Kuhta, Peltonen, Luttinen, Somervuori, Talaja jne.
Tuohon lisää vielä Granlundin, joka teki viime kaudella 15 häkkiä ja yli 30 pistettä ja on urallaan jatkuvassa kehitysvaiheessa, niin saadaan nippu 15+ ja 20+ maalintekijöitä, joista kaikki ovat epäonnistuneet tavalla tai toisella tällä kaudella. Ja tuon määrän kovia äijiä maalinteossa pitää riittää liigan kärkijoukkoon. Nyt kumminkin tähän vielä noihin vaikuttava, mutta ei selittävä, kommenti eli mun mielestä valmennuksen jälkeen suurin ongelma on ollut tälle kaudelle vaihdellut sentteritilanne. Ilman noita kahta puolta toi jengi olisi mun papereissa 4 kärjessä. Ekä tuossa Peltosen ja Kuhdan ikäkysymyskään paina, sillä ei 40-50 pisteen äijät romahda tuolla tavoin yhden kauden välissä. Ja nyt näyttää, että molemmilla putki kulkee jopa ihan hyvin suhteutettuna kahteen viime kauteen, joka lopulta pyyhkii osan ikäkriisihaihattelusta pois. Lisäksi joku Liivik on tullut alas ja ollut epätasainen Selkärangattoman ja Sopan aikana. Tosiasia on, että noin paljon ei tapahdu sattumia yhden kauden ajalle.
Mä olen, luultavasti hyvin yksinäisenä (mutta mä olen oikeassa saatana) toitottanut, että joukkueen yksittäisten pelaajien alkuperäisissä jaloissa ei ole mitään vikaa suhteessa liigavauhtiin. Joukkuetta ei ole koottu materiaalin puolelta hitaaksi. Enemmän tässä haisee joukkueen valmistautuminen alkukesästä asti ja sen vaikutus liikkeeseen ja yleiseen urheilullisuuteen. Vielä enemmän, kuten Kalpa-peli osoitti, on kyseessä pelitavan/tavattomuuden tuoma hitaus. Kai se Kalpa nyt näyttää jumalauta 100 kertaa nopeammalta joukkueelta, jos se pyrkii ylhäältä karvaamaan aktiivisesti taktisesti ja huonosti harjoitettua jengiä vastaan, joka taistelee perusasioiden kanssa saadakseen kiekon ylös ja toisaalta tuo meidän jengi ei pyri aktiivisuuteen eli edes yrittämään niiden jalkojen käyttöä oman hyökkäyspään karvaamisessa. Ei siitä todellisesta nopeudesta saa selvää noilla pelitavallisilla spekseillä, koska siellä voisi olla kaikki Pavel Buren jaloilla varustettuina ja silti se nopeus näyttäisi lähes samanlaiselta vastaavalla tavalla pelatessa.