Ronaldo pelasi nuo kaksi kautta paremmin kuin Messi. Ei Messikään mikään jumala ole, että pystyy pitämään tuota yliluonnollista tasoaan ihan koko ajan. Ronaldo on aivan poikkeuksellinen yksilö ihan samalla tavalla kuin Messi. Voimassa ja fysiikassa vie Messiä, mutta kuten sanottua niin jalkapalloilijana Messi on parempi.
Voima ja fysiikka ovat myös jalkapalloilijan ominaisuuksia. Ronaldon fysiikka on aivan poikkeuksellinen ja sen vuoksi pidänkin häntä Messiä parempana pelaajana. Molemmat ovat toki aivan poikkekuksellisia pelaajia ja kumpaa pitää parempana on aika pitkälti mielipidekysymys, sillä heidän tasonsa on aika lähellä toisiaan. Väite kuitenkin että Messi on käytännössä kaikessa muussa kuin fysiikassa parempi on kuitenkin mielestäni aika humoristinen.
Mutta tämä keskustelu karkasi vähän aiheesta. Itse olen ainakin pettynyt, jos Messin maajoukkueura jäi tuohon. Maailmanmestaruus tai edes Copa American voitto nostaisi ainakin minun papereissani Messin uran vielä entistä loistokkaammaksi. Nyt Messi on onnistunut voittamaan ainoastaan Barcelonassa, joka on ollut lähes koko Messin tämän astisen uran ajan maailman paras seurajoukkue. Toki Messillä on ollut myös suuri osuus Barcelonan erinomaisuuteen, vaikkakaan ei pidä unohtaa myöskään mm. Xavia, Iniestaa tai Puyolia.
Messin kohdalla menestymättömyyttä maajoukkuessa tunnutaan aina perustelevan paskoilla joukkuekavereilla. Eivät ne ole paskoja, vaikka eivät yhtä ylivoimaisia kuin Barcelonassa. Higuainiakin voisi näiden keskustelujen perusteella luulla ihan paskaksi jalkapalloiljaksi, vaikka tälläkin kaudella Higuain teki Serie A:ssa yli maali/peli tahtia ja voitti aivan ylivoimaisesti Serie A:n maalikuninkuuden. Muutama vuosi sitten Higuain oli vielä Real Madridin ykköskärki. Lisäksi Argentiinalla on mm. sellaisia turisteja kuin Aguero ja Di Maria. Monesti olisi Messi voinut itsekin suoriutua maaajoukkueessa huomattavasti paremmin, etenkin ratkaisupeleissä.
Jos Messi vielä maajoukkueeseen palaa, niin toivottavasti mieheltä otetaan kapteenin nauha pois kädestä. Se voisi vähentää vähän Messin paineita, eikä hän oikein vaikuta oikealta pelaajalta kapteeniksi. Ainakin minulle Messistä on jäänyt kuva aika hiljaisesta ja syrjäytyvästä persoonasta, joten onko tuollainen kaveri oikea mies kantamaan Argentiinan maajoukkueen kapteenin nauhaa? En kyllä tiedä onko Argentiinalla joukkueessan oikein yhtää kapteeniksi soveltuvaa pelaajaa. Toivottavasti Messi nyt käy maajoukkueessa voittamassa edes sen Copan.
Tyypilliseen tapaan Ronaldo-fanipojilla menee puurot ja vellit sekaisin.
Nimimerkki VilleLeino haukkumassa muita fanipojiksi. Nyt pitää harkita allekirjoituksen vaihtoa.