Christian Kåsastul – norski Nordiksella

  • 102 927
  • 677

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mä laittaisin Kåsan ennen näitä herroja oman jengini kolmospariin kerran kerrasta.
Itse taas laittaisin Motin ja Kotkansalon kolmospariin ennen Kåsastulia sata kertaa sadasta. Esim. pakkipari Kåsastul-Kiviharju herättää ainakin minussa sen kysymyksen, että miten tällä pakkiparilla riittäisi vääntövoima omalla puolustusalueella isoja hyökkääjiä kuten Merelä, Repo vastaan. Mutta mielepideasioitahan nämä ovat ja muut sitten päättävät, kuka siellä kolmosparissa lopulta pelaa.

Ja kuten kirjoitinkin, niin puolustuksen kiekollisen osaamisen jättäminen Lepistön, Salinin sekä Kiviharjun varaan on riskaabelia. Tämän vuoksi tarvittaisiin vielä lisäksi yksi kovan luokan kiekollinen pakki. Ja minusta esim. Rantakari ei sellainen ole. Sen sijaan Niku, Kemiläinen, Otto Leskinen tai Näkyvä taasen on.

HIFK:n ja Tapparan ero on juuri siinä, että kun tarvitaan kiekollinen pakki, niin HIFK hankkii Rantakarin, mutta Tappara hankkii Kemiläisen tai Otto Leskisen.

Eli oma toive olisi:

X-Lindbohm
Melart-Lepistö
Motin/Kotkansalo-Salin
Motin/Kotkansalo-Kiviharju
Luhanka, Lehmus ja muut

Se, minkälaiseen pakistoon uskon:

Lepistö-Lindbohm
Melart-Salin
Motin/Kotkansalo-Kiviharju
Motin-Kotkansalo, Luhanka, Lehmus ja muut
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Mikäli Rantakarille olisi silloin diili tehty, niin kyllä IFK sen olisi jo julkistanut samassa rytäkässä, kun muut jatkot.
HIFK julkaisi kaksi päivää sitten nettisivuillaan artikkelin, jossa on linkki ”ajankohtaiseen sopimustilanteeseen”. Sen perusteella mitään Toopen ”kovinta koskaan” ei ole olemassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK julkaisi kaksi päivää sitten nettisivuillaan artikkelin, jossa on linkki ”ajankohtaiseen sopimustilanteeseen”. Sen perusteella mitään Toopen ”kovinta koskaan” ei ole olemassa.

Joo, siinähän se koko ensi kauden jengi onkin. 5.6. julkistetaan tyhjä faxipaperirulla torvisoittokunnan säestyksellä. Vinni on toinen maalivahti, eikä huhut Lehterästä varmana pitäneet paikkaansa. Lähtee toki Tapparasta, kuten itse ilmoitti jo, mut ei siltikään tule tänne. Eikä ainakaan kannata kuunnella, mitä Salmelainen sanatarkasti siinä CMoren haastattelussa totesi.

Itse toivon edelleen, että Kåsastul jatkaisi meillä. Potentiaalia on vielä paljonkin, kun saa kunnollista valmennusta. Pohjois-Amerikassa ei paljon yksilöitä aikuistasolla koutsata ja Norjan valmennuksen taso ei varmasti pärjää suomalaisen valmennuksen tasolle. Joten uskon aidosti, että Kåsastul voi mennä paljonkin eteenpäin, kunhan pääsee stabiiliin ympäristöön.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Itse taas laittaisin Motin ja Kotkansalon kolmospariin ennen Kåsastulia sata kertaa sadasta.
Ei Kiviharju pelaisi kolmosparissa Kåsan kanssa.
Vaan 1-2 parissa Melartin/Lepistön parina.
Motin on hidas ja Kotkansalo ollut rikki, sekä kiekollisen epävarma. Heille seiskapakin rooli on lienee alkavalle kaudelle riittävä haaste.
Jos olet nykyjääkiekkoa tarkasti seurannut, jalan ja pään nopeus ratkaisee 5-5 pelissä.
Alivoimapeli on tietysti vääntövoimaa vaativaa edelleen.
Siihen Motin käy.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole mihinkään sopimusta julkaistu.

Ja tuskin on edes meille tulossa, vaan tähyää ensisijaisesti ulkomaille. Mikä on paitsi järkevää, myös ymmärrettävää. En ainakaan pidätä hengitystäni, että on 5.6. joukon mukana. Jos sitten ulkomailta ei avaudu sopivaa mestaa, mitä epäilen, voi toki tehdä myöhemmin tänne sopparin. Jos meillä on häneen fyrkkaa jäljellä ja paikka auki. Mutta tavallaan toivon, että ei ole, koska mun mielestäni joukkueen pitäisi olla max. yhtä kiekollista pakkia vaille valmis 5.6. Itse en ainakaan Lindbohmia kategoriaan ”kiekollinen, pisteitä tekevä pakki” laske.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, siinähän se koko ensi kauden jengi onkin. 5.6. julkistetaan tyhjä faxipaperirulla torvisoittokunnan säestyksellä. Vinni on toinen maalivahti, eikä huhut Lehterästä varmana pitäneet paikkaansa. Lähtee toki Tapparasta, kuten itse ilmoitti jo, mut ei siltikään tule tänne. Eikä ainakaan kannata kuunnella, mitä Salmelainen sanatarkasti siinä CMoren haastattelussa totesi.

Eiköhän itketä sitä kaatunutta maitoa vasta sitten, kun siihen on aihetta? Seuran tuntien niin aihetta saadaan varmasti ennemmin tai myöhemmin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän itketä sitä kaatunutta maitoa vasta sitten, kun siihen on aihetta? Seuran tuntien niin aihetta saadaan varmasti ennemmin tai myöhemmin.

Aivan. Kyllähän sen nyt järkikin sanoo, että ensi kauden joukkue ei koostu vain niistä pelaajista, jotka nyt kotisivuille oli listattu. Olihan siellä Cory Murphykin valmennuksessa ja hänen työsopimuksensa on tietääkseni päättynyt jo 30.4.23. Mutta kai hänet jostain syystä pidetään listoilla, kun seura ei itse ole hänen ”korvaajaansa” vielä tiedottanut. Toki mun mielestä tämänkin asian olisi voinut jo tiedottaa ja kiittää Murphya kuluneista vuosista sekä toivottaa onnea jatkoon. Mutta mä en päätäkään HIFK:n viestinnästä. Ja sen kyllä huomaa :D.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Taitaa kyllä olla niin, ettei Kåsastulia ensi kaudella enää nähdä IFK:ssa. Kätisyyksien sopivuudesta pitävänä ja paljon NHL:n nopeampaa kiekkoa nauttivana olen sitä mieltä, ettei pakistoon jossa on seitsemän leftiä ja kaksi rightia voi enää lisätä yhtä leftiä. Jos on vielä pakistoon tulijoita, ja toivottavasti on, on heillä pakko olla oikea käsi alhaalla.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Taitaa kyllä olla niin, ettei Kåsastulia ensi kaudella enää nähdä IFK:ssa. Kätisyyksien sopivuudesta pitävänä ja paljon NHL:n nopeampaa kiekkoa nauttivana olen sitä mieltä, ettei pakistoon jossa on seitsemän leftiä ja kaksi rightia voi enää lisätä yhtä leftiä. Jos on vielä pakistoon tulijoita, ja toivottavasti on, on heillä pakko olla oikea käsi alhaalla.

Sama kela.

Mutta, jos tarjolle tulisi Lindbohm niin jätettäisiinkö hänet ottamatta vain koska ampuu vasen käsi alhaalla?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Taitaa kyllä olla niin, ettei Kåsastulia ensi kaudella enää nähdä IFK:ssa. Kätisyyksien sopivuudesta pitävänä ja paljon NHL:n nopeampaa kiekkoa nauttivana olen sitä mieltä, ettei pakistoon jossa on seitsemän leftiä ja kaksi rightia voi enää lisätä yhtä leftiä. Jos on vielä pakistoon tulijoita, ja toivottavasti on, on heillä pakko olla oikea käsi alhaalla.
Kåsastul hankittiin vahvasti puolustussuuntaan pelaavana pakkina Motinin paikkaajaksi sen täysin absurdin ja ylimitoitetun pelikiellon seurauksena. Jos pelkästään kevään näyttöjä miettii, niin näistä kahdesta pelaajasta juuri Kåsastulin olisi pitänyt saada jatkaa, mutta Motinilla sattui löytymään sopimus takataskustaan, jota ei kaikesta päätellen lähdetty purkamaankaan.

Tämä on varmaan myös roolituskysymys ja kun huomioidaan puheet siitä, että alakertaa lähdettiin rakentamaan edelliskautta kiekollisempaan suuntaan, niin en varsinaisesti ihmettele, ettei jatkoa sorvattu. Muutos on mielestäni oikeansuuntainen jos Kåsastulin jatkon sijaan joukkueeseen hankitaan top4:ään istuva kiekollinen puolustaja (enkä tällä tarkoita missään tapauksessa myöskään Rantakarin jatkoa).
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kåsastul hankittiin vahvasti puolustussuuntaan pelaavana pakkina Motinin paikkaajaksi sen täysin absurdin ja ylimitoitetun pelikiellon seurauksena.

Ei kai Kåsastulia puhtaasti Motinin paikkaajaksi hankittu? Kotkansalohan loukkaantui marraskuun lopussa ja hänestä tiedettiin, että kausi oli hyvin suurella todennäköisyydellä ainakin enimmäkseen siinä. Motin oli kuitenkin tulossa takaisin. Itse luulen, että markkinoilta hankittiin paras tarjolla olevista HIFK:n tarpeisiin sopiva puolustaja ja se sattui olemaan Kåsastul. Mä myös näen Kåsastulin aavistuksen hyökkäävämpänä pakkina kuin Motinin, joten näkisin kyllä, että Kåsa korvasi Kotkansalon.

Kyllä mun jengiini Kåsa mahtuisi, mutta samaan aikaan haluaisin kyllä Luhangankin saavan peliaikaa, koska näen hänessä paljon potentiaalia ja vieläpä pitkäksi aikaa seuralle hyötyä. Sinänsä kyllä jännä, että Kåsa ei ole sopimusta vielä mihinkään tehnyt. Voisi kuvitella, että Liigassa olisi muissakin seuroissa hänelle käyttöä. Voihan se olla, että hinta on hilattu korkeaksi, koska me häneen ihastuimme?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei kai Kåsastulia puhtaasti Motinin paikkaajaksi hankittu? Kotkansalohan loukkaantui marraskuun lopussa ja hänestä tiedettiin, että kausi oli hyvin suurella todennäköisyydellä ainakin enimmäkseen siinä. Motin oli kuitenkin tulossa takaisin. Itse luulen, että markkinoilta hankittiin paras tarjolla olevista HIFK:n tarpeisiin sopiva puolustaja ja se sattui olemaan Kåsastul. Mä myös näen Kåsastulin aavistuksen hyökkäävämpänä pakkina kuin Motinin, joten näkisin kyllä, että Kåsa korvasi Kotkansalon.
Voi olla, että Motinin pelikielto oli "viimeinen sinetti" Kåsastulin hankinnalle, koska aika pitkälti sen myötä hänet hankittiin. Kyllä, Motin oli tulossa takaisin 9 ottelun pelikiellon päästä ja joukkue tarvitsi kipeästi kaikki otettavissa olevat pisteet noustakseen sääliviivan yläpuolelle.

On vähän makuasia, että kumpaa heistä pitää "hyökkäävämpänä pakkina", mutta jos hankit norjalaisen pelaajan, jonka piste-ennätys Norjan pääsarjasta on 12 pistettä, niin tuskin häntä minään kiekollisena upgradena Motiniin verrattuna ainakaan hankintavaiheessa pidettiin. Motin oli kuitenkin tehnyt edeltävällä kaudella monta pykälää kovemmassa Liigassa 15 pistettä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tsemppiä. Teki oikein positiivisen vaikutuksen ja osoitti kevätkaudella olevansa mitat täyttävä Liiga-pelaaja. Harmi, ettei jatka meillä.

Ja Kåsastulin takia tulen tästä eteenpäin antamaan kesken kauden joukkueeseen tuleville pelaajille 10 peliä ennen tuomiota.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Soppari Italiaan on pienoinen yllätys siihen nähden, että osoitti pärjäävänsä liigatasolla ihan hyvin, eikä ikääkään ole vasta kuin 26 vuotta. Toisaalta jäi myös sellainen fiilis, että etenkin loppukaudesta veteli taitotasonsa ylärajoilla ja kompensoi sitkeydellään sen minkä pelikäsityksessä hävisi. Kunpa vain muutkin olisivat saaneet tuossa vaiheessa puristettua itsestään 101% irti.
 
Viimeksi muokattu:

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Soppari Italiaan on pienoinen yllätys siihen nähden, että osoitti pärjäävänsä liigatasolla ihan hyvin, eikä ikääkään ole vasta kuin 26 vuotta. Toisaalta jäi myös sellainen fiilis, että etenkin loppukaudesta veteli taitotasonsa ylärajoilla. Kunpa vain muutkin olisivat pystyneet siihen.

Mustakin aika outo valinta. Jotenkin kelasin, että jäbä saa vähintään top-6 ruudun jostain muusta pienemmästä liigajengistä.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Yhdyn edellisiin mielipiteisiin, eli osoitti jo että sitkeydellä voi kompensoida taitovajettaan ja pystyy pelaamaan liigatasolla. Miksi sitten mennä alempitasoiseen sarjaan? Ellei nyt sitten ole pedattu jotain ykköspakkiparin paikkaa hänelle, ja tavoitteena on kehittää kiekollista peliä isolla peliajalla. Olisin silti odottanut 2-3 parin paikkaa ylemmän keskitason liigajoukkueesta. Jos Kotkansalo ei onnistu lainkaan ensi kaudellakaan, koittaisin saada Kåsan takaisin loppukaudeksi 7-pakin rooliin. Mutta toivon toki, että Kotkansalo onnistuu.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On hyvä muistaa että pelasihan Kurrikin yhden kauden Italiassa aikanaan päästäkseen pelaamaan olympialaisissa......
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokseenkin erikoinen seuravalinta Kåsastulilta, koska olisin odottanut jonkun pienemmän Liiga-seuran hänet kiinnittävän. Voi toki olla, että hinnoitteli itsensä ulos ja kun lopulta olisi ollut valmis pudottamaan palkkaansa, hänen laatikkonsa oli jo täytetty? Minusta Kåsa oli kuitenkin selvästi Liiga-tason pakki, joten pienoinen pettymyshän tämä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös