Christian Kåsastul – norski Nordiksella

  • 103 201
  • 677

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tosiaan alkaa olla kulttipelaajan maineessa.
Meillä on vaan tapana keräillä näitä kädettömiä kulttipelaajia liikaa. Åsten, Kåsastul, Motin, Tallberg, Väänänen, Paajanen, Dyk, Larsson -porukasta, mestaruudesta taistelevassa joukkueessa ei voi olla kuin max 2-4.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Jotenkin itsekin alan diggailla tätä Norjalaista, vetää kyllä sellaisella asenteella ettei voi olla tykkäämättä. Lisäksi pelaa fyysisesti. Tosiaan alkaa olla kulttipelaajan maineessa.
On parantanut kyllä huomattavasti ja täyttää nykyisellään ruutunsa. Kuitenkin mun mittareilla fyysisen kulttipelaajan (Halkidis, Kurvinen, Finley yms.) statukseen on vielä matkaa. Siihen vaadittais enemmän kovia niittejä ja vähemmän katollaan oloa.

Tällä hetkellä lähestynee ehkä tuota Sinko/Tomi Tuomisto- osaston kulttipelaajalaaria.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
On parantanut kyllä huomattavasti ja täyttää nykyisellään ruutunsa. Kuitenkin mun mittareilla fyysisen kulttipelaajan (Halkidis, Kurvinen, Finley yms.) statukseen on vielä matkaa. Siihen vaadittais enemmän kovia niittejä ja vähemmän katollaan oloa.

Tällä hetkellä lähestynee ehkä tuota Sinko/Tomi Tuomisto- osaston kulttipelaajalaaria.

Nojoo, oikeassa olet.
Voi hänestä silti kasva suosikkini (ja varmasti monen muunkin) sillä eihän tuosta asenteesta voi olla pitämättä. Lisäksi omissa kolisee todella harvoin Kåssun ollessa kentällä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Vahva huhu kertoo seuraavaa. Kåssu oli tuskaillut ekojen matsien huonoa pelaamistaan. Kibe oli tullut lohduttamaan Kåssua ja sanonut, että käy vähän vielä itseksesi vetämässä viivoja ja lämimässä kiekkoja pömpeliin. Kåssu teki työtä käskettyä hieman hämärrytetyssä hallissa ja vartin omatreenin jälkeen Kåssu näki jonkun hahmon liikkuvan aitiossa. Kåssu tuumi että Kibe oli tullut sanomaan että riittää jo. Kåssu luisteli aitiota kohti, mutta eihän siellä ollutkaan Kibe. Vaan suuri punainen saksikätinen hahmo. Se nyökytteli hyväksyvästi Kåssulle ja taputti hellästi olalle saksikädellään ja katosi mystisesti hallin uumeniin.

Seuraavassa matsissa luistin kulki ja Kåssu oli täynnä energiaa… loppu on historiaa.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Laulu siitä miten turhauttavalta ja yrjöttävältä alkukausi tuntui, miten tie menestykseen oli aivan hämärän peitossa ja toivo menetetty ja miten täälläkin on käännytystyötä oikeanlaiseksi faniksi tehty, jotta näkisi persreiän lumouksen ja auvoisuuden.. kunnes bussia alkoi ajamaan majesteettisten vuonojen vaarallisilla rinteillä ajo-oppinsa saanut Kåsa, jolla on ylevämpi määränpää:


Tuskin aamun ensimmäistä juoda voisin
Se varmaan rupeaisi vielä yrjöttään
Mutta kymmeneltä tänään kaikki on jo toisin
Ja keskiyöllä en enää jaksa välittää

Vaikka kädet ratissa on mun
Niin Kåssu on mun kuski
Joo Kåssu on mun kuski
Ja mä tuskin tietä nään

Vaikka jalka kaasulla on mun
Ja käsi vaihteella on mun
Niin Kåssu vauhdin määrää mut silti henkiin jään

Mä en enää toivo tilaisuutta uutta
Enkä enää odota sinulta puhelua
Sillä kymmeneltä tänään en enää jaksa ajatella
Ja keskiyöllä mä en enää muista sua

Kädet ratista on irti ja Kåssu on mun kuski
Joo Kåssu on mun kuski
Ja mä tuskin tietä nään
Mua jotkut koittaa käännyttää
Mutta silti mulle jää nyt tää
Kåssu, joka määrää ehkä väärän määränpään
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Toisaalta yllättääkö se nyt että alkkisfaijalle sopii Kåssu täydellisesti?

...faija on muuten ollut selvinpäin viimeaikoina, sehän lupasi pysyä kuivilla kevääseen asti....

Hah, ken elää, se näkee!

Faija aloitti säännöllisen ja jatkuvan ryyppäämisen noin 40 vuotta sitten. Olin silloin pieni poika, eikä mulla ollut minkäänlaista aavistustakaan siitä, minkälaisen rapajuopon perheeseen mut oli adoptoitu. 80-luvulla elin onnellista lapsuutta, autuaan tietämättömänä kaikesta. Faija oli ollut firmansa paras myyntimies vielä vuonna 1983, mutta sen jälkeen alkoi jyrkkä alamäki. Toiselle se tarkoitti pulloa, toiselle se oli lapsuus. Yhteiskunta ympärillä muuttui, eikä faija pysynyt siinä kehityksessä mukana. Pitkät kosteat lounaat jäivät muiden perheiden faijoilla historiaan, mutta meidän faija vaan bruukasi sanoa: ”näin sitä businesta on ennenkin tehty” tai
”näinsh shitä sbuninesta ooonn ennnenenennnnnkki…….”

90-luvun alun herkät teinivuodet olikin sitten lievästi sanottuna mielenkiintoista aikaa. Faija jatkuvasti kuset ja paskat housussa himassa sohvalla sammuneena. Työtön kun oli. En mielellään puhu noista ajoista.
Mutta vuosikymmenen lähestyessä loppuaan, ukko skarppasi hetkeksi. Pari vuotta faija oli kuin entisensä, silloin ihan varhaisessa lapsuudessa. Kaikkeen kykenevä voimakas hahmo, jota ihailin suuresti. Kun ei silloin vielä osannut hahmottaa tai ymmärtää hänen alkoholismiaan. Oli uutta verkostomarkkinointi duunia, avoautoa, omakotitaloa ja vaikka mitä - ja eiköhän se vanha pieru ostanut mulle valmistujaislahjaksi 1998 vesisängyn!

Sanomattakin on selvää, että kaikki oli liian hyvää ollakseen totta. En oikeestaan tiedä, oliko faija koskaan kokonaan selvinpäin pitkiäkään aikoja ja oliko kaikki loppujen lopuksi velkarahalla rakennettu, mutta summasummarum kaikki meni, kun uusi vuosituhat sai alkunsa. Hitaasti, mutta varmasti ulosottomies haki tavaran toisensa jälkeen ja lopuksi faija päätyi metsiin asumaan juoppokavereidensa kanssa. Itse olin onneksi jo siinä vaiheessa aikuinen. Tosin itsekin lievästi alkoholisoitunut. Näillä geeneillä, minkäs teet!

En koskaan hylännyt faijaa. Onhan se perkele mun faija ja rakastan sitä. Ja onhan tässä aikuisiälläkin ollut ihan hyviä hetkiä. Mutta erilaistahan se on, kun ei ole enää sitä lapsenuskoa. Täytyy vaan hyväksyä toinen sellaisena, kun on. Hänellä on omat taistelunsa. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

2011 se kyrpä oli löytänyt Ässä-arvan, jossa päävoitto. Rahat kesti kolme viikkoa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Google kääntäjän mukaan Kåsastul on norjaa ja tarkoittaa raejuusto. Mistä tämä kertoo? Tiesikö Toope tilatessaan mitä sieltä tulee?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Google kääntäjän mukaan Kåsastul on norjaa ja tarkoittaa raejuusto. Mistä tämä kertoo? Tiesikö Toope tilatessaan mitä sieltä tulee?
Jo on kumma. Mun Googleni kertoo suomennoksen olevan "juusto varastaa". Nyt saisi oikeasti Salmelainen tulla selittämään.

Mutta joo, mä alan tosissani pitää tästä kaverista. Hyvä peli tänäänkin. Vielä kun olisi leiponut sitä kusipää-Vanhataloa turpaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
On parantanut tasaisesti, ja alkaa tosiaan saamaan syöttöä lapaan hyökkäyspäässäkin. On vähentänyt roiskimista kiekon kanssa sitä mukaa kun on päässyt hommaan sisään. Huomasin olevani loppuminuuteilla tyytyväinen siitä, että herra oli kentällä vaikka sporalla ei nyt kummoinen loppukiri ollutkaan.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Eihän siinä ollut kuin joku 20cm kokoeroa mutta se ei Norskia haitannut vaan ihan isännänottein kertoili Vanhatalolle mielipiteensä ;)
Tämä lämmitti itseänikin.
Kåsa otti isoimman halikaverin, joka kentältä löytyi.
 

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se Kåsa nopeasti tajusi että Vanhatalo olisi tehnyt hänestä reikäjuustoa, jäi lähemmät tuttavuuden hieromiset vähemmälle.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Kyllä se Kåsa nopeasti tajusi että Vanhatalo olisi tehnyt hänestä reikäjuustoa, jäi lähemmät tuttavuuden hieromiset vähemmälle.
Mihin perustat tämän?
Että hän oli haluton ja Vanhatalo halukas?
 

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin perustat tämän?
Että hän oli haluton ja Vanhatalo halukas?
Siinä kun olivat iholla niin ei Kasalla ollut mitään haluja lähtee. Vanhatalo oli taas paljon tiukemmalla otteella liikenteessä. Ihan semmoisia mutuja mitä näkee 4 metrin päähän kun kattelee pelaajia.
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämän iltainen oli sen verran kuraa, että en jaksa siitä enää mitään edes sanoa. Sen sijaan pakko nostaa illan positiivisena esiin, että joukkueen hävitessä 8-2 Christian Kåsastul pelasi 18 minuuttia, hankki syöttöpisteen ja merkautti +/- saldoksi +1, ainoana puolustajista.

Olisi varmaan pitänyt peluuttaa norskia koko 60 minuuttia niin Tapparalla ei olisi ollut mitään jakoa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tämän iltainen oli sen verran kuraa, että en jaksa siitä enää mitään edes sanoa. Sen sijaan pakko nostaa illan positiivisena esiin, että joukkueen hävitessä 8-2 Christian Kåsastul pelasi 18 minuuttia, hankki syöttöpisteen ja merkautti +/- saldoksi +1, ainoana puolustajista.

Olisi varmaan pitänyt peluuttaa norskia koko 60 minuuttia niin Tapparalla ei olisi ollut mitään jakoa.

Katsoin itse eilen samaa, käsittämätöntä että päätyi plussalle! On se kova!
 

F#21

Jäsen
Mä kyllä nostan kättä pystyyn oman arvioinnin osalta. Tullut annettua paljon paskaa Kåsastulille, mutta nyt näyttää olevan tärkeä osa puolustusta. Homma tuntuu toimivan Motinin kanssa, vaikkakin omaan makuun tuossa parissa on liian vähän kiekollisuutta, mutta näyttävät korvaavan sen kiekottomassa pelissä.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itselle tuli täysin yllätyksenä, että tämä kaveri on pakkien +- tilaston 7. sijalla.

Alku HIFKssa oli sen verran huono, etten uskonut kaverin pelaavan kautta Stadissa loppuun.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Se on muuten aina niin, että jos liigajoukkueeseen tulee pelaaja jostakin pienehköstä kiekkomaasta, tämä leimataan palstalla paskaksi lähestulkoon näkemättä ja suurin piirtein maailman paskimmaksi muutaman huonon ottelun perusteella.

Meillä Trettenes oli yleisen palstatotuuden mukaan jo vaiheiden "jämäturska" ja "erittäin paska" välillä, ja kaikentietävän palstamielipiteen suunta oli jyrkästi alaspäin. Maailman paskimmaksi hän ei sentään ehtinyt, koska osoitti suhteellisen nopeasti olevansa varsin hyvä ja erittäin työteliäs sentteri ja ailahtelevan joukkueen luotettavimpia suorittajia.

Taisi teidän joukkue olla Kåsastulin saapuessa olla muutenkin semmoisessa tilassa, että olisi tarvinnut olla melkoinen mcdavid, että olisi pystynyt erottumaan edukseen?

Voisi arvella, että tuo on jotakuinkin todellisuus, jonka suomalaiset jalkapalloilijat joutuvat käymään läpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös