Mainos

Counter-Strike 2 (CS2)

  • 1 102 941
  • 7 478

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin se naatti hälventää savun pariksi sekunniksi. Ei poista sitä kokonaan. Savu kestää sen 17 sekuntia ja jos kaikki CT-puolella heittää naatit vuorollaan siihen niin savulla on vielä 7 sekuntia kestoa "yli". Jos toki koko teropuoli puskee ns. "sokkona" savun läpi siinä kahdessa sekunnissa niin sitten joo. Tosin jokuhan voisi sanoa että terothan voi nykyäänkin puskea huoletta savun läpi jos heittävät täydellisen valon, jolla voi puskeat huoletta savusta läpi.

Onko tuosta animoiduista skineistä mitään lähdettä muuta kuin yksi markettia manipuloinut tyyppi twitterissä? Savut mukautuu tilan mukaan, eli pienessä käytävässä nousee ylöspäin. Eli mitenhän tuo nyt muuttaa pelin ihan rikki, jossain tunneleissa ei saa tehtyä boostia savun yli. Tuollainen "XM ja Negev spämmää vaan savut paskaksi ja terot ei saa mitään aikaan sen takia" kuulostaa siltä, että se toimii siihen asti kunnes joku muistaa että terona voi heittää valoja tai levittää kulman tai feikata savuilla kun 2/5 CT:tä keskittyy pihasavuihin spämmäämiseen.
jos mietitään inffiä, niin et mitenkään puske yhdellä valolla savusta läpi huoletta. Jos vastustaja pelaa esim savussa kiinni tai coffineilta, valo on todella hellpo väistää. Tai jos haluat valottaa nuo paikat, niin sitten taas puolet paikoista jää valottamatta. Nyt voit valottaa yli yleisimmät spotit samalla kun naatitat savun. Näet käytännössä kaikki paikat, missä vihun ”pahimmat” sijainnit ovat, ja loput voi valottaa. Ja kaksi sekuntia on pitkä aika ilman savua, jos puolustat siteä yksin.
 

Puncheon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
jos mietitään inffiä, niin et mitenkään puske yhdellä valolla savusta läpi huoletta. Jos vastustaja pelaa esim savussa kiinni tai coffineilta, valo on todella hellpo väistää. Tai jos haluat valottaa nuo paikat, niin sitten taas puolet paikoista jää valottamatta. Nyt voit valottaa yli yleisimmät spotit samalla kun naatitat savun. Näet käytännössä kaikki paikat, missä vihun ”pahimmat” sijainnit ovat, ja loput voi valottaa. Ja kaksi sekuntia on pitkä aika ilman savua, jos puolustat siteä yksin.
Kuinka usein sulla tulee nähtyä että joku on siinä savun takana vain tuijottamassa sitä samalla kun terotiimi odottaa sen toisella puolella? Tämä nyt kuulostaa vähän että teorisoidaan tilannetta, jossa terona on kaikki tieto stäkistä, mutta CT ei tiedä mitään. Esimerkiksi uusia ei tuollaisessa skenaariossa näe ja se on kuitenkin noin yleisin kohta holdata inffin B:tä. Tuollaisessa tilanteessa naatilla saa tiedon että kukaan ei pelaa grillillä, mutta siinä ei pelaa muutenkaan kukaan. Eikä varsinkaan jos soolottaa B.

Ja tuollaisessa kahden sekunnin ikkunassa pitää käytännössä juosta omaan naattiin jos sillä haluaa mennä läpi savusta ottamaan saittia. Saa olla melkoinen luotto että call on oikea, että tuota lähtee oikeasti tekemään.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuinka usein sulla tulee nähtyä että joku on siinä savun takana vain tuijottamassa sitä samalla kun terotiimi odottaa sen toisella puolella? Tämä nyt kuulostaa vähän että teorisoidaan tilannetta, jossa terona on kaikki tieto stäkistä, mutta CT ei tiedä mitään. Esimerkiksi uusia ei tuollaisessa skenaariossa näe ja se on kuitenkin noin yleisin kohta holdata inffin B:tä. Tuollaisessa tilanteessa naatilla saa tiedon että kukaan ei pelaa grillillä, mutta siinä ei pelaa muutenkaan kukaan. Eikä varsinkaan jos soolottaa B.

Ja tuollaisessa kahden sekunnin ikkunassa pitää käytännössä juosta omaan naattiin jos sillä haluaa mennä läpi savusta ottamaan saittia. Saa olla melkoinen luotto että call on oikea, että tuota lähtee oikeasti tekemään.
Et selkeästi ole pelannut CS:ää juurikaan, mutta on ihan perinteistä, että CT:t ottavat banaanin haltuun, ja jättävät yhden pelaajan katselemaan vanhalta autolta banaania, ja sitten peruuttamaan sitelle, kun vihut tulevat banaaniin. Tai jos tilanne on vaikka 4vs4, niin todella usein B-pelaaja on yksinään. Ja sen savun pelko teroille on siinä, että jos pusket sen läpi, ja vihu holdaa savuun, niin siitä saa käytännössä aina 2-3. Jos taas vihu on yksin beellä ja menee uusille heittäessään savun, niin sehän on ihan katastrofaalisesti pelattu (ellei vihu tule kunnon kamoilla jne.), koska koko savun hyöty menee ihan hukkaan, jos vihut tulevat siitä läpi.
 

Puncheon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Et selkeästi ole pelannut CS:ää juurikaan, mutta on ihan perinteistä, että CT:t ottavat banaanin haltuun, ja jättävät yhden pelaajan katselemaan vanhalta autolta banaania, ja sitten peruuttamaan sitelle, kun vihut tulevat banaaniin. Tai jos tilanne on vaikka 4vs4, niin todella usein B-pelaaja on yksinään. Ja sen savun pelko teroille on siinä, että jos pusket sen läpi, ja vihu holdaa savuun, niin siitä saa käytännössä aina 2-3. Jos taas vihu on yksin beellä ja menee uusille heittäessään savun, niin sehän on ihan katastrofaalisesti pelattu (ellei vihu tule kunnon kamoilla jne.), koska koko savun hyöty menee ihan hukkaan, jos vihut tulevat siitä läpi.
En puhunut missään vaiheessa että kukaan holdaisi soolona uusilta? Sanoin sen paikkana, mitä ei sillä naatilla tahi valoilla saa pois. Ennemmin sitä vaikka jigglaa banaanin savua CT:ssä eikä seiso paikallaan suoraan savun takana, josta sitten tulisi nähdyksi kun naatti posauttaa savun hetkeksi pois. Ja siitähän tuossa käytiin keskustelua, että naatilla saa sen savun pariksi sekunniksi pois ja sillä näkisi B:n "kaikki paikat, missä vihun "pahimmat" sijainnit ovat, ja loput voi valottaa." Ja näin ei minun mielestä ole.

Mutta ihan hyvää mututuntumaa sieltä pelimääristä.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En puhunut missään vaiheessa että kukaan holdaisi soolona uusilta? Sanoin sen paikkana, mitä ei sillä naatilla tahi valoilla saa pois. Ennemmin sitä vaikka jigglaa banaanin savua CT:ssä eikä seiso paikallaan suoraan savun takana, josta sitten tulisi nähdyksi kun naatti posauttaa savun hetkeksi pois. Ja siitähän tuossa käytiin keskustelua, että naatilla saa sen savun pariksi sekunniksi pois ja sillä näkisi B:n "kaikki paikat, missä vihun "pahimmat" sijainnit ovat, ja loput voi valottaa." Ja näin ei minun mielestä ole.

Mutta ihan hyvää mututuntumaa sieltä pelimääristä.
Uudet poltetaan, jos halutaan excecutea. Ja en nyt muutenkaan ymmärrä, miksi nostit ne esille, kun ”new boxes” eivät ole mitenkään relevantti asia savun läpi puskiessa. Savun läpi puskiessa relevanttia on valottaa ne paikat, joista voi ampua pelaajan, joka näkee savun. Eli voi ampua sen läpi menevä pelaajan, ennen kuin tämä itse näkee mitään.

Melko monestihan tuota saattaa pitää savun läheltä (kunnes savu alkaa hälvenemään), koska sitä harvoin valotetaan, ja se on todella tehokas paikka, siitä saa käytännössä aina kaksi. Ja kaksi sekuntia on sen verran pitkä aika, että jos naatilla räjäyttää savun ja tekee ajoitukset oikein, voi esim bossi jäädä holdaamaan sitä jigglailijaa kun joku puskee läpi. Lisäksi jigglaillessa antaa itsensä aika riskialttiiksi hyville valoille, jolloin koko saitti aukeaa suoraan. Savun edessä pelatessa monesti nähty savuun hipsimiset ja sitten pääseekin joko yllättävään banaanista tai spotti hankaloittaa siten pelaamista huomattavasti, monesti kun savu on käytetty CT:hen.

Ja joo. Eipä pelimäärät olennaista kerro, vaan se millä tasolla on pelannut (esim. Faceit).
 

Puncheon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Uudet poltetaan, jos halutaan excecutea. Ja en nyt muutenkaan ymmärrä, miksi nostit ne esille, kun ”new boxes” eivät ole mitenkään relevantti asia savun läpi puskiessa. Savun läpi puskiessa relevanttia on valottaa ne paikat, joista voi ampua pelaajan, joka näkee savun. Eli voi ampua sen läpi menevä pelaajan, ennen kuin tämä itse näkee mitään.

Melko monestihan tuota saattaa pitää savun läheltä (kunnes savu alkaa hälvenemään), koska sitä harvoin valotetaan, ja se on todella tehokas paikka, siitä saa käytännössä aina kaksi. Ja kaksi sekuntia on sen verran pitkä aika, että jos naatilla räjäyttää savun ja tekee ajoitukset oikein, voi esim bossi jäädä holdaamaan sitä jigglailijaa kun joku puskee läpi. Lisäksi jigglaillessa antaa itsensä aika riskialttiiksi hyville valoille, jolloin koko saitti aukeaa suoraan. Savun edessä pelatessa monesti nähty savuun hipsimiset ja sitten pääseekin joko yllättävään banaanista tai spotti hankaloittaa siten pelaamista huomattavasti, monesti kun savu on käytetty CT:hen.

Ja joo. Eipä pelimäärät olennaista kerro, vaan se millä tasolla on pelannut (esim. Faceit).
Tässä nyt puhutaan CS2, jossa ei ole skyboxia jonka kautta uusille heitetään se poltto tai se valo ns. normiexecutessa. Eli nostin esille koska se on paikka, mitä ei sinun mainitsemilla valoilla tai savun posauttavalla kranaatilla nykytiedolla saa tyhjäksi.

Olettaisin itse, että punalevuna ei enää jäisi jigglaamaan sitä kulmaa, jos kuulee sen kranaatin räjäyttävän savun pois. Silloinhan CT-pelaajalla on tieto, että sitä kulmaa ei ole enää turvallista jigglailla. Silloin tietenkin pelataan eri tavalla. Pakitetaan taaksepäin, vaihdetaan kulmaa, odotetaan rotaatiota paikalle, viivytetään teroja heittämällä polttoa jne. Capiche?

Minun mielestä on suunnatonta yksinkertaistusta väittää, että tuo naatitus muuttaisi pelin luonnetta oikein millään muotoa. Tuollaisessa tilanteessa vaadittaisiin naatittaja, puskija, AWP holdaamaan (ja mahdollisesti valottaja, kun naatittajan ajoitus ei välttämättä riitä enää siihen hommaan), että saadaan yksi tyyppi savun läpi. En näe, että tuo olisi wörtti. Tai että kenelläkään täällä kirjoittavalla olisi koskaan niin paljoa koordinaatiota Faceit-peleissä, että tuollaista saisi aikaan.

Tämän päivän showmatsi (joo, tiedetään, se on vain showmatsi) näytti omaan silmään siltä, että sillä savun naatittamisella saa vain yhden uuden pelityksen mitä tehdä silloin tällöin. Ja ampumalla savuun ei ainakaan riflellä tuon perusteella saa sellaista kauhukuvien etua, missä voisi kehittää jotain "X ampuu savuun reiän ja Y napsii awikalla läpi"-kuvioita.

Enemmän tuo skyboxin poistaminen muuttaa pelin luonnetta.

Enkä ymmärrä mikä pointti sulla on lähteä heti alkuun "oot paska pelaamaan"-argumenttiin.
 
Viimeksi muokattu:

Taavitheman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
OG hakkaa flamezin ja nikon johdolla Ninjoja 100-0 tällä hetkellä.

Ninjat toipuivat tuosta vielä 2-1 voittoon, mutta kyllä pitää jo sanoa että on myös ninjojen management osastolla peiliin katsomisen paikka siinä, että miten tuo joukkue on rakennettu. Miksi REZ harjoittelee support/lurk roolia samaan aikaan kun esetag on penkillä? Kauanko headtrick saa opetella tier 1 bossin tavoille? Miksi konfig ja brollan on samassa joukkueessa?

Kyllä on tuossa vääntämistä että saadaan orkesteri soittamaan samaa säveltä. En näe pitkällä juoksulla oikein järkeä tässä kokoonpanossa, mutta saa nähdä sekoittaako CS2 saapuminen pakkaa skenessä sillä tavalla, että tässä rosterissa olisi jotain järkeä.
 
Viimeksi muokattu:

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ninjojen eka BO1 takana ja voitto napsui. Onko vihdoin DJL ja Aleksi heittänyt tuon yltiöpassiivisen pelityylin roskiin? Nyt oli paljon enemmän räjähtävyyttä ja tekemisen makua tuossa hommassa eikä sitä nyhväystä mitä oli aikaisemmin.
 

Taavitheman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Ihan hyvä yri myös Vitalityä vastaan mutta yksilötaitoero oli aivan liian suuri. CT puolella joutuu nojaamaan vähän enemmän yksilöiden päätöksentekokykyyn ja osumiseen ja se tuottaa ninjoille vaikeuksia. Pitäisi dominoida enemmän teropuolella yksilötaidoiltaan parempia jengejä vastaan niin voisi voittaa kenet vaan.

Ihan fifty sixty meneekö tämä jengi edes majoreille. Mun mielestä hyviä nimiä joiden yhteenlaittamisessa ei mitään järkeä. Helvetin huonosti kasattu jengi mutta pelaajat tekevät toki parhaansa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ihan hyvä yri myös Vitalityä vastaan mutta yksilötaitoero oli aivan liian suuri. CT puolella joutuu nojaamaan vähän enemmän yksilöiden päätöksentekokykyyn ja osumiseen ja se tuottaa ninjoille vaikeuksia. Pitäisi dominoida enemmän teropuolella yksilötaidoiltaan parempia jengejä vastaan niin voisi voittaa kenet vaan.

Ihan fifty sixty meneekö tämä jengi edes majoreille. Mun mielestä hyviä nimiä joiden yhteenlaittamisessa ei mitään järkeä. Helvetin huonosti kasattu jengi mutta pelaajat tekevät toki parhaansa.

Yksilötaitoahan tuossa jengissä nimenomaanhan on ihan helvetisti. Palaset pitäisi vain saada kohdalleen. Noita tulitaisteluita mihin Ninjat joutuu ei voittaisi edes G2:n yksilötaidolla. Kokoajan ollaan jo ennen yhtäkään laukausta takaa-ajo asemassa. En tiedä pitäisikö tässä koittaa vaihtaa positioita, antaa yksilöille enemmän vapautta vai Aleksin mikromanageroitavan vielä enemmän, mutta kokoajan CT-puolella yllätetään vähän housut kintuissa.

Mutta yksilötaitoa kyllä on. En ainakaan itse saa mitenkään Vitalitya enemmän tulivoimaiseksi joukkueeksi, vaan näen yksilötasona juuri Ninjojen olevan vähän edellä. Toki Zywoo tasoittaa tuota eroa huomattavasti vielä.

Headtrick < Zywoo
Aleksi > Apex
Rez > dupreeh
Brollan > Magisk
K0nfig < Spinx
 

Taavitheman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Yksilötaitoahan tuossa jengissä nimenomaanhan on ihan helvetisti. Palaset pitäisi vain saada kohdalleen. Noita tulitaisteluita mihin Ninjat joutuu ei voittaisi edes G2:n yksilötaidolla. Kokoajan ollaan jo ennen yhtäkään laukausta takaa-ajo asemassa. En tiedä pitäisikö tässä koittaa vaihtaa positioita, antaa yksilöille enemmän vapautta vai Aleksin mikromanageroitavan vielä enemmän, mutta kokoajan CT-puolella yllätetään vähän housut kintuissa.

Mutta yksilötaitoa kyllä on. En ainakaan itse saa mitenkään Vitalitya enemmän tulivoimaiseksi joukkueeksi, vaan näen yksilötasona juuri Ninjojen olevan vähän edellä. Toki Zywoo tasoittaa tuota eroa huomattavasti vielä.

Headtrick < Zywoo
Aleksi > Apex
Rez > dupreeh
Brollan > Magisk
K0nfig < Spinx

Yksilötaito aina suhteessa vastustajaan huom. Diskonttaat myöskin aika paljon sitä, kuinka huonosti jengi on rooliensa puolesta koottu.
En halua profiloitua Aleksin perseennuolijaksi mutta kyllä tuossa on huippujengejä vastaan todella vaikeaa vaikka kuinka hiottaisiin CT defaultteja yms. Oma lukunsa on toki se, kuinka paljon voidaan Aleksia syyttää headtrickin koomailuista bossilla (vrt monesy aleksin aikana).

Saa nähdä keitä tulee bo3 peleissä vastaan, siitä riippuu majoreille pääsy tällä linarilla.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Hyh helvetti taas tätä Nipin CT-puolta. Ihan liian passiivista kulmien holdausta. Ei mitään yritystä tehdä aggressiivisia pelityksiä, vaan istutaan ja odotetaan koska viikate käy.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Hyh helvetti taas tätä Nipin CT-puolta. Ihan liian passiivista kulmien holdausta. Ei mitään yritystä tehdä aggressiivisia pelityksiä, vaan istutaan ja odotetaan koska viikate käy.
On kyl kohtuu karseeta katsottavaa. Holdataan yksin kulmia ja katotaan ku vihu ampuu paremmin. Sen jälkee ihmetellää että miks hävitään.

Mut täytyy myöntää, että tää NiPin passiivinen pelityyli ei oikein sovi, jos itseluottamuksen kans yhtää ongelmia.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
On kyl kohtuu karseeta katsottavaa. Holdataan yksin kulmia ja katotaan ku vihu ampuu paremmin. Sen jälkee ihmetellää että miks hävitään.

Mut täytyy myöntää, että tää NiPin passiivinen pelityyli ei oikein sovi, jos itseluottamuksen kans yhtää ongelmia.

Kuinka monta kertaa esimerkiksi ollaan yritetty ottaa banaani haltuun? NOLLA. Ihan uskomatonta touhua.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Keskimäärin menetty banaani 15 sekunnin kohdalla. Kuinka monta kertaa ollaan yritetty pelata aggroa midissä? Tää viimeinen kiesi taisi olla ensimmäinen

Jep. Eikä banaanissa edes ole kyse siitä, että Forzella olisi hullut takut ottaa banaani haltuun, vaan Ninjat ihan vapaaehtoisesti vetäytyy saitille asti. Siellä sitten odotellaan kahdestaan executea, kun kellossa jäljellä 1.30. Samaa aikaa A:lla kolme ukkoa pelaa yksi pitissä, yksi saitilla ja yksi holdaa longia kirjastosta.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Jep. Eikä banaanissa edes ole kyse siitä, että Forzella olisi hullut takut ottaa banaani haltuun, vaan Ninjat ihan vapaaehtoisesti vetäytyy saitille asti. Siellä sitten odotellaan kahdestaan executea, kun kellossa jäljellä 1.30. Samaa aikaa A:lla kolme ukkoa pelaa yksi pitissä, yksi saitilla ja yksi holdaa longia kirjastosta.
Samaa ihmettelin. Ei edes yritetty taistella. Tuntuu että jokainen asekiesi oli käytännössä defaultia eli pelataan passiivisesti ja pakitellaan.

Tuossa Forze näytti kuinka rikotaan hiukan aggrolla terojen peli.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Forze otti banaanin ja pysty sen jälkeen kääntää kaikki A:lle. Olipa yllätys, että mentii ristituleen kuolemaan sen jälkeen
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Forze otti banaanin ja pysty sen jälkeen kääntää kaikki A:lle. Olipa yllätys, että mentii ristituleen kuolemaan sen jälkeen

Forze pelaa ehkä vähän turhankin aggroa välillä. Stäckätään neljällä alusta lähtien esimerkiksi, mutta kyllä tällaista rohkeaa pelitystä kaipaisi Ninjojen CT-puolet. Ei ne ainakaan huonommin voi enää mennä!
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ja vikalla kierroksella Forze otti kahdella talon haltuun ja tappoi lurkkerin. Helppo luku B:lle. Kyllä nyt CT-puolella Aleksia vietiin kuin pässiä narussa. Enemmän aggressiivisuutta. Turha syyttää tulivoimaa jos istutaan peloissaan saiteilla.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
JYP vs TPS
  • 2.50
  • 4.05
  • 2.48
Jukurit vs Ilves
  • 4.30
  • 4.75
  • 1.64
KalPa vs KooKoo
  • 1.53
  • 5.10
  • 4.95
Kärpät vs HPK
  • 1.63
  • 4.70
  • 4.40
Lukko vs Tappara
  • 1.92
  • 4.40
  • 3.65
Pelicans vs K-Espoo
  • 1.89
  • 4.35
  • 3.40
Sport vs HIFK
  • 2.70
  • 4.25
  • 2.24
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös