Coldplay

  • 51 923
  • 416
Hih, eivät jää. Keikkaan on vuosi. Lähellä keikkaa myydään paniikissa ostettuja lippuja todella halvalla. Ei hätää. Ja vielä kolme keikkaa. Tästä tulee ostajan juhlaa. Nummiskin kävelee keikalle parilla kympillä, ellei jopa ilmaiseksi.
Ei välttämättä ihan tuollakaan tavalla mene kun kyseessä on tuon mittaluokan artisti. Näitä tullaan varmaan suurimmaksi osaksi myymään tuon Lippu.fi:n fanSALEn kautta ja voi hyvin olla, että ostajiakin riittää ihan keikkapäivälle asti. Ei siis välttämättä tule ainakaan laajamittaisesti tilannetta, että ihmiset eivät lipusta eroon pääsisi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei välttämättä ihan tuollakaan tavalla mene kun kyseessä on tuon mittaluokan artisti. Näitä tullaan varmaan suurimmaksi osaksi myymään tuon Lippu.fi:n fanSALEn kautta ja voi hyvin olla, että ostajiakin riittää ihan keikkapäivälle asti. Ei siis välttämättä tule ainakaan laajamittaisesti tilannetta, että ihmiset eivät lipusta eroon pääsisi.
Ei Coldplay ole kuitenkaan mikään Iron Maiden, jota uskolliset fanit menevät katsomaan ties miten monetta kymmenettä kertaa. Suomessa on ihan helposti joku 50 000 Iron Maiden-fania, ne voidaan laskea keikoista, mutta en ikinä usko, että täällä on yli 100 000 Coldplay-fania. En usko, että sitoutuminen bändiin olisi tuota luokkaa.

Kupla. Se tämä on. Halpoja lippuja on paljon tarjolla. Ei muuten Maidenissa ole ollut ikinä.

Ja ei ole tarkoitus asetella vastakkain näitä kahta hienoa yhtyettä. Yritin vain ymmärtää sillä ehkä aika hyvälläkin ymmärrykselläni, jota olen näissä asioissa vuosien aikana kerännyt.
 
Ei Coldplay ole kuitenkaan mikään Iron Maiden, jota uskolliset fanit menevät katsomaan ties miten monetta kymmenettä kertaa. Suomessa on ihan helposti joku 50 000 Iron Maiden-fania, ne voidaan laskea keikoista, mutta en ikinä usko, että täällä on yli 100 000 Coldplay-fania. En usko, että sitoutuminen bändiin olisi tuota luokkaa.

Kupla. Se tämä on. Halpoja lippuja on paljon tarjolla. Ei muuten Maidenissa ole ollut ikinä.

Ja ei ole tarkoitus asetella vastakkain näitä kahta hienoa yhtyettä. Yritin vain ymmärtää sillä ehkä aika hyvälläkin ymmärrykselläni, jota olen näissä asioissa vuosien aikana kerännyt.
En osaa fani määriin ottaa kantaa mutta eiköhän molemmilta löydy noita faneja jotka ovat käyneet katsomassa vaikka kuinka monta kertaa. Kannattaa myös huomioida se, että Coldplayn konserttien suosioon vaikuttaa paljon se show itsessään. Siksi se varmasti vetää paljon enemmän myös niitä ei niin kovia faneja.

Kiinnostus on aikalailla joka puolella maailmaa ollut erittäin kovaa ja siksi epäilen kyllä hyvin vahvasti, että laajamittaisesti jollain pilkka hinnalla saisi lippuja vähän ennen konserttia. Tästä kun mennään ensi kesään niin hehkutus konserttien ympärillä vain kasvaa sillä tämän luokan tapahtumia ei Suomessa usein ole.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei Coldplay ole kuitenkaan mikään Iron Maiden, jota uskolliset fanit menevät katsomaan ties miten monetta kymmenettä kertaa. Suomessa on ihan helposti joku 50 000 Iron Maiden-fania, ne voidaan laskea keikoista, mutta en ikinä usko, että täällä on yli 100 000 Coldplay-fania. En usko, että sitoutuminen bändiin olisi tuota luokkaa.

Kupla. Se tämä on. Halpoja lippuja on paljon tarjolla. Ei muuten Maidenissa ole ollut ikinä.

Ja ei ole tarkoitus asetella vastakkain näitä kahta hienoa yhtyettä. Yritin vain ymmärtää sillä ehkä aika hyvälläkin ymmärrykselläni, jota olen näissä asioissa vuosien aikana kerännyt.
Moni menee Coldplayn, Rammsteinin yms. keikoille vain koska on kyse isosta ja tunnetusta nimestä. Joskus kuullut radiossa jonkun biisinkin. Eikä sekään väärin ole tietenkään.
 

BaronFIN

Jäsen
Eikä voi vähätellä median hehkutuksen vaikutusta. Nyt tämän keikan ainutlaatuisuutta on tykitetty miljoonalla eri kommentilla/näkökulmalla HS/YLE/IS/IL -akselilla ja lööpit ovat tehneet selväksi COLDPLAY SUOMEEN!!!!!

Hankala nähdä tämänkaltaista mediamyllytystä ja ilmaista mainosta Musen 14. Suomen keikasta jossain tulevaisuudessa. Vaikka bändi onkin edelleen maailman kovin ping @nummenkallio :)
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kupla. Se tämä on. Halpoja lippuja on paljon tarjolla. Ei muuten Maidenissa ole ollut ikinä.
En usko, vaikka ilman lippuja olenkin. Kotimaan kysynnän lisäksi keikka on sopivasti heinä-elokuun taitteessa ja vaikkapa Saksasta löytyy rutosti porukkaa, joille Coldplayn keikka on hyvä tekosyy kaupunkilomailla Helsingissä tai Suomessa ylipäätään. Näin olen itsekin tehnyt kolme kertaa eri Euroopan kaupungeissa, kuten muuten hiljaisen ketjun ekalta sivulta voi päätellä.

Olen silti ihmeissäni @BaronFIN tavoin suomalaisen median Coldplay-uutisoinnin määrästä. Aiemmin muistan nähneeni samanlaista vain Madonnan keikan osalta. Onko menty jo yli - kyllä. Lipunmyyntisysteemi on typerä, mutta saahan toimittajat siitä irti monenlaisia artikkeleja. Enää puuttuu "Janita, 25, masentui jäädessään ilman Coldplay-lippuja".

No, kohta pilkitään taas niitä muutamia lippuja tuhansien muiden lailla. Viritin mökille jo valmiiksi reikäisen ämpärin suihkun korvikkeeksi. Urheilulaji se tämäkin.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Moni menee Coldplayn, Rammsteinin yms. keikoille vain koska on kyse isosta ja tunnetusta nimestä. Joskus kuullut radiossa jonkun biisinkin. Eikä sekään väärin ole tietenkään.
Moni menee katsomaa Oppenheimeria tai Barbie leffaa vaikka ei ole leikkinyt nukeilla tai atomipommeilla. Viihdettä ja elämyksiä ihmiset kaipaa ja nyt on isoa spektaakkelia tarjolla. Toki hypetys ja mainonta edesauttaa myyntiä.
Tää fanikeskustelu jaksaa naurattaa edelleen. Kyllä mäkin joskus lukioikäisenä olin "rokkipoliisi" ja kuuntelin "sitä oikeaa musiikkia" tai ainakin annoin ymmärtää. Kuuntelin mä paljon muutakin ja sitä paheksumaani poppia myös, mutta en mä sitä kellekkään myöntänyt tai kertonut. Nykyään sitä kuuntelee ihan mitä sattuu huvittamaan, poppia, rokkia, oopperaa, discoa,
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Jonossa ollaan! Kannattaako tätä rämpyttää F5:na niinku Free Agent Frenzyssä Twitteriä vai luottaa kohtaloon?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaaha taas katellaan tikku-ukkoa. Aika eri aikoihin lävähti myyntipalikat näkyviin kun monella laitteella yritettiin, mulla tuli keskiviikon liput vasta 9:02. Kaikki toivo on siis jo menetetty!
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Jaaha taas katellaan tikku-ukkoa. Aika eri aikoihin lävähti myyntipalikat näkyviin kun monella laitteella yritettiin, mulla tuli keskiviikon liput vasta 9:02. Kaikki toivo on siis jo menetetty!
Mun tikku-ukko on jo melkeen juossu tän 25 sentin matkan.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Jos olette vielä tässä vaiheessa jonossa (kuten itse), niin ilman lippuja jää. Livenationin satsi ei ollut iso. Sitkeimmät voivat saada joitain, jos joku sössii maksuvaiheessa ja alustavat varaukset vapautuvat myyntiin.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Ei mitään saumaa jälleen kenttälippuihin, vaikka ennen 9 oli rämpyttämässä ja päivittämässä sivustoa. Noh, katsotaan perjantaina vielä. Jos (ja kun) ei, niin säästyypä ne rahat.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Ysiltä jonossa ja monesti pääsee klikkailemaan lippuja ostoskoriin mutta ostovaiheessa "liput loppu" - niin ne vaan taisivat jo mennä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Läppä kyllä toi koko konserttimyynti. Eilen sekä tänään refreshattu niin penteleesti ikkunoita, sitten jonoon ja vapaana näkyvät liput eivät siirrykään ostoskoriin enää. Varmaan boteilla olisi voinut saada tikettejä, niillä noita on todennäköisesti hamstrattu ja sitten myydään ylihintaan ennen keikkoja.

Paskan möivät.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pääsin lippu.fi osioon 9:05. Valitsin liput jotka oli saatavilla —> ei saatavilla. Tämä tuli jokaisessa kategoriassa missä ilmoitti, että lippuja oli saatavilla. No ei niitä kuitenkaan ollut saatavilla.
-h-
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
”Ei saatavilla nyt”. Okei. No entäs nyt? Ai ei vai.

Entäs nyt?

No ei.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lico

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Jees. Saatavilla oli. Eiku ei ollukaan. No nyt vittu. No ei. Entä nyt?

No ei vitussa.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Miten näiden jälleenmyynti hoidetaan? Onko jokin sivusto mistä voisi jo alkaa bongailemaan? Vaikuttaa todennäköisyydet tosi pieniltä meidän ison porukan kannalta, että kaikki saisi liput ja vielä samalle keikalle.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä vittu on yläkatsomon pitkän sivun käytäväpaikka?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
”Muissa hintaluokissa saattaa olla vielä lippuja jäljellä.” Ei välttämättä ole.

Harkitsin äsken muutaman sekunnin ajan neliraajahalvauksen järjestämistä itselleni, kun tuli pyörätuolipaikka myyntiin.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Rämpyttämällä haluamaani päivän kohdalla refreshiä sain yhden lipun systerille kenttätasolle klo 09:25. Jos haluaa useampaa lippua niin ei muita kohtia kannata edes harkita kuin kenttää, silloin ainakin pääsee yhdessä katsomaan vaikka ostelisikin eri erästä. Kaveri hankki mulle eilen samaan kohtaan lipun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös