On tää veikee mielipidepalsta kun löytyy kaiken maailman velikultia, joilla on kaiken oikean tiedon asiantuntijuus.
Tässä on saanut nyt kaksi päivää lukea mitä kaikkea tää porukka on tehnyt väärin ja miten mielenosoitus tulee oikeaoppisesti tehdä.
Itse olen katsonut mielenkiinnolla näitä striimejä kun ei ole ajatusmaailmat aiemmin kohdanneet, mutta en nyt ihan hirveätä vastakkainasetteluakaan saanut tässä aikaiseksi. Kyllähän tuolla nuo kristallimammat ja jeesukseen uskojat oli porukassa mukana, mutta niillekin annettiin rauha sanoa sanottavansa. Joku päätti huutaa eduskunnan edustaa valvovalle poliisille asioita puolisen tuntia. Ei sekään siitä lähtenyt.
Ihailen sitä, että ei tuolla erotella, vaan kaikki saa sanoa oman sanottavansa.
Fakta on se, että tätä on kestänyt pari vuotta ja kaikilla on vahva omakohtainen kokemus sen vaikutuksista. Kaikki me olemme joutuneet purkamaan sitä omilla tavoillamme eikä sille kaiketi ole yhtä oikeaa tapaa, vaikka täällä moni niin antaa ymmärtää.
Maailmalla matkustaessa on oppinut, että suomalaisina me usein kysytään, että miksi joku tapahtuu. Ja sitten suututaan kun joku ei toimikaan kun sen on olettanut toimivan.
Loistava esimerkki on lentokentällä koneeseen nousu. Suomalaisen tunnistaa siitä, että se alkaa motkottamaan ääneen kun ruudussa luvattu check-in aika tulee täyteen ja ketään virkailijaa ei näy. Se koetaan heti henkilökohtaisena loukkauksena - vähän niin kuin nämä Convoylaisten tapa tehdä mielenosoitusta.
Itse asuessani toisessa maassa opin pian, että sellaisella ajattelutavalla saa vain näppyjä ja käänsinkin ajattelutapani sellaiseksi, että miksi-kysymyksen sijaan onkin parempi kysyä miksipä ei? Näillä kahden päivän näytöillä jäi fiilis, että miksipä ei näinkin saisi osoittaa halua muutokseen.
Tarkennuksena vielä, että puhun nyt siitä porukasta, joka on ollut tuolla parina päivänä klo 22:30 saakka ja promilleraja on pysynyt alle 0,8. Johonkin se raja on vedettävä kuitenkin.