Coldplay

  • 71 246
  • 513

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Pidin Colplayta pitkään todella tylsänä bändinä, enkä koskaan antanut edes mahdollisuutta. Viime aikoina on tullut kuunneltua enemmän, ja tämähän on mitä loistavin orkesteri. Harmittaa kun en keikalle päässyt, mutta pitää joku kerta mennä jonnekin päin Eurooppaa katsomaan.

Erityisesti Yellow, kunnon mestariteos.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Nyt oli kyllä jollekin käynyt kunnon moka. Joku nuori nainen Facebookissa kertoo että on porteilla kun muisteli että osti liput tälle illalle mutta liput olikin eiliselle...Toi on jo kunnon sekoilua. Nyt sitten yrittää jostain saada lippua epätoivoisesti tälle illalle.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt oli kyllä jollekin käynyt kunnon moka. Joku nuori nainen Facebookissa kertoo että on porteilla kun muisteli että osti liput tälle illalle mutta liput olikin eiliselle...Toi on jo kunnon sekoilua. Nyt sitten yrittää jostain saada lippua epätoivoisesti tälle illalle.
Huh, voi luoja. Sääliksi käy.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Pidin Colplayta pitkään todella tylsänä bändinä, enkä koskaan antanut edes mahdollisuutta. Viime aikoina on tullut kuunneltua enemmän, ja tämähän on mitä loistavin orkesteri. Harmittaa kun en keikalle päässyt, mutta pitää joku kerta mennä jonnekin päin Eurooppaa katsomaan.

Erityisesti Yellow, kunnon mestariteos.
Mulla on käynyt juuri toisinpäin. Aikoinaan kuuntelin aika paljonkin Viva la Vidaan asti. Nyt sitten kun oon palannut bändin pariin, niin tylsäähän ja kädenlämpöistä etenkin Viva la Vidan jälkeinen tuotanto on ja ei noi vanhatkaan enää iske kuin paria poikkeusta lukuunottamatta.

Toisaalta ymmärrän bändin megasuosion jo ihan sen takia, että tekevät musiikkia joka ei oikeastaan ärsytä ketään ja jota monen on helppo kuunnella.

Avovaimo lähti keikalle siskonsa kanssa fiilistelemään showta, itsekin jopa harkitsin shown takia, mutta oli niin hankalaa saada liput vierekkäisille paikoille, että luovuin ajatuksesta aika nopeasti.
 

Senaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt paikan päällä stadikalla. Permanto vaikuttaa olevan puolivälistä jo täysin tukossa. Onko etupermannolle pääsy vain jollain golden circle-tyyppisillä lipuilla vai tuleeko etupermannolle mennä eteläpäädyn permannon porteista jotta pääsisi lähemmäs?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt paikan päällä stadikalla. Permanto vaikuttaa olevan puolivälistä jo täysin tukossa. Onko etupermannolle pääsy vain jollain golden circle-tyyppisillä lipuilla vai tuleeko etupermannolle mennä eteläpäädyn permannon porteista jotta pääsisi lähemmäs?
Eilen oli yllättävän tyhjää etuosan reunoilla. En tiedä miksi näin oli.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Eilen oli yllättävän tyhjää etuosan reunoilla. En tiedä miksi näin oli.
Aika monesti oon keikoilla huomannut et tää tyhjyys johtuu siitä, et ihmiset jää jumittamaan sinne taaemmaksi "massan taakse" luullen, että edessä ei olisi yhtään tilaa. Monesti oon keikoilla päässyt hyville paikoille hivuttautumalla tän massan ohi sivusta kunnes sen takaa yllättäen aukeaakin hyvin tilaa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mulla on käynyt juuri toisinpäin. Aikoinaan kuuntelin aika paljonkin Viva la Vidaan asti. Nyt sitten kun oon palannut bändin pariin, niin tylsäähän ja kädenlämpöistä etenkin Viva la Vidan jälkeinen tuotanto on ja ei noi vanhatkaan enää iske kuin paria poikkeusta lukuunottamatta.

Toisaalta ymmärrän bändin megasuosion jo ihan sen takia, että tekevät musiikkia joka ei oikeastaan ärsytä ketään ja jota monen on helppo kuunnella.

Avovaimo lähti keikalle siskonsa kanssa fiilistelemään showta, itsekin jopa harkitsin shown takia, mutta oli niin hankalaa saada liput vierekkäisille paikoille, että luovuin ajatuksesta aika nopeasti.
Ilmeisesti soittavat osan jostakin biiseistä playbackina luki jossain?

Tekstejä moittivat latteiksi jossain jutussa ainakin näillä viimeisimmällä levyillä.

Itse kuuntelin joskus 2005-2007 silloin tämä oli Suomessa mun mielestäni viimeksi silleen kunnolla pinnalla ja jotenkin kova juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt oli kyllä jollekin käynyt kunnon moka. Joku nuori nainen Facebookissa kertoo että on porteilla kun muisteli että osti liput tälle illalle mutta liput olikin eiliselle...Toi on jo kunnon sekoilua. Nyt sitten yrittää jostain saada lippua epätoivoisesti tälle illalle.
Toki tällaisen kohdalla on ihan pakko myös miettiä sitäkin, että onkohan kyseinen nainen edes kunnolla tiennyt mihin on lippunsa ostanut, vai onko pitänyt vaan lähteä mukaan siihen hypeen kun "kaikki muutkin". Toki puhun vaan omasta puolestani, mutta jos nyt olisin johonkin itselleni tärkeälle keikalle menossa, niin kyllä mä aika helvetin tarkkaan katsoisin sen että minä päivänä kyseinen keikka ylipäänsä edes on.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Mulla on käynyt juuri toisinpäin. Aikoinaan kuuntelin aika paljonkin Viva la Vidaan asti. Nyt sitten kun oon palannut bändin pariin, niin tylsäähän ja kädenlämpöistä etenkin Viva la Vidan jälkeinen tuotanto on ja ei noi vanhatkaan enää iske kuin paria poikkeusta lukuunottamatta.

Sama. Viva la Vidan jälkeen on tullut aina siellä täällä yksittäisiä hyviä biisejä, mutta ei enää mitään kovinkaan kiinnostavaa kokonaisuutta. Tuntuu kyllä, että omaan makuun tuo Coldplayn musiikin laatu vaan laskee laskemistaan. Kuulin nyt tuon uusimman sinkun, ja se oli kyllä nimenomaan todella kädenlämpöistä tavaraa. Haluaisin kyllä uskoa, että ehkä Coldplaykin voisi vielä vanhoilla päivillään onnistua tekemään jotain Viva la Vidan tai X&Y:n kaltaista materiaalia, mutta vähän luulen, että siihen tarvittaisiin joku muu kaveriksi kuin Max Martin. Tiistaina silti keikalle.

Ilmeisesti soittavat osan jostakin biiseistä playbackina luki jossain?

Ja mihin tämä taas liittyy? Minulle on aivan sama vaikka koko keikka tulisi playbackina (mitä se ei kyllä todellakaan ole). Menen katsomaan Coldplayta sata kertaa sadasta mieluummin kuin jotain Oikeilla Soittimilla soittavaa Springsteeniä tai Metallicaa.

Jossain toisessa JA:n musaketjussa joku toinen äijä vihjaili siitä, että Dua Lipa ja Taylor Swift vetävät osan keikasta playbackina. Oikeasti, mitä helvetin väliä?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jossain toisessa JA:n musaketjussa joku toinen äijä vihjaili siitä, että Dua Lipa ja Taylor Swift vetävät osan keikasta playbackina. Oikeasti, mitä helvetin väliä?
Niin ja eihän tuo taustanauhojen käyttö nyt mitenkään poikkeuksellista ole. Ties miten monella bändillä on esim. sinfoniaorkesterita levyllä mukana, joten sellaisen roudaaminen jokaiselle keikalle mukana on hippusen haastavaa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Se o
Niin ja eihän tuo taustanauhojen käyttö nyt mitenkään poikkeuksellista ole. Ties miten monella bändillä on esim. sinfoniaorkesterita levyllä mukana, joten sellaisen roudaaminen jokaiselle keikalle mukana on hippusen haastavaa.
No se onkin eri asia jos esimerkiksi bändissä ei ole kosketinsoittajaa ja joku biisi sisältää ne ja haluavat ne keikoillakin mukaan tuoda. Sama homma joku sinfoniaorkesteri.

Toinen tapa on sitten jättää ne krumeluurit pois. Esimerkiksi Popeda niin jossain biiseissä on lisänä levyllä akustista kitaraa, saksofoni tai esimerkiksi talk box mutta keikoilla esitetään niistä monesti riisutumpia versioita jossa ei ole niitä asioita mitä levyllä.

En ole Coldplayn fani joten en tiedä mitä siellä korvataan taustanauhoilla. Mut playbackista oli vaan joku kirjoitus jossain.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sama. Viva la Vidan jälkeen on tullut aina siellä täällä yksittäisiä hyviä biisejä, mutta ei enää mitään kovinkaan kiinnostavaa kokonaisuutta. Tuntuu kyllä, että omaan makuun tuo Coldplayn musiikin laatu vaan laskee laskemistaan. Kuulin nyt tuon uusimman sinkun, ja se oli kyllä nimenomaan todella kädenlämpöistä tavaraa. Haluaisin kyllä uskoa, että ehkä Coldplaykin voisi vielä vanhoilla päivillään onnistua tekemään jotain Viva la Vidan tai X&Y:n kaltaista materiaalia, mutta vähän luulen, että siihen tarvittaisiin joku muu kaveriksi kuin Max Martin. Tiistaina silti keikalle.



Ja mihin tämä taas liittyy? Minulle on aivan sama vaikka koko keikka tulisi playbackina (mitä se ei kyllä todellakaan ole). Menen katsomaan Coldplayta sata kertaa sadasta mieluummin kuin jotain Oikeilla Soittimilla soittavaa Springsteeniä tai Metallicaa.

Jossain toisessa JA:n musaketjussa joku toinen äijä vihjaili siitä, että Dua Lipa ja Taylor Swift vetävät osan keikasta playbackina. Oikeasti, mitä helvetin väliä?
Se on sinun mielipide. Minä taas menen mieluummin katsomaan Springsteeniä, Metallicaa, Judas Priestiä, Bruce Dickinsonia, Iron Maidenia, Joe Bonamassaa jne. kuin Coldplayta.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Toki tällaisen kohdalla on ihan pakko myös miettiä sitäkin, että onkohan kyseinen nainen edes kunnolla tiennyt mihin on lippunsa ostanut, vai onko pitänyt vaan lähteä mukaan siihen hypeen kun "kaikki muutkin". Toki puhun vaan omasta puolestani, mutta jos nyt olisin johonkin itselleni tärkeälle keikalle menossa, niin kyllä mä aika helvetin tarkkaan katsoisin sen että minä päivänä kyseinen keikka ylipäänsä edes on.
Todennäköisesti kun kaikki muutkin menee. Ei tämä nyt niin suosittu bändi ole Suomessa kai koskaan ollut mutta jostain syystä ihme hypetys alkoi kun liput oli tulossa myyntiin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Todennäköisesti kun kaikki muutkin menee. Ei tämä nyt niin suosittu bändi ole Suomessa kai koskaan ollut mutta jostain syystä ihme hypetys alkoi kun liput oli tulossa myyntiin.
No eikö noin tapahdu ihan jokaisella isommalla keikalla? Tuskin sitä Brucea tai Metallicaakaan katsomassa oli pelkästään kaikki levyt omistavia faneja, vaan jopa enemmistö (?) haluaa kuulla kerran elämässään Riverin tai Enter Sandmanin livenä ja jakaa sen hetken n. 40 000 muun ihmisen kanssa.

Jotain suosiota Coldplayllä on pakko olla, koska ei Stadikkaa täyteen, varsinkaan neljästi, kuka tahansa myy. Vaikka 100 miljoonaa levyä urallaan myyneelle Bryan Adamsille Nokia Areena on Suomessa varmasti ihan riittävä areena. Ja Bryanilla on vitun hyviä biisejä monta, en sitä sanoa.

Vitun hyvistä biiseistä täytyy tässä ketjussa mainita se Viva La Vida. Aivan nerokas sävellys.

(En itse ollut keikoilla enkä erityisemmin Coldplaystä perusta)
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Todennäköisesti kun kaikki muutkin menee. Ei tämä nyt niin suosittu bändi ole Suomessa kai koskaan ollut mutta jostain syystä ihme hypetys alkoi kun liput oli tulossa myyntiin.
Mitä nyt 10 levystä 9 on ollut ilmestyessään top 8:ssa albumilistalla ja niistä 3 ollut ykkösenä. Mitä siihen vaaditaan että on suosittu?

En tosiaan itse edes mitenkään kauheasti pidä Coldplaystä, mutta sen väittäminen ettei olisi suosittu Suomessa nyt ei pidä paikkansa.
 

Spire

Jäsen
Vitun hyvistä biiseistä täytyy tässä ketjussa mainita se Viva La Vida. Aivan nerokas sävellys.
Niinpä ja sekin on osin pöllitty Joe Satrianin If I Could Fly- kappaleesta. Ei sillä etteikö väkisinkin musiikissa tulisi väkisinkin päällekkäisyyksiä, sekä tahallisia, että tahattomia.

(En itse ollut keikoilla enkä erityisemmin Coldplaystä perusta)
En minäkään.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mitä nyt 10 levystä 9 on ollut ilmestyessään top 8:ssa albumilistalla ja niistä 3 ollut ykkösenä. Mitä siihen vaaditaan että on suosittu?

En tosiaan itse edes mitenkään kauheasti pidä Coldplaystä, mutta sen väittäminen ettei olisi suosittu Suomessa nyt ei pidä paikkansa.
No en ole tämän bändin levymyyntiä niin tarkkaan Suomessa seurannut myönnetään. Sen muistan että silloin kauan kauan sitten se oli hyvin suosittu Suomessakin koska siitä jauhettiin kaikkialla paljon enemmän kuin viime vuosina ja levyt sai enemmän arvosteluja siellä sun täällä ja yleensä vuolaasti kehuja. Lisäksi soi radiossa vaikka millä kanavilla paljon enemmän kuin mitä myöhemmin olen kuullut. Siitä käsitys että ei olisi niin suosittu ollut enää pitkään aikaan. No kai se sitten on. Eli olen sitten väärässä enkä sitä kiellä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mitä nyt 10 levystä 9 on ollut ilmestyessään top 8:ssa albumilistalla ja niistä 3 ollut ykkösenä. Mitä siihen vaaditaan että on suosittu?

En tosiaan itse edes mitenkään kauheasti pidä Coldplaystä, mutta sen väittäminen ettei olisi suosittu Suomessa nyt ei pidä paikkansa.
No mulla nyt vaan sellainen harhakäsitys ollut jo vuosia että oli joskus reilu kymmenen vuotta sitten kovinkin pop Suomessa mutta en tiedä miksi luulin että se ei viime vuosina ole ollut maassamme mitenkään niin pinnalla kuin silloin joskus kun minäkin joitakin niiden levyjä kuuntelin ja jopa omistin pari.

Lisäksi kun pyörii eri musapalstoilla ja musakeskusteluissa niin jos joku mainitsee mitä kuuntelee niin aika harvoin siellä mainitaan Coldplay vaan voi olla esimerkiksi U2, R.E.M ja ties mitä muita sen asemasta. Kait senkin takia ajattelin että ei olisi mitenkään erityisesti suosiota nauttiva. Siksi ihmettelin myös sitä että kaikki neljä keikkaa myi niin äkkiä loppuun. Toki sekin vaikuttaa että eivät ole aiemmin käyneet Suomessa ja eipä sitä tiedä milloin seuraavan kerran taas tulevat.

Niin ja eikös tämä ollut se bändi joka on tehnyt ns. "mainostempun" eli sanoivat 2021 että tekevät vielä kolme albumia ja sitten lopettavat oliko levyjen teon ainakin vaiko jopa kokonaan. Varmasti tuokin voi vaikuttaa positiivisesti lipunmyyntiin.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ilmeisesti soittavat osan jostakin biiseistä playbackina luki jossain?

Tekstejä moittivat latteiksi jossain jutussa ainakin näillä viimeisimmällä levyillä.

Itse kuuntelin joskus 2005-2007 silloin tämä oli Suomessa mun mielestäni viimeksi silleen kunnolla pinnalla ja jotenkin kova juttu.

No ei varmana vedä playbackina. Taustanauhoja, yksittäisiä istrumentteja tai taustalauluja voi tulla koneelta, mutta playback on sitä, että kaikki musiikki tulee tietokoneelta, eikä lavalla olla kuin näön vuoksi.

Ärsyttää, kun nämä asiat sekoitetaan jatkuvasti keskenään.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No ei varmana vedä playbackina. Taustanauhoja, yksittäisiä istrumentteja tai taustalauluja voi tulla koneelta, mutta playback on sitä, että kaikki musiikki tulee tietokoneelta, eikä lavalla olla kuin näön vuoksi.

Ärsyttää, kun nämä asiat sekoitetaan jatkuvasti keskenään.
No en minä sen koommin tiedä. En itse ole lukenut sitä juttua. Kyllä minä tiedän ne erot. En tiedä kenen kirjoittama juttu, ilmeisesti jonkin maamme lehdistön edustajan. Tutulta kuulin kun oli siis lukenut jostain.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No en minä sen koommin tiedä. En itse ole lukenut sitä juttua. Kyllä minä tiedän ne erot. En tiedä kenen kirjoittama juttu, ilmeisesti jonkin maamme lehdistön edustajan. Tutulta kuulin kun oli siis lukenut jostain.

Noh, eikös aikanaan AC/DC vetänyt playbackina, kun Anguksen kitarassa oli langaton lähetin, eikä yleisö ymmärtänyt miten ääntä voi ilman piuhaa kuulua.

Ja siis jos Coldplay on oikeasti vetänyt playbackina, niin nostan käden virheen merkiksi pystyyn. Ihmettelen vain suuresti, mikäli näin olisi.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
No ei ne eilen vetänyt playbackina. Kuuli sen Chrisin laulustakin, ettei kaikki tullut niin hienosti kuin levyltä. Ja tuli jotain spontaaneja nauruja ja muuta ääntä sinne sanojen väliin välillä. Kerran meni senat sakaisinkin.

Mutta joo. Paikalla siis lauantaina. En todellakaan mikään bändin fani. On niillä joitain hyviä biisejä, joita tulee joskus kuunneltua. Show oli hieno kyllä. Käyn minä muutakin, esim. jotain ei niin paljon seuraamaani urheilua katsomassa joskus livenä. Nautin eilisen keikan tunnelmasta ja livenä monissa asioissa on tunnelmaa, mitä ei muuten tavoita.

Mielestäni Coldplay ja tämä kiertue on ylihypetetty, mutta se onkin vain minun mielipiteeni. Ei mitään tässä hypessä täysillä eläviä vastaan. Nauttikaa! Minä nautin sitten muista asioista samalla tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Pyry & Tappara
Ja taas mennään… rokkikukot vastaan poppikset. Miksi täällä jahkataan Springsteenistä ja kumppaneista. Musiikki on maailman mahtavin asia ja paremmuus kuulijan korvassa.

Itse näin tänä kesänä stadikalla sekä Metallican, Brucen että eilen Coldplayn. Upeita keikkoja kaikki. Näistä mielestäni Metallicassa oli paras meininki, Bruce oli ammattitaitoisin ja Coldplay sykähdyttävin. Kaikki loistivat omalla tavallaan ja toivat valtavaa iloa ihmisille, mikäs sen hienompaa.

Tunnustan Brucen Pomokseni kerta kerrasta, mutta turha näitä on vertailla. Chris Martinilla on muuten Bruce-aiheinen tatuointi. Ja eivät mielestäni vetäneet playbackina, kyllä se luomulta kuulosti. Sen verta kommentoin siihen, että itse en hyväksy playbackeja, jos kyseessä oleva laulaja tai instrumentti on lavalla.

Ainoa asia mikä ei ollut mun mieleen Kylmäpelin keikalla, oli se maailmanparantajahomman tuputtaminen joka luukusta. Asia on tärkeä, mutta nyt kalpeni jo Bonokin tässä ”jeesustelussa”. Ja ne juontajat alussa olivat… noh vähintäänkin tunnelmanlatistaja.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös