Copa América @ Venezuela 2007

  • 19 260
  • 138

Jens W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man Utd, Batistuta, Argentiina, RoPs
Argojen puolesta on liputettu tässäkin suunnassa jo pari vuosikymmentä. Diego Armandosta ja Gabriel Omarista ei mene montaa ukkoa ohi all-time favoriteissa.
Harmi kun Batigolia ei ikinä nähty Premierissä.

Toivottavasti brassit lyödään kunnon lukemin.


Aijai!!! Nyt on sellaista puhetta vanhan miehen humalaisille aivoille, että!! Batistutaa olen itse fänittänyt koko sen ajan kun olen jalkapalloa seurannut. (mainitaan sen verran, että kihlajaispäivä piti sovittaa Batistutan syntymäpäivään, eli 1.2!!)
Anyway... Batigolhan oli sangen lähellä siirtoa Man Unitediin vuosi ennen kuin siirto Violasta Romaan tapahtui.... Sivuun kirjoittanutkin muistelee edelleen orkuissa haastatteluja, joissa Gabriel ilmoitti aloittaneensa jo englanninkielen opinnot ja odottavansa innolla valioliigan haasteita jne. jne.
No, siirto ei sitten loppuviimein jostain syystä toteutunut, mutta onneksi sentään Roma nappasi mestaruuden kaudella 00-01, joten scudettoa pääsi tämä ehkä kaikkien aikojen lahjakkain maalintekijä sentään maistelemaan.

Sori, tää on ihan OT:tä, mutta olihan Romalla huikee nippu tuolla kaudella..... Candela, Cafu, Samuel, Aldair, Tommasi, Asungao, montella, Totti, Butagola.... Aivan käsittämätön kokoonpano... kyllä tolla pitikin mestaruus tulla.

Jos joku muuten haluaa jatkaa juttua Batigolista, niin YV:tä mulle tai jotain...
Jatketaan huomenna...... ZZZZZ.......zzzzzzz
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Oikeastaan aika käsittämätöntä, miten surkeasti Argentiina menestyi MM-kisoissa 1994, 1998 ja 2002... eli siis Batistutan aikakaudella.

Tuo 1994-nippu oli varsinkin todella hurja: Maradona (ennen käryään), Redondo, Batistuta, Caniggia, Ruggeri, Balbo, ym.

1986 ja 1990 maailmanmestaruus ja finaali joukkueilla, jotka eivät olleet tasoltaan edes samalta planeetalta noiden myöhempien all-stars nippujen kanssa. Kai yksi mies sitten teki niin paljon noissa... pelillisesti ja henkisesti. Tuo 1990 pahamaineinen Argentiinan jengi oli muuten ehkä kaikkien aikojen kovin puolustukseltaan. Aivan hirveän puolustussysteemin Bilardo oli rakentanut...katsoin tuon kauhean 1990-finaalin eilen, ja mahdotontahan tuosta oli Saksan maalia tehdä ilman tuomarin apuja. Kamalaa katseltavaa, mutta oli kyllä tehokasta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei taida löytyä Riquelmelle pysäyttäjää tässä turnauksessa, tällä hetkellä tuskin löytyisi mistään muustakaan. Mies on ehtinyt peliä pyörittäessään tehdä jo viisi maaliakin, tosin viimeisin kevyesti vihelletystä pilkusta. Itse en olisi siitä pilkkua tuominnut. Montakohan maalia Riquelme on syöttänyt? Ei taida olla epäilystäkään turnauksen parhaasta pelaajasta, kävi finaalissa sitten ihan miten vain.

Ei pöllömmin maajoukkueuransa jo kertaalleen lopettaneelta mieheltä, ei. 2010 on yllättävän lähellä, veikkaanpa että J.R. jatkaa vielä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pöllömmin maajoukkueuransa jo kertaalleen lopettaneelta mieheltä, ei. 2010 on yllättävän lähellä, veikkaanpa että J.R. jatkaa vielä.
Vuonna 1978 syntynyt kaveri ja ehkä maailman paras futaaja jatkaisi MM-kisoihin? Aika hurja veikkaus. Ymmärrän kyllä pointin, mutta siihen maajoukkueuran päättämiseen taisi liittyä muita syitä kuin miehen ikä. Perhesyihin Riquelme silloin vetosi ja äitinsä heikkoon terveyteen.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Sitä sun tätä

Oikeastaan aika käsittämätöntä, miten surkeasti Argentiina menestyi MM-kisoissa 1994, 1998 ja 2002... eli siis Batistutan aikakaudella.

Tuo 1994-nippu oli varsinkin todella hurja: Maradona (ennen käryään), Redondo, Batistuta, Caniggia, Ruggeri, Balbo, ym.

1986 ja 1990 maailmanmestaruus ja finaali joukkueilla, jotka eivät olleet tasoltaan edes samalta planeetalta noiden myöhempien all-stars nippujen kanssa. Kai yksi mies sitten teki niin paljon noissa... pelillisesti ja henkisesti. Tuo 1990 pahamaineinen Argentiinan jengi oli muuten ehkä kaikkien aikojen kovin puolustukseltaan. Aivan hirveän puolustussysteemin Bilardo oli rakentanut...katsoin tuon kauhean 1990-finaalin eilen, ja mahdotontahan tuosta oli Saksan maalia tehdä ilman tuomarin apuja. Kamalaa katseltavaa, mutta oli kyllä tehokasta.

2002 Argentinan joukkue oli auttamatta liian vanha ja olisi uskoakseni pärjännyt paremmin jos olisi ottanut nuoria tähtiään pelaamaan. En ollut mitenkään superyllättynyt ainakaan itse ettei pidemmälle menty japanin ja korean kisoissa. En jaksa nyt kaivaa esiin netistä keitä, mutta '02 kisoissa muistaakseni jätettiin useampiakin nuoria"maailmantähtiä" ulos kisakoneesta vanhojen kokaiini cannigioiden edestä joiden polvet eivät enää kunnolla taipuneet.

1998 joukkue oli kieltämättä kova, toisaalta tuntui että Ranskassa usemmallakin joukkueella oli hurjia nippuja kasassa kun miettii kokoonpanoja. Esim. Brasilia, Ranska ja Hollanti vain mainitakseni olivat kaikki huikeilla nipuilla mukana.

CopaMericaan. mahdollisuuksien mukaan, mahdollisimman paljon on pelejä on tullut katsottua. Käsittämättömän erilaista on peli kuin eurooppassa, vieläkin. En ollut ennen turnausta nähnyt Emerican joukkuiden keskenäisiä pelejä, ja nyt olo on todella positiivisesti yllättynyt. Olisiko ollut Simon Kuper joka oli julistanut iloisen hyökkäävän etelä-amerikkalaisen pelin kuolleeksi ja A. Ortegan viimeiseksi mohikaaniksi. Nähtyäni pelejä on pakko olla erimieltä, peli elää erilailla kuin eurooppalainen jalkapallo. Maaleja tulee vieläkin ihan "vahingossakin" ja peli aaltoilee mukavasti.

Finaaliin lähdettäessä toivon että Brazilian "sekamelska" jotenki pysäyttäisi Argentiinan. Miksi muuten juuri Brasseilta kieltäytyi niin paljon tähtiä ja Argentinalta ei juuri ketään? Kieltäytyikö Ronaldo vai mahtuiko Wagner Love edelle :)? Onko Dunga euroopan ammattilaisten "hampaissa" vai luetetaanko että vanha joukkuekaveri muistaa kundit?


- There is only one Garricha -
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
Itsekin olen aina pitänyt Batigolia suosikkinani. Häntä ei tule kukaan syrjäyttämään, koskaan. Minä rakastin sitä pelaajaa, ja se oli järkyttävä kokemus kun Argentiina jäi alkulohkoon 2002.
 

Erik Loka

Jäsen
Itsekin olen aina pitänyt Batigolia suosikkinani. Häntä ei tule kukaan syrjäyttämään, koskaan. Minä rakastin sitä pelaajaa, ja se oli järkyttävä kokemus kun Argentiina jäi alkulohkoon 2002.

Sama juttu. Toivottavasti sunnuntaina tulee voitto pitkästä aikaa, vaikka ei se tietenkään korvaa noita MM-kisojen pettymyksiä.

Riquelmen peliä oli todellakin ilo katsella tuossa välierässä, kuten myös Messin otteita. Aina voi odottaa jotain näppärää, kun pallon saavat.

Eli Argentiinan puolella edelleen ehdottomasti.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Tänään on sitten se odotettu finaali, eikä Argentiina ole hyvin menneestä pelistä huolimatta vielä saavuttanut mitään, tänäyönä se voitto pitää ottaa. Jokaisen Argentiinan pelin olen herännyt keskellä öitä katsomaan, hienot kisat mutta se kruunu vielä himaan niin... :)
 

Jens W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man Utd, Batistuta, Argentiina, RoPs
Oliko näin, että loppuottelu alkaa joskus puoliltaöin?? Ei muuta kun kaikki joukolla kannustamaan suuri ja mahtava argentiina voittoon.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
C+S1 kello 23.50; be ready to rock & roll

....joskus puoliltaöin?? Ei muuta kun kaikki joukolla kannustamaan suuri ja mahtava argentiina voittoon.
Yes, tällä kertaa toivon sinivalkoraitaista voittoa joukkueen kokonaisesityksen ja ikimuistoisten pelien perusteella, vaikka olen ollut Brasilia-hopeful aina siitä saakka kun parhaat pelaajat eivät koskaan riittäneet (mm. MM-skabat 1966, 1978 ja niin edelleen).
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
[ot]Kanava jolta pitäisi tulla Brasilia-Honduras -junnumatsi pukkaa melkoista Chanel ysiä ulos parhaillaan. Suosittelemme jyrkästi Sopcastia ja kanavaa 16529. Hethethet... Chris Waddle![/ot]
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Huikea loppuottelu tulossa. Olisi voinut vaikka yle olla hereillä ja lähettää matsin. Varsinkin Messin ja miksei Tevezinkin otteet olisi kinnostaneet kovasti. Vaikka Argentiina ei sen kummemmin oma suosikki aiemmin olekaan ollut, niin kyseisten pelimannien myötä kyllä kiinnostus on noussut todella kovaa.
 
Onko avauskokoonpanot jo tiedossa? Miten muuten arvioisitte kisojen suurimmista onnistujista noin henkilökohtaisella tasolla? Itse en ole peliäkään nähnyt, mutta ilmeisesti Riquelme on ainakin ollut jäätävä, eikä Messikään paljon huonompi. Brasseilta ainakin Robinho ollut tikissä, mutta ketä muita? Ja nyt en puhu pelkästään näistä finaalijoukkueista.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Riquelme on ollut kisojen paras pelaaja... ei epäilystäkään. Täysin maaginen kaveri.

Basile on vahvistanut Argentiinan avauskokoonpanon:

1- Roberto Abbondanzieri
8- Javier Zanetti
2- Roberto Ayala(c)
15- Gabriel Milito
6- Gabriel Heinze
20- Juan Sebastián Verón
14- Javier Mascherano
19- Esteban Cambiasso
10- Juan Román Riquelme
19- Lionel Messi
11- Carlos Tevez

Crespo on myös kunnossa pelaamaan, mutta ainakin aloittaa penkillä.
 

Nipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, Canadiens
Kohta alkaa. Kovaltahan tuo Argentiinan avaus kokoonpano näyttää, ei siitä pääse mihinkään. Toivottavasti kisat saavat nyt arvoisensa huipennuksen. Ikävä kyllä en ottelua televisiosta näe sillä Canal plussasta en viitsi kesäisin maksaa. Messin kahdella maalilla ARG voittoon.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
PPMaten kautta GolTV pelittää.

1-0 BRAZIL GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLL!!!!

Oli todella hieno maali Baptistalta, huikea kuti. Riquelme veti juuri tolppaan eli tasoitus oli lähellä. Pelattu kahdeksan minuuttia ja näyttää tulevan mahtava peli.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Joka kerran kun näen erään nimeltämainitsemattoman Argentiinan pelaajan, niin ihmettelen että millä eväillä kaveria hehkutetaan paikkansa maailman kärkipäähän. Omassa joukkuessaan viime kaudellakin vaihtomiehenä ja ei sovi oikein millekkään paikalle ominaisuuksiltaan erinomaisesti ja taas kaveri on ollut kokoajan täysin hukassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös