Itse en lähtisi luopumaan mistään isosta tulevaisuuden palasta kenestäkään rental-pelaajasta tällä kaudella. Eli ensimmäisen kierroksen varausvuorot ja organisaation parhaat prospektit - Justus Annunen, Sean Behrens, Jean-Luc Foudy, Oskar Olausson - pitäisin koskemattomana. Ja kun Avalanchella ei kakkos- tai kolmoskierroksen vuoroja ole aikaisintaan kuin kesälle 2025, niin en itse tekisi mitään isompaa kauppaa. Ellei siis kyseessä ole jatkumoa myös tuleville kausille eli esimerkiksi haaveilemani Nick Schmaltz jos saapuisi, kun hänellä on sopimusta vielä pari kautta.
Tämän kauden loukkaantumiskierteen myötä itselläni ei ole uskoa, että Avalanche saisi tarpeeksi iskukykyistä joukkuetta pudotuspeleihin, vaikka nyt jonkun rental-sentterin hommaisikin. Gabriel Landeskogin pelaaminen tällä kaudella on iso kysymysmerkki ja Valeri Nichushkin on selvästi puolikuntoinen. Luulen, että Nichushkinia ei peluutettaisi jos Landeskog olisi kunnossa, mutta nyt ei haluta pitää molempia samaan aikaan sivussa. Puolustuksesta on koko oikea puoli sivussa samalla kertaa tai siis oli, Josh Manson palannee ensi yönä kaukaloon. Cale Makar on harjoitellut tuon päätällin jälkeen, mutta ei kuitenkaan vielä tulossa pelikuntoon ja päävammasta ei ikinä tiedä milloin on kunnossa. Erik Johnson on tuoreen loukkaantumisen myötä sivussa pitkään. Samoin Pavel Francouz, jonka myötä Alexandar Georgiev tullaan peluuttamaan puhki.
Avalanche mennee pudotuspeleihin, mutta kannattaako tosiaan käyttää ensimmäisen kierroksen varausvuoro johonkin Jonathan Toewsiin tai varsinkaan Sean Monahaniin, jos Avalanche joutuu pahasti puolikuntoisena hyvää kautta pelaavan Starsin jyrän alle.