Columbus Blue Jackets 2020–2021 – ei tulta ilman savua

  • 425 529
  • 1 697

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Järjettömän paskaa tuuria kyllä nuorella miehellä, kuolla tuollaisella tavalla. Mutta mutta... ketjun otsikko on kyllä aika osuva, näin hirtehisesti ajateltuna, vaikka tulella ja savulla nyt ei tietenkään ikinä mihinkään ilotulitteisiin viitattukaan...
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Columbus on värvännyt Cam Lawrencen ja Josh Weissbockin johonkin neuvonantorooliin. Analytiikkajannuja, viimeksi Floridassa, jossa onnistuivat ihan hyvin omistajan strategiasekoiluista huolimatta. Lawrencea pidetään jopa GM-talenttina.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Columbus on värvännyt Cam Lawrencen ja Josh Weissbockin johonkin neuvonantorooliin. Analytiikkajannuja, viimeksi Floridassa, jossa onnistuivat ihan hyvin omistajan strategiasekoiluista huolimatta. Lawrencea pidetään jopa GM-talenttina.

Jännää tämä Ziton ja Kekäläinen sulle-mulle-sulle mulle -homma.

Eiköhän tässä vielä nähdä kesällä Patrik Laineen ja Anton Lundellinkin osoitteenvaihdos. Myös yksi rightin pakki menee Columbukseen, koska siellä on vajetta ja Floridassa ylitarjontaa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jos jotain positiivista väliin, niin Laine kehuu kaupunkia.

Jatko Blue Jacketsissa on tosiaan ykkösvaihtoehto, Columbus on nuorekas yliopistokaupunki ja lämpötilatkin ovat mukavammat kuin oli Winnipegissä”, Laine vertaili.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mitä Chicagon paluuposti vakavasti ottaen voisi todennäköisesti olla meidän suuntaan?
Olen aikasemmin veikannut yhdistelmää Connor Murphy ja ykkönen. Murphy tulis paikkamaan Jonesin kokoonpanossa ja sitten kai ton Chicagon pitää saada myös liksojakin veke. Ja sitten toi ykkönen saatas matkata Buffaloon sitten toisessa treidissä.
 
Mitä Chicagon paluuposti vakavasti ottaen voisi todennäköisesti olla meidän suuntaan?

Siis mun mielestä Jarmon tulisi saada 1-on-1 kaupassa Dach toiseen suuntaan. Mutta Dach lienee koskematon, niin sitten tarvis olla joku paketti, missä liikkuu ainakin yksi sentteri (Strome) ja pickejä. Tai sitten joku Strome-Murphy-1st-2nd -22 vuodelle. En mä tiedä. Jones on liian hyvä puolustaja.
 
Siis mun mielestä Jarmon tulisi saada 1-on-1 kaupassa Dach toiseen suuntaan. Mutta Dach lienee koskematon, niin sitten tarvis olla joku paketti, missä liikkuu ainakin yksi sentteri (Strome) ja pickejä. Tai sitten joku Strome-Murphy-1st-2nd -22 vuodelle. En mä tiedä. Jones on liian hyvä puolustaja.

Omaan silmään kisa Jonesista on tiukka ja liekkö Chicago tehnyt juuri tän treidin velipoikaan sillä että nousee taas kisaan mukaan. Mutta kyllä Kekäläinen sais nyt niistää Chicagoa tässä kunnolla. Dach mielestäni oltava pöydällä. En näe mitä muuta Chicagolla voisi olla mitä sieltä haluaisi. Toivottavasti Columbus tietää enemmän.
 
En näe mitä muuta Chicagolla voisi olla mitä sieltä haluaisi. Toivottavasti Columbus tietää enemmän.

Mä avasin juuri kanssa capfriendlyn enkä löytänyt mitään järkevää koko Hawksin rosterista, joita voisi Jonesiin vaihdossa kaupata. Jonesilla nyt heikko kausi alla, mutta potentiaali järjetön. Voipi olla, että Hawksilla ei ole tarjota tosiaan mitään järkevää hintaa Kekäläiselle. Ja Keklu tekee yleensä vain hyviä kauppoja.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jones on kuitenkin ensi kauden jälkeen UFA, joten se sitten näkyy vastineessa. Ilmeisesti Philadelphia ei ole enää kovin innokaasti Jones sakabassa mukana kun Jones ei vältämättä jatkoa sinne tekis vaan ois silti testaamassa markkinoita. Oli silleen itselle ylläri kun yleensä Flyers on sellainen seura jonne pelaajat haluaa mennä ja faijakin on samassa kaupungissa duunissa. Mutta Elliotte Friedmanin mukaan Jonesilla on kuitenkin kai pari paikkaa jonne se suostuis tekemään jatkon heti, ja varmaan nyt broidilla vahvistettu Chicago saattas olla sellainen. Veikkailen että noi pari muuta on sitten Dallas, Las Vegas, Rangers ja Tampa, mutta noista pari nyt ei varmaan cäppitilanteen takia ole kovin relevanteja osoteeksi juuri nyt.

Mutta eihän siellä Chicagossa paljoaa ole anettavaa kun oletattavasti Dach ei minnekään liiku. Kuten totesin niin samanlaisessa sopparitilanteessa oleva Murphy tulisi paikkamaan Jonesin lähtöä rosterissa. On myös siis rightin pakki. Kyllä mulla toi Nikita Zadorovkin kävi mielessä kun Kekäläinen tykkää venäläisistä ja ilmeisesti Chicagossa sopparineuvottelut on vähän nihkeät kun pyytää poskettomia. Kekäläisenä en nyt kuitenkaan lähtis homaamaan jotain rahan ahentta venäläistä. Chicagon ykkönen taas ensi draftissa on aika korkealla, joten on sikäli ihan kova vastine. Jos Kekäläinen on Eichel skabassa tosisaan mukana niin se on sellainen palanen josta Buffalo taas saattaisi olla kiinnostunut. Lukas Reichel taas olisi mielenkiintoinen prospecti, mutta en ihan uskaltanut lisätä sitä tohon ekaan treidi veikkaukseen. Jos nyt treidi tehtäisiin ennen laajenusdraftia niin siellä ei kuitenkaan voi olla kovin montaa sellaista palasta jotka vaatis suojaamista.

Olipa se osote mikä tahansa niin voi olla että Jones treidissä tulee olemaan bonarina ehdollinen varausvuoro mukana, eli jos Jones sopii jatkon treidattuun seuraan niin Columbus saa esim. kakkoskierroksen varauksen vuoden 2022 tai 2023 draftissa. Jos Jonesilla ois enemmän sopparivuosia jäljellä ja eikä ois niin selkeesti lähössä testamaan markkinoita niin odottasin kovempaa vastinetta. Mutta näillä tiedoilla pidän odotukset aika maltillisena.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Chicagon lähteistä on kuultu, että Kirby Dach ei ole siirtymässä mihinkään. Eikä pitäisikään. Olen ehkä jäävi toteamaan näin puolisokeana haukkafanina, mutta kyllä Chicagosta Columbus voisi saada ihan hyvän paketin kasaan vastineena Jonesista. Chicagolla on lukuisia nuoria puolustajia, joilla on hyvä upside, mutta tietenkään tällä hetkellä eivät kenties näytä houkuttelevilta vaihtoehdoilta vieraisiin pöytiin. Connor Murphy olisi mielestäni myös oikein hyvä ja sopiva palanen osana vastinetta. Oman kylän poikia ja Chicagon paras puolustaja viime kaudella. Kenties hieman jopa aliarvostettu pakki. Kiekolliset taidot ovat rajalliset, mutta nimenomaan puolustuspelissä ne vahvuudet. Löytyy fyysisyyttä ja johtajuutta myös. Jos Chicago tarjoaa osana kauppaa vaikkapa Murphyä ja Boqvistia, niin kyllä minä Kekluna ainakin miettisin. Mutta koska en ole Keklu, niin minä mistään mitään tiedä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Käykääs CBJ-miehet tuolla MOCK-draftissa nappaamassa joku, niin päästään eteenpäin. :)
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Sanoisin että ei kauhean hyvä vastine, jatkosopimuksen kanssa.

Jännästi omaan makuun taas ihan reilu tarjous. Tuo 2022 vuoro voi olla kuitenkin lottery pick. Mutta koska suosikkijoukkueeni on mikä on, niin jääköön tämä mielipide pois pöytäkirjasta. Piti kuitenkin tulla huutelemaan.
 

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Jännästi omaan makuun taas ihan reilu tarjous. Tuo 2022 vuoro voi olla kuitenkin lottery pick. Mutta koska suosikkijoukkueeni on mikä on, niin jääköön tämä mielipide pois pöytäkirjasta. Piti kuitenkin tulla huutelemaan.

Eiköhän tuo pick olisi lottery suojattu. Siltikin Kekäläisen olisi tuo laitettava harkintaan ja toiseksi ei tämä olisi mikään katastrofikauppa Columbuksen kannalta. Rosteri pelaaja + prospekti ja 1.kierroksen varaus. Muiden joukkueiden tarjoukset eivät kauheasti kovempia tule olemaan.
 
Eiköhän tuo pick olisi lottery suojattu. Siltikin Kekäläisen olisi tuo laitettava harkintaan ja toiseksi ei tämä olisi mikään katastrofikauppa Columbuksen kannalta. Rosteri pelaaja + prospekti ja 1.kierroksen varaus. Muiden joukkueiden tarjoukset eivät kauheasti kovempia tule olemaan.

Jos se rosteripelaaja olisi Murphy, niin ihan sama epävarmuus jatkon suhteen hänellä kuin Jonesilla. Molemmat ovat kesällä 2022 UFA-statuksella. Sen takia sanon, että missään nimessä Murphy + 1st ei tule riittämään Jonesista Kekäläiselle. Ei edes tilanteessa, jossa Chicago ei pääse neuvottelemaan etukäteen Jonesin kanssa jatkosta. Pelkkänä rentalina Jonesista pitäisi treidirajalla irrota ykkönen. Siksi vastineen pitää olla parempi. Ja jos vielä Chicago saa neuvotella jatkot Jonesin kanssa valmiiksi, niin nostaa hintaa.

Monesti keskustelupalstoilla lyödään överiksi suuntaan tai toiseen enkä ole tietysti itse yhtään sen parempi. Ja usein lopulta se vastine onkin huomattavasti maltillisempi mitä itse oli kaavaillut. Näin saattaa tietysti käydä nytkin. Kuitenkin jos Chicagosta itse järkevää vastinetta mietin, niin kyllä se voisi rakentua paketista 1st + prospect + rosteripelaaja. Prospectin ja rosteripelaajan tasosta tietenkin kiinni. Esim 1st + Reichel + Strome, niin Kekäläisenä harkitsisin jo ihan vakavissaan. Pelkällä ykkösellä ja Myrphyllä toivottelisin Bowmanille hyvää kesää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös