Kyllä Matias Strozyk pelottavan oikeassa on tuossa kolumnissaan. Ehdottomasti on. Itsekin olen sitä katsellut, että noista huippupasseista ei osuta kuin pleksiin, muikkuverkkoihin, tai logoon. Ja vaikka tuossa kolumnissa annetaan (osin melko aiheellisestikin kun on ylivoimainen ykkönen tässä kategoriassa) Willsiestä se kuva, että hän usein hyödyntää Locken passit, niin siitäkin voi olla montaa mieltä, nimittäin kyllä hänkin noita paikkoja on kämmäillyt. Maaleja voisi olla enemmänkin kun on saanut Lockelta lapaan tyhjän, tai ainakin puolityhjän maalin odottaessa.
Kun tuo joukkue saa putken kulkemaan, tullee Locken pinnatkin nousemaan, se on selvää.
Strozyk muuten kirjoittaa myös ettei Locke ole mikään maalintekijä, mutta tässä kohtaa pitää myös Coreya itseään ruoskia siitä ettei ole osunut helpoistakaan paikoista. On yrittänyt paikoin jopa liian hienoa ja ovelaa ujutusta sen sijaan että vetäisi niin ylös kuin pystyy, kuten maalin edessä kannattaisi tehdä. Lockellakin voisi noita häkkejä jo ainakin 5 olla.
No, itse ainakin uskon että myös tämän miehen osalta kurssi tulee kääntymään. Ehkä jopa tänään, kun vastassa on sarjajumbo.
Yksi asia on kuitenkin poikkeuksellista, ja se on maalipaikkojen laatu silloin kun Locke niitä luo. Ei yksi pelaaja yksinään ilman erinomaista silmää ja mailataitoa osaa luoda niin paljoa noita ns. puolityhjän maalin tontteja. Sen sijaan, että noita pyyhkii mihin sattuu, tulisi ne saada jollain tuurillakin välillä sisään. Itse ainakin toivon Lockelle tsemppiä jatkoon, tässä ei voi homma kuin parantua, ja myös pieni itsetutkiskelu omien maalitonttien suhteen on paikallaan. Keep it simple, jne.
edit:
Musta-lehdessä oli muuten erittäin hyvä artikkeli noista meidän Pohjois-Amerikkalaisista jannuista, ja Locke itsekin manailee, että ei oikein ole vielä toiminut. Ja ilmeisesti jutun kirjoitusaikana matseja oli takana muutama vähemmän kuin nyt. Potentiaalia, sitä löytyy, ja se myös kaivetaan esille!