Coldplay

  • 71 246
  • 513

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Ja taas mennään… rokkikukot vastaan poppikset. Miksi täällä jahkataan Springsteenistä ja kumppaneista. Musiikki on maailman mahtavin asia ja paremmuus kuulijan korvassa.

Sori että mainitsin Springsteenin, alkoi vaan ärsyttää lukea, kun täällä taas tämä yksi Coldplay-asiantuntija tuli ottamaan esille sitä, että eikös ne vedä playbackinakin. Ei mitään Springsteeniä vastaan. Lähinnä pointti vaan se, että antakaa ihmisten nauttia mistä tykkäävät, ei kaikkea tarvitse tulla ruotimaan - etenkään jos ei aiheesta mitään tiedä. Ja olisi hyvä ymmärtää sekin, ettei kaikki musiikki toimi kuten rock. Coldplaylla nyt taustanauhojen käyttökin on varmaan vielä aika maltillista, mutta tuntuu tyhmältä, kun jotain puhtaita popartisteja kommentoidaan sillain että "eihän ne edes soita oikeasti".

Minusta on muutenkin hämmentävä ilmiö näissä musakeskusteluissa kommentoida kaikkea sellaistakin, mistä ei mitään tiedä. Esimerkiksi oma tietämykseni rapista on luokkaa "Kendrick Lamar on hyvä", joten pysyn mielelläni pois Jatkoajan rap-keskusteluista, koska minulla ei olisi niihin mitään annettavaa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Terveisiä keikalta. Meno on kuin olympialaisten avajaisissa - kerta kerralta enemmän kaikkea. Valoja, kuvaa, konfetteja ja show-elementtejä.

Musiikkiakin kuultiin ja kattaus sisälsi vanhoja tuttuja ja palasia tulevalta levyltä. Katalogi on niin laaja, että vanhoja suosikkeja joudutaan jättämään pois. Bändi soi edelleen hyvin ja sympaattisen Martinin falsetto pysyy kasassa kovasta keikkatahdista huolimatta. Silti huomaa, ettei nuotit osu samalla tavalla kuin levyllä.

Ymmärtääkseni laulajan playbackia käytetään taustanauhoina tuplauksissa tai jos esim. flunssan aiheuttama ääniongelma korkeissa äänissä, jolloin ne soitetaan nauhalta. Parempi vaihtoehto kuin perua keikkoja...

En minäkään ymmärrä miksi Taylor Swift on niin suosittu, mutta eipä onneksi tarvitsekaan. Ihmiset tulivat tänäänkin viihtymään ja ilmeiden perusteella lopputulos oli lippuihin käytetyt rahan väärti.

Coldplay on vaaratonta feel good -viihdettä, joillekin liian pliisua ja särmätöntä, mutta sellaistahan mainstream-musiikki on. Ihan fiksu tapa irtautua arjen murheista.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Oli kyllä siisti keikka ainakin omasta mielestä. Permannolla olin ja varmaan reilua tuntia ennen alkua päästiin vaimon kanssa vielä hyville paikoille lavasta.

Visuaalisesti oli kyllä todella hieno show ja toisaalta noiden valojen vuoksi bändi ei oikeastaan keskikesällä Suomessa edes pysty esiintymään.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Hieno Show oli. Martin on todella kova showmies ja vokalisti. Speed of Sound jäi tulematta, mikä ei toki ollut yllätys. Muuten kuuli ne kovimmat suosikit.

God put a smile upon your facen loppurevittely ja siirtyminen Yellowhin oli keikan parasta antia. Myös the scientist ja fix you soivat hienosti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Ja taas mennään… rokkikukot vastaan poppikset. Miksi täällä jahkataan Springsteenistä ja kumppaneista. Musiikki on maailman mahtavin asia ja paremmuus kuulijan korvassa.

Itse näin tänä kesänä stadikalla sekä Metallican, Brucen että eilen Coldplayn. Upeita keikkoja kaikki. Näistä mielestäni Metallicassa oli paras meininki, Bruce oli ammattitaitoisin ja Coldplay sykähdyttävin. Kaikki loistivat omalla tavallaan ja toivat valtavaa iloa ihmisille, mikäs sen hienompaa.

Tunnustan Brucen Pomokseni kerta kerrasta, mutta turha näitä on vertailla. Chris Martinilla on muuten Bruce-aiheinen tatuointi. Ja eivät mielestäni vetäneet playbackina, kyllä se luomulta kuulosti. Sen verta kommentoin siihen, että itse en hyväksy playbackeja, jos kyseessä oleva laulaja tai instrumentti on lavalla.

Ainoa asia mikä ei ollut mun mieleen Kylmäpelin keikalla, oli se maailmanparantajahomman tuputtaminen joka luukusta. Asia on tärkeä, mutta nyt kalpeni jo Bonokin tässä ”jeesustelussa”. Ja ne juontajat alussa olivat… noh vähintäänkin tunnelmanlatistaja.
Muuten kanssasi samaa mieltä (en tosin nähnyt Brucea), muttei bändi nyt ihan Bono-tasolla vetänyt. Ennen keikkaa joo, mutta Bono omisti kuitenkin 2010 yksittäisen biisin Myanmarin kotiarestissa olevalle henkilölle ja piti aiheesta speechin keikan aikana. Vastuullisuusteema oli siten enemmän irti itse keikasta.

Eniveis annetaan kaikkien kukkien kukkia ja yllättävän paljon niin ammatti- kuin kotikriitikotkin jaksavat bändistä napista. Muutoinkin tuntuu olevan valloillaan bändien kritisointi yli genrerajojen - pitäisi pohtia tuottaako se laadukasta musaa genressään ja sitä sanoisin Metallican, Coldplayn ja vaikka Taylor Swiftin tuottavan kukin tahoillaan.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ei tehnyt ainakaan lavan sivulla. Ainakin minulle näkyi vaan semmosina nelisakaraisina tähtinä.

Tuolta näytti (kts. liitekuva), mutta ottaen huomioon bändin ympäristöystävällisyyteen pyrkivän maineen, on kummallista jakaa 45 000 kertakäyttölasia yhtä biisiä varten.

Olin myöskin harmistunut ettei Charlie Brownia tullut ja oletettavasti listalta sen syrjäytti yllättäen soitettu Magic jossa kaksi fanityttöä pääsi lavalle. Muuten oli kyllä ihan kivaa. Tässä ketjussa joku sanoikin että heittäytykää fiilikseen, saman neuvon annan itsekin. Kädet ja led-ranneke heilumaan, niin kaikilla on kivaa ja nähtävää.
 

Liitteet

  • 1_IMG20240728232546.jpg
    1_IMG20240728232546.jpg
    513,9 KB · kertaa luettu: 270
Suosikkijoukkue
HPK
Tuolta näytti (kts. liitekuva), mutta ottaen huomioon bändin ympäristöystävällisyyteen pyrkivän maineen, on kummallista jakaa 45 000 kertakäyttölasia yhtä biisiä varten.

Kyllähän ne lasit toimi jokaisen biisin aikana, mutta tosiaan aika turhake oli. Ei tuonut mitään lisäarvoa showhun.

Itse en Charlie Brownia kaivannut. Niin hyvin soi myös tuo God put a smile upon your face, mitä eivät soittaneet lauantaina.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuolta näytti (kts. liitekuva), mutta ottaen huomioon bändin ympäristöystävällisyyteen pyrkivän maineen, on kummallista jakaa 45 000 kertakäyttölasia yhtä biisiä varten.
Todennäköisesti jos katsotaan kiertueen kokonaisuutta, eli kuinka paljon ihmisiä, varusteita yms. kuljetellaan ympäri maapalloa, niin nuo kertakäyttömuovit ovat pisara meressä.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Talk ja Speed of Sound äkkiseltään katsottuna puuttuvat settilistalta? Mielenkiintoista.

Varmaan liittyy siihen, että suurin osa keikalle tulleista ”faneista” ovat aika nuoria ja tuollaiset biisit ovat ehkä myös liian tylsiä heille.
 

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Todennäköisesti jos katsotaan kiertueen kokonaisuutta, eli kuinka paljon ihmisiä, varusteita yms. kuljetellaan ympäri maapalloa, niin nuo kertakäyttömuovit ovat pisara meressä.
No toki. Mutta jos levitellään kineettisiä mattoja yleisön alle että tehdään sillä energiaa, niin vähintäänkin näillä turhilla laseilla se marginaalinen ilmastohyöty kumotaan. Mielikuvillahan tässä enimmäkseen pelataan.

Enkä ole mitään ottamassa pois Coldplaylta ja heidän pyrkimyksiltään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No toki. Mutta jos levitellään kineettisiä mattoja yleisön alle että tehdään sillä energiaa, niin vähintäänkin näillä turhilla laseilla se marginaalinen ilmastohyöty kumotaan. Mielikuvillahan tässä enimmäkseen pelataan.

Enkä ole mitään ottamassa pois Coldplaylta ja heidän pyrkimyksiltään.
Mielikuvien ja esimerkin näyttämisen suhteen ilman muuta kuulostaa typerältä.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Talk ja Speed of Sound äkkiseltään katsottuna puuttuvat settilistalta? Mielenkiintoista.

Varmaan liittyy siihen, että suurin osa keikalle tulleista ”faneista” ovat aika nuoria ja tuollaiset biisit ovat ehkä myös liian tylsiä heille.
Tai johtunee ihan siitä että tää on ton tietyn levyn kiertue ja sen levyn biisit ”syrjäytti” nämä biisit.
 

Suurimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän kuten Facebook-kommenteissa, on täälläkin yllättävän paljon näitä "Coldplay on paska, kuka ihme noiden keikalle menisi, Metallica ja AC/DC paljon parempia" -kommentteja. Jatkoajan Coldplay-ketjussa? Samalla kun Coldplay myi stadikan neljä kertaa loppuun yhtä nopeasti kuin lippuja ehti tulla?
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oli kyllä siisti keikka ainakin omasta mielestä. Permannolla olin ja varmaan reilua tuntia ennen alkua päästiin vaimon kanssa vielä hyville paikoille lavasta.

Visuaalisesti oli kyllä todella hieno show ja toisaalta noiden valojen vuoksi bändi ei oikeastaan keskikesällä Suomessa edes pysty esiintymään.
Monelta menitte jonoon?

Onko muuten jatkiksen permantolaiset mennyt eteläpäädystä sisään, kun oli ohjeistettu? Kuulemma pohjoispäädyssä lyhyemmät jonot olleet..

Tiistaina kuuntelemaan sitten Yellowta ja muita livenä
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Tuli tuossa itsekin käytyä keikalla. Olen ehkä ainoa ihminen joka myöntää, että en ole mikään Coldplay fani ja menin ihan FOMO-mentaliteetilla tuonne. Toki pidän bändiä ihan hyvänä, heidän biisejään tiedän useita ja joitain osaan laulaakin. Esimerkiksi Paradise on aina iskenyt, mutta faniudesta olen hyvin kaukana.

Ihan kiva keikka, ja hieno show ja elämys. Lasit olivat täysin turhat ja tosiaan kyllähän tuolla sellaista viherpesun makua oli, niin kuin tässä on aiemmissa viesteissä jo todettu. Itse en myöskään välitä tuosta kun artistit ottavat usein kantaa joihinkin Palestiinan tilanteisiin ja vastaaviin. Itse kun menen noihin tapahtumiin irtautumaan arjesta ja kaikista maailman synkkyyksistä. Mutta toki artisteilla täysi oikeus ottaa kantaa, joten en siitä sen enempää valita, ja varmaan yleisesti ottaen se on hyvä asia kuitenkin.

Mutta hieno show ja elämys, ja olen tyytyväinen että tuon sain kokea ja siellä heittäytyä.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toista kertaa menossa itse katsomaan tätä kiertuetta. Viime kesänä olin Zürichissa ja nyt keskiviikkona sitten täällä.
 

Senaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Monelta menitte jonoon?

Onko muuten jatkiksen permantolaiset mennyt eteläpäädystä sisään, kun oli ohjeistettu? Kuulemma pohjoispäädyssä lyhyemmät jonot olleet..

Menin ohjeistuksen mukaan n. 2h ennen pääesiintyjää sisään permantolipulla. Silloin ei pohjoispäädyssä ollut jonoa ollenkaan. Ystäväseurue tuli samoilla lipuilla samoista porteista n. 30min myöhemmin ja myös tällöin ei jonoa ollut ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Monelta menitte jonoon?

Onko muuten jatkiksen permantolaiset mennyt eteläpäädystä sisään, kun oli ohjeistettu? Kuulemma pohjoispäädyssä lyhyemmät jonot olleet..

Tiistaina kuuntelemaan sitten Yellowta ja muita livenä
Kaveri laittoi eilen menneensä sisään joskus klo 20.15 pääsisäänkäynnistä ilman jonottamista.

Itselläni istumapaikat Pohjoiskaarteesta. Jännästi futispeleissä tottunut menemään sisään aina etelästä, kun pohjoispäädyssä älyttömät jonot ja ihmiset tykkäävät jonottaa yhdelle ja samalle lipunlukijalle. Nyt todennäköisesti stadikan ~40k kävijästä aika moni on sellaisia, jotka tuolla käyvät ensimmäistä tai ehkä toista kertaa remontin jälkeen (=eivät seuraa urheilua), joten moni varmaankin vaistomaisesti suuntaa pääsisäänkäynnille, oli paikat sitten mistä tahansa päin stadikkaa.

Veikkaisin siis että päinvastoin kuin Huuhkajien matseissa, pääsee tässä tapahtumassa pohjoisen sisäänkäyntien kautta nopeammin sisälle, vielä jos hoksaa, että pitkältä näyttävä, uimastadionin suunnasta kiemurteleva jono todennäköisimmin tarkoittaa sitä, että kaikki jonossa seisovat jonottavat tietämättään sille yhdelle reunimmaiselle lipunlukijalle samaan aikaan kun seitsemän tämän vieressä olevaa lukijaa tönöttävät tyhjinä.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Monelta menitte jonoon?

Onko muuten jatkiksen permantolaiset mennyt eteläpäädystä sisään, kun oli ohjeistettu? Kuulemma pohjoispäädyssä lyhyemmät jonot olleet..

Tiistaina kuuntelemaan sitten Yellowta ja muita livenä
Jonoa ei ollut kun mentiin stadikalle. Varmaan 1915-1930 oltiin porteilla.

Edit. Tuli muuten kuultua merc kojun edessä, että joku oli hommannut 3/4 keikoista liput. Itse en kyllä henkilökohtaisesti tätä ymmärrä, kun moni valittaa jääneensä ilman lippuakin.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ei siellä tosiaan joutunut jonottamaan mihinkään muualle paitsi vessaan ja nekin jonot oli ihan siedettävät.

Se piti vielä eilisestä sanoa, että nuo aika tummat pilvet Helsingin yllä palvelivat hyvin keikan valoefektejä. Jos vertasi la keikan videomateriaaliin niin sunnuntaina tuli hämärää paljon aiemmin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Monelta menitte jonoon?

Onko muuten jatkiksen permantolaiset mennyt eteläpäädystä sisään, kun oli ohjeistettu? Kuulemma pohjoispäädyssä lyhyemmät jonot olleet..

Tiistaina kuuntelemaan sitten Yellowta ja muita livenä
Itse olin istumapaikalla. Olisko ollut vähän 18 jälkeen lauantaina kun mentiin pohjoispäästä sisään ilman minkäänlaista jonoa. Sitten toki jonotettiin muutama minuutti vesipisteelle ja fanituotepisteelle.

Keskimmäinen tyttäristäni meni kaverinsa kanssa permantopaikoille siten, että olivat vähän ennen klo 17 eteläporteilla. Ei ollut mikään paha jono, ja pääsivät helposti paikoille, josta sai kuvattua Chris Martinin noin 10 metrin päästä.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Coldplay ei ole paska, mutta n. 20 v sitten olisin innostunutkin. Kun itselleni tärkeät levyt ovat Parachutes, A rush of blood to the head ja X&Y ei settilista tarjoa mitään oikein. Edes In my placea soiteta. Noilta em. levyiltä ei tainnut tulla kuin 4 biisiä, mitä nyt settilistaa tsekkasin. Muita en tunne paitsi Viva la Vidan jonka toki soittavat. Olen sellainen jolle visuaalisuus ja show ei merkitse mitään. Perus valot ja savu riittää.

Toivottavasti kaikki kävijät nautitte Coldplaysta nämä illat!
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Coldplay ei ole paska, mutta n. 20 v sitten olisin innostunutkin. Kun itselleni tärkeät levyt ovat Parachutes, A rush of blood to the head ja X&Y ei settilista tarjoa mitään oikein. Edes In my placea soiteta. Noilta em. levyiltä ei tainnut tulla kuin 4 biisiä, mitä nyt settilistaa tsekkasin. Muita en tunne paitsi Viva la Vidan jonka toki soittavat. Olen sellainen jolle visuaalisuus ja show ei merkitse mitään. Perus valot ja savu riittää.

Toivottavasti kaikki kävijät nautitte Coldplaysta nämä illat!
Kyllä siellä ainakin sunnuntaina tuli noilta levyiltä yhteensä 6 biisiä. Itsellenikin toki tuo vanhempi tuotanto on tutumpaa kuin uudempi, mutta hienosti silti viihdyin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös