertoniin, niin palaan asiaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Sitten, kun Messi siirtyy johonkin oikeaan futisjoukkueeseen, kuten Nottinghamiin, Swanseaan tai Evertoniin, niin palaan asiaan.

Voisi mennä Messi vähän hukkaan noissa jengeissä :) Näen sieluni silmin Messin pelaamassa tammikuisessa loskakelissä ja valmentaja huutaa pää punaisena, että pitkää palloa target-pelaajalle!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
En vastannut kumpaakaan, koska toinen on on parempi fudispelaaja(Messi) ja toinen parempi urheilija(Ronaldo. Näistä varmasti Ronaldo myös kovempi harjoittelija. Messi taas on kasvanut täysin tuohon Barcelonan pelitapaan ja samalla myös kehittynyt sen puolesta monipuolisemmaksi pelaajaksi. Tai ainakin monipuolisemmaksi hyökkäyspäässä. Ronaldo taas on kokonaisvaltaisempi pelaaja siinä mielessä, että siinä missä Messi lopettaa pelaamisen pallon menetyksen jälkeen voi Cristiano lähteä juoksemaan 30-40m spurttia vielä alaspäin saadakseen pallon takaisin omalle joukkueelle.

Kummasta pidän enemmän pelaaja? Messistä. Kumman ottaisin enemmin tällä hetkellä joukkueeseeni? Ronaldon varmaankin. Ihan vain sen takia, että näen Ronaldon vielä jaksavan useamman vuoden tuolla tasolla, kun taas Messillä tuntuu olevan kokoajan loukkaantumisia. Tässäkin näen urheilullisuuden merkittävässä roolissa.
 

Andrew

Jäsen
Minä valitsisin Lionel Messin, koska hän on kokonaisvaltaisempi pelaaja. Ronaldo tarvitsee loistavat pelaajat, jotka tekevät hänelle paikkoja, mutta Messi taikoo paikan tyhjästä. Luis Suarez tykittää vielä hirveän määrän maaleja noista Messin tarjoiluista. Tällä kaudella Messi on tehnyt hirveän määrän paikkoja, mutta joukkuekaverit eivät ole vain osuneet, kun Suarez pääsee kuntoon niin tämä tulee muuttumaan.

Minulle tämä kysymys on periaatteessa tasoa "ihan sama", mutta jos itse pitäisi koota joukkue niin Messi olisi minun ensimmäinen valinta siitä syystä, että pystyy taikomaan maalipaikkoja tyhjästä ja ratkaisemaan pelin yksin, vaikka onkin ollut viime aikoina vähän vaisu. Toisena pelaajana valitsisin Manuel Neurin, joka puolestaan on maalivahdeista tällä hetkellä paras ja pystyy omilla torjunnoillaan pelastamaan huonollekin joukkueelle voiton.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Messi nousi eilisellä maalillaan tasoihin Raulin kanssa, kaikkien aikojen maalitykkinä Sieniliigassa, eli 71 osumaa.

Barca-valmentajan mukaan Messi on "ehdottomasti kaikkien aikojen paras".

linkkiä YLEn lyhyeen uutiseen: http://yle.fi/urheilu/messi_maalin_paassa_historiasta__ehdottomasti_kaikkien_aikojen_paras/7603986

Nyt odotellaan sitten sitä, että Krisu tekee maalinsa ja Realin valmennus pääsee laukomaan samat kommentit.

Oikeasti, mä olen miettinyt sitä, että Messillä on ainakin yksi sauma vielä sinetöidä lopullinen kärkipaikkansa tässä duellissa, sikäli mikäli argot onnistuisivat vuoden 2018 kisoissa voittamaan mestaruuden. Nuo on ne voitot, mitkä se suuri yleisö sitten muistaa ja valitsee suurpelaajansa, eri asia on sitten se, miten lajiniilot asian näkevät.

Onhan tietysti Portugalillakin mahiksensa voittaa mm-kultaa, tosin heikompi sellainen.

Mutta nämä sieniliigan maalit ja mestaruudet, niin aika harva niitä alkaa ynnäilemään, itselleni on aivan sama kuka nuo vie, mutta toki olisi kiva nähdä loppupeleissä saksalaisväriä, hymiö.
 

Ralph

Jäsen
Jalkapallossa maailman parhaan pelaajan taistelu on hauskaa seurattavaa.

Viikonloppuna Lionel Messi tekee yhden, Cristiano Ronaldo kolme maalia. Näin C.Ronaldo on maailman paras ja imekää Barsaa. Ei, tekikin maalit "pikkuseuraa" vastaan, joten ei olekaan maailman paras. Seuraavalla viikolla Messi ei tee yhtään ja C.Ronaldo nyt yhden. C.Ronaldo on maailman paras, tekihän nyt yhden maalin ja Messi ei yhtään. Nyt C.Ronaldo jäi nollille Liverpoolia vastaan ja Messi teki kaksi Ajaxin verkkoon, joten Messi on taas maailman paras. Sitten vertaillaankin, kumpi teki maaleistaan enemmän pilkuista.

En ala väittelemään kuka on paras, kun kultaiset pallot vuodesta toiseen tälle kaksikolle tulee. Mutta inhottaa lukea, kuinka maailman paras ratkotaan joka kierroksen jälkeen ja miten C.Ronaldoa sekä Messiä vertaillaan. Kumpi on parempi puskemaan, kumpi on parempi harhauttamaan, kumpi on nopeampi ja kumpi syöttää tarkemmin. Näillä vertailuilla katsotaan, kumpi on maailman monipuolisin/kokonaisvaltaisin pelaaja.

Miksei vertailuun oteta mukaan sellaisia asioita, kuin pallonriistot, taklaukset, laukausten blokkaukset ja sijoittuminen puolustusalueella? Koska kumpikin on näiden asioiden suhteen 'mitättömiä pelaajia'. Eli kumpikaan, C.Ronaldo tai Messi, ei ole maailman monipuolisin pelaaja.

Toistan, että en kiistele kultaisen pallon voittajia vastaan, mutta totean silti. Itse arvostan eniten kahteen suuntaan töitä tekeviä keskikentän vetojuhtia. Siis keskikenttäpelaajista, eikä nyt ei puhuta mistään andreasiniestoista. Yaya Toure, Arturo Vidal, Bastian Sweinsteiger, Xabi Alonso, Claudio Marchisio ja Daniele De Rossi, siinä esimerkiksi muutama nimi, jotka ovat oikeasti monipuolisimpia pelaajia maailmassa.

Kolmikosta C.Ronaldo, Messi, Vidal monipuolisin pelaaja on Vidal, vaikka en nyt väitä häntä maailman monipuolisimmaksi. Jalkapallossa maailman parhaat tekevät 'vain' maaleja, jotka tietenkin ratkaisevat tässäkin lajissa kaiken. Maailman paras on se, kuka tekee kaksi maalia, eikä se joka katkaisee vastustajan hyökkäyksen ja rakentaa nuo maalitilanteet. Ja läpi ottelun puolustaa muutenkin moitteettomasti.

Tuosta äänestyksen vaihtoehdoista valitsin Messin. En tiedä miksi. Varmaan, koska pidän hänestä enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolo Toure, Arturo Vidal, Bastian Sweinsteiger, Xabi Alonso, Claudio Marchisio ja Daniele De Rossi, siinä esimerkiksi muutama nimi, jotka ovat oikeasti monipuolisimpia pelaajia maailmassa.
Kolo Touré saattaa kentälle asti päästessään tehdä kaikenlaista, mutta ei nyt ehkä sentään ole ihan maailman monipuolisimpia pelaajia.

Muuten ihan asiallista tarinaa, ei maalimäärät pelkästään kenestäkään maailman parasta tee, mutta maailman tehokkaimmasta maalintekijästä ja hyökkäyspäässä vaarallisimmasta äijästä voidaankin sitten jutella eri malliin.

Ja on se silti todettava, että varmaan aika korkealle Cristiano Ronaldo ja Lionel Messi sijoittuvat ihan jo sitä kokonaisuudessaan parastakin etsiessä, sen verran poikkeuksellisia ovat kuitenkin ja niin tärkeitä omille jengeilleen ihan jo puhtaasti noiden tehojensa kautta. Kuka sitten on ihan oikeasti maailman paras, millä se mitataan ja määritellään ja kuka sen osaa tehdä, sitä en ihan heti keksi ja sen vuoksi nämä vertailut olen aina jättänyt muiden hommiksi.
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Toisaalta Pyhä-Iker on ollut Neueria niin paljon useammin maailman paras maalivahti ilman parhaan pelaajan titteliä, että ihme olisi jos tämä palkinto nytkään maalivahdille menisi.
Ikerillä on kuitenkin selkeät heikkoutensa, koko ja jalalla pelaaminen, joiden takia hän ei pysty samanlaiseen dominointiin kuin Neuer. Reinan tavoin Ikerillä olisi todennäköisesti ollut vaikeuksia pärjätä Valioliigassa, Neuerin kohdalla tällaista ongelmaa tuskin olisi.

Itse aiheeseen sen verran, että haluaisin nähdä Messin pelaamassa jossain muualla kuin Barcelonassa - Ronaldohan on osoittanut pärjäävänsä myös Valioliigassa. Kuten todettu, molemmat ovat todellisia huippupelaajia, mutta hyvin erilaisia ja vertailu menee yleensä tunnepuolelle, mutta jos pitäisi tämän hetken ykkönen sanoa niin Ronaldo.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ronaldohan sen Ballonin vei odotetusti ja yllättävän selkeällä marginaalilla seuraavaan.

Messiä en pitänyt uhkana Ronaldon voitolle tänä vuonna, Neueria pidin lähinnä sen takia että hänet olisi saatettu valita lähinnä vaihtelun vuoksi. Mutta onneksi voitto meni oikeaan osoitteeseen, toinen sija olisi mielestäni toki kuulunut Neuerille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös