Counter-Strike 2 (CS2)

  • 1 036 552
  • 7 273

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Tässä nyt pitäisi sekin muistaa, että jonkin ominaisuuden ollessa erilainen kuin CS:GO:ssa, niin se ei tarkoita, että se olisi paska/perseestä. Se on vain erilainen. Tämä toki ei päde noihin teknisiin ongelmiin, mitä hiotaan pikku hiljaa pois.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Onhan CS2 nätin näköne mutta liikkuminen tuntuu todella eriarvoiselta, sprayaaminen on mahdotonta ja peeker's advantage on naurettavan ylivoimainen. On siinä hyviäkin puolia, mutta tällä hetkellä huonompi peli kuin CS:GO.
Tällä hetkellä sanoisin, että CS2 on aika paljon parempi kuin CSGO, koska CSGOta ei voi edes pelata MM/Faceit.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
*korjaan sun puolesta:

-hyppiminen
-ampuminen
-liikkuminen
-haastaminen
-holdaaminen
-seinän taakse kuoleminen
-kuolet ilman, että näet vihua
-awp on paskempi
-tickrate/tickratettomuus paskempi
-servut paskemmat
-mapit paskemmat = erottovuus heikompi
-jotain varmaan jäi myös vielä listalta

mutta joo. pelkän hyppimisen takia huonompi kuin csgo joo juu
Sanoisin, että CSGO:n yleiset matchmaking (Valve) tai community (Faceit jne) serverit on aika paljon paskemmat tällä hetkellä, kuin CS2 serverit.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Onneksi CS2 ei enää ole Betassa vaan sitä käytetään satojen tonnien jakamiseen kilpailullisissa turnauksissa.

Oli nykyisestä tilasta mitä mieltä tahansa, niin tämä väkisin pusku on ainoa oikea ratkaisu. Nyt Valve saa väkisin näyttöjä siitä mikä toimii ja mikä ei. Ei tuota betaa pelaisi kukaan tässä tilassa montaa kuukautta. Se on eri asia sitten jos muutaman kuukauden jälkeen tämä peli on vielä tässä jamassa.
 

Zohan

Jäsen
Oli nykyisestä tilasta mitä mieltä tahansa, niin tämä väkisin pusku on ainoa oikea ratkaisu. Nyt Valve saa väkisin näyttöjä siitä mikä toimii ja mikä ei. Ei tuota betaa pelaisi kukaan tässä tilassa montaa kuukautta. Se on eri asia sitten jos muutaman kuukauden jälkeen tämä peli on vielä tässä jamassa.

Samaa mieltä. Oikea ratkaisu tehtiin, mutta toivottavasti epäkohtiin tartutaan ja niitä parhaan mukaan myös kehitetään. Nykytilassa ei ole lähelläkään sitä, mitä sen pitäisi olla. Tähän liittyen tänään myös hltvssa floppylta hyvä haastattelu.

 

Zohan

Jäsen
Pakko sanoa. Kyllä tuo MR12 on aivan hirvittävän huono uudistus. Taktinen puoli kusee todella paljon, kun ei ole enää aikaa sopeutua vastustajan pelityyliin. Saatatte saada vain sen neljä kierrosta per puoli täydellä ostolla. Half päättyy vaikkapa 8-4, joten jos voitat pistoolikierroksen ja et häviä ecoille olet melkein jo voittanut kartan. Aivan täyttä paskaa ja ei sovi tälle pelille.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Pakko sanoa. Kyllä tuo MR12 on aivan hirvittävän huono uudistus. Taktinen puoli kusee todella paljon, kun ei ole enää aikaa sopeutua vastustajan pelityyliin. Saatatte saada vain sen neljä kierrosta per puoli täydellä ostolla. Half päättyy vaikkapa 8-4, joten jos voitat pistoolikierroksen ja et häviä ecoille olet melkein jo voittanut kartan. Aivan täyttä paskaa ja ei sovi tälle pelille.
Tämä. Eikös tää RM12 tullut vain, koska halutaan nopeampia pelejä / kaikkine taukoineen jne. No.. ovathan ne pelit nyt vissiin 8-10min keskimääräisesti nopeampia nykyään olleetkin. MUTTA

Snapin tuossa HLTV haastattelussa snappi oli nostanut aika monta muuta asiaa esille, millä voitaisiin pitää RM15 ja muuten nopeuttaa pelejä. Lainataan nyt alle:

"I think it's a horrible tactical change and it dumbs down Counter-Strike. There were way more opportunities to make changes if we wanted to decrease the match times. I've said it multiple times, you could go to 1:40, 1:45 round time, which would decrease 10-15 seconds of each round, and I think that makes for faster and more fun and more explosive Counter-Strike.

You could decrease the amount of timeouts to two or three, which would also take out one or two minutes of a map. You could then also take out five seconds of freezetime, that's two-and-a-half minutes over the course of 30 rounds. All of these small things add up, also decreasing the bomb timer to 35. In total, you could probably decrease the maps by eight or nine minutes, and I don't understand why we didn't do that before we changed it to MR12. I think a lot of people were yelling and yapping about it, and therefore this change happened without actually thinking about the consequences.

Because I do think that one of the big things is that good, tactical Counter-Strike is also about adapting to your opponent but now there are only 12 rounds. When you actually a lot of the time read the pattern and do the good calls is from round 11-15, but those do not exist anymore, and therefore I do think that Counter-Strike should actually consider some of the changes that I'm saying rather than changing to MR12. I know it's not going to happen, that is over, but I do think we have dumbed down Counter-Strike."

Lyhyesti sanottuna, napsitaan aikaa pois sieltä täältä = pelit etenevät ja päättyvät nopeammin = samalla tavalla kuin umpi paskalla MR12 systeemillä.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Ihmiset ovat kärventäneet dopamiinireseptorinsa mm. tiktokin avulla sellaiselle tasolle, ettei keskivertoihmisen keskittymiskyky enää riitä seuraamaan mr15 ottelua. Uskon melko vahvasti, että tässä on yksi oleellinen syy muutokselle.

Itse myös ehdottomasti mr15 kannalla, kivempi pelata ja kivempi seurata.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Ihmiset ovat kärventäneet dopamiinireseptorinsa mm. tiktokin avulla sellaiselle tasolle, ettei keskivertoihmisen keskittymiskyky enää riitä seuraamaan mr15 ottelua. Uskon melko vahvasti, että tässä on yksi oleellinen syy muutokselle.
Ei ole tämä syynä. Vaan sen takia, että pelit kestää yksinkertaisesti liian pitkään jo ihan pelaajien terveyden kantilta. Turnauspäivät (eli pelit) alkavat yleensä noin kello 10 maissa ja loppuvat puoliltaöin. Koita itse tehdä töitä kaksi viikkoa putkeen 14 tunnin työpäiviä, ilman välipäiviä, niin että merkittävä osa palkasta määräytyy suorituksen mukaan ja parin viikon päästä olet toisella puolella maapalloa toteuttamassa samaa hommaa.

Tietenkin turnausten vähentäminen olisi parempi ratkaisu, mutta tälläkin koetetaan ratkoa tätä ongelmaa.

Tuo dopamiiniargumentti on naurettava, koska ensinnäkin "short form content" ei juurikaan vaikuta dopamiinijärjestelmään JA se, että kestääkö CS-peli tunnin sijasta 48 minuuttia ei ole lähellekään tarpeeksi iso muutos "dopamiinijärjestelmän" kantilta.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Ei tossa MR12 muutoksessa kyllä ainakaan ammattilaisilta ole kysytty. Kyllä siinä on nimenomaa ollut ajatuksena se, että peli kestäisi katsojien kannalta liian pitkään.

Mutta tähän olisi ollut paljon parempia ratkaisuja kuin muuttaa MR12. Turha niitä tähän itse listata, kun Snappi niitä avannut jo.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ei tossa MR12 muutoksessa kyllä ainakaan ammattilaisilta ole kysytty. Kyllä siinä on nimenomaa ollut ajatuksena se, että peli kestäisi katsojien kannalta liian pitkään.

Mutta tähän olisi ollut paljon parempia ratkaisuja kuin muuttaa MR12. Turha niitä tähän itse listata, kun Snappi niitä avannut jo.

Kyllähän pelaajat ovat valittaneet, että BO5 pelit on aivan liian pitkiä. Toki, oliko sen elimoinimiseen oikea ratkaisu siirtyä MR12 vai olisiko vain voinut poistaa BO5?

Itse tykkään pelata MR12 ja katsoakkin, mutta tietyissa huippupeleissä toivoisi, että olisi vielä useampi roundi.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Kyllähän pelaajat ovat valittaneet, että BO5 pelit on aivan liian pitkiä. Toki, oliko sen elimoinimiseen oikea ratkaisu siirtyä MR12 vai olisiko vain voinut poistaa BO5?

Itse tykkään pelata MR12 ja katsoakkin, mutta tietyissa huippupeleissä toivoisi, että olisi vielä useampi roundi.

Bo5 onkin liian pitkä ja sitä ei olisi ikinä pitänyt ottaa missään käyttöön. Täysin turha ratkaisu. (Toki meillä on ollut yksi mahtava finaali, mutta samalla meillä on ollut todella paljon erittäin paskoja finaaleja sen takia)

MR12 ei sinänsä ole niin paha itse pelatessa muuten kuin ekonomian osalta. Se on melkein täysin rikki
 

DrE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tossa MR12 muutoksessa kyllä ainakaan ammattilaisilta ole kysytty. Kyllä siinä on nimenomaa ollut ajatuksena se, että peli kestäisi katsojien kannalta liian pitkään.

Mutta tähän olisi ollut paljon parempia ratkaisuja kuin muuttaa MR12. Turha niitä tähän itse listata, kun Snappi niitä avannut jo.
Snapin ideat eivät lyhennä BO3 kestoa imo tarpeeksi, vaikka ovat parannuksia nekin.

Toinen ongelma itselleni on karttapoolin ja meta pieni vaihtelevaisuus. Käy tylsäksi katsoa samoja aseita ja mäppejä vuodesta toiseen
 

Zohan

Jäsen
Snapin ideat eivät lyhennä BO3 kestoa imo tarpeeksi, vaikka ovat parannuksia nekin.

Toinen ongelma itselleni on karttapoolin ja meta pieni vaihtelevaisuus. Käy tylsäksi katsoa samoja aseita ja mäppejä vuodesta toiseen

En tiedä, miksi isoissa turnauksissa puoltenvaihdon yhteydessäkin on sellainen 3-5min tauko? Miksi karttojen välillä on niin pitkä tauko? Eikö 10min riittäisi? Kyllähän nuo pelaavat varmasti parhaina päivinä kymmeniä pelejä putkeen. Yksi timeout per joukkue, tällä saadaan jo nykyisen neljän (?) sijasta melko paljon aikaa karsittua. Ei itse pelin kesto ole se ongelma, vaan kaikki siinä ympärillä mikä tuo lisää sitä kestoa.

Karttapoolista samaa mieltä. Aseista eri mieltä. Mulle tän pelin koukuttavuus on juuri siinä, että susta ei koskaan tule tarpeeksi hyvää pelaajaa AK:lla, M4:lla, AWP:lla tai pistooleilla. Aina pystyt kehittymään lisää.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
En tiedä, miksi isoissa turnauksissa puoltenvaihdon yhteydessäkin on sellainen 3-5min tauko? Miksi karttojen välillä on niin pitkä tauko? Eikö 10min riittäisi? Kyllähän nuo pelaavat varmasti parhaina päivinä kymmeniä pelejä putkeen. Yksi timeout per joukkue, tällä saadaan jo nykyisen neljän (?) sijasta melko paljon aikaa karsittua. Ei itse pelin kesto ole se ongelma, vaan kaikki siinä ympärillä mikä tuo lisää sitä kestoa.

Karttapoolista samaa mieltä. Aseista eri mieltä. Mulle tän pelin koukuttavuus on juuri siinä, että susta ei koskaan tule tarpeeksi hyvää pelaajaa AK:lla, M4:lla, AWP:lla tai pistooleilla. Aina pystyt kehittymään lisää.
Juu en sen jaksanut puhelimella kirjoitella. Mutta tosiaan muita hyviä tapoja lyhentää matsien kestoa on lyhentää turhat väliajat. Syksyn EPL:stä taisin ottaa noin 3 matsin otannan ja keskimäärin 3 kartan Bo3:ssa on noin tunti muuta kuin itse peliä. Taukoja kun edes hiukan lyhennettäisiin sekä Snapin ehdotukset, niin MR15 Bo3 ei olisi liian pitkä.

Metahan on muuttunut melkein kokoajan, vaikka aseet ovatkin pysyneet käytännössä samoina. Karttapoolissa voisi hiukan olla enemmän vaihtuvuutta, mutta ei mielestäni liikaakaan saa olla.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Jos tuota snappin ehdotusta nyt miettii vaikka näin: erän pituus 10 sekkaa lyhyempi = useampi erä voi olla nopeampi - pommia 5 sekkaa pois - freezetimeä sekuntteja pois - timeoutteja 1-2 pois - puolienvaihdot 3 vai 4min? sijaan 2min - mappienvaihdon 15min sijaan 10min = nopeastihan tuosta tippuu jo 10min itse pelistäkin pois ellei enemmän

Näin ollen ne MR15 pelitkin ja BO3 pelit olisivat nopeampia, mutta pelattavissa. BO5 nyt ei olisi koskaan alun alkaenkaan pitänyt pelata.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Jos tuota snappin ehdotusta nyt miettii vaikka näin: erän pituus 10 sekkaa lyhyempi = useampi erä voi olla nopeampi - pommia 5 sekkaa pois - freezetimeä sekuntteja pois - timeoutteja 1-2 pois - puolienvaihdot 3 vai 4min? sijaan 2min - mappienvaihdon 15min sijaan 10min = nopeastihan tuosta tippuu jo 10min itse pelistäkin pois ellei enemmän

Näin ollen ne MR15 pelitkin ja BO3 pelit olisivat nopeampia, mutta pelattavissa. BO5 nyt ei olisi koskaan alun alkaenkaan pitänyt pelata.
Tosin aika harvoin kierrokset menevät aivan viimeisillä sekunneille. Tuon takia ei voi laskea yksiselitteisesti, että kaikki kierrokset olisivat vaikka 10 sekuntia lyhyempiä. Nopeita Rush-variaatioita pelataan kuitenkin semi-usein.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Tosin aika harvoin kierrokset menevät aivan viimeisillä sekunneille. Tuon takia ei voi laskea yksiselitteisesti, että kaikki kierrokset olisivat vaikka 10 sekuntia lyhyempiä. Nopeita Rush-variaatioita pelataan kuitenkin semi-usein.
Kyllä, mutta jos siellä on sekin 10 sekunttia vähemmän aikaa ottaa tilaa haltuun jne niin nopeutuuhan se kierros melkein väkisinkin. Ja tosiaan CS2 ei taideta niin paljon mennä ainakaan toistaiseksi executeilla vaan reagoidaan nopeammin itse tilanteisiin. Varmaan koska ei ole nää skybox kamoja jne..
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kyllä, mutta jos siellä on sekin 10 sekunttia vähemmän aikaa ottaa tilaa haltuun jne niin nopeutuuhan se kierros melkein väkisinkin. Ja tosiaan CS2 ei taideta niin paljon mennä ainakaan toistaiseksi executeilla vaan reagoidaan nopeammin itse tilanteisiin. Varmaan koska ei ole nää skybox kamoja jne..
Varmasti näin, mutta myös peeker's advantage suosii aktiivista pelitapaa tällä hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös