Taito-Ojanen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Anaheim Ducks, Kärpät
Type O Negativen versio Black Sabbathista (Nativity in Black -kokoelmalla) teki lähtemättömän vaikutuksen. Miten saakeli siitä biisistä sai VIELÄ synkemman?!
Viestin lähetti Siili
Paremmuudesta en tiedä, mutta kannattaa jostain hommata Weird Al Yankovicin cover-pila-biisejä. Kyllä niille ainakin naurut irtoaa ekalla kerralla.
Mm.
Oops, I Farted Again
Pretty Fly For A Rabbi
Weenie In The Bottle
Living In The Fridge
Ugly Girl
jne.
EDIT: Typoja näin lauantai iltana...
Wikipedian mukaan kappale on saanut alkunsa Meksikossa 1940-luvulla.Kaivanto kirjoitti:Mikä on Bésame Muchon alkuperäinen versio? Hissisovitus? Joka tapauksessa Cesária Évoran tulkinta sävellyksestä on syvä kuin meri. Olisi kiva verrata originaaliin, jos tietäisi, mikä se on.
Hazardipakki kirjoitti:Wikipedian mukaan kappale on saanut alkunsa Meksikossa 1940-luvulla.
Hazardipakki kirjoitti:Willie Nelsonin esittämä Always on my mind pieksää sekä Elviksen että Brenda Leen alkuperäisen mennen tullen.
jake kirjoitti:Luumäet on itse asiassa tehneet levyllisen Ramo-suomennoksia.
Tuolla levyllä on mm. sellaiset unohtumattomat hitit kuin "Hei joo, jopas lähti" ja "Sam pani kai jotain juomaani". Alkuperäiskappaleiden nimet saatte itse arvata.
KukaMitäHäh? kirjoitti:Onko Disturbedin Genesis coveri (land of confusion) on jäänyt mainitsematta?
Nämä edellä mainitut ainakin pesevät originaaliesittäjät 100-0....
Tommy kirjoitti:Metallica - Whiskey In The Jar
PMMP:n hittibiisi, Pikkuveli, on alkujaan Noitalinna huraa -yhtyeen tekele.Pressiboxi kirjoitti:PMMP näköjään vetää livesetissä Ypö-Viittä ja Puhelinkoppia. Mainioita versioita, todella hyvä setti Ruisrockissa eilen. Välispiikit ankarimmillaan kuin Jallusta jne.
Näin myös eilen Qstockissa. Puhelinkopin matskusta kuulemma loistava "Älä vittu puhu jollet vittu osaa". Mitäs ne Ypö-Viideltä vetivät? Muistelisin, että ainakin "Mikkitelineestä on puolet mun" on joskus kuultu. Rakkauteni Paulaa kohtaan syvenee päivä päivältä.Pressiboxi kirjoitti:PMMP näköjään vetää livesetissä Ypö-Viittä ja Puhelinkoppia. Mainioita versioita, todella hyvä setti Ruisrockissa eilen. Välispiikit ankarimmillaan kuin Jallusta jne.
Johnny B. Goode kirjoitti:Yleensä olen vastaan kaikkia covereita. Olen kai jotenkin tiukkapipoinen ihminen, mutta en voi suvaita sitä että jonkun toisen tekemän tekeleen esittää joku toinen... Alkuperäinen on se "The" minun mielestäni. Tätä voisi verrata esim. maalauksiin; Monet jäljittelevät Mona Lisaa, mutta on vain yksi aito. Olen jo sen verran kerinnyt ikääntymään ja mökkiintymään että kuuntelen kotimaista iskelmämusiikkia... Paljoakaan en musiikista tiedä, mutta ihmettelen miksi jokaikinen suomalainen iskelmäbiisi on vain suomenkieleen muokattu kopio jostain tunnetummasta ulkomaisesta kappaleesta. Ja kaikki täällä muutenkin suosittu kansanviihde on apinoitu jostain muualta...
Johnny B. Goode kirjoitti:Yleensä olen vastaan kaikkia covereita. Olen kai jotenkin tiukkapipoinen ihminen, mutta en voi suvaita sitä että jonkun toisen tekemän tekeleen esittää joku toinen... Alkuperäinen on se "The" minun mielestäni. Tätä voisi verrata esim. maalauksiin; Monet jäljittelevät Mona Lisaa, mutta on vain yksi aito. Olen jo sen verran kerinnyt ikääntymään ja mökkiintymään että kuuntelen kotimaista iskelmämusiikkia... Paljoakaan en musiikista tiedä, mutta ihmettelen miksi jokaikinen suomalainen iskelmäbiisi on vain suomenkieleen muokattu kopio jostain tunnetummasta ulkomaisesta kappaleesta. Ja kaikki täällä muutenkin suosittu kansanviihde on apinoitu jostain muualta...