Counter-Strike 2 (CS2)

  • 1 026 966
  • 7 246

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
(HLTV:n MVP-palkinto on vielä jakamatta.)

Jimpphat on omana itsenään aivan mieletön esikuva. Puheessaan kiitti kannattajia ja äitiä ja isää. Tuollaisen aitouden näkeminen lämmittää sydäntä syvältä.
 

Jäähypenkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Niinhän siinä kävi, että AleksiB nousi CSGO:n eniten palkintorahoja keränneeksi suomalaiseksi. $440k tienattuna ja sellainen $10k allua edellä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mulla oli betassa sama ongelma, lähti pois kun tarpeeksi sähläs kaikkea. Esimerkiksi disable fullscreen optimizations cs2.exen rightclickkaamisen kautta oli yksi mitä tein ja toinen tais olla -vulkan launch optioneihin, en tiedä oliko noista kiinni tai auttaako sua. Ilmeisen paljon ollut tänään jengillä ongelmia ton pelin kanssa, kaatuillu kavereillakin miten sattuu.
Pääsin nyt näitä kokeilemaan, mutta eipä toimi.

Voikohan olla syynä, että kone sen verran vanha? CS GO nyt pyörii tälläkin +220 FPS, mutta joo. Nyt sitäkään ei pääse pelaamaan.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Aleksin jengi sulaa finaalissa, empä olis uskonut!
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Aleksin jengi sulaa finaalissa, empä olis uskonut!

Kyllä se on viimevuosina ollut niin, että ei sinne finaaleihin olla edes päästy. Nyt sentään päästiin finuihin.

Ei tota Bladea ihan turhaan hehkuteta koutsina. Saanut Aleksinkin ihan uudelle levelille callauksessa. Nyt vedetään metan mukana reaktiivista ja aktiivista cs:sää ja unohdettu se AUG/Krieg-metan passiivinen kulmien holdaus tekemättä mitään. Tänään oli pahannäköinen off-day, mutta trendi on oikea Navilla.
 

Flagger

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Columbus Blue Jackets
Ei tota Bladea ihan turhaan hehkuteta koutsina. Saanut Aleksinkin ihan uudelle levelille callauksessa. Nyt vedetään metan mukana reaktiivista ja aktiivista cs:sää ja unohdettu se AUG/Krieg-metan passiivinen kulmien holdaus tekemättä mitään. Tänään oli pahannäköinen off-day, mutta trendi on oikea Navilla.
Vahva sama. NaVin peli näyttää jo nyt varsin hyvältä ja hyvänä päivänä voivat voittaa käytännössä kenet vaan. Pelityyli muistuttaa enemmän G2-tyylistä reagointipeliä, mutta mukana on myös nopeita basesta sovittuja kierroksia ja myös Aleksin hyvää default-pelaamista.

S1mplen kiukkuilu tuskin maksoi tänään voittoa, mutta huomattavasti tiukempi sarjasta olisi tullut jos mies olisi löytänyt peli-ilon jo ennen Miragea. Ihan älyvapaata joukkueen johtotähdeltä painaa joukkuekavereitaan alas kesken pelin eikä käydä tilanteita läpi ottelun jälkeen. Erityisesti tuosta kärsii IM, ihan omien sanojensakin mukaan.

NaVi on pelannut nyt uudella rosterillaan 17 hltv-matsia ja tappioita on tullut ainoastaan Vitalitylle, Mouzille (2), Astralikselle ja Heroicille (2). Vaikka nyt voi finaalitappiosta veistellä taas vitsiä vähän aikaa, oli tämä turnaus hyvä näytös Mouzen ohella myös NaVin potentiaalista. CS2 laittanee toki sitten taas voimasuhteet uusiksi, mielenkiinnolla tulee kyllä Sydneyn turnausta odotettua.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eilisen finaalin jälkeen Aleksi antoi aika mielenkiintoisen haastiksen ja sanoi mm. kuinka kaks ekaa mäppiä meni aika ilmaseks vihulle kun oli niin paska meininki tiimin sisällä. Olispa hauska päästä kärpäsenä kattoon kuunteleen comseja ja yleistä pöhinää. =D
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Eilisen finaalin jälkeen Aleksi antoi aika mielenkiintoisen haastiksen ja sanoi mm. kuinka kaks ekaa mäppiä meni aika ilmaseks vihulle kun oli niin paska meininki tiimin sisällä. Olispa hauska päästä kärpäsenä kattoon kuunteleen comseja ja yleistä pöhinää. =D

Tuo on ollut tuon joukkueen haaste aina ja tulee olemaan niin kauan, kun simple pelaa Navissa. Joku kenellä on noin korkea voitontahto ja aina saanut käyttäytyä noin, niin tulee aina käyttäytymään myös noin. Siihen viereen hiljaiset bit sekä iM ja 90% negalla vetävä Aleksikin, niin ei ihme jos tiimihenki on välillä koetuksella.
 

Zohan

Jäsen
Nyt pelannut vajaat kymmenen peliä CS2 ja kyllä siinä on niin isoja puutteita tällä hetkellä, että mulla ainakin kiinnostus lopahtanut pelaamiseen täysin. Äänet, movement ja spray. Siinäpä ne kolme eniten muuttunutta ja/tai hajalla olevaa asiaa. Ei tunnu enää yhtään siltä peliltä, mitä on tullut 6000 tuntia hakattua. Onko se sitten tarkoituskin?
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Nyt pelannut vajaat kymmenen peliä CS2 ja kyllä siinä on niin isoja puutteita tällä hetkellä, että mulla ainakin kiinnostus lopahtanut pelaamiseen täysin. Äänet, movement ja spray. Siinäpä ne kolme eniten muuttunutta ja/tai hajalla olevaa asiaa. Ei tunnu enää yhtään siltä peliltä, mitä on tullut 6000 tuntia hakattua. Onko se sitten tarkoituskin?
Kaikki tietävät, että viimeinen hyvä CS:n versio oli 1.3.

Ja siihen päälle Chargers Only -säännöt. MaxRounds 12 on jälleen kerran ihan älytön askel taaksepäin.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Nyt pelannut vajaat kymmenen peliä CS2 ja kyllä siinä on niin isoja puutteita tällä hetkellä, että mulla ainakin kiinnostus lopahtanut pelaamiseen täysin. Äänet, movement ja spray. Siinäpä ne kolme eniten muuttunutta ja/tai hajalla olevaa asiaa. Ei tunnu enää yhtään siltä peliltä, mitä on tullut 6000 tuntia hakattua. Onko se sitten tarkoituskin?

Mua ei niinkään haittaa spray. Se on asia mikä pitää opetella uudestaan. Äänet on välillä oudot niihin yhdyn. Movement välillä hyvää ja välillä ihan kamalaa.

Asia mikä minulla on tällähetkellä ylitsepääsemätöntä pelissä on tuo subtick - tickrate juttu. Jatkuvasti tapetaan seinän taakse tai sitten minä tapan vastustajan, vaikka tiedän, että ammuin ohi. Tuo on jotain mikä itsellä vetää ihan oravan muuntajaan. Kaiken muun kanssa pystyn elämään, mutta tuo pilaa omat pelikokemukset.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kyllä itselle se spray on kaikkein kusisin homma pelissä. Sitten ihan Quality of Life perusasioissa menty todella paljon taaksepäin. Viewmodelin liikkumista ei saa rajoitettua enää. Mua ainakin häiritsee huomattavasti kun ase tärrää kuin jollain mukulakivitiellä jousettomassa tankissa. Samoin scoreboardissa ärsyttää ihan pikkujuttu, kun ns. pääsivulla on Damage ADR:n sijasta. Samoin KAD muutettiin KDA muotoon, joka on objektiivisesti surkeampi. Noi on kaikki niin helposti korjattavia juttuja, että en yksinkertaisesti ymmärrä, miksi niitä ei ole muoakttu tai annettu pelaajalle itselleen mahdollisuutta kustomisoida.
 

Jancky

Jäsen
Pakko kyllä vielä fiilistellä Jimin voittoa. Upeaa että suomesta tulee tuollainen osuja tuossa iässä. Ja miten kypsästi pelaa tilanteet ja kestää paineet. Hienoa nähdä mihin ura kehittyy. Kaikki merkit on sen puolesta että tulee pitkä ja hieno ura.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Hienoa nähdä, että muutkin ovat heränneet.

Onhan tuo CS2 tällä hetkellä hirveää jätettä.

Duelit menee ihan arvalla, kummalla sattuu luodit sinnepäin menevän. Tapat kun vihu jo piilossa. Tai itse kuolet kun olet seinän takana jo. Tai sit kuolet kun et edes näe vihua, tai kerkeet näkeä osan kengästä. Haastajan etu hirvittävä

Movement. Ei ole sulavaa, tuntuu kuin olisit tervahaudassa. Ukko jatkaa liikettä vaikka olet jo pysähtynyt

Ampuminen. Luodit lähtee ihan miten sattuu ja minne sattuu. Välillä osut vain kerran vaikka ukon pitäisi kuolla. Sit taas ammut ohi ja kilahtaa kypärässä. AKlla lähes mahdoton tappaa sprayllä. Galilkin 100x parempi, pl ykkönen kuulaan

Damaget. Tuntuu, että damage määräkin ihan randomia. 4x viisseiskalla ilman minkään läpi 44 in4 niinku mitä vittua? Tai puukkorundeilla jos usempi kohde niin et tee kuin 30-40 vaikka mouse2

Äänet. Ihan pitkin vittuja. Välillä kuulet vihun moraavan seinää toisessa päässä mappia. Mutta sit taas vihu juoksee sun vierelle niin et edes kuule sitä.

Peli kaatuilee milloin missäkin tilanteessa

Ei siis kannata holdata tai shiftata. Vaan äänillä levittää ylileveeksi.

Ei pitäisi pelin toimia nuin. Ei tunnu koko peli enää edes CSltä.

Kaikkine vikoineen IEM Sydney kuitenkin eka iso CS2 turnaus. Vähän kutina, että tulee paljon sanomista propelaajilta. Ja tulee varmaan nytkin jo pienemmistä turnauksista.

MR12 imo hyvä. Pelit ei kestä niin pitkään. Mutta ethän sä ny vittu voi MR12 pelejä vetää BO1 systeemillä. Mutta sitten pitäisi economy myös muuttaa siihen sopivaksi. Teroilla levittäjän etu ja economy 100x helpompi hallita vs CT. Nähdään varmasti enemmän säästöjä, kun ase erien tärkeys korostuu entisestään.

Itsellä tippui pelitunnit 40h paikkeilta alle 10. On sen verran paska peli atm. En vain voi ymmärtää mikä kiire se oli ottaa käyttöön näin hätäisesti. Ihan hyvin olisi voinut testailla pienemmissä turnauksissa ja korjata bugeja. Ja jatkaa CSGO siihen asti kun peli olisi pelattavassa tilassa/muodossa.

Aamen. Ja huh tulipas purkauduttua. Ja vielä puhelimella näpyttäen..



 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse olen taas pelannut noin 35 peliä launchin jälkeen, betassa noin 70 peliä.

Ihan hyvä se on, isoin hämmästyksen aihe on ollut premierin skill ratingit, joissa ei tunnu olevan päätä eikä häntää oman pelikaveripiirin sisällä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Osaako kukaan auttaa seuraavanlaisessa ongelmassa. Jos yrittää kaverin kansa mennä harjoitus modessa pelaaman casuaalia niin tulee error "failed to join session, session is already full" vaikka peli ei olisi täynnä. Netistä en hirveästi apua löytynyt, ainakaan CS 2 osalta.

Sellaisen käsityksen jostain kuitenkin sain, että kyse on vaan Valven puolelta tehdystä valinnasta ja asia korjataan joskus tai sitten ei.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Hienoa nähdä, että muutkin ovat heränneet.

Onhan tuo CS2 tällä hetkellä hirveää jätettä.

Duelit menee ihan arvalla, kummalla sattuu luodit sinnepäin menevän. Tapat kun vihu jo piilossa. Tai itse kuolet kun olet seinän takana jo. Tai sit kuolet kun et edes näe vihua, tai kerkeet näkeä osan kengästä. Haastajan etu hirvittävä

Movement. Ei ole sulavaa, tuntuu kuin olisit tervahaudassa. Ukko jatkaa liikettä vaikka olet jo pysähtynyt

Ampuminen. Luodit lähtee ihan miten sattuu ja minne sattuu. Välillä osut vain kerran vaikka ukon pitäisi kuolla. Sit taas ammut ohi ja kilahtaa kypärässä. AKlla lähes mahdoton tappaa sprayllä. Galilkin 100x parempi, pl ykkönen kuulaan

Damaget. Tuntuu, että damage määräkin ihan randomia. 4x viisseiskalla ilman minkään läpi 44 in4 niinku mitä vittua? Tai puukkorundeilla jos usempi kohde niin et tee kuin 30-40 vaikka mouse2

Äänet. Ihan pitkin vittuja. Välillä kuulet vihun moraavan seinää toisessa päässä mappia. Mutta sit taas vihu juoksee sun vierelle niin et edes kuule sitä.

Peli kaatuilee milloin missäkin tilanteessa

Ei siis kannata holdata tai shiftata. Vaan äänillä levittää ylileveeksi.

Ei pitäisi pelin toimia nuin. Ei tunnu koko peli enää edes CSltä.

Kaikkine vikoineen IEM Sydney kuitenkin eka iso CS2 turnaus. Vähän kutina, että tulee paljon sanomista propelaajilta. Ja tulee varmaan nytkin jo pienemmistä turnauksista.

MR12 imo hyvä. Pelit ei kestä niin pitkään. Mutta ethän sä ny vittu voi MR12 pelejä vetää BO1 systeemillä. Mutta sitten pitäisi economy myös muuttaa siihen sopivaksi. Teroilla levittäjän etu ja economy 100x helpompi hallita vs CT. Nähdään varmasti enemmän säästöjä, kun ase erien tärkeys korostuu entisestään.

Itsellä tippui pelitunnit 40h paikkeilta alle 10. On sen verran paska peli atm. En vain voi ymmärtää mikä kiire se oli ottaa käyttöön näin hätäisesti. Ihan hyvin olisi voinut testailla pienemmissä turnauksissa ja korjata bugeja. Ja jatkaa CSGO siihen asti kun peli olisi pelattavassa tilassa/muodossa.

Aamen. Ja huh tulipas purkauduttua. Ja vielä puhelimella näpyttäen..



Samaa mieltä tuosta ylileveeksi vetämisestä. Lähtökohtaisesti pitäisi olla anglen pitäjällä jonkinlainen etuasema mekaanisesti, mutta nyt tuntuu että CT:lläkin porukka vaan puskee ja toimii kuin junan vessa. Ei ole lainkaan CS:mäinen peli kun aivojen käyttö vain haittaa peliä ja W+M1 on kultaa.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse olen taas pelannut noin 35 peliä launchin jälkeen, betassa noin 70 peliä.

Ihan hyvä se on, isoin hämmästyksen aihe on ollut premierin skill ratingit, joissa ei tunnu olevan päätä eikä häntää oman pelikaveripiirin sisällä.

Tuo premierin elo -systeemi on hirveää paskaa. Siellä on jokaisessa ottelussa todella suuria taitotaso eroja, joka ei palvele ketään. Ja eikös tuo rankki resetoida aina jokaisen seasonin jälkeen? Kiva sitten taas grindailla silverien kanssa.

Yleisesti ottaen, mitä enemmän tuota pelaa, sitä huonompi se on. Kynttää on pelattu vuodesta 2007 asti ja tuosta pelistä ei saa sitä fiilistä mitä vanhoista peleistä sai.

Valve voisi useammat ongelmat korjata, mikäli haluaisi. Esimerkiksi tuo tickrate uudistus on täyttä paskaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Yleisesti ottaen, mitä enemmän tuota pelaa, sitä huonompi se on. Kynttää on pelattu vuodesta 2007 asti ja tuosta pelistä ei saa sitä fiilistä mitä vanhoista peleistä sai.
Sitten varmaan kannattaa lopettaa pelaaminen, jos kerran kaikki on hirveetä paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös